Recept Kuře na pšenici s bílým vínem

(Hodnoceno 3x) Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Kuře na pšenici s bílým vínem

Úvod

Vařená pšenice jako příloha, do salátů, nebo jen na másle.
Je jemná, sladké, příjemné chuti.
Dnes jsem na ní upekla maso a bylo to doslova „k sežrání “.

Postup

Pšenici přes noc namočit, nebo nechat pár dní předem naklíčit.
Vařit v tlakovém hrnci cca 30min nebo přes hodinu normálně.
Uvařenou pšenici zcedit, dát do pekáčku, podlít 1 dcl bílého vína, nahoru položit jednu nebo víc snítek rozmarýnu (i tymián, ale čerstvý teď nemám ) a plátek másla. Pokapat hustou smetanou (kdyz není, použijte 1/2 kelímku slehacky)
Na vrstvu pšenice rozložit na plocho kuřecí, vykoštěná stehna (s kůží i bez ) nebo kuřecí kousky či paličky.
Maso osolit, opepřit, a péct při 180°C cca 1 hod (až je maso měkké a kužička křupavá)
Maso pustí šťávu do pšenice. Výsledná chuť s vínem a bylinkama je fakt skvělá.

Pšenici lze samožřejmě nahradit i hrachem, čočkou, fazolema .

Recept je z kategorií: Drůbež


Reklama

Nahlásit recept

  • 12.02.12 vloženo
  • 6437x zobrazeno

Počet porcí

  • 4 porce

Ingredience

  • pšenice cca 250g
  • (obyčejná, nebo špaldová)
  • 2 - 3 vykoštěná kuřecí stehna
  • (použila jsem bez kůže koupené řízky)
  • 1 dcl bílého vína
  • plátek másla
  • smetana na vaření
  • rozmarýn
  • tymián
  • sůl
  • pepř

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

simonah 16.03.12 09:14

Jedním slovem SUPER, jen té pšenice dám příště trošku víc

Odkaz na uvaření

Anitta 05.03.12 17:48

Wydra, je to moc dobre :-) Tedy skoro bylo :-)
K rozmarynce jsem jeste pridala oregano a trosinku cayenne pepper. Vyborne a zdrave papani a velmi jednoducha priprava, dik :-)

Uvaření se již líbí 1 labužníkovi
Odkaz na uvaření

wydra 27.02.12 19:58

Také jsem upekla dýničku malou a naplnila vařenou pšenicí s máslem. S tím máslem byla pšenice s dýní také moc dobrá !

Uvaření se již líbí 1 labužníkovi
Odkaz na uvaření

KaiQ 19.02.12 14:14

ANO, šťávy je hodně a byl to záměr, na závěr jsem podlil. Nesnáším suchá jídla ;-). Na tom receptu se mi líbí právě to, že předvařená pšenice už nesaje tu dobrou šťávu. Z opražené pšenice to bude jiný recept, jiná chuť, a určitě vcucne všechnu šťávu.
Jolano, máš pravdu a rád bych viděl a ochutnal takto podomácku udělaný bulgur. Zkus si ale koupit bulgur v obchodě, tam šlupky nejsou. Myslím, že je záměrně odstraní, aby to lidem „víc chutnalo“.

Uvaření se již líbí 1 labužníkovi
Stránka:  1 2 Další »

Diskuse k receptu Kuře na pšenici s bílým vínem

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek

Reklama

 
wydra  16.03.12 10:55

Zbylou, uvarenou psenici (ne tu od kurete) je dobre ochutit maslem a naplnit ji upečenou dýni. Tyhle malé dynicky jsou slaďoučké, velice efektní a chutné jídlo. S tou pšenicí je to take moc dobra kombinace.

Příspěvek upraven 19.03.12 v 22:46

 
simonah
35 příspěvků 16.03.12 09:09

Díky za recept. Fakt luxusní papáníčko a ta šťávička :potlesk: :palec:
Chutnalo opravdu všem. :dance:

 
Anitta
521 příspěvků 15.03.12 21:21

No tak VEG zrovna ne, kdyz se v tom peklo to kure, ale mozna se zeleninovym bujonem, trochu prikorenit, kdo vi :D

 
wydra  15.03.12 20:16

Anitta, itrnice veg ? :-)
Ja delam te psenice vic a co zbyde od masem, pridam do zeleninove polivky, nasledne vse mixuju. Ta psenice je neco jako krupky v tom kremu a je to fakt dobry!

 
Anitta
521 příspěvků 15.03.12 16:30

Wydra, no fakt to bylo velice chutne a zaroven jsem ucinila jeden objev, kdyz se ta psenice se stavou rozmixuje, pripomina chuti jitrnici :lol: ze by se z ty psenice mohly delat falesny jitrnice :mrgreen: :D
Zebulon dik :kytka:

 
wydra  14.03.12 21:33

Teda divky, kde by me napadlo, ze potesim vase chutove bunky obycejnym zrnim :dance: Je fakt, ze uz pred lety jsme ho nechavaly (my, holcicky) klicit a varily a jedly s maslem. Tak jsem to oprasila a v souvsilosti s nejakym uplne jinym receptem mi tohle vytanulo na jazyku. Uz jsem to od te doby vlozeni receptu pekla 3×. Sama jsem prekvapena tou skvelou kombinaci a pretelum take chutna. Zas neco jineho, neotreleho.

Příspěvek upraven 14.03.12 v 21:34

 
zébulon  14.03.12 20:01

Anitto, nadherna fotka. Tohle jidlo proste musi byt dobre!

 
Anitta
521 příspěvků 06.03.12 16:18

Tak Wydra, vyfotila a napsala, fakt je to chutovka :kytka:

 
wydra  27.02.12 22:49

Vyfot, napis, tesim se!

 
Anitta
521 příspěvků 27.02.12 22:43

Tak kdyz je kazda dobra, tak to je fajn. Je organic a na pytliku je napsano - namocit pres noc, pak varit asi hodinu, takze to tak vychazi. Jo, uz se tesim :D

 
wydra  27.02.12 22:28

Anitto, ja mela psenici uplne obyc od kamosky z pole role! Vyprala, namocila na 2 dny, uvarila a pak uz jen pekla s masem. Psenice je kazda dobra. Dneska jsem koupila jeste spaldovou a jak radila Jolana, tak i tu zelenou. Jsem na ni zvedava. A spaldovou uprazim, take podle vzoru Jolana. To mi moc zachutnalo.

 
Anitta
521 příspěvků 27.02.12 22:15

Wydra, vypada to mooooc dobre :D Uz jsem dokonce koupila pytlik psenice, ale vubec nevim, jestli tu spravnou :mrgreen: :D takovejch druhu tam meli! :D

 
wydra  27.02.12 20:03
pečené kuřecí kousky

dnes pro velký úspěch zopakovány a nabídnuty hostům. Tentokrát dvé snítky rozmarýnu pod masem a maso s křupavou kůžičkou. Bylo to výborné, chutnalo všem.

Recept byl zeditován a přidáno další, ilustrační foto.

Příspěvek upraven 27.02.12 v 20:10

 
jolana
5064 příspěvků 25.02.12 10:29

Moze to byt psenicou, urcite. A tento pokrm v rure naozaj potrebuje pomalinky a dlho..za pol hodinu isto iste nebude. Ta hodina a pol az dve na stopro. Ahooj :)

 
wydra  24.02.12 22:41

Jolano, nemuze to byt psenici? Ja myslim, ze asi ano, protoze ti prece nemam duvod neverit. Ale kdyz uprazenou neuvarim pod poklici v troube skoro za 2 hodiny, tak to asi neni tak uplne v poradku, nebo ano?
Ta varena byla naklicena a pak asi hodinu varena (bez papinaku) a pak jeste pecena. Ze by se pro tom peceni rozvarila, tak to opravdu ne! Ale byla vyborna. Zkusim tu uprazenou uvarit. Jsem zvedava ! :-) Krasny rebus, ale ja na to prijdu ! :dance:

 
mrtvola
1394 příspěvků 24.02.12 22:11

Ach jo, Jolanko, tak u nás v drsném, selském Bayerwaldu jsem s nákupem neuspěla. Grünkern neměli, i se divně dívali. No, Bavoráci :D

Příspěvek upraven 24.02.12 v 22:12

 
jolana
5064 příspěvků 24.02.12 21:10

Wydro, ved ako chces.. ale dat psenicu, podliat , na to maso , zatvorit a piect je ovela pohodlnejsie.. a ta vuuune…nakoniec len odkryt a zapiect maso do zlatava…nevidim v tom ziadny problem ..ba prave naopak..na buduci tyzden ked boh da uvarim a zdokumentujem ked sa fotak umudri.. pekny vikend :mavam:

 
wydra  24.02.12 14:12

Jolano, tak tudy jak pises, cesta nevede. Uprazenou psenici pod masem neupecu. Je tvdra i po hodine a pul. A to maso se ma jen rychle upect, ne plavat v mnozstvi vody dve hodiny a pak stejne neni ta psenice takova jako ta predem uvarena. Ani chuti. Nicmene ja rada zkousim !
Takze ted vim, ze budu prazit pro jine ucely.
Kure ale vzdy jen na psenici predem varene.

 
svato
1415 příspěvků 23.02.12 19:55

Akonáhle som prečítala tento recept, spomenula som si na tú obrovskozrnnú starodávnu egyptskú pšenicu, zabudla som, ako sa volá, ale svojho času som ju videla v bioobchode, máte s ňou niekto skúsenosti?

 
jolana
5064 příspěvků 23.02.12 18:50

wydro, taku aka je ..alebo sa moze premiesat s troskou prepusteneho roztopeneho masla /masla ..a pak tak ako mas v recepte..dobru chut :)

 
wydra  23.02.12 16:41

Jolano, vyrobila jsem psenici na panvici nasucho. krupe, je dobra. Tak tu mam ted jak je dat pod to kure?

 
KaiQ
6 příspěvků 19.02.12 23:08

ANO, šťávy je hodně a byl to záměr, na závěr jsem podlil. Nesnáším suchá jídla ;-). Na tom receptu se mi lbí právě to, že předvařená pšenice už nesaje tu dobrou šťávu. Z opražené pšenice to bude jiný recept , jiná chuť, a určitě vcucne všechnu šťávu.
Jolano,máš pravdu a rád bych viděl a ochutnal takto podomácku udělaný bulgur. Zkus si ale koupit bulgur v obchodě, tam šlupky nejsou.
důkaz : http://cs.wikipedia.org/wiki/Bulgur
Jestli se ony ty šlupky prostě nerozpadnou ( uvařené vysušené…) nevím, a nebo je odstraní aby to lidem „víc chutnalo“.

Příspěvek upraven 19.02.12 v 23:13

 
jolana
5064 příspěvků 19.02.12 16:25

wydro, nech chuti :)

kaiQ, psenica na bulgur sa uvari, vysusi na slunicku a potom sa odnesie do mlyna drvit..bud na jemno alebo na hrubo. Ziadna slupka sa nezbrusuje. Co som sa navarila psenice na bulgur a este keby som to mala zbrusovat to by som nezvladla..a ani ziadna ina ..:-)

 
wydra  19.02.12 15:53

kaiQ, prednaska vubec nebyla od veci, naopak !
A naklicenou psenici uz pred lety jsme davali do salatu nebo varenou jakou prilohu. Vubec ne ze zdravotnich duvodu, ale protoze je fakt dobra.
Co se tyce toho vareni v tlak. hrnci, tak je fakt, ze jsem to odhadla pouze a jestli mas tu zkusenost, tak ja to opravim. Vychazela jsem z toho, ze jsem ji pres hodinu varila v normalnim. Nicmene hned jak budu delat dalsi, a ze to bude brzo, oprazim psenici podle vzoru Jolana, viz nize v diskuzi a nebudu ji uz varit, nybrz tu oprazenou podleju vinem a dal podle receptu.
KaiQ, mas tam hodne stavy, cim to? Zamer? Ja to nepodlejvala moc, jen pro chute.
Ale hlavni vec, ze ti to chutnalo a nejen tobe. Obavala jsem se, ze recept zapadne a uz dva pokusy. To me tesi !
Ja se tesim Jolanko na tu prazenou psenici, moc!

 
KaiQ
6 příspěvků 19.02.12 12:30

Zdravím Wydro,
hezký recept, jen technická poznámka : Naklíčenou pšenici vařit 30 min v tlakovém hrnci ? to nemyslíš vážně, že ne ? :lol: To rozvaříš na kaši.
Již asi 20 let praktikuji tzv. pšeničnou čistící dietu, někdy ji sem dám jako recept. Naklíčená pšenice je nesmírně cenná záležitost. Naprosto stačí 24 ve vodě, čímž se nastartuje klíčíčí proces. V pšenici okamžitě stoupne mnohokrát obsah vit. E,B,C a vytvoří se mnoho cenných enzymů, škroby se částečně začnou štěpit na jednoduché cukry. a stane se tak z pšenice úžasná potravina. Další klíčení je možné, ale pokud vaříte v podstatě zbytečné, je vhodné spíše pokud jíte nasyrovo v salátku s čímkoliv. Vařit takto naklíčenou pšenice stačí max. 5 minut v normálním hrnci. Poznávací znamení je že prasknou první obilky. Takto uvařená pšenice si zachová maximum z cenných látek. Takto uvařenou pšenici, lze přihodit do polévky, či ji použít místo rýže.
Další cennou věcí na takto vařené pšenici je obilná šlupka. Ta je nestravitelná a při průchodu střevem vám doslova kartáčuje zažívací trakt. Na vlákninu se nabalí vše co do střeva nepatří. Tímto způsobe se nastartuje proces detoxikace organismu, takže na toaletě se pak můžou dít věci :mrgreen: . To je odpověď na poznámky že tam není potřeba dávat pšenici když jsou tam jiné " nezdravé suroviny". Pšenice je zdravotní bomba vždycky ! A bulgur je chutný, jen má jednu vadu, to nejcennější z něj, slupka je odstraněna obroušením a pšenice byla předvařená a usušená. Na naklíčenou pšenici prostě z pohledu zdravotních účinků bulgur nemá. Ale jinak je samozřejmě výborný. Omlouvám se za přednášku, ale neudržel jsem se. :P
Tak a jdu to vytáhnout z trouby.A přidal jsem foto. Ta šťáva má fakt delikátní chuť. :potlesk:

Příspěvek upraven 19.02.12 v 14:18

 
zébulon  18.02.12 23:39

Dekuju, jolano, ten falafel zni naramne dobre, jdu si ten bob hned namocit!

 
jolana
5064 příspěvků 18.02.12 21:06

Nasucho na panvici psenici :))
http://www.labuznik.com/…ance-gelije/

Pohanku tiez prezeniem na sucho na panvici a tiez sa rozpuka a je chutnejsia :))

Zebulon ak mas bob poleny lupany urob si trebars falafel ..egyptsky falafel je prave z neho alebo pozri u noskovice ma tam super recept na cestoviny s bobom :))

:mavam:
 
zébulon  18.02.12 20:40

To urcite jsou, ale na to se necejtim…

 
wydra  18.02.12 20:27

Zebuldo, nejsou ty boby takhle pouzitelne?
http://www.dia-potraviny.cz/tempeh.html

Jolano, i me ta psenice zajima!

 
zébulon  18.02.12 20:20

A jolano, jeste ja :- ). Kdyz pises psenici rozpukat - to myslis na sucho, na panvi, popcornove? A taky tu mam pytel lamanych bobu, nevim, co s tim, nemate nejaky napad?

 
danda  18.02.12 20:12

Jolano, když to děláš s pohankou, tak ji předem jen spaříš, a pak pečeš?

 
iva  18.02.12 18:55

…a hlavně by to chtělo nejdřív si jídlo uvařit…

 
Admin Labužník.cz
610 příspěvků 18.02.12 17:35

venezia - nemyslím si, že takové poznámky jsou nezbytné. Sdílet své dojmy z receptu lze i slušněji. Tereza

 
wydra  18.02.12 17:10

Venezia, zarad zpatecku a radeji si precti tu svou radoby kritiku. Kritizujes neco, co v receptu vubec neni. Tak vaz slova !

 
venezia
41 příspěvků 18.02.12 17:01
kuře na pšenici

pro Wydru: když dáváte recept, musíte přece počítat i s kritikou, tak proč ten naštvaný, až urážlivý tón? jest-li umím, nebo neumím najít smetanu na netu, do toho vám nic není. smazáno admin

 
iva  18.02.12 13:44

chtěla jsem zpracovat starší zásoby, ale příště to bude Gran Cucina.
Pšenku taky zkusím, asi zajdu do nějakého obchodu. Nevím, jakou kvalitu pšenice mají naše slépky. A taky, abychom jim neujídali. :lol:

 
wydra  18.02.12 13:10

No teda Iva, :potlesk:
Ty i tve druzstvo jste potesili prichciplou wydru !
Ale ty prece pouzivas Gran Cucinu, proc jsi ji nedala?

Ja chci priste upect ty kureci kousky, jak se poradavaji s kuzi, aby byla i krupava kuzicka.
A ty nekdy zkus i tu psenici !

 
iva  18.02.12 13:04

uf, uvařeno a snědeno. Mám vyřídit pochvalu od mančaftu. :mavam:

Vařila jsem z bulguru, krabicového vína :mrgreen: Chardonnay od J.P. Chenet, krůtích medailonků a Crème fraîche od fy.Bohemilk (takže bez másla). Kořenila jsem citronovým tymiánem a čtyřbarevným pepřem.

Při opakování nedám Crème fraîche od fy.Bohemilk, protože jsem si přečetla ve složení, že tam dávají tapiokový škrob. Příčí se mi používat suroviny s náhražkami. Asi mi nezbyde, než si Crème fraîche dělat sama… :think:

 
Anitta
521 příspěvků 18.02.12 00:40

Anitta bude tedy zobat se slepicemi, jenze jeste nevi, kde tady prodavaji to zobani, bude muset zagooglovat :lol:
Ze je dobra kombinace sladke smetanky s bilym vinem, to vim, obcas s tim delavam ruzne dobrotky, ale to by Wydra nepapala, jsou tam shrimps :mrgreen:

 
wydra  18.02.12 00:15

Anitto, zkus treba nekde bokem dat troschu smetany sladke a vina , osol trosku a ochutnej a pak se rozhodni. zakysana s vinem to se mi nelibi :-( teda moji hube :D jak mi prave rekla :D

 
wydra  18.02.12 00:13

Joli, jinak ja nedavam cukr do zadnych omacek. Delam je pouze navinule zakysankou, nebo kyselejsi a slane treba zjemnene smetanou sladkou nebou thajskou ustricovkou (neni z ni citit rybina ani trochu, je husta, sladoucka).

 
Anitta
521 příspěvků 18.02.12 00:11

I kdyz vino je taky nakysle, tak by s kyselou „smetankou“ nemel byt problem, asi jak rika Wydra, je potreba si to upravit do sve huby :D

 
wydra  18.02.12 00:10

Joli, ja nemam nic proti nakyslemu, urcite by to bylo i dobre (ovsem pro me bez cukru) . K tomuhle se mi to libilo i chutnalo jen navinule tim bilym vinem ktere se sladkou smetanou je skvela kombinace !!

Anitta, udelej i psenici, bud ji jist budou, nebo ne. Vypada to divne kdyz se tim cpou nase kamosky (teda moje urcite), ale prece zobaj i jine obili a to se ji bezne prece!
A ty se budes urcite oblizovat, protoze je sladoucka, takova jako mala, cukrova kukurice s oriskama !

 
jolana
5064 příspěvků 17.02.12 23:57

Wydro, v krajinach kde sa pripravuje, davaju jogurt alebo kefir alebo aj syrovatku..a citron..je to skvele medzi to citron..ja viem,zvyk nas.. neradi daco nakysle..a ked nakysle tak ocot a ten biely jed cukor.. :mrgreen: :mavam:

 
Anitta
521 příspěvků 17.02.12 23:55

Wydra, to ne ja, ja mam smetanku az moc rada :mrgreen: Ale cetla jsem v komentarich… A mam rada zajimavosti, klidne bych k tomu zobala i tu psenici.
Nevim, co je obycejna smetana a co je smetana na vareni, ja pouzivam zrovna hustou slehacku, ne celou, primerene… :cert: :mavam:

 
wydra  17.02.12 23:33

Anitta, jaky mas problem se smetanou??? Muzes dat cokoliv, treba i jen trosku obycejne smetany. Je toho jen malo, pro zjemneni chuti. Ja bych nedavala nic tvarohoveho, nakysleho. Ale to mluvim za sebe. Mne se to s tim nerymuje. Nekomu treba ano. Kazdy recept se da upravit „do huby“ :D
Jako perinku muzes dat kuratkovi cokoliv !

 
Anitta
521 příspěvků 17.02.12 23:20

Kdyz je problem se smetanou, co pouzit labneh, to by neslo? A misto psenice treba hnedou ryzi? :think: Rodinka psenici nechce, prej nejsou slepice… :mrgreen: :D

 
wydra  17.02.12 18:06

Ivo, bulgur bude vyborny !!
Psenici koupis v kazde zdrave vyzive (nebo ti ji koupim u nas) a spaldovou :lol:

 
iva  17.02.12 18:01

a kdo to chce mít ještě víc nezdravé, dá si třeba Crème fraîche…
Nemám pšenici, ale mám bulgur. Co myslíš, šlo by to taky? Na pšenici budu muset počkat do žní a vyprosit si trochu u souseda. Už po dva roky se mu podařila všechna pšenice v potravinářské kvalitě. :lol:

 
wydra  17.02.12 17:25

Venezia, co neumíš najít sama, našla jsem ti já.
gran cucina
 http://www.icbc.cz/main.php?…

tatra cucina
http://www.tatramleko.cz/…a-cucina.php

ani jedno není šlehačka, ani jedno nejde šlehat, obě jsou krém . Pouze Gran Cucina je rostlinná.
Ale ne každý to řeší. Zkus vzít na vědomí, že my někteří rádi i výživu nezdravou.
Recept si uprav, nebo přejdi třeba k rybám :P

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 Další »

Reklama


Reklama


Reklama

Nejlepší recepty

Bylinkové palačinky s chřestem Bylinkové palačinky s chřestem
Krůtí nudličky s feferonkami Krůtí nudličky s feferonkami
Květáková polévka Květáková polévka
Těstovinový salát s kuřecím masem Těstovinový salát s kuřecím...
Králík pečený na česneku Králík pečený na česneku

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz