Recept Quiche lorraine

(Hodnoceno 1x) Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Quiche lorraine

Postup

1. V míse smíchejte mouku se solí s máslem. Máslo zapracujte rukama do mouky, přidejte 50 ml vody a vypracujte těsto.

2. Formu na quiche o průměru asi 20 cm vyložte těstem a odřízněte přečnívající části těsta. Vidličkou dno těsta několikrát propíchněte, zakryjte ho mikrotenovou fólií a uložte na 15 minut do lednice.

3. Předehřejte troubu na 200 stupňů.

4. V malé pánvi přiveďte k varu menší množství vody, dejte do ní slaninu, a jakmile začne voda znovu vřít, vyndejte slaninu ven a nechte ji okapat.

5. V misce vyšlehejte vejce spolu se smetanou. Osolte a opepřete a přidejte špetku muškátového oříšku.

6.Vyndejte těsto z lednice a na jeho dno rozprostřete kousky slaniny. Navrch nalejte smetanovou směs a uložte formu do trouby. Pečte 15 minut, poté snižte teplotu na 170 stupňů a pečte dalších 15-20 minut, dokud nebude povrch quiche upečený dozlatova.

Tento recept mám z kuchařky Z. Pohlreicha :)


Reklama

Nahlásit recept

  • 18.01.13 vloženo
  • 6802x zobrazeno

Počet porcí

  • 4 porce

Ingredience

Na těsto:

  • 150 g hladké mouky
  • 1/2 lžičky soli
  • 75 g másla

Na náplň:

  • 150 g slaniny
  • 3 velká vejce
  • 375 ml smetany
  • špetka muškátového oříšku
  • sůl a čerstvě namletý pepř

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

Pavlínka19 04.02.13 22:37

Bohužel jsem neměla slaninu, tak jsem použila velmi kvalitní klobásku a chuť byla pikantní. Bála jsem se, že tolik smetany rozhodně neztuhne, ale opak mě příjemně překvapil. Děkuji za recept.

Odkaz na uvaření

monkaa 18.01.13 20:35

Uvaření se již líbí 6 labužníkům

Diskuse k receptu Quiche lorraine

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek

Reklama

 
Ala_V
99 příspěvků 28.11.14 09:19

Máš pravdu, fromage blanc nelze považovat za to, o co se tady v diskuzi jedná. Poslední, co bych si přála, je přilévat olej na oheň.

 
hippolyta
394 příspěvků 28.11.14 08:16

@Ala_V Co je fakt, na kterém jsme se shodli už i tady, je to, že když se řekne lotrinský koláč nebo quiche lorraine, neměl by obsahovat sýr. Od tohoto koláče, quiche, se odvíjí velké množství krajových a domácích variant, které mohou obsahovat, co zrovna jednoho napadne. Taky to dělám. V tomto smyslu je napsán i příspěvek na wiki, který zmiňuješ (a ani v něm se neuvádí, že Alsasané dávají do lotrinského koláče sýr, bohužel). Proč je tak těžké přijmout fakt, že některá jídla prostě mají své ustálené recepty a že je hezké tyhle tradice znát a dodržet? Stejně jako jiné tradice, že. Omlouvám se za další kolovrátkovitý příspěvek, ale jsem trochu paličatá :- ).

 
Ala_V
99 příspěvků 28.11.14 07:54

Zdá se, že podobné diskuze o správné podobě Quiche lorraine probíhají již od 19. století, takže není divu, že se nevyhnuly ani Labužníkovi :). I Wikipedie konstatuje, že je nutné vyhnout se přesnému vymezení „pravé“ Quiche s „pravou“ migaine (náplni z vajec a smetany), neboť toto původně venkovské jídlo se už mnohokrát obměňovalo region od regionu, od germanofonního Lotrinska severně Vogéz po jižní románskou část. Jarní cibulkou se zdobilo v její sezoně, přítomnost sýra je prý alsaskou variací. Původně to prý byla tenká a křupavá placka, kterou hospodyňky připravovaly z nedostatku času v den, kdy se pekl chleba. Volně přeloženo a výrazně kráceno z http://fr.wikipedia.org/…che_lorraine . Hezký den všem! :mavam:

 
Lyduska
347 příspěvků 27.11.14 22:23

Tu je postup s peknymi fotkami, ale napln so syrom.

Příspěvek upraven 27.11.14 v 22:27

 
hippolyta
394 příspěvků 27.11.14 21:57

Uz toho nechte, vzdyt jsme se i s exczechem shodli, ze puvodni tradicni recept je bez syra, jak je tady v receptu uvedeno a ze krome toho existuji varianty se syrem, ktere jsou take dobre. Kdyby se do toho nezacala montovat pomatena „politika“, bylo by tu krasne a mozna i veselo.

Lydusko, ta knizka je roztomila :- ).

 
Lyduska
347 příspěvků 27.11.14 21:41

V kucharskej knihe, ktoru mam doma, v uvode k receptu na Quiche Lorraine stoji: „Quiche Lorraine sa tradicne podava na 1. maja, na oslavu prichodu jari. Pochadza z Nancy v oblasti Lorraine. Tato varianta je podla povodneho receptu, ktory je bez syra.“

Příspěvek upraven 28.11.14 v 08:23

 
Dadooa
268 příspěvků 27.11.14 20:35

Myslim tohle

exczech
@reladis Nejen ze ta slanina ma byt osmazena, ale take tam schazi strouhany syr Gruyere nebo Swiss cheese ktery v klasickem Quiche Loraine je a take lehce osmazena cibule.

hippolyta:
V tradičním quiche lorraine není žádný sýr, natož smažená cibule. Se sýrem a cibulí to bude také dobré, ale tradiční quiche lorraine to nebude. A blanšírování slaniny je sice trochu archaická, leč osvědčená metoda. Tu oblanšírovanou slaninu pak také můžeme opéct, nebude už tak tučná. A opravdu se jí část při pečení dostane na povrch. Není to ale zásadní záměr, mít koláč s opečenou slaninou na povrchu.

exczech:
@hippolyta Ja jsem delal ve Francouzke restauraci a Quiche Lorraine byl delan tak jak jsem ho tady popsal tak si myslim ze Francouzky sef asi vi co tam patri :) Mela by jste se podivat na internet co vlastne patri do Quiche Lorraine :)

hippolyta:
Mistře, i kdybyste se stavěl na hlavu, v tradičním receptu na lotrinský koláč prostě sejra není. To, že ho tam nějaký chef přidá, neznamená, že to tak je správně, je to pouze varianta. A jak každý chef ví, „teplej sejra, to bude lidem chutnat“. Naštěstí pro mě není internet jediný zdroj informací. Měl byste se taky někdy podívat jinam :- ))).

Eja:
Literatura
Tak jsem začala hledat. V „Moje francouzská kuchyně“ Augusta Escoffiera jsem quiche nenašla, v „Umění francouzské kuchyně“ Julie Child ano – cituji: Tradiční quiche Lorraine obsahuje tučnou smetanu, vejce a slaninu, ale rozhodně ne sýr

Staci tyto citace pro pochopeni? + dalsi komenty v poradi..
Kdyz to nevim, neradim, nebo poznamenam jako variantu nepoucuju. kdyz v jedny restauraci to delaj se sejrem, snad to neznamena ze je to jedina moznost, ne? divny ze takovy samochvaleny mistr to nevi. Jednou to videl nekoho delat a udelal z toho jedinou spravnou moznost. Esli vono to nebude stejny jako jediny spravny gulas.
Udelat chytryho a pak se petkrat opravovat je dost smesny.

Příspěvek upraven 27.11.14 v 20:37

 
Eja
3811 příspěvků 27.11.14 20:14

@Dadooa ano, jídlo sem patří. Minimálně 50% diskuse tady ale nemá s jídlem společného nic.
P. S.
Pokud citování z celkem uznávané kuchařky k receptu považuješ za poučování o sejru a obranářskou hysterii… :think:

 
Dadooa
268 příspěvků 27.11.14 19:59

A zas je tu precitlivela hysterie. Kdyz uz chce nekdo poucovat, mel by si aspon overit fakta a neplacat blbosti a nevytahovat se kdyz se mu to plete. Kdyz ho na to nekdo upozorni popadne vas obranarska hysterie a hura do nej, blbost neblbost. (vis poucovani o sejru, ze)
a pokud tu nekdo dostava pres hubu pravem, tak je to mistr chytrolin. jesli nekdo placa blbiny o jidle, jsou to porad blbiny ale jidlo sem snad patri ne? :roll:

Příspěvek upraven 27.11.14 v 20:00

 
Eja
3811 příspěvků 27.11.14 11:14
web o jídle

Labužník je web o jídle :think: si myslím.
Pořád dokola - nový návštěvník uvidí diskuzi a prchne…

 
hippolyta
394 příspěvků 26.11.14 22:41

Zato vy jste, damy, velmi pozitivni. Opravdu se za svou zastiplnost stydim!

 
daduuja
1137 příspěvků 26.11.14 19:54

@jolana máš ve všech bodech naprostou pravdu, je mi z toho všeho moc a moc smutno.

@hippolyta nechápeš?, možná to je tím, i když v tomto případu máš pravdu, že sem vběhneš jenom, když máš potřebu někoho sprdnout. Nic pozitivního jsem tu od tebe nenašla hodně dlouhou dobu, např. recept, fotku, pochvalu…

 
hippolyta
394 příspěvků 26.11.14 13:50

No těpic. Proč to sem píšeš?

 
suzanka
161 příspěvků 26.11.14 12:32

Jolanko :palec:

Příspěvek upraven 26.11.14 v 12:33

 
jolana
5064 příspěvků 26.11.14 10:52

Litanie? dobre..tak este jednu na zaver:
Nenávist, která rozděluje národ od národu, rasu od rasy, třídu od třídy,
Chtivou touhu lidí a národů mít, co jim nepatří,
Ziskuchtivost, která využívá práci lidských rukou a pustoší zemi,
To, že při pohledu na blaho a štěstí druhých závidíme,
Náš nezájem o stav vězněných, bezdomovců a vyhnanců, Žádostivost, která znásilňuje těla mužů, žen a dětí,
Pýchu! ktera je nad vsim lidskym…odpus­t nam..

 
hippolyta
394 příspěvků 25.11.14 21:02

Jolano, opět nechápu, co má tvoje litanie společného s věcnou výměnou názorů na lotrinský koláč. Závěrem jsme se všichni shodli, že do quiche lorraine sýr nepatří, tento pochází z Lotrinska a Alsasko je samostatný region. Vadí ti na tom něco?

 
jolana
5064 příspěvků 25.11.14 12:36

Tomu chlapikovi ste odkedy sa zaregistroval na Lab. nedali ani vydychnut… :think:..pamatam sa na casy ked tu pisal isty pan cech z ameriky svoje posobenie vo verejnom stravovani…jeejda to bolo reci..ked pan odisiel, tak sa kazdy chvali tym kohoze to poznal…stastny a dlhy zivot zijucim, pisucim, diuskutujucim… a trochu ohladuplnosti a respektu voci inym…jedlo ludi spaja…a nie naopak, nemusite vyskakovat jak na pouti ze tu niekto napise svoje poznatky co dokonca ziskal realne..da sa to aj kludne, v sede…uz ma to stve a to sa da povedat ked uz aj mna daco stve.. :cert:
V rodine studuje chlpacisko sa kuchara, ked som videla osnovy a ked pozeram co ich ucia a co varia, pretoze ja sa tam dokonca ku nim niekedy aj nasukam..neviem neviem co by ste na to..knizky su daco a realita je daco..ludia potrebuju jest a nie vsetky restauracie vlastni Gordon..a aj ten ked sa posmieval nasim knedlikom, vsetci boli ticho a utekali k nemu dobre ze si nozky nezodrali a mohli sa chvalit kde to vlastne boli jedli..som si pripadala ze len mna jedinu za jeho vyroky certi brali.. :cert: vasa Vasilisa Premudra :mrgreen: :P

 
hippolyta
394 příspěvků 25.11.14 07:56

@exczech ano, to je lepší, i když Alsasani by zřejmě byli šťastnější i bez Lotrinska viz

 
exczech
297 příspěvků 25.11.14 01:06

@hippolyta Omlouvam se, spatne jsem to napsal chtel jsem rict ze Alsace-Lorrain je region ve Francii od ku pochazi Quiche Lorraine Alsace-Lorrain

 
hippolyta
394 příspěvků 24.11.14 21:50

@exczech když už chcete poučovat, tak buďte prosím pečlivější. Co je „Alsace region of Lorraine“ prosím?!?! Kromě této nepřesnosti opakujete to, co jsem napsala já vám :- ).

 
Eja
3811 příspěvků 24.11.14 21:35

@exczech ano, Quiche au Fromage de Gryuere, ten zase obvykle bez slaniny. Aspoň tak praví kniha.

 
exczech
297 příspěvků 24.11.14 21:30
Lorraine region in France

Ten recept na Quiche Lorraine pochazi z Alsace region of Lorraine a toto je jejich recept, tedy vlastne original. Quiche Lorraine z Alsace
Ten syr v originalnim receptu nebyl ale postupne podle chuti tam byl pridavan.

Příspěvek upraven 24.11.14 v 21:31

 
Eja
3811 příspěvků 24.11.14 20:23
Literatura

Tak jsem začala hledat. V „Moje francouzská kuchyně“ Augusta Escoffiera jsem quiche nenašla, v „Umění francouzské kuchyně“ Julie Child ano - cituji: Tradiční quiche Lorraine obsahuje tučnou smetanu, vejce a slaninu, ale rozhodně ne sýr.

 
hippolyta
394 příspěvků 24.11.14 20:02

Mistře, i kdybyste se stavěl na hlavu, v tradičním receptu na lotrinský koláč prostě sejra není. To, že ho tam nějaký chef přidá, neznamená, že to tak je správně, je to pouze varianta. A jak každý chef ví, „teplej sejra, to bude lidem chutnat“. Naštěstí pro mě není internet jediný zdroj informací. Měl byste se taky někdy podívat jinam :- ))).

 
exczech
297 příspěvků 24.11.14 19:57

@hippolyta Ja jsem delal ve Francouzke restauraci a Quiche Lorraine byl delan tak jak jsem ho tady popsal tak si myslim ze Francouzky sef asi vi co tam patri :) Mela by jste se podivat na internet co vlastne patri do Quiche Lorraine :)

 
hippolyta
394 příspěvků 24.11.14 19:53

V tradičním quiche lorraine není žádný sýr, natož smažená cibule. Se sýrem a cibulí to bude také dobré, ale tradiční quiche lorraine to nebude. A blanšírování slaniny je sice trochu archaická, leč osvědčená metoda. Tu oblanšírovanou slaninu pak také můžeme opéct, nebude už tak tučná. A opravdu se jí část při pečení dostane na povrch. Není to ale zásadní záměr, mít koláč s opečenou slaninou na povrchu.

 
exczech
297 příspěvků 24.11.14 19:44
syr

@reladis Nejen ze ta slanina ma byt osmazena, ale take tam schazi strouhany syr Gruyere nebo Swiss cheese ktery v klasickem Quiche Loraine je a take lehce osmazena cibule.

 
reladis
73 příspěvků 21.11.14 11:09

No, ja mam zkusenost, ze kdyz se vajicka naslehaji se smetanou, tak po zaliti vystoupi slanina nahoru sama, jakmile se zacnou v troube vajicka zvedat. Ale mluvim o slanine osmazene, nikoliv varene!?! To me tam nejak nesedi. :(

 
gmp
1603 příspěvků 21.01.13 20:18
-

No já bych řekl že když ji orestuješ tak se taky rozvoní. Efekt by to mělo, kdyby se ta voda ještě na něco použila, ale takhle. Vono taky bude asi záležet na tom jak ta slanina je krájená( kostky nebo plátky) a co to je za slaninu, jestli prorostlá nebo čistý špek. Prorostlou slaninu, nebo lépe uzený bok, krájený na tenké plátky vysmahnout do křupava a pak by tady byla šance že se udrží i na vrchu tej míchaniny.

 
monkaa
1 příspěvek 21.01.13 20:05

Když se povaří, tak pustí tuk a chytne lepší vůni, teda aspoň podle mě:). O trochu slaniny na povrchu jsem se snažila, ale stejně když se dá na tekutou smetanu, tak se zase potopí dolů… Ale třeba příště:)

 
Eja
3811 příspěvků 20.01.13 19:47

Nu, já si myslím, že pokud na slaninu nalejeme smetanovou směs, tak je to asi jedno. Po upečení asi rozdíl nebude skoro žádný. Troška slaninky navrch by nebyla marná…

 
gmp
1603 příspěvků 18.01.13 22:23
-

Jsem jen prostý synek ze vsi, proč se slanina má ovařit nikoliv orestovat?

Vložit nový komentář

Reklama


Reklama


Reklama

Nejlepší recepty

Plněné bramborové knedlíky anglickou slaninou se zelím Plněné bramborové knedlíky...
Těstoviny s lososem v krému Těstoviny s lososem v krému
Selská pivní polévka Selská pivní polévka
Pečený bůček s blumami Pečený bůček s blumami
Kotlíkový guláš po cikánsku Kotlíkový guláš po cikánsku

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz