Recept Sladký avokádový dort

(Hodnoceno 2x) Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Sladký avokádový dort

Úvod

Nedávná debata o využití avokáda mi připomněla, že kamarádka peče něco sladkého, tak jsem poprosila o recept. Ona tomu říká avokádový dort, protože to potom naplní a ozdobí. To co jsem stvořila se asi podobá spíše buchtě. Ale je to dobré a zajímavé.

Postup

Žloutky a 60 gr cukru ušleháme do světlé pěny.
Dužninu avokáda rozmačkáme vidličkou, postupně přidáme 60 gr cukru a trochu našleháme. V tomto okamžiku můžeme zkusit jak chutná avokádo s cukrem.
Prosátou mouku smícháme se zbývajícím cukrem a kypřícím práškem.
Spojíme obě pěny (teď určitě neodoláte ochutnat avokádový krém) a pomalu přimícháme mouku, mléko a nakonec sníh z bílků.
Těsto vylejeme do formy vymazané máslem a posypané strouhankou.
Pečeme 30 minut v troubě předehřáté na 180 stupňů. Vypneme a v zavřené troubě necháme 10 minut odpočinout.

Můj výsledek byl pečený skoro hodinu a popraskal. Chtělo to větší formu, bohužel ji nemám. V prasklinách bylo vidět zelené těsto tak jsem to chtěla zamaskovat jako květinku, ale neumím zdobit.


Reklama

Nahlásit recept

  • 24.01.11 vloženo
  • 12386x zobrazeno

Čas přípravy

  • 20 min + 30 min

Počet porcí

  • 12 porcí

Ingredience

  • 1 ks avokádo
  • 1 dl mléko
  • 2 vejce
  • 200 gr cukr
  • 300 gr mouka
  • 1 prášek do pečiva (12 gr)
  • máslo a jemná strouhanka na formu.
  • Nepřidává se žádný tuk, avokádo stačí.

Doporučená příloha

  • Káva, bílé víno.

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

Lyduska 28.06.15 10:08

Nabudúce určite nedám čerešne.
Asi vyskúšan s nejakým krémom.

Uvaření se již líbí 3 labužníkům

Diskuse k receptu Sladký avokádový dort

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek

Reklama

 
sveva
751 příspěvků 28.04.11 15:18

Nemám v oblibě desítky odpovědí na každý komentář, tak stručně:
GABI- děkuji za vyzkoušení a ten kokos tomu určitě prospěl, avokádo vlastně nemá vůni.

CASINO- brilantní počtení, kterému jsem tentokrát docela rozuměla (on totiž Casino často používá obraty, které jsou ‚odněkud‘ a já tápu). Nemám v oblibě krémy s máslem, takže ten váš ‚nevydařený‘ by pro mne byl perfektní. Věřím tomu, že to těm buchtám pomohlo, často to potřebuje opravdu něčím navlhčit. V Itálii se používají alkoholáty a korpusy jsou dlouho vláčné. Díky za úspěšný pokus.

ALIS- souhlasím, oba recepty určitě dostaly vyšší třídu a musela to být pěkná barevná kombinace. Jinotaje mi dávají trochu zabrat, občas mi to nedojde. Ale hledání českých výrazů pro ty cizí se mi moc líbí.
Všechny zdravím.

 
Alis
2617 příspěvků 27.04.11 23:31

Uvedu na pravou míru, Di, on mně nejspíš jako první vynadá onen třídní nepřítel. Jako se někteří lidé neumí omluvit, tak druzí neumí přijímat chválu :-D

Ostatní přijdou na řadu až později :-D

Příspěvek upraven 28.04.11 v 00:28

 
di
2451 příspěvků 27.04.11 23:29

Alis: a ještě si dopisovala s třídním nepřítelem ;-) - to je přímo na vyloučení ze stranické buňky, styď se.

 
Alis
2617 příspěvků 27.04.11 23:26

Sveva určitě promine, když se takové hodné labužnici hezky omlouváme. Vždyť její dort získal díky vašemu veledílu nový rozměr. :-)

Pořád mi uniká ten DRUHÝ zázrak za jednadvacet století… Nechci mluvit v jinotajích, osobně to nemám ráda, na to byste musel mluvit s jinými kádry na labu… ale nebylo těch zázraků přece jen o trochu víc????

P.S. Kdyby se v Casinu někdy zadařilo, nechtělo by se investovat do foťáku?? Myslím, že vaše výtvory by si to bezesporu zasloužily :-)

P.P.S. To zas bude řečí, že jsem dvakrát po sobě pochválila…

 
casino
4466 příspěvků 27.04.11 21:08

sveva, promiňte :-)
Alis,
1. Omlouvám se. Kdo si pýýýše nezlobí, do Casina nechodí :-D
2. Myslím, že už se jim zajídám… Taky! :mrgreen:
3. Kdepak, mám vše promyšleno a v kuchyni jsem pak jak ta buchta: Hrk hrk
4. Ta placka měla po obvodu 104 a na výšku 9 cenťáků… Všichni jsme byli už přeslazeni, ještě než ten hokus-pokus přistál na stole. Něco se snědlo, něco šlo po výslužce. Jak píši níže, kousek jsem čórnul (sám sobě, hihihi) a po zavedení úsporných opatření jsem jej dojel až dnes.
Myslím, že to dílo, pokud by nebylo sežráno, by klidně přečkalo bez úhony na kvalitě i čtvrtrok. Je otázne, zda marcipánová skořápka by vyměkla, či naopak.
Snad bych ještě doplnil, že u stolu jsme se shodli na tom, že s marmeládou by to asi nebylo tak prudce jedlé, jako s tím nepodařeným krémem… Tímto se snažím naznačit, že to bylo výborné a současně se vyhýbám hodnocení, jaké by to bylo bez krému :-P
Tož tak
sveva, promiňte :oops:

Příspěvek upraven 27.04.11 v 21:31

 
Alis
2617 příspěvků 27.04.11 20:04

Casino, vy jste neuvěřitelný Andersen :-)

Na druhou stranu si troufám tušit, že se s vámi vaše rodina nenudí :D.

A podle vašeho vyprávění o vašem řádění, když se zavřete v kuchyni, si od vás často na dlouhou dobu odpočine :-)

Nicméně, ač povídání poutavé až napínavé, pořád nevím, co se stalo s dortem? Skoro se zdá, že se dočkal nanebevzetí :?: :?: :?:

Svevo, promiň…

 
casino
4466 příspěvků 27.04.11 15:21

No, sliby se maj´ plnit, nejen o Vánocích :-) , tak jsem se do toho pustil na Velikonoce… …ale protože Emanuel nedávno v TV TADY uvedl MRKVOVÝ DORT , pokusil jsem se je (především kvůli barevné kompozici) spářit :wink:
Kdybych psal komentář hned po upečení korpusů (2× mrkvový, 1× avokádový) byla by to zdrcující kritika :-P NAŠTĚSTÍ se mi nepodařil krém do věnečků (tak dlouho laboruji s jeho odlehčováním, až jsem se dostal na samu hranici, ale po přidání rumu už se to ani při nejlepší vůli krémem zovati nemohlo, protože to mělo konzistenci dobře odleželého Eierkoňaku :oops: ) Korpusy jsem tedy bohatě popaplal tým oným krásně žlutým, poskládal na střídačku na sebe a kol dokola obložil kuchařkami :mrgreen: aby se To nerozjelo (neboť To jezdilo jak slípka víte po čem…) Druhého dne To drželo pohromadě tak, jako bych místo krému použil UHU :think: Aby si ta kreatura podržela jakous takous štábní kulturu, potáhl jsem ji MARCIPÁNEM Některá by napsala „aby se chuti snoubily“ :twisted: já tomu říkám harmonie chutí… mandle uvnitř, i vně :-)
Ještě než jsem do „dortu“ zakrojil, tak jsem přítomné varoval, že to asi žádná sláva nebude :wink:
No, nevím, zda to byl ten pověstný Velkopáteční poklad, ale ty buchty s krémem (kdyby Italové znali podobné slovo, určitě by tomu neříkali La torta :twisted: ), tak to byl po jedenadvaceti stoletích znovu zázrak :-)
U tabule jsme se shodli, že ten krém to pozvedl o kategorii výš… Já si kus „dortu“ ukřečkoval, a dnes, tedy čtvrtý den po upečení, to bylo eňo-ňuňo :palec:
No, jak řikááám: harmonie chutííí :-)

 
gabi
551 příspěvků 11.02.11 13:33
  • sveva, recept som vyskusala…je pravda, ze som tam pridala poco pochino kokosu a este jedno postruhane jablcko a primerane som upravila mnozstvo ostatnych ingrediencii, ale myslim si, ze to ostalo stale take avokadovite a bolo to mimoriadne dobre…co dobre, vyborne to bolo!
  • a este sa musim priznat, ze som to piekla ako babovku :)
 
casino
4466 příspěvků 10.02.11 23:10

Jj, „tématický dort“ :-) To zní jako nová kategorie :mrgreen:
Předloni o Velikonocích u nás bylo toto špenátové: http://www.labuznik.com/recipe.php?…
Letos to bude toto avokádové :lol:

 
sveva
751 příspěvků 10.02.11 23:10

6sense - jak pozoruji vaše komentáře (citronový džem) mám dojem, že si komentujete nějaký váš výtvor co s receptem nemá nic společného. Zkuste připravit recept podle návodu a potom váš komentář bude zajímavý a užitečný. Nebo si můžete odzkoušet váš recept a vložit jej na tyto stránky. Také to bude zajímavé.
 http://www.labuznik.com/recipe.php?…

 
sveva
751 příspěvků 10.02.11 22:57

simonah - děkuji za vyzkoušení receptu. Kamarádka to peče v širší koláčové formě. Upeču to znovu v dortové formě a budu se řídit vaší radou. Pokud to vyjde opravím čas pečení a teplotu v receptu. Kdo najde recept ne vždy čte komentáře pod receptem. Chuťově je to opravdu dobré a ta barva se může hodit na nějaký tematický dort.
Zdravím

Příspěvek upraven 10.02.11 v 23:13

 
simonah
35 příspěvků 09.02.11 09:46

Taky jsem vyzkoušela a bylo to velice zajímavé. Hlavně zelenkavá barvička. Všem moc chutnalo.
Pekla jsem v dortové formě - otvírací. Aby to neprasklo, je potřeba péct pomalu (tak 160°- jinak vyskočí střed hodně do výšky oproti krajům a praskne.
Na povrch jsem použila citrónovou polevu.
Určitě jsem nepekla naposledy. :palec:

 
6sense
3 příspěvky 01.02.11 09:50

Tak tohle mě inspirovalo k dalšímu pečení, ale to bych nebyl já, abych si to neupravil (nemam rád návody) :D. Místo kypřícího prášku radši kynu a nechtěl jsem to takový suchý, takže koláč :D. Tak kvásek z medu místo cukru, standartně vejce, sůl, avokádo a půl a dosypávat mouku do nelepiva, ale ejhle, s tim avokádem se to nechtělo moukou nasytit, takže to pak bylo kynuté zelené lepivé těsto :D . Navrch tvaroh s dalšim avokádem ale s medem cca 4 lžíce medu na vanu tvarohu. Mno nakonec to byl celozelený koláč. Někomu to nechutnalo, někdo řikal, že to bylo dobrý. Podle mě jsem tam měl nacpat více medu :). Mam to v hlavě a někdy to ještě testnu s více medem.

 
sveva
751 příspěvků 27.01.11 20:23

Jaga13 děkuji za odzkoušení. Asi vhodný tvar je forma na koláče o průměru větším než ja ta obvyklá dortová.
Zdravím

 
Bento
794 příspěvků 27.01.11 08:51

Ja som tento recept obzeral podozrievavo, :roll: ale tym ze som nikdy nejedol avokado na sladko tak som nekomentoval, ale mi nedalo tak za par hodin tiez pridam avokado na sladko… :palec:

 
jaga13
399 příspěvků 26.01.11 19:11

Upečeno, protože jsem měla dvě avokáda v mražáku (před časem myslím wydra psala, že je lze mít takto po ruce), rozmrazila jsem obě a o polovinu jsem zvýšila ostatní ingredience mimo cukr, jinak postup podle receptu, navíc mandlové plátky a citronová kůra přidaná do těsta. Nalila jsem na plech vyložený pečícím papírem, příště bych jej pomazala máslem. A taky budu příště péci ve formě, myslím, že vyšší vrstva těsta bude lepší. Buchýnka je pěkně vláčná, chuť je velice delikátní, je to moučník na přípravu nenáročný, stojí za vyzkoušení :-)
P.S. mražená avokáda jsou sice po ruce, ale drobátko mění konzistenci do blátiva, jsou pak vhodná buď na pečení nebo dip, plátky z nich už nikdo nenakrájí :think:

 
gabi
551 příspěvků 26.01.11 11:30

esmeralda, mas pravdu, ked vazi avokado bez kostky stvrt kila, tak potom naozaj toho tuku tam tolko bude :)…ale cloveka moze tesit, ze je to tuk zdravsi ako napr. margarinovy :)

 
esmeralda
4813 příspěvků 25.01.11 23:07

Gabi…našla na Google (jako většina z nás). :lol:
Vzhledem k tomu že avokado váží okolo čtvrt kila by těch 23% 55 gramům zhruba odpovídalo. Nebo ne?
Nejsem si jistá co myslíš "100 g jedleho podielu ". To by bylo malinké avokádko.

 
gabi
551 příspěvků 25.01.11 22:13
  • sveva, dakujem za inspiraciu…urcite to vyskusam…uz mam premyslene, ze do cesta pridam trosku kokosu a cast muky nahradim spaldovou mukou
  • esmeralda, neviem kde si nasla udaj o takom mnozstve tuku, ale avokado obsahuje v 100 g jedleho podielu maximalne 20-23 % tuku
  • kyselina olejova obsiahnuta v avokade dokonca moze pomoct schudnut…v tenkom creve z kyseliny olejovej vznika oleoyletanolamid, ktory pomocou nervovych drah ihned signalizuje mozgu, ze telo ma dost…
 
sveva
751 příspěvků 25.01.11 16:28

Samozřejmě máte pravdu, já se občas nesrozumitelně vyjádřím. Už jsem to připsala do ingrediencí. Díky za upozornění.
Zdravím.

 
esmeralda
4813 příspěvků 25.01.11 09:32

Sveva, hezký a jednoduchý recept. Avokádo tomu jistě dodá jemnost.
Ale úplně tak bez tuku to není. Zralé avokádo obsahuje cca 55 gramů tuku.
Chcete-li si tedy, děvčata, zachovat štíhlý pas - pozor!!!! :lol:

Vložit nový komentář

Reklama


Reklama


Reklama

Nejlepší recepty

Cibulačka Cibulačka
Mrkvový salát Mrkvový salát
Vánoční pečená kuřata Jamieho Olivera Vánoční pečená kuřata...
Holandský řízek z vepřového bůčku Holandský řízek z vepřového...
Žloutkové věnečky Žloutkové věnečky

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz