PR článek

Připravte si zdravé smoothie a podpořte tak svou imunitu

Mají skvělou chuť, zasytí nás, obsahují velkou dávku vitamínů a dalších prospěšných látek. Ano, řeč je o smoothie nápojích, jejichž příprava je snadná, ale přínos pro náš organismus je obrovský. Víte, jak si je připravit a podpořit tak imunitu během chladných dnů, kdy kolem nás každý kašle a smrká?

Zdroj: PexelsZdroj: Pexels

Imunitou se rozumí obranyschopnost organismu vůči různým mikroorganismům

Náš imunitní systém tvoří soubor buněk a orgánů, které vzájemně spolupracují na obraně organismu. Imunitu dělíme na vrozenou (geneticky podmíněnou) a získanou, která vzniká překonáním infekce. Do velké míry sídlí v našich střevech, důležitá tak je zdravá střevní mikroflóra.

Když je imunita dostatečně silná, zvládne střet s bacily a viry bez obtíží. Pokud je imunita oslabená, jsme náchylní na různá onemocnění.

Jak posílit imunitu?

Jedním ze základních pilířů silné imunity je zdravý životní styl, tedy zdravé stravování plné kvalitních surovin, dostatek pohybu a spánku, správné hygienické návyky.

Zdroj: PexelsZdroj: Pexels

Konzumace potravin je pro většinu z nás příjemnou záležitostí, jejím cílem je nejen zahnat hlad a zasytit žaludek, ale také do těla dostat důležité živiny. Díky vyvážené stravě se navíc budete cítit plní energie, budete mít lepší náladu a stres si na vás jen tak nepřijde.

Jak by měl zdravý a vyvážený jídelníček vypadat?

  • Jezte pravidelně 3-6× denně, mezi jídly udržujte pravidelnou pauzu. Nezapomínejte na snídani (fajn je třeba hustý nealko koktejl smoothie bowl plný čerstvého ovoce, zeleniny, oříšků, semínek atd.).
  • Jídlo žvýkejte pomalu, v klidu, nikam nespěchejte. Vychutnejte si ho.
  • Vyvarujte se smažených jídel a prázdných kalorií, omezte také sladkosti a konzumaci alkoholu.
  • Pohlídejte si, aby hlavní jídlo obsahovalo všechny základní živiny, tedy sacharidy, tuky a bílkoviny.
  • Jídlo doplňte zeleninou, místo sladkostí si dejte radši ovoce.
  • Dodejte tělu všechny potřebné vitamíny a minerály. Víte, že vitamíny a dalšími prospěšnými látkami je doslova napěchovaný rakytník ?
  • Dodržujte pitný režim.
  • Do jídelníčku můžete zařadit i superpotraviny jako chia semínka, která obsahují velké množství živin, chlorellu a spirulinu, královnu mezi antioxidanty goji, lahodné bobule temně fialové barvy Acai nebo Raw Aguaje s vysokým obsahem vitamínu A.
Zdroj: PexelsZdroj: Pexels

Víte, že proteiny, které jsou oblíbené zejména u sportovců, mají pro naše tělo velký význam? Jsou základními stavebními kameny v našem těle. Skládají se z aminokyselin, získáváme je stravou. Do zásoby se neukládají, velký význam mají pro růst a výživu svalů, kostí, šlach, podporují regeneraci i tvorbu svalové hmoty, podílí se i na spalování tuků a snižování nadváhy.

Náš tip na závěr: Smoothie recepty

Smoothie koktejly jsou skvělou snídaní i chutnou svačinou, která vám pomůže překlenout dobu mezi hlavními jídly. Ukrývají v sobě ovoce i zeleninu, jsou přímo nadupané vitamíny a minerály pro posílení imunity.

Do zeleninového smoothie koktejlu můžete přidat okurku, špenát, mrkev, řapíkatý celer, čerstvou petrželku, červenou řepu i chlorellu a spirulinu. Ozdobte chia semínky nebo bobulemi goji.

Máte radši ovoce? Připravte si třeba avokádové smoothie s banánem, které vás zasytí. Nepotřebujete nic víc než 2 avokáda, 1 banán, trochu citronové šťávy, špetku skořice a vodu nebo mandlové mléko. Kdo chce, může smoothie vylepšit chia semínky, ovesnými vločkami nebo mátou.

Zdroj: PexelsZdroj: Pexels

Víte, že po cvičení si můžete připravit některý ze smoothie koktejlů a přidat do něj třeba protein GymBeam? Smoothie vás zasytí a dodá novou energii, protein se zase postará o regeneraci svalů.

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz