Druhy cibule

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

sousedka
47 příspěvků 18.06.07 08:13
Druhy cibule

Koukam, kolik je druhu cibule na trhu. Bila, zluta, cervena a jeste rada dalsich. Poradte mi, jaky je v nich rozdil a na co kterou pouzit, kdyz uz ten vyber je. Diky.

Reakce:

Manana
1515 příspěvků 18.06.07 12:46
Druhy cibule

jen tak v rychlosti z hlavy, nejsem botanik ani odborník na cibuli, ale:
cibule žlutá, nebo žlutozelená se používá u nás, je ostrá a štiplavá,
cibule červená je ostrá a štiplavá, používá se hlavně pro barvu, jako třeba červené zelí,
cibule bílá je jemná, ve světě se používá spolu s ostatními cibulemi tam, kde se hodí, třeba v Mexiku se vůbec nepoužívá naše žlutá cibule,
cibule šalotka je zvláštní druh jemné cibule, je menší, používá se hlavně ve Francii,
cibule sečka neboli zimní cibule je vynikající cibule na nať, kterou lze sklízet celý rok, je mrazuvzdorná, má i malé cibulky nahoře v šošolce na lodyze, ty jsou také výborné.
Víc se dozvíš v knize Ingredience, kterou tady na Šumavě nemám.
Pokud kecám, opravte mne!!

zlata
1200 příspěvků 18.06.07 13:29
Druhy cibule

Manano máš pravdu a hezký den na jih

DanaJ
1136 příspěvků 18.06.07 13:42
Souhlasím s mananou,

jen bych ještě dodala, že ta červená mi přijde taková nejostřejší a doopravdy se hlavně používá pro svou barvu a dekorativnost v jídle a nebo pro svůj říz.
Ta bílá je vynikající do salátů, protože je velice jemná na chuť a tolik za syrova nenadýmá, jako všechny ostatní. Šalotka je také dobrá do syrových pokrmů, ale nadýmá jako klasická cibule. Ostrostí bych jí zařadila mezi bílou a žlutou cibuli.
Pak ještě naši kupujou jednu cibuli, nevím jak se jmenuje, která dělá jakoby v zemi trsy vícero malých cibulek vedle sebe. ..je vynikající k nakládání. Má jemně fialovou povrch každé slupky, která je bílá. Ostrostí bych jí dala mezi žlutou a červenou cibuli.

Tasma
415 příspěvků 18.06.07 14:00
...