Smetana ?!?

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

brebruna
2 příspěvky 17.02.05 12:00
Smetana ?!?

Prosím poraďte mi někdo, jsem úplný začátečník a nepoznám kam patří jaká smetana. Pokud tam není vypsáno jaká smetana kam přesně přijde, tak to prostě nepoznám. Je na to nějaký trik. Chtěla jsem dneska udělat zapečené brambory se špenátem, ale opět je tam jen napsáno, zalejeme smetanou a já fakt nevim

Reklama

Reklama

Reakce:

Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 17.02.05 12:03
Brebruno

Zrovna u zapečených brambor myslím můžeš použít smetanu normální, ke šlehání, na vaření, i zakysanou - ta ale bývá obvykle hustší. Záleží také na tom, zda jí budeš ještě s něčím smíchávat - např. s vejcem, či ne. Na brambůrky bych bez obav nalila i kefír či kyšku…

brebruna
2 příspěvky 17.02.05 12:14
Lucianka

Mockrát děkuju… jsem asi vážně hloupá, ale opravdu nikdy nevim, kterou mám kam dát… díky

Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 17.02.05 12:24
Brebruno,

prosím nedej jen na mě, počkej, až se ozvou i ostatní labužníci! ***
To přijdou mnohem fundovanější rady, já napsala jen to, co myslím…

Eleeen
1127 příspěvků 18.02.05 07:30
Moje "úvaha"

smetana na vaření a smetana na šlehání (lidově šlehačka) má - podle mě - rozdíl v obsažených procentech tuku. Já osobně se v poslední době přikláním ke šlehačce (tekuté) a používám jí míň než je v receptu uvedeno smetany.
Se zakysanými výrobky (zakysaná smetana, kyška, kefír …) si doma počínám opatrně, můj přítel je nemá rád a i když jsem je použila TAJNĚ, stejně to vždy poznal.
A když Kopretinka do svého těstovinového kuřecího salátu napsala šlehačka, tak tam prostě patří a nemá se nahrazovat kysanou smetanou. Rozdíl je (podle mě) markantní.

alouch
56 příspěvků 18.02.05 09:16
Smetana