Vitalion
zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz
Labužník Kriss02 Italská kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk
Tento typicky italský recept je chuťově vynikající a jednoduchý na přípravu. Báječné hlavní jídlo vegetariánského menu.
Dáme vařit fusilli.
Na oleji osmažíme cukety osolené a nakrájené na plátky. Když jsou dobře osmažené, přidáme do nich strouhaný parmazán.
Uvařené fusilli scedíme a přidáme je k cuketám i s trochou vody z vaření, přisypeme strouhaný parmazán a na pánvi prohřejeme.
Vypneme plamen a lehce vmícháme caciocavallo a posekané lístky bazalky.
Recept je z kategorií: Omáčky na těstoviny Těstoviny
Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.
1.12.19 14:52
Chuťově dobré, ale rozhodně bych upravil poměr ingrediencí. Na 4 porce
si rozhodně nevystačíte s jednou malou cuketou. Ta se ztratí ve 125 g
suchých těstovin, což je 1 porce pro vegetariána a dvě pro ostatní. 50g a
dvě lžíce sýrů jsou akorát na jednu porci. A co je nejdůležitější,
nevylít si vodu z těstovin do kanálu a pak se nedivit, že je to suché,
jako se to stalo mně.
Vegetarián se radostí pomine, stejně jako šestnáctiletá dietářka. Jako
masožravec si troufám tvrdit, že by tomu orestované maso slušelo.
Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění
Přečtěte si recept na Těstoviny s omáčkou z cuket - Con le zucchine
No vida, to jsou dobré tipy - s tím česnekem (jak jsem koukal, Italové dělají velmi často) a čerstvým olejem před prohřátím - já si ho tam dával až na talíři…
Italské tetičce zdar!
2453 příspěvků 11.12.12 12:00
Casino:
a
Vaší tetičce.
P. S. Smajlíky z duše nesnáším, ale tady to bylo nejjednodušší a nejkratší řešení. Škoda, že se neozvaly sveva a noskovice, taky by jistě něco připodotkly.
Žije tam teprve půl století, tak ji berme s rezervou
§§§§
1. Nelíbí se mi název – nejde o žádnou omáčku, i v italštině je to prostě těstovina s cuketou.
2. Caciocavallo pochází z Itálie, jak někdo píše je to sýr „a pasta filata“ (nepleťte do toho kaškaval, to je varianta od Balkánu až po Turecko a dál, jenom použili zkomolený název). Do stejné rodiny patří další sýry (provola, scamorza, provolone atd.) Mozzarella je také a pasta filata, ale používá se jen čerstvá, nemůže strukturou nahradit caciocavallo. V receptu se uvádí parmazán, když nemám caciocavallo tak bych dala více parmazánu a neřeším to (někdo vybral zralý caciocavallo, ten má silnější chuť).
3. K postupu – plátky se osmahnou na malým množství dobrýho oleje a pomalu, nepřepálit olej, ten se použije na těstoviny. Moje rada – přidat na pánev stroužek neloupanýho česneku, který se potom vyhodí. Olej mírně zezelená od slupky cukety a provoní se česnekem. Úplně nakonec bych přidala a s těstovinou prohřála čerstvý olej, těstoviny nebudou suché. Parmazán bych nedávala na pánev, rychle se taví, lepí a tvrdne. Klasická nahřátá mísa, těstoviny s cuketou, sýr, natrhaná bazalka (nebo petrželka) a jednoduchý výborný jídlo je hotový.
Casino, Jadel je zajímavý návrh, myslím, že narozdíl od buvolí mozzarely sehnatelný téměř v každém konzumu
Ale sehnat kaškaval se dá už i v kauflandu,
sice asi nebude nic moc(neochutnával jsem), ale je tam.

Tvar má opravdu divný, ale dostal jsem v obchodě ochutnat a tenhle byl opravdu nejlepší. Asi vyjímka potvrzující pravidlo - tebou přiložené fotografie „pizza mozzarelly“ příliš nelákají k ochutnávce
Také si rozhodně nemyslím, že jsem neomylný, ale v tomto případě se jednalo opravdu o podnět k rozproudění diskuze - a teď se omlouvám, pokud jsem tím někomu opravdu zamotal hlavu.
Jak jsem psal výše, myslím, že sehnat buvolí mozzarellu je těžší, než ten kaškaval.
Tady bejvávalo věcí, věci dalo by se říci unikátních, celý Labužník byl unikátní, i s osazenctvem
, tamto jsem nenašla, ale bylo to tu a nejen
o sýrech.
Hledala jsem S jako sýry, našla jsem s jako brie, brynza, eidam, ementál…došla ke g jako gorgonzola a pak jsem ani dál nečetla
…ale vše souvisí se vším


Gggysi, za cara careviče Pepicka jasného slunéčka (dej mu pámbů věčnou slávu) gggdyž jeden klikl na LABUŽNÍKA, tak na něj jukl krásný obrázek k různým tématům… M. j. tam bylo téma SÝRY (od babi, jestlisenepletu). Možná bychom tam našli to, co hledáme.
Ale fffčíl?
99% nových labužníků na 100% neví, že tu cosi takového bylo! Nebo snad ještě je?
Ale Gde jsou?
Miloši
, já ti nevím, ale příště tě chci za
průvodce, sice nemusím do hotelu na kaškaval, ale tu hospodu po schodech
dolů spolu určitě najdeme
, na jaře se přihlásím a už teď se
těším 
Casino, snažím se také nenápadně rozproudit diskuzi o sýrech, ale tak nějak bezvýsledně se mi zdá. To je bolest labužníka, občas někdo někde něco napíše, ale neobhájí, i mně se to občas stává

Honzíku, podařilo se ti aspoň abychom přemýšleli jaký sýr zvolit jako náhradu, teď je míč na tvé straně, aby jsi nám vysvětlit proč nahradit caciocavallo bůvolí mozarellou a proč ne třeba scamorzou nebo jadelem
Edit: reakce na 4.12.2012 01:32
Omlouvám se
Pokud šlo jen o provokaci jak rozproudit diskuzi, pak se omlouvám, že jsem ji stejně jako ostatní, také neprokoukl
ale domnívám se, že jste se prostě
v sýrech sekl (spletl) a ex post mlžíte
Nevím proč… splést se může každý 

Danda se níže táže:
„PS: Honzíku a ty máš na fotce jaký sýr?, to je italský originál caciocavallo?“
Možná se teď seknu (spletu) já, ale myslím, že ten sýr na obrázku vedle parmazánu možná caciocavallo je, ale ne ve své tradiční formě (tvaru).
Možná je to caciocavallo vyráběné pro velkoodběratele, podobně jako se vyrábí mozzarella pro pizzerie… Všichni znáte klasickou mozzarellu, ale víte že existuje i mozzarella industriale? A věřte, že je mezi nimi propastný rozdíl
A fffčíííl mě napadla náhrada

Jídlo méně soliti a použíti JADEL! Co řikáte, he?
Náhledová fotografie
Náhledová fotografie
Dando, omlouvám se, opravdu jsem to přehlédl.
Ano na Vinohradech je bulharský obchod Radost, tam mají ale poměrně omezený výběr. Možností kam jít nakoupit v Praze je hodně: Makro, Cheesy, Italian vine and food, trhy…
Kaškaval - bulharskej, nikolivvěk řeckej. Bylo to na Vinohradech, na Francouzský ulici. Bulharský obchod Radost. Já nevim co to bylo za troubu, co s Tebou putoval po Vinohradech, ale mohl Tě alespoň zatáhnout do hotelu Sofia, kde tento sýr - krom jiného znamenitě upravují. Škoda, že se f Prase nevyznám, určitě bych byl lepčejším průvodcem…
No vidíš, Honzíku, a já měla zato, že Caciocavallo se dělá jen z kravského mléka.
Bůvolí kaškaval, ale i ovčí znám jen Řecký a díky jednomu labužníkovi, který mne vzal na exkurzi po Vinohradech vím, kde nakoupit, ale sama tam stejně netrefím
Svoji náhradu jsem ti také napsala, asi jsi přehlédl.
Ano Dando,
reakci, která bude obsahovat mnoho důvodů,
proč neměnit ingredience a kde a jak sehnat to co sháníte k vaření.
Případně tedy, čím jiným se ho alespoň pokusit nahradit. Bohužel kromě
Eji s pecorinem se nikdo ani nepokusil. Prostě a jednoduše, čekal jsem
trošku více konstruktivních reakcí od zdejších mnohaletých a zkušených
členů 
na foto se jedná o italské Caciocavallo, v mé oblíbené sýrárně mi nabídli ze tří druhů, z nabídky jsem zvolil raději starší, bůvolí, kvůli výrazné chuti.
A máš pravdu, jsou zde na Labužníkovi mnohé dotazy nezodpovězené a pokud, jsou zodpovídatelé (zpravidla z řad snaživých, leč mnohdy méně zkušených členů) kritizováni jinými členy, kteří často místo rady, libují si spíše v kritice.
Očekával jsem na svůj kontroverzní návrh nahradit aromatický sýr řekněme méně aromatickým
Di, kupodivu to vím
, chuť se odvíjí od použité sýřeniny, ale
Honzíkova alternativa mne zarazila a čekala jsem na jeho odpověď.
Jenže mám pocit, že všechny dotazy jsou chápány negativně a posouvají diskutéra do roviny k lidožroutství, nebo na ně není odpovězeno, anebo naopak sáhodlouze je nicneříkajícím obsahem k danému dotazu.
Prostě se Labužník mění
…

2453 příspěvků 3.12.12 19:46
Dando, ony jsou to kupodivu sýry ze stejné skupiny - „sýry s pařeným těstem“, oba, resp. jejich sýřenina, vzniklá po vysrážení, se (pokud se teda nepletu, skleróza je hrozná věc) dohřívají v syrovátce, čímž se vytvoří taková ta jejich typická vláknitá textura. Další zacházení s nimi je pak už ale odlišné. Gůglujte „pasta filata“.
Hm, nejsem odborník na italské sýry, ale neliší se caciocavallo od mozarelly dost zásadně výrobou?
Spíš bych caciocavallo nahradila provolou nebo scamorzou.
PS: Honzíku a ty máš na fotce jaký sýr?, to je italský originál caciocavallo?
Nemáte pravdu s mozarellou, natož s bůvolí, co by náhradou (to je jako nahrazovat olověné potrubí potrubím ze zlata
a nepleťte lidem hlavu 
K poslední větě: neprzněte
TADY jsem zmínil bůvolí mozzarellu… a dovolím si reprodukovat úryvek:
Pozorovat konzumenty, jak všichni
v předklonu… taky velká legrace. Já tomu říkám smetana, ale
samozřejmě je to syrovátka čím je sýr nacucaný a pokud nemáte sací
reflex, nic se neděje, tady jsou na to vybavení: to co po vás zbude na
dlažbě jednoduše spláchnou hadicí
Každý samozřejmě potom ještě vleče do
auta sáčky se syrovátkou ve které si rochní tenisáky mozzarelly;
máločím uděláte přátelům větší radost než tímto čerstvým sýrem.
Samozřejmě, tato bůvolí delikatesa se na vaření používá jenom
výjimečně. Nejčastěji se konzumuje (fuj, to je slovo) jako CAPRESE
… k mozzarelle. Za druhým sklem vidíte, jak uždibují sýřeninu a házejí do kádě. Když vám potom ždibec vyloví, určitě nezůstanete u jednoho, nebo dvou „balónků“! S tím „betonem“ co se prodává u nás (a nejen u nás) se to nedá vůbec porovnat! To je jako byste chtěli srovnávat, to je jako… ne, to nejde srovnat absolutně s ničím! No zkrátka, tak si představuji manu nebeskou
Myslím, že se Julina neptala na dobu zrání, ale možnost náhrady.
Nejsem rozhodně příznivce babicovin, ale buvolí mozzarella je podle mě přijatelná alternativa k mladému kaškavalu. Rozhodně však nenabádám k prznění receptů.
V receptu není uvedený uzený kaškaval, a asi by se tam asi moc nehodil, tak pokud není neuzený, tak možná pecorino. Ale asi to bude totéž - dobrá sýrárna. Tady platí přímá úměra - čím jednodušší recept s minimem surovin, jejich chutě vyniknou, tak tím kvalitnější suroviny.
Caciocavallo zraje měsíce až roky, na rozdíl od mozzarelly, která patří mezi čerstvé sýry a je vhodné ji spotřebovat v řádu dnů
Šel by nahradit třeba buvolí mozzarelou, ale kaškaval se dá sehnat buď v sýrárně, nebo v makru
30 příspěvků 25.1.09 03:43
Jaký je to sýr, čím bych ho mohla nahradit? (Asi se mi nepovede sehnat)