Upozornění

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
chatulka
52 příspěvků 12.05.04 16:37
Upozornění

Recept na zmiňovaný koláč sice nemám, ale pouze bych Vás, kteří si ve stánku na Národní u zastávky kupujete něco k jídlu, ráda upozornila na následující příhodu:
Bývalá kolegyně si ve stánku vedle (stejný majitel) dala s manželem gyros. Večer jim oběma vyskočila vysoká teplota a bylo velmi zle od žaludku. Po návštěvě nemocnice a rozboru obsahu žaludku se prý zjistilo, že jídlo obashovalo 6(!) druhů spermatu!!!
Nevím, jak jsou tam na tom s hygienou, ale od té doby si tam zá:,–(ně NIC nedávám!!!
To jen pro Vaše upozornění…
Krásný den!


Reklama


Reklama

Reakce:
 
Bradicka
163 příspěvků 12.05.04 17:11
Mému manželovi to nedá...

a musí vám k tomuhle napsat komentář:

Dobrý den! Nevím, z jak důvěryhodného zdroje tato informace pochází, ale rád bych upozornil na pár nejasností. Obsah žaludku tvoří z nemalé části kyselina chlorovodíková a po kontaktu spermatu (zejména bílkovin) s vodným kyselým prostředím dojde ke koagulaci (=„sražení“), tj. znehodnocení biologického materiálu. Je tedy jasné, že je možné vyloučit použití organoleptických ( za použití zraku, čichu, chuti a hmatu ) zkoušek Na výběr z dalších možných postupů toho nebude mnoho a to co zbývá je přespříliš nákladné a zejména specifické. Nepředpokládám, že by se zcela běžně při akutní lékařské péči prováděly genetické testy či testy molekulární biologie (byť později provedené z odebraných vzorků), leda ze zábavy mladých mediků . Z toho plyne, že bych věřil v přítomnost spermatu v jídle i s předpokladem vícero druhů, ale bez dalších upřesnění = číslovka 6! A za další se mi nechce věřit v neudělení zákazu činnosti tomuto subjektu (jak říkáte stejný majitel!) pro obecné ohrožení. Pokud to bylo větší množství (jak jinak by vznikl předpoklad pro více druhů spermatu), myslím, že by již sami lékaři na tuto skutečnost upozornili policii. Byl bych rád za přesnější informace, zejména ohledně počtu druhů spermatu a provedených anylýz (či jak se dostaly tyto informace na svět).
Mnohokrát děkuji za Vaši odpověď. Tom, manžel Bradičky.

 
Kopretinka
565 příspěvků 12.05.04 19:34
Zdravím Tome

Děkujeme za odborný názor. Je dobře že nás sledujete Já myslím, že není důležité kolik druhů tam toho spermatu bylo.. možná to řekli z hecu i doktoři pobuřující je vůbec to, že něco takového v jídle našli… Uplně mě z toho natahuje… Nešla bych tam ani pět metrů kolem.

Já mám třeba zkušenost takovou, že u nás v Českém Těšíně je jeden vyhlášený hotel s vyhlášenou restaurací kde pracuje jedna číšnice z našeho městečka a ráno si vyměňovala názory se svou kolegyní z jiné restaurace jak se mstí hostům. Převažovalo plivání pod maso do omáček, do polévek, smrkání… s tím „stejně, kdo ti tomůže dokázat?“ A to je jen část z těch „méně nechutných“ historek.

Kam ta naše gastronomie díky takovým lidem klesá

Myslím že Chatulka jen chtěla upozornit, jelikož tady ohledně těch koláčků, které nabízejí strhla velká diskuze. Já bych se taky
ozvala kdyby někdo řešil, že v té výše uvedené restauraci dělají super řízky

Každopádně hygieně zdar

 
Bradicka
163 příspěvků 12.05.04 23:02
Reakce od Toma

Vážení, zde je další příspěvek od manžela, jen aby ta prodlužovací tendence nepokračovala :o))) :

Dobrý večer!
No, dle mého názoru naše gastronomie rozhodně neklesá. Nemůžeme ovšem posuzovat naši (!) gastronomii dle „hot dogů“ na ulici. Pizza z okýnka „na České“ (znám Brno, Prahu ne) opravdu není pizza z Itálie a špekáčky z Tesca za 35Kč/kg nejsou poctivé špekáčky (porovnáváno s originálními a vynikajícími špekáčky přímo z jatek ze Sádku), apod. Jako povzbuzující vidím např. výběr a kvalitu vín, mnohé restaurace sázící na kvalitu a nikoliv na kvantitu, dostupnost exotických potravin a mnoho dalších skutečností, které nemohu ani vyjmenovat. Ano, souhlasím s tím, že zde existuje určité množství lidí, kteří berou jídlo jako pouhou nutnost a na kvalitě jim nesejde, ale takoví nejsou všichni. Proto se bráním těmto zobecňujícím tendencím.
A co se týče výše zmíněného koláče a nálezu v něm: na začátku rozhodné a přesné tvrzení o 6 druzích spermatu, uprostřed zmínka o „možná jednom druhu, ale určitě hnusném“ a na konci můžeme čekat pouze přítomnost v lepším případě bílkovinné kontaminace, v tom horším pouze kontaminace. Rozhodně nezlehčuji tento případ, ale jako od přírody skeptik se na to dívám s odstupem a analyzuji. Pokud bych byl právník, prohlásil bych, že v případě je mnoho nejasností! Anylýzy se předpokládám nikdo nezúčastnil, doktoři (pokud to nebyla pouze hloupá poznámka nad tím, co jim obsah vypumpovaného žaludku připomínal) provedli maximálně zběžný rozbor, ale přesné stanovení chybí, že? Ono se může sperma podobat mnoha věcem (různé pasty apod.), navíc obsah žaludku se při zvracení promíchá, takže nevypadá ani v tom koagulovaném stavu jako „na světle božím“. (Prosím nerozebírat čemu se daná substance může podobat). A poslední věc a dosti sporná je fakt, že neexistuje spojitost mezi jednou složkou vypumpovaného žaludku a nevolností. Nemluví se nikde o tom, že by ten člověk dva dny nic nejedl a nepil, tudíž vlivů mohlo být povíce. A pro úsměv na závěr: není přece vyloučena jiná cesta příjmu spermatu. :o)
Proto bych byl opatrnější na hanění podobných skutečností, i když chápu, že pokud si koupím bagetu na brněnském nádraží, kvalita není (zákonem je :) zaručena. Co kdyby jeden z labužníků byl majitelem či známým majitele tohoto či jiného podniku.
Moc Vás zdravím a doufám, že jsem Vás moc neunavil, ale je nutné reagovat na vše, co zde bylo napsáno. Samozřejmě budu vděčen za Vaše další názory. Zdraví Tom.

 
penda
4752 příspěvků 12.05.04 23:07
souhlasím..........

s tím, že se tam to sperma dostalo určitě jinou cestou..myslím do toho žaludku..........:-))

 
esmeralda
4813 příspěvků 12.05.04 23:49
upozornění

Ha, ha, tahle fáma koluje až u nás v Austrálii

 
Eleeen
1127 příspěvků 13.05.04 08:34
Mě to taky nedá....

Jistě, pochybnosti jsou, fámy také jsou.
Ale kdyby mi moje kolegyně řekla něco takového, tak si tam nekoupím ani balenou vodu:
A) sperma v jídle není zrovna běžná ingredience,
B) kdyby KOMUKOLIV pumpovali žaludek po požití jídla KDEKOLIV, tak si tam taky nedám ani balenou vodu.
Chatulko, děkuji za upozornění. Myslím, že se Ti při poznámkách: „…Taky si tam zajdu na tu dobrotu…“ musel řádně zvedat žaludek a Tvé svědomí Ti nedalo pokoje (já bych to sem taky napsala).
Tome, děkuji za vědecké pojednání. Věř, že to chatulka myslela dobře, nechtěla tím nikoho poškodit, jen sdělovala to, co se stalo její kolegyni a CO JÍ ONA SDĚLILA.
Pendo, ty už se raději přikloň k nějakému odborníkovi přes dušičku.

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 09:08
...

Opět můj manžel :

Dobrý den!
Snažil jsem se nepsat vědecké pojednání, ale pouze o využití selského (kritického) rozumu. Rozhodně jsem se vyvaroval odborných analýz, odborných termínů nebo odkazů k lékařským zdrojům, psal jsem to, jak alespoň doufám, srozumitelně pro širokou veřejnost, což vědecká práce rozhodně nedělá
A ke koláči: A jsme u toho! Z přesného určení 6 druhů spermatu je tu: „kolegyně říkala“. Bohužel se obávám, že kolegyně není chemička či doktorka (v dobrém slova smyslu!!!) a tak předala laickou informaci, maximálně doplněnou o hloupou informaci nějakého lékaře pohotovostní služby, bohužel. Jde o to, že neustále spojujete daný koláč a vypumpovaný žaludek. Bohužel, ani jako laik ani jako doktor, který to kontroloval maximálně zběžným pohledem a rutinní anylýzou, nemůžete dojít k tak jednoznačnému názoru! Sperma tam mohlo být, mohlo tam být zcela něco jiného a nebo taky nic a daná nevolnost byla způsobena zcela něčím jiným (např. vodou z vedlejšího stánku ).
Ještě jednou opakuji, že jídlo ze stánkového prodeje rozhodně nepatří k těm kvalitním, ale tvrdit podobnou skutečnost bych si dovolil např. po rozbalení bagety a zjištění zápachu, barvy,… V případě koláče spojitost není a bez odborné (dnes již neproveditelné) anylýzy to není možné tvrdit. Kontaminace je téměř v každé restauraci (i v těch lepších), plivnout do jídla Vám mohou kdekoliv a děje se tak, ale sperma v jídle mi nějak nedává pořád ani ten nejzákladnější smysl. Leda šíření HIV apod., proto není špatné sledovat svůj zdravotní stav, zejména po podobném incidentu. Nestraším, ale pokud si je tím kolegyně jistá a jedná se tedy o vážnou věc, mělo by se k ní vážně přistupovat (včetně vyšetření a anylýz). Prozatím se mi daná informace jeví spíše jako fáma a rozhodně bych se v daném stánku nebál o mnoho více než v jiném podobném zařízení si něco koupit, zejména pokud to někomu tak chutná a nikdy žádný „střevní“ problém neměl.
Opět Vás všechny zdravím! Tom

 
Eleeen
1127 příspěvků 13.05.04 10:49
Bradička /alias/ Tom....

Tome, zá:,–(ní problém je, že nikdo neřekl, že k vypumpování žaludku došlo po požití koláče. Chatulka upozorňuje na gyros v uvedeném stánku. Ale je možné, že jí její kolegyně kecala (za to ale chatulka podle mě nemůže). Ano, je nutné zvážit fámu a nevážně míněný výrok lékaře na pohotovsti. To ano.
Nemění to nic na tom, že někomu bylo někdy z gyrosu v uvedeném stánku velice zle a chatulka cítila nutnost sdělit, co ví. Budiž jí připsáno k dobru že jí není všechno jedno a že to není jedno ani ostatním, třeba nám dvěma.
PS - selský rozum je fajn.

 
penda
4752 příspěvků 13.05.04 11:39
eleeen...

selský rozum je fajn…prosím tedy o objasnění souvislosti spermatu v žaludku a psychiatra…předem děkuji…:-))

 
Eleeen
1127 příspěvků 13.05.04 11:53
Pendo,

nezlob se na mě, ale nevím, co myslíš???? Já jsem o žádném psychiatrovi nikde nepsala!!!!!!!!??­???????

 
Kopretinka
565 příspěvků 13.05.04 12:34
Elén :)

myslí že ti konkrétně šlo o to jak může někdo říct že se sperma mohlo dostat do žaludku i jinou cestou že? Hlavně tedy v případě manžela:

Právě jsem si vzpoměla na vtip:
Manžel: Drahá nechtěla bys mi ho vykouřit? Drahý tak si ho vyhoň do skleničky já si to vypiju ráno

Odpusťte mi tuto vulgárnost, nebude se opakovat

Takže jedině takhle Elén

 
penda
4752 příspěvků 13.05.04 12:36
eleeen...

cituji…Pendo, ty už se raději přikloň k nějakému odborníkovi přes dušičku…jestli tím není míněn psychiatr, tak potom možná psycholog…anebo že by habánek?…ten poslední je pro mě asi nejpřijatelnější…

 
penda
4752 příspěvků 13.05.04 12:40
kopretinko...

naše harašení, které bylo vymazáno, bylo milé a úsměvné, což se o Tvé vulgárnosti říci opravdu nedá.........

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:44
Gyros!!! (od Toma)

Tááák a teď si to přečetla manželka a dostal jsem nadáno . Přesně z toho důvodu jak psala Eleeen, že to nebyl koláč, ale gyros. Moc se omlouvám za svoji nepozornost, na mysli jsem samozřejmě měl pořád gyros, diskuze tím ale není, jak pevně doufám, ovlivněna. Ještě jednou se omlouvám…
Opět ale varuji před tím spojením: gyros-nevolnost! (Vždyť zcela přehlížíte možnost nákazy jiným způsobem! Např. zmíněná voda apod.) Myslím, že kdyby se jednalo o pravidelné nákazy, místní hygienická stanice by jistě zasáhla. Škoda, že Chatulka nemůže reagovat, zajímal by mě ten rozbor žaludku - zda byl na úrovni odborné analýzy a kolegyně byla seznámena s výsledky, pak bych se ale divil, kdyby se nepodnikly žádné další kroky, anebo to vše bylo na úrovni jedna paní povídala. K tomu by se ale měla nejspíše vyjádřit Chatulka. Budeme tedy čekat . Moc zdraví Tom!
PS: Manželka mi moc nadává, že zneužívám její nick a chce mi to zakázat. Prý si mám založit svůj a to nenápadně, aby nikdo nevěděl, že jsem její manžel. Přispívám poprvé a neplánuji pokračovat tímto tempem, takže propůjčení nicku od miláčka snad nevadí (vždy se podepíši). Tak jí prosím domluvte

 
Kopretinka
565 příspěvků 13.05.04 12:45
Promiň...

Pendičko já se za toto „ulítnutí“ hned omluvila, strašně mě mrzí že se tě to dotklo to jsem fakt nechtěla. Tak se nezlob, jak jsem už napsala, nebude se to opakovat.

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:48
Kopretinko, sorry,

chápu, žes napsala, že se to nebude opakovat, ale zrovna od Tebe bych to fakt nečekala, po té nedávné smršti na chatu… Nechci to už dál rozmazávat, ale poté, cos tak horlila za slušné vyjadřování, jsi mě fakt překvapila…

 
Kopretinka
565 příspěvků 13.05.04 12:47
Tome

Tak si zařiď svůj nick a když bude Bradička mimo počítač tak za náma vždycky přijď Labužník je i pro pány

Budeme jenom rádi

 
penda
4752 příspěvků 13.05.04 12:46
Bradičko!!!!!!!!!!!!!!!!

jen nech mluvit odborníka na slovo vzatého......­..myslím, že jeho slova nikoho neobtěžují ani neunavují…a vůbec nevadí, že si propůjčuje Tvůj nick…jak sám říká, vždy se podepíše, takže víme, o co go…pozdravuji do Brna…

 
Sněhurka
446 příspěvků 13.05.04 12:49
Tome

Tvoje žená má samozřejmě pravdu. Založ si svůj nick, nenápadný, třeba Bradiččin Tom. Rádi Tě přivítáme nastálo :-) On má ten mužský prvek takový osvěžující účinek.

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:50
Malé vyvětlení od Toma

Oba manželé rozhodně nemuseli mít sperma v žaludku a mohlo se jednat o shodu okolností nebo spíše to celé ukazuje na pravděpodobnější možnost - nákazu jiným způsobem. Sperma pak mohlo být v žaludku pouze ženy a celá fáma vznikla z hloupé poznámky jednoho zastydlého pubertálního medika. Nebo se fáma měnila jak putovala světem. Tom

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:51
Tom

Heh! Vyvětlení = Vysvětlení!!!

 
Labužník Zuzik
286 příspěvků 13.05.04 12:51
bradičce:

vy jste někde od Poličky? Manžel tam píše o Sádku, tak mě napadlo, zda nejsme z jednoho kraje. Zdravím Vás ze Svitav ať už jste odkukoliv. Nezlob se, jsem od přírody děsně zvědavá.

 
Kopretinka
565 příspěvků 13.05.04 12:52
Tome

Ono už je to jedno hlavně že jsme se pobavili :))))) Aspoň vidíme, jak složité můžou být cesty koláčků a gyrosů

 
penda
4752 příspěvků 13.05.04 12:55
Bradičko,...

ty víš za co…

 
Kopretinka
565 příspěvků 13.05.04 12:57
...

Jůůůůůůůůůů Pendi to je krásný smaaaaaaaaajlí­íííííík já miluju smajlíky

 
Eleeen
1127 příspěvků 13.05.04 12:56
teda, vy jste všichni ale! Už mě to neba!

Takže:
Pendo, já myslela, že si variantu vybereš sama, tu nejvhodnější pro sebe a nebudeš už tady všude, kamkoliv a komukoliv připisovat komentáře a reakce lechtivé i lechtivější, dvojsmyslné, vulgární anebo JÁUŽANINEVÍMJA­KÉJEŠTĚ, ale že budou zase k věci, tak jak tomu bylo dřív. To bylo super. Teď je to nějaké žtrapné. Chápu, že chceš provokovat, ale víš, asi už to brzo začne být všem jedno. Nedopusť to, je Tě škoda.
Tome, fakt si založ svou totožnost tady u nás. Myslím, že budeš přínosem. Hlavně doufám, že i recepty!!!!
Bradičko, myslím si, že Tvůj muž jednal čestně a opravdu vždy psal za sebe a ne za Tebe. Tak se na něj nezlob.
Kopretinko, omlouvám Tě a vtip znám ;-))) A nevím, zda mi budeš věřit, ale po celou dobu jsem tušila, že to tak nějak Penda myslela.
MIMOCHODEM, Pendo! Nenapadlo Tě ještě, že to, co napsala Kopretinka a Tobě připadá až odporné, je vlastně to samé, co děláš ty? Píšeš věty, které Tobě připadají vtipné a možná jiným ne. Rozhodně je čas vrátit se k labužničení a vaření. Moc se mi líbí Tvůj článek o Itálii a o Kynutém těstě!! Díky za ně!
TOTO JE MŮJ POSLEDNÍ PŘÍSPĚVEK K TOMUTO TÉMATU, UŽ SE NA MĚ, PROSÍM NEOBRACEJTE, JE TO PRO VŠECHNY ZTRÁTA ČASU.

Dííííky všem a po labužnicku Vás zdravím? DOBROU CHUŤ!!!

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:57
Tak teda jó, holky,

já ho sem pustím, a nemusím kvůli tomu být ani mimo počítač, máme dva! Jak chcete, ale varuju vás: jak se Tom pustí do analýz, tal nepřestane, dokud s ním někdo nebude souhlasit…
A Zuziku, hrad Sádek je blízko Třebíče (asi 10 km), tak asi to není ten váš…
A holky, už radši těch gyrosů a koláčů necháme, nebo se mě fakt zvedne škopek!

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 12:58
od Toma

Souhlasím, pobavili jsme se, ale nadruhou stranu nepřipustím, že by ten podnik byl horší než ostatní stánky, jen kvůli důkazům, zde zmíněným. Dokud se neozve Chatulka, zůstává to pro mne fáma a nebál bych se tam jít. Aspoň pro ten KOLÁČ (doopravdy myslím koláč jako koláč )

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 13:06
Penduš,

děkuju za supersmajlíka! A taky Ti něco pěknýho pošlu, až to ve svým archivku vyhrabu!

 
Sněhurka
446 příspěvků 13.05.04 13:07
Recept na koláč

který by se mohl tomu původnímu podobat, přidala dnes TROXI.
Hihihi, já jenom, aby nezapadl původní příspěvek, to dávám k tomu, který je dnes nejnavštěvovanější.
Tome, doufám, že z Tebe bude pilný dopisovatel. Vařit může Bradička, že jo?

 
Bradicka
163 příspěvků 13.05.04 13:21
...

Jo, jo, to je pravda a to ona by si ani nenechala vzít
Jinak díky, mám doma dovolené používat nick Bradičky + svůj podpis, ještě jednou dík! Tom
PS: No, pilnej dopisovatel jistě nějakou dobu nebudu, mám moooc ty hnusny věci…práce

 
Tashi
7 příspěvků 13.05.04 15:59
Milí labužnici,

prosím, opravdu moc prosím, bylo by možné trochu zabrzdit? Je potřeba jít až na ostří? Není možné před napsáním příspěvku se trochu vydýchat a psát tehdy, až máme zase jasno před očima? Nechci dělat mentora, ale je možné zůstat jen u vtipu? Tyto stránky jsou přístupné celý den, ale některé diskuse by se měly „vysílat“ až po 22 hodině. Což asi technicky nejde.A to je škoda.
Mějte se hezky, možná se někdy stavím, ale po dnešku mě trochu přešla chuť.

 
Labužník Ajinka02
1 příspěvek 13.05.04 16:26
...

Taschi já si to taky všechno přečetla, beru to jako srandu, a myslím že to takto bylo myšleno. A pokud jsem si všimla, tak diskuze byla ukončena :) Takže to nemusíme znovu otvírat :) hezký den :)

 
salamandra
21 příspěvků 16.05.04 11:08
Aha

ještě, že jsem otevřela tuto diskuzi…dotaz na vanilkový koláč z NT jsem měla já.
Ano, o aféře se sparmetem v gyrosu vím.Možná je to rok, hygiena to zavřela, už je jiný majitel.Koláč dělají vedle.
Mám spíše pocit, že tam pečou-je to vidět, možná něco dováží, to je možné.
Nežiji v iluzi, že vše, co si koupím k jídlu(obchod, stánek, restaurace)=100% hygiena.I zabalená kobliha upadla na špinavou zem, po níž přeběhla krysa, v mouce hovínka…na pánvi starý přepálený tuk, řízek upadlý na zem, nemyté ruce pekařů…to může být cokoli, an čemkoli…


Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Reklama

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz