Vitalion
zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz
blueska Do oblíbených Chci uvařit Tisk
VTIP je v tom, že se to všechno dá NAJEDNOU do mixéru. Ponorný je super, začneme odspoda táhnout a je to za pár vteřin. Tatarku dělám stejně, jen přidám sladkokyselou okurku a cibuli.
Recept je z kategorií: Omáčky studené
Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.
25.8.18 14:47
Skvělá, snadna a opravdu rychlá majoneza!!! Velké díky a pochvala!
Líbí se mi29.7.18 16:27
Po mnoha nezdařených pokusech s jinými recepty konečně úspěch. Jsem nadšená. Děkuji za recept
Líbí se mi21.4.18 23:18
Super, super,super!!!???????????????????? Bleskem hotová a mňamka mnamozni
Líbí se mi28.7.17 12:02
Vyzkiusel jsem snad uz vsechno a vzdy mi vznikl paskvil. Ale ted POPRVE
v zivote mam vlastni majolku! Diky.
6.9.15 09:57
Tak po mých neúspěšných pokusech o majonézu za toto musím dát 6 hvězd. Akorát příště dám méně cukru, protože používám vinný ocet a ten je slabší. děkuji za recepis.
Líbí se mi7.10.14 16:49
Toto je ten nejjednodušší recept na majonézu,prostě fantastický,dodnes jsem dělala pracným zpusobem zašlehávání oleje s vajíčkem a výsledek se nedal srovnat s tímto!!!
Líbí se mi4.3.14 18:54
Ono to vážně funguje
jinak k té „KL“. My, co máme doma pouze čajové lžičky, máe s touhle
zkratkou problém
4.3.14 10:06
majonézu urcite skusim jen prosim asi jsem blba co to je KL CUKRU
Líbí se mi6.3.13 22:27
Po nevydařeném pokusu udělat majonézu z mléka - super záležitost za
minutu hotová, všem pochybovačům - funguje to přesně jako na videu:
http://www.youtube.com/watch?…
Pokud by odkaz nefungoval stačí zadat na youtube „Rychlá výroba
majonézy“. Nám nejlépe chutná ze slunečnicového oleje.
30.12.12 15:15
Výborný,vynikající,prostě skvělí recept na domácí majonézu.S partnerkou jsme tuto stránku objevili náhodou.Vyzkoušeli postup fofr majonézy a oběma nám jak se říká spadla brada jak rychle za pár vteřin se dostavil výsledek.Vřele každému doporučuji a děkuji za skvělou radu.Už nikdy nekoupíme majonézu v krámě.NIKDY!!!!!
Líbí se mi23.12.12 20:05
Dvakrát jsme se pustili do majonézy podle různých receptů a dvakrát to byla katastrofa, až ten Váš nejjednodušší a nejrychlejší byl úspěšný. Děkuji především za manželku, která již začala propadat panice.
Líbí se mi23.12.12 19:48
Přesvědčila jsem rodinu, že letos bude bramborový salát z domácí
majonézy a udělala jsem dobře. Neskutečně jednoduchá a výtečná.
Bohužel bez fotky - už je taky v salátu Pěkné svátky!
23.12.12 19:12
Super věc… než jsem stihla vyfotit (lépe řečeno: donést fotoaparát),
přítel ji zamíchal do salátu
Nevadí… foto dodám později, protože ještě letos hodlám zopakovat
21. 1. 2013 - plním slib a konečně dodávám i foto
23.12.12 19:04
Jsem úplně nadšený dělal jsem majonézu poprvé v životě podle tohoto receptu a je to super. Majonéza hotová doslova za pár vteřin a hlavně vím co do toho dávám. Kam se hrabe poličanka, která propadla v testu D-test.
Líbí se mi Uvaření se již líbí 3 labužníkům27.10.12 22:45
Ano,je to výborný recept který používám již více let,mohu doporučit a dodat,že tahle omáčka nevodnatí.Používám ji do rybích salátů.Vlastních.
Líbí se mi30.6.12 05:54
Majonéza byla úplně supr a tím jsem skončil s hellmansem.
Líbí se mi Uvaření se již líbí 2 labužníkůmOdebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění
Přečtěte si recept na Vtipná majonéza fofrem
1440 příspěvků 7.1.20 23:23
Pred sviatkami sa mladé kolegyne v robote sťažovali na kupované majonézy, tak som im vytlačila tento recept a mal veľký úspech
1 příspěvek 31.1.17 07:23
Majonéza o které píšete, žlouty + olej. Nic víc. Proto se dala použít na sladké pečení. Máte pravdu!
Verasip: zřejmě začínající kuchtík
KL = KÁVOVÁ LŽÍČKA 
@Ačraj Taky jsem tomu předem moc nevěřila a nyní už ani jinou nedělám, tahle je hned a kdykoli, jen doporučuju oleje nedávat míň, než je psáno a při větším vajíčku klidně i trošku přikápnout, je pak pěkně hustá…
Jak píše casino, nejlíp se to dělá v užší vyšší nádobě, já mám tu orignální od tyčáku. Pomalu táhnout odspoda a sama budeš překvapená
Toto je asi po dvaceti letech co jsem znovu zkusil majonézu a podařila se!

Myslím, že při použití „tyčáku“ je vhodné zvolit vyšší mixovací nádobu jen o málo širší, než je průměr ponorného mixeru…Pak je to opravdu otázka 20 až 30 vteřin
Kdybych nezkusil, tak neuvěřím…
Já se o majonézu pokoušela již 2×, ale bez úspěchu, jednou jen se žloutkem, olej jen přilévat pomalu, zde je celé vejce a dát vše najednou a mixovat, že bych se pokusila do třetice?
Chtěl jsem dělat TOTO a na omáčku k přelití podle TOHOTO receptu mi chyběla majonéza, tak jsem vyzkoušel zde TUTO.
No, všechno je jednou poprve…, ale TUTO majonézu jsem rozhodně nedělal naposledy!!!
Použil jsem slunečnicový olej + EVOO v poměru 4 : 1
Bedla: Tuto majonézu dělala také i moje matka v šedesátých letech v klasickém mixéru. Recept byl tenkrát zveřejněn ve Velké knize receptů Pragomixu, kterou jsem „podědila“ a mnohé „moudro“ z ní čerpám i dnes.
A pro „hygienické šťouraly“ - majonézu (a nejen majonézu, ale třeba i známý vaječný koňak) dělám z koupených i domácích SLEPIČÍCH vajec z našeho nekontrolovaného malochovu. Syrová vejce mám pravidelně v jídelníčku od dětství a dodnes (je mi 55) jsem salmonelózou ani jinou podobnou nákazou neonemocněla. Že bych byla dítkem štěstěny? A nebo „tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu…“?

Úžasná, maximální, nejlepší.
27 příspěvků 17.4.12 16:30
Ještě že je to tolik diskutované téma
Viděla jsem. Řekla jsem, že takhle jednoduše
- to snad není možné. Včera jsem vyzkoušela. Výsledek perfektní. Stáli
jsme nad tím oba a z tichosti se jen vyloudilo: …aha…

majonézu už od července 2005 jinak nedělám

Alis

Alis, Blueska bude chudák celá uškytaná…

Pokaždé při přípravě téhle majonézy ji velebím a díky apetitu mého syna je to hodně často.
Čtu velmi pozorně, Glamo… Ale navrhuji - s ohledem na ostatní labužníky - probrat to někdy někde třeba u sklenky bílého
Zvu tě 

Howhg
Alis - trošku nerozumím, co měla znamenat tvá poznámka…
Já u tohoto receptu o tom mluvím pár dní a na Labužníku několik párů let..
Možná by to chtělo číst pozorněji…
Příspěvek upraven 27.12.10 v 22:49
cit.: Casino – recepty nejsou uzákoněny, každý si můžete upravit dle svého, cokoli nahradit čímkoli.....jen to pak už nebude ten samý recept…
„Vždyť o tom zde už dobrou čtvrthodinu hovoříme, Glamo!“
(prof. Hrbolek - Marečku, podejte mi pero)
Zpět k receptu: od chvíle, kdy jsem byla podarována tyčovým mixérem, není jednodušší a rychlejší přípravy. V jednoduchodti je krása a genialita. Blueska musí škytat pokaždé, když jí v duchu děkuju
Příspěvek upraven 27.12.10 v 22:29
Bocianko - nic se neděje
Já ty Wydřiny věty také
nepochopila..Zvláště kde se tam vzaly žampiony… 
Casino - recepty nejsou uzákoněny, každý si můžete upravit dle svého, cokoli nahradit čímkoli.....jen to pak už nebude ten samý recept…
528 příspěvků 27.12.10 16:15
Glamo, třeba tento odstavec z Tvého příspěvku. Proti Tobě nic nemám, příspěvek je opravdu slušný
glama – „se ochucuje“ bych rekla, neni v tomto pripade (ani v mnoha jinych)" vhodne. Zampiony take „se loupou“ !? SE , neni na miste,
„Wydro..z jakéhokoliv receptu můžeš vynechat všechno, co ti nechutná nebo nemáš ráda, to je zcela na tobě…“
Hmmm, zajímavá myšlénka…
Majonézu nedělám…, chutná mi Hellmans…
Moje matka třela osolené žloutky s olejem a říkala tomu majonéza…
Má první paní šlehala vajíčka s olejem, solí a pak s octem, a říkala tomu majonéza…
V. Vrabec tře žloutky posypané solí metlou a přikapává olej tak dlouho, až se majonéza spojuje v jakýsi „knedlík“. Tuto hmotu naředí octem (citr. šťávou) a pak za stálého míchání dolévá olej tak dlouho, až hmota zhoustne podruhé tak, že zůstane nabalená na metle. Říká tomu MAJONÉZA ZÁKLADNÍ-PRAVÁ, ze které následně připravuje OCHUCENÉ majonézy a studené omáčky.
Podle tohoto mustru je tatarka taky majonéza… Sice ochucená, ale majonéza.
Přesto si myslím, že ta Paukertova byla ta jediná echt majonéza
Tady je dokonce klasická majonéza: http://www.labuznik.com/…ka-majoneza/
glama, je to tvoje, odchazim z teto diskuze.
Příspěvek upraven 26.12.10 v 20:10
Wydro..z jakéhokoliv receptu můžeš vynechat všechno, co ti nechutná nebo nemáš ráda, to je zcela na tobě.. Faktem ovšem zůstává, že Majonéza se vyrábí z vajec, oleje, soli, octa..+ eventuelně další přísady, zcela podle chuti či zvyku. A stále to bude MAJONÉZA.
Sůl i ocet/citron prostě patří do základního předpisu na základní majonézu. (I tu tzv. neochucenou.) Navíc mají i určité konzervační účinky, což je, protože používáme syrové žloutky, nesmírně důležité…
Pokud si ji někdo chce doma udělat jen z vajec a oleje, je to jeho věc…klidně může..Ale neměl by to vydávat za jedinou správnou majonézu…Je to přesně naopak.
Tento polotovar se dále může dochucovat a zvýrazňovat dalším přidáním soli, octa , bylin…atp.
Není třeba chytat za slovíčka…Tento recept MAJONÉZA je.
Paukert ji solit a dochucovat možná nemusel, protože ji používal jenom jako polotovar a dochucoval následně dále už jako součást a pojítko salátů apod.. Možná…tohle nevím…
Timto se neperu, pouze vyjadruji nazor a diskutuji.
bocianka, proc jazykovy koutek?
Tenhle recept je na majonezu, ano? O cem jsem zacala diskutovat? O majoneze!
Pokud i slusna diskuze se sem nehodi, o cem tady je diskuze dovolena? A komu???
Příspěvek upraven 26.12.10 v 19:07
528 příspěvků 26.12.10 18:56
Wydro, promiň, je zde ještě debata o receptech, nebo už zde máme novou rubriku "jazykový koutek? "
glama - „se ochucuje“ bych rekla, neni v tomto pripade (ani v mnoha jinych)" vhodne. Zampiony take „se loupou“ !? SE , neni na miste, kazdy ma jiny nazor, zkusenosti a hlavne recept odnekud prevzaty a tak je to podle nej spravne. JA tomu rozumim tak, ze nebyt vejce a oleje, nikdy nevznikne konzistence majonezova. A k tomu neni sul ani citron treba.
Ani u vynalezce chlebicku Paukerta u majonezy
nenajdes citron a sul ! Timto se nepru, pouze vyjadruji nazor a diskutuji.
Takze jak spravne pises, CISTA ! majoneza se ochucuje a podle me SE ochucovat nemusi a tak ji opravdu do testa (viz krokodyl), neochucuji. Kdyz se davno kupovala majonezy na vahu , o nejake chuti nemohlo byt reci. No a pokud ten kdo vymyslel majonezu ji takto ochucoval, pak ti teprve davam za pravdu ale ja ji dal ochucovat nebudu
Příspěvek upraven 26.12.10 v 14:22
Wydro, i čistá majonéza se ochucuje…
Minimálně se do ní dává sůl a ocet a přesto je to stále ta „základní“ a „neochucená majonéza“..
Nejlepší majonézu si pamatuji tu, co se do hotelů a restaurací dodávala ve velkém, ve kbelících, nebo v obchodech kupovala na váhu..Kam se na ni hrabe dnes nějaká Hellmanska..
Byla hustá, skoro až tužší a úžasně chutnala!! Jen ty čisté suroviny a lehce zvýrazněná chuť právě trochou octa a soli.
Dnes se jí nejvíc blíží majonéza ve vaničce..Konzistencí..
Tohle je taky majonéza…jen trochu jiná…
Ja tedy nevim, ale ja chapu majonezu jako vejce s olejem - trene nebo mix. Kdyz trene, tak jen zloutek, kdyz mix, vrhnu vejce, mixuju a prilivam olej (majoneza fofrem). Ovsem veskera dochucovadla, je jedno jaka, to uz je majoneza ochucena, nikoliv cista MAJONEZA ! Majoneza se pouziva jak do salatu (ten se pak dochucuje) tak do testa (tam preci nedame majonezu s citronem a horcici) .
Tudiz recep vyse uvedeny bych popsala ponekud jinak. Ani mnozstvi oleje na jedno vejce neni prece jednoznacne. Vejce (i s bilkme) se „mixne“ a olej se plynule priliva za staleho mixovani dokud se nevytvori husta, pevna, majoneza.
2452 příspěvků 25.12.10 08:25
Původ receptu na hobby.idnes.cz je zde, včetně vysvětlení: http://www.cuketka.cz/?… Jestli zná paní Naďa Labužníka, to netuším, můžete se jí zeptat.
Příspěvek upraven 25.12.10 v 08:26
Podobnost čistě náhodná?
A nebo se paní inspirovala tady na Labužníku??
http://hobby.idnes.cz/…by-domov.asp?…
Pustila jsem se do ní poprvé včera a s údivem zjistila, že to opravdu funguje. Je skvělá, dělala jsem z olivového oleje, solila olivovou solí a na závěr přidala nasekanou bazalku. Nemá chybu.
50 příspěvků 28.8.10 23:14
Taky jsem našla na Cuketkovi tu majonézu jenom ze žloutků, vyzkoušela jsem a dělala jsem ji už třikrát, vždycky se povedla. Až dnes, když jsem šla už na jistotu, najednou byla v nádobce nepojmenovatelná tekutina, vypadalo to hrozně a ušlehat to teda fakt nešlo. Ale vzpomněla jsem si na Esmeraldinu radu s horkou vodou. Víc zkazit už to nešlo, tak jsem to zkusila. A najednou šla majonéza ušlehat. Esme, moc díky, zachránilas mě.
Sorry
casino - 27.08.2010 23:00 Nikdo nepochybuje, že Váš postup POUZE se žloutky funguje spolehlivě.
To není pravda:
bocianka - 29.07.2010 16:37 Tahle vynikající majonéza nejde bez bílku udělat. Mám vlastní zkušenost.
bocianka - 03.08.2010 13:21 Mám vyzkoušeno, že opravdu bez bílku nejde. Zbyl mi žloutek, tak jsem si říkala,že udělám tuhle majonézu. Nešlo to.
bocianka - 16.08.2010 13:48 Mně to opravdu bez bílku nešlo. Po přidání byla majonéza hotová raz dva.
1309 příspěvků 28.8.10 17:10
… no a to kdyz prisypete nastrouhany syr (polovinu toho co nastrouhate, aby se mixer neudusil), nasekany cesnek a pripadne i trochu laku z okurek, a pak vmichate zbytek syra, tak mate behem minuty cesnekovou pomazanku pod kterou se bude blahem svijet kdejaka topinka
4813 příspěvků 28.8.10 08:16
Nevím jestli to je vrtulí.
Dělám majonézu čtyřicet let a za tu dobu jsem vystřídala nejméně pět sekacích robotů a tyčových mixérů a ještě se mi nestalo aby se nepovedla.
Občas u známých ochutnám komerční verzi jen abych se přesvědčila že se nic za posledních čtyřicet let na trhu nezměnilo a vracím se ke svému vyzkoušenému receptu který mi poslala do začátků maminka.
Někdo si stěžoval že se majonéza občas srazí. Není nic ztraceno. Stačí přilít trochu vařící vody a mixovat dál. Dokonce to i funguje.
oldsoft, Vy se po celou dobu usilovně míjíte s podstatou tohoto receptu
Nikdo nepochybuje, že Váš postup POUZE se
žloutky funguje spolehlivě. Ale zde je použito CELÉ vejce…
No a jak to, že na mém videu dám nejprve žloutky a potom olej a jde to? Nejblíž pravdě bude asi Wolfg, totiž že je to tvarem té „vrtule“.
124 příspěvků 28.8.10 01:19
Po několika úspěšných pokusech jsem majonézu zařadila do repertoáru a přestala používat tu kupovanou. Ale hups, dnes se mi povedla až napotřetí. Dělala jsem ji totiž po paměti. Takže, pro ty, kdo mají paměť a vědomosti jako já - nejprve se musí dát do nádoby olej a teprve pak vejce. No, ale ostatek se dal zachránit přimícháním do té povedené.
Jen teď máme majonézy jak pro dva pluky.:P
584 příspěvků 16.8.10 20:56
ale naráží na rozdílné vlastnosti mixérů. Některé mají plochý nůž, který dobře mixuje a málo míchá. Nůž má být ve tvaru vrtule, aby potravinu nasával a zároveň sekal. A tady je otázka, jaký tah vrtule má. Pokud je velký, olej se rychle promíchá se žloutkem a zdrcne se to, ať taháte jak chcete. Nemůžete zato, tak se s tím netrapte
528 příspěvků 16.8.10 20:48
mě to opravdu bez bílku nešlo. Po přidání byla majonéza hotová raz dva. Jseš asi šikovný. Já jsem prostě „kopyto“. Budeme si každý dělat majonézu tak, jak mu to nejlépe vyhovuje. Jinak nic ve zlém, budu se těšit na nějaké tvoje receptíky. Přeju krásný den a nenech se otrávit.
2302 příspěvků 16.8.10 15:13
Milý oldsofte, snad Ti bude útěchou, že jsem si na tebe předevčírem vzpomněla a tuto majonézu bez bílků zkusila.
Eh kletě!
Bohužel jsem si na to vzala špatnou nádobu, zpočátku se emulze začala vyvíjet správným směrem, pak jsem ale moc brzy zvedla tyčový mixér a bylo po všem.
Ký žal! Poté, co jsme zde rozpoutali oduševnělou diskusi o tom, zda jest v tomto druhu majonézy nezbytné celé vejce, tedy i s bílkem, kde jsem zastával stanovisko, že bílku netřeba, natočil jsem nakonec video, které dokazuje mou pravdu - a čeho jsem se dočkal? Napsal mi někdo „oldsofte, měls pravdu?“ - kulový, hradba mlčení jest mi odpovědí…
Ještě "FOTKA ":http://oldsoft.rajce.idnes.cz/Ostatni/#… výsledku.
Nedá se nic dělat, zde je důkazní video výroby majonézy pomocí tyčového mixéru bez použití bílku, jen ze dvou žloutků.
Pravdu má cuketka
Příspěvek upraven 10.04.12 v 16:41
528 příspěvků 3.8.10 20:21
mám vyzkoušeno, že opravdu bez bílku nejde. Zbyl mi žloutek, tak jsem si říkala,že udělám tuhle majonézu. Nešlo to. Přidala jedno celé malé vejce a majonéza byla hotová ihned. Nedala bych sem nic, co nemám opravdu vyzkoušené.
Na Cuketkovi se naopak tvrdí, že tahle majonéza bez bílku udělat lze. Tak v tom mám teď hokej a asi to budu muset vyzkoušet.
50 příspěvků 1.8.10 19:41
Moc jsem nevěřila, že se opravdu povede, ale v časové tísni jsem ji vyzkoušela a ono to fakt funguje!!! Je moc dobrá a hlavně RYCHLÁ.
Dík za vychytaný receptík.
528 příspěvků 29.7.10 23:37
Tahle vynikající majonéza nejde bez bílku udělat. Mám vlastní zkušenost. Je opravdu rychlá a velmi dobrá, díky bluesko.
víc jak 25 let používám vejce od našich hrabavých bestií. I přes skladovací podmínky, nad kterými by všichni hygienici olysali, se nikomu nic nestalo ani náznakem. Možná, že se dá drobnou nákazou imunizovat? Snažím se ale na recepty se syrovými vejci použít ten den snešená.
V každém případě je tento recept geniální a pokud přidám trochu oleje z naložených plněných feferonek, jsou mí chlapi na vrcholu blaha.
A fígl je určitě ve tvaru nádoby. Nyní ji vyrábím přímo ve 375 ml sklenici od nějakých zelenin, která má šroubovací víčko, takže ji hned po uvrtění uzavřu a dám do lednice.
505 příspěvků 22.7.10 16:18
bavíme se tu pořád o možném onemocnění člověka ze syrového žloutku v majonéze. Já si tu majonézu umíchám ze syrového žloutku, a grilované kuře ve stánku si nedám, pokud bude u kostí růžové. A opravdu nesním tatarský biftek - všechno profesionální deformace.
Wolfk, co se týká těch Vašich, promiňte sraček, které v tomto případě nejsou od věci, neboť jste se s nimi parádně strefil do té salmonely, tak s Vámi nesouhlasím. 2/3 života jsem majonézu a spol. nemusel… Ale co je tu Hellmann´s, tak jsem schopen slupnout na posezení 20deka krevetek s majonezou říznutou tatarkou (obé uvedené značky) na broskvi, třeba bez pečiva a ani nemrknu