Recept Roastbeef, rostbíf po švédsku (studený nářez)

Švédská kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Úvod

Kdysi v pravěku jsem si, nevím odkud, opsal tento recept, bral jsem ho spíše jako švédský žertík… A ono to funguje… :o)))

Postup

Pěkný kousek roštěné vcelku necháme zmrznout v mrazáku. Nerozmražený dáme do pekáče, nesolíme ani nekořeníme, vložíme do trouby vyhřáté na 75°C a při této teplotě bez přikrytí a podlití pečeme 10-12 hodin (není třeba kontrolovat, při teplotě 75°C se nepřipálí) Zatím uvaříme 1 litr vody se solí , cukrem, celým pepřem, bobkovým listem a necháme vychladnout. Maso po upečení marinujeme v nálevu (osvědčil se mikrotenový sáček) v lednici asi 6 hodin. Po odležení krájíme na co nejtenší plátky. Poznámka: Dejte si záležet na výběru masa; čím vyšší nízký roštěnec :-), tím lépe. Tento zkušební kus byl 8 cm vysoký. V horkovzdušné troubě se osvědčilo přikrytí pekáče alobalem (zajistit proti odfouknutí, např. vařečkami přes okraj pekáče) a udělat 4 dírky. Já měl v mase zapíchutý teploměr a ukončil jsem pečení po 10 hodinách; na teploměru bylo 70°C. Barva byla na řezu po celé ploše starorůžová, příště zkusím péci na teplotu 60°C uvnitř masa. Autorem receptu je stanislava (upraveno)

Recept je z kategorií: Studená kuchyně

Nahlásit recept

  • 03.10.09 vloženo
  • 14458x zobrazeno

Čas přípravy

  • 14-17 hodin

Ingredience

  • 2 kg nízkého roštěnce
  • 1 litr vody
  • 130 g soli
  • 1 PL cukru
  • 1/2 KL celého pepře
  • 4 bobkové listy

Doporučená příloha

  • bílé pečivo, Mostarda

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku

Diskuse k receptu Roastbeef, rostbíf po švédsku (studený nářez)

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

Váš příspěvek

Přečtěte si recept na Roastbeef, rostbíf po švédsku (studený nářez)

lydia
1227 příspěvků 1.11.09 21:15
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Ano, ve Švédsku používají losí maso, hovězí je alternativa. Recept pochází z Laponska a švédové tomu říkají Tjärknul nebo Tjärknöl. Maso se ale nemusí předem mrazit, příprava potom netrvá tak dlouho.

casino
4494 příspěvků 1.11.09 18:09
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Při surfování po labužníku jsem narazil na STEJNÝ RECEPT , asi na pravěký zdroj tohoto „mého“ receptu :o((( stanislava se tímto omlouvám. Pokud nebudou zá:,–(ní připomínky, dovolím si tento duplicitní recept kvůli proběhlým komentářům zde zatím ponechat.

ChefBronia
57 příspěvků 14.10.09 11:47
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

V prvni rade bych (jak jiz nekdo pripomenul) nanazyvala toto roastbeefem. Za druhe, hazet dobre maso do mrazaku a pak ho ze zmerzleho pect… no nevim, za treti marinovat upecene ve vode - bala bych se chuti vymachane hadry, ale treba jsem hnidopich. Ce se tyce kvality masa hoveziho, vzdy , respektive hodne zalezina „aging“ - starnuti a porcovani. Pomalu co zeme, to jine porcovani. Aging je jak maso dlouho zraje za urcitych podminek, a samozrejme dnes se to dost odbyva a tak i mlady kus stoji za prd. Ale porad budu trvat na tom, ze vyse uvedeny receptik neni roastbeef. Cimz nechci tvrdit, ze to je spatne - jenom jak se jiz mnohokrate tady reklo , urcite recepty s mnohastaletou tradici maji sve jmeno a to jmeno nelze hazet na cokoliv, naco si zamaneme. Jsou to proste terminus technicus.

HelcaK
960 příspěvků 11.10.09 23:07
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Myslím, že syrové asi nebylo, protože růžové bylo rovnoměrně všude a vypadalo jako na obrázcích z googlu. Takže i přes pauzu v pečení se operace vlastně zdařila. Ještě jsem nezkoušela ochutnat po uležení, možná bude chuť lepší. Každopádně jsem to sem chtěla dát pro majitele nových trub, aby si nenaběhli jako já :-).

sveva
751 příspěvků 11.10.09 21:00
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Helčo bylo maso růžové nebo syrové? Pokud růžové - casino také píše, že příště by to vařil kratší dobu. Ta hořčice a worchester možná fungují, ale děkuji za odzkoušení a zkušenosti pro všechny.
Teddybear jedná se o odlišnou a zajímavou přípravu roastbeefu a díky za poučení, že nářez je anglicky carver.
Stir-fry je prudké orestování.
Zdravím

casino
4494 příspěvků 11.10.09 17:10
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

… možná proto, příteli, že v úspěšnosti, co se provedení týká, jsem na tom stejně jako v ruletě: půl na půl :o(). Nemyslím si, že je to jenom rukama… V krámu sice mají permanentně ceduli „Maso z mladého býka“, ale nejspíš jim občas příjde pod kudlu i nějaká hovězí důchodkyně :-) … Mám zajímavou zkušenost z Itálie: zatím co na severu jsem na 100% úspěšný, tak na jihu jsem se 2× (tedy také na 100%) jako kuchař znemožnil. Chtěl jsem si hodit mašli, ale rozmluvili mi to :o))
P.S. Ve vodě se nemáčí roštěná, ale to co při troše dobré vůle lze nazvati rostbífem :o)))

esmeralda
4813 příspěvků 11.10.09 16:55
Re: Roast beef - Teddy,

souhlasím.
Tento recept bude jistě lahodný, ale roast beef (rosbíf) to určitě nebude. Zrovna tak jako stir-fry v pomalém hrnci nebude stir-fry.

Kvalita masa je jistě důležitá. V Oz je velice populární hovězí Angus. Jak jistě víš, jde o potomky skotského Aberdeen Angus.

teddybear
89 příspěvků 11.10.09 05:34
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

No, nevím, příteli, možná takhle pečou ve Švédsku soba, ale proč tak složitě máčet ve vodě dobrou roštěnou, když roastbeef udělaný narychlo je tak dobrý a křehký?

Nedělní „carvery“ je tradice stará pár století a pořád živá. Jsem přesvědčený, že je to dobrá tradice. Dobrá i v chuťovém pojetí.

HelcaK
960 příspěvků 11.10.09 01:03
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Ještě jsem prostudovala obrázky z netu, tak asi je akorát… Jen bych možná doladila tu marinádu, ale nevim jak. Přijde mi to při krajích moc slané, klasicky tam patří tuším kremžská hořčice a worčestr?

HelcaK
960 příspěvků 11.10.09 00:47
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Tak po marinování jsem do toho řízla… Fakt jsem netušila, jestli to bude syrové, protože po vychladnutí to nedosáhlo na požadovanou teplotu, nebo propečené durch, protože druhé pečení bylo už rozmrazeného kusu… K jídlu to je, mohlo to tam být o něco déle, protože hnědé je to jen pár milimetrů na okraji, zbytek je rovnoměrně růžový.

casino
4494 příspěvků 10.10.09 18:19
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

… to je mi líto. Já jsem k tomuto receptu přistupoval velmi ostražitě a pro všechny případy jsem měl v lednici pomletý bůček … Byla by to asi má nejdražší sekaná :o())) Dejte vědět, jak to dopadlo.

HelcaK
960 příspěvků 10.10.09 16:42
Re: Roastbeef, rostbíf (studený nářez)

Tak jsem se do toho včera pustila, ale podcenila jsem moderní techniku. Večer v půl desáté jsem do trouby šoupla maso a šla spát. Ráno v sedm byla trouba OFF a studená. Teprve pak jsem si v návodu k použití našla, že z bezpečnostních důvodů trouba po 4 a půl hodinách nepřetržitého provozu vypíná. Takže zhruba od dvou už maso leželo pět hodin ve studené troubě. Juch. V sedm jsem to zapla znova a fakt by mě zajímalo, co z toho bude. Obávam se, že ne to co to být mělo :-(

pamela
68 příspěvků 4.10.09 15:17
Re: Rostbeef, rostbíf (studený nářez)

Jejda!To bude dobrolajda........urcite se to toho pustim.Rostbeef mam moc rada,ale dobry ROSTBEEF udelat je dost umeni.Diky za tento recept.

Vložit nový komentář

Dnes doporučujeme:

Nejlepší recepty

Štika na smetaně Štika na smetaně
Bramboráky s bylinkovým krémem Bramboráky s bylinkovým krémem
Krůtí nudličky s feferonkami Krůtí nudličky s feferonkami
Bílá ředkev plněná jehněčím masem Bílá ředkev plněná jehněčím...
Francouzská česnečka vhodná k večeři Francouzská česnečka vhodná...

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz