Recept Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi

(Hodnoceno 1x) Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi

Postup

Maso omýt, vložit do hrnce, zalít vodou. Dát na plotnu, osolit asi 3 kávové lžičky na 3 L vody, přisypat koření.
Vařit, dokud se maso neoddělí samo od kosti.
Poté maso vyndat, nechat vychládat, nakrájet a hodit zpět do vývaru.

Mezi tím relax a oškrábat zeleninu, nakrájet na malé kostičky (cca 5mm3) mrkev a celer. Cibuli na čtvrtiny. Pórek nasekat na kolečka, petrželku na drobno, oboje příjde až na konec (vařením by se znehodnotilo).

V malém hrnci uvaříme horkou vodu, uvaříme nudle, scedíme, propláchneme studenou vodou, připravíme k podávání.

Do vývaru hodit zeleninu.Vařit asi 10 minut, dokud nezměkne. Poté vhodit pórek a petržel, podávat.

Výsledek vypadá : Vývar se zeleninou nalít do misky, ve které už je lžíce nudlí, na vršku posypat zelenou petrželkou /pórkem.

PS. Některá zelenina se dá vynechat nebo nahradit, recept není fixní. Př. místo cibule šalotka, misto celeru kořenová petržel, porek lze vynechat, etc.

Recept je z kategorií: Polévky


Reklama

Nahlásit recept

  • 07.08.09 vloženo
  • 13299x zobrazeno

Čas přípravy

  • 1h

Počet porcí

  • 5 porcí

Ingredience

  • Mrkev (kvalitní sladká )
  • Celer (na kostičky)
  • Hovězí maso na polévku (s kostí)
  • Voda (asi 1- 3 L)
  • Koření : Celý pepř (5 kuliček) , Nové koření (3 kuličky), 1 bobkový list
  • Vaječné nudle (domácí doporučeny)
  • Sůl
  • Pórek
  • Petržel
  • Cibule

Doporučená příloha

  • vlasové nudle

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

daduuja 28.01.17 16:38

Hovězí žebro jsem vařila v PH 5h s kořením a zeleninou. Do zcezeného vývaru přidávám zeleninu čerstvou, nakrájela jsem ji relaxačně halabala, polévka je výborná i tak :-)

Uvaření se již líbí 4 labužníkům

Diskuse k receptu Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek

Reklama

 
casino
4466 příspěvků 05.07.13 01:34
Ano, jsem podvodník...

… a raději to na sebe napráskám dřív, než mě nabonzují MAKRONKY :)
Stalo se, že jsem nevařil vývar podle tohoto receptu ale protože jsem vedle vývaru chystal i guláš, tak jsem měl putýnku cibulových slupek a MAKRONKY mě načapaly zrovínka v momentě když jsem slupky přidával do hrnce ve kterém se vařilo vše na vývar.
„Tak takhle vy děláte ten váš zlaté bujón! Ze slupek? Podvodníku! No že nás nenapadlo že dyž dou slupkama barvit velikonoční véca tak proč nebarvit aj polífku.“
Ano, jsem podvodník… :oops: ;) :)

 
casino
4466 příspěvků 10.02.11 08:58

iva,
Rohatej je ONA :-P
Sice se slovníkem dlaždiče, ale „dáma“ :mrgreen:
Viktorko, sám vymažu, protože toto sem opravdu nepatří…

 
iva  10.02.11 08:28

Pane Rohatej, „kdyz vari muzi, potrebuji napsat jak velike kosticky maji do polevky narvat, jinak jsou uplne ztraceni, slovo cca vas asi jeste nepotkalo, tak to znamena priblizne, ne ze mate s pravitkem odmerovat kosticky proboha“ - tak tady si protiřečíte. Buď chlap potřebuje vědět míru přesně a bude odměřovat pravítkem (v případě vámi uvedené míry ale spíš tím mikrometrem) nebo mu stačí napsat velikost přibližně, např. nehet malíčku, špendlíková hlavička, apod.
Mne by ale opravdu zajímalo, jakým postupem docílíte onich cca 5 mm³, a proč tedy uvádíte zrovna takovou velikost, když na ní zas tak nezáleží.

Mýlíte se. Slovo „cca“ mne potkalo, i když se v mém oboru (konstrukce vzduchotechnických zařízení) často nevyskytuje.

 
Admin Labužník.cz
610 příspěvků 09.02.11 20:01

Vulgární příspěvek jsem upravila a poslala SZ varování.

Nemluvím o tom, že bych právě tyto příspěvky chtěla mazat, říkám jen, že pokud se ho diskuse pod receptem nebudu týkat, mohou být komentáře smazány.

Adminka Tereza

 
Alis
2617 příspěvků 09.02.11 18:29

Neděkuj, Terez, mně tedy ne. Protože já to nepochopím. Sorry, jestli někdo neustojí takovu diskuzi, není to chyba labužníků. Nikdo nikoho neurážel, nenapadal… bylo to jen hravé a vlídné pošťuchování. A koneckonců, bylo to k receptu. A jestli se tedy chceš zapojit do mazání takových diskuzí, já s tím nesouhlasím.

Větší problém má s tím, když někdo někoho pošle veřejně do… tam, kam to ani sama neumím vyslovit.
viz casinův příspevek níže :-(

 
casino
4466 příspěvků 09.02.11 17:52

Tereza, neděkujte :-) a klidně mažte :mrgreen:
ale napřed mi řekněte, jakou informační hodnotu pro Vás má v receptu uvedených (cca 5mm3) :twisted:

EDITACE: …a možná byste mohla začít tady s těmi vulgarismy :oops:
 http://www.labuznik.com/recipe.php?…

Příspěvek upraven 09.02.11 v 18:03

 
Admin Labužník.cz
610 příspěvků 09.02.11 17:43

Souhlasím - ráda bych upozornila, že do budoucna budu komentáře, které se netýkají receptu (tj. nemají nějakou informační hodnotu), mazat.

Díky za pochopení,

adminka Tereza

 
Rohatej
5 příspěvků 09.02.11 17:39

Mile damy,
kdyz vari muzi, potrebuji napsat jak velike kosticky maji do polevky narvat, jinak jsou uplne ztraceni, slovo cca vas asi jeste nepotkalo, tak to znamena priblizne, ne ze mate s pravitkem odmerovat kosticky proboha,
tak uz mi tu konecne prestante spamovat muj recept !

 
iva  02.02.11 23:24

Ještě mne napadlo uvařit zeleninu ve větších kouscích a pak ji prolisovat přes cedník. Ejhle, můj cedník má otvory 3×3 mm. A jsem zase v háji…

 
casino
4466 příspěvků 02.02.11 18:23

Zajímavé co zřejmý překlep v receptu, je-li přirovnán ke špendlíčku, udělá radosti mezi lidem Labužnickým :-)
Bez zajímavosti není ani, že zatímco jeden když sezná, že se přehlédl, tak tam hodí zpátečku, tak jiný když si naběhne, začne kolem sebe kopat až se sám odkope a dobrovolně ve své podstatě se ukáže, k čemuž byste ho nedokopali, ani pokud byste mu špendlíčky pod nehtíčky zaváděli :mrgreen:

 
wydra  02.02.11 15:35

:-P :-P :-P :-P :-P :-P budu zrejme lyncovana, ale ze bych se na to nev…a ! Kolecko stiha kolecko , smerem ke spicce jsou mensi a mensi, az se stanou nejmensimi ! +/- 2 mm rozdily v tloustce. Take tu polevku labuznici rohate nenabizim , mela by nejspis problemy s polykanim :-P

Příspěvek upraven 02.02.11 v 16:05

 
zébulon  02.02.11 15:33

wydro, tys mě předběhla! Chtěla jsem podotknout, že z mrkve a jiné zeleniny, vařené v polívce vcelku, se geometrické objekty vytvářejí daleko snadněji!!!

 
glama  02.02.11 15:28

Wydro, proším, tvá připomínka je velice nekonkrétní..
Mohla bys upřesnit jak silná - v milimetrech, mají ta kolečka být, v jakém průměru a eventuelně v jakém úhlu držíš nůž při krájení…? Takhle bych si asi nevěděla rady s přípravou ;-)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 
wydra  02.02.11 15:20

Kecat vam do toho nebudu, ale s dovolenim do vody k masu dam 1 celou ! mrkev, kus celeru a celou cibuli i se slupkama, koreni. Po uvareni masa zeleninu a maso vyndam, precedim a pak podavam jak komu chutna - vyvar se zloutkem, nebo s nudlickama a kdyz mrkev, tak na kolecka !!!! :mrgreen: a ozdobim petrzelkou. Tecka.

 
Alis
2617 příspěvků 02.02.11 14:41

Nebeč, Ivo, ty to aspoň umíš odmocnit a vypočítat :potlesk:
Já jsem tu jen přes ta slova a to ještě kdoví jestli :-)

P.S. Hovězí polévku dělám úplně jinak (maminčina škola), ale přísahám, že ta příští bude s krychličkami zeleniny o hraně necelých dvou milimetrů… za tu srandu to stálo :-)

 
iva  02.02.11 14:26

Alis, já jsem z té polívky úplně mimoň!
Samozřejmě, že nebudu mít krychličky, ale kvádříky… :oops:

 
Alis
2617 příspěvků 02.02.11 14:01

Ivo, Ivo… krychle????? :lol:

 
midla
266 příspěvků 02.02.11 12:41

Jo jo wydřičko, jeden by řek, blbá polífka, ale jaká je kolem ní zábava :think:
:potlesk: :palec:

 
wydra  02.02.11 12:12

Jak by pisatelka receptu ochudila labuzniky, kdyby napsala „nakrajime na drobne kosticky“, nebo „na male kousky“… nebo malinkate, ci mensi …
Stejne by se v pripade kosticek muselo mnoho mrkve a celeru vyhodit aby bylo receptu ucineno za dost :-P

 
di
2451 příspěvků 02.02.11 11:04

Maňano: pěkné. :-)

 
Manana
1515 příspěvků 02.02.11 10:54

Di, já jsem zas dobrej na matiku, ale s tou latinou jsem na štíru. Non, si male nunc, et olim sic erit. Nicméně si myslím, že tam bylo o mně něco, co je známo jen zasvěceným.
A holky, tykejte si.

 
iva  02.02.11 10:50

koukám, že mí počítačoví trpaslíci jsou z té matematiky nějací rychlí… :lol:

 
iva  02.02.11 10:49

Glamo, pokud je špendlíková hlavička kulatá a má PRŮMĚR 2mm, dostaneš se ale jen na 4,186666667 mm³ :mrgreen:

 
glama  02.02.11 10:09

Důvěřuj ale prověřuj..jak už je mým zvykem, celé jsem si to ověřila..
Velikost špendlíkové hlavičky je cca okolo 2 mm ( řekl gůgl)
Třetí odmocnina z pěti je cca 1,71. (řekla kolegyně) Čili…je to tak, casino mělo pravdu..nejspíš… :wink: já to prostě pro jistotu budu raději strouhat :-D
:mrgreen:

Příspěvek upraven 02.02.11 v 10:13

 
iva  02.02.11 06:54

To se tu rozvinula pěkná polemika…
Sama jsem ihned po prvém přečtení receptu přemýšlela, zda bude stačit krychle 2×2,5×1 mm, či jestli mám doma kromě šuplery i mikrometr (samozřejmě obé s platným kalibračním protokolem). Pak jsem ale usoudila, že pro výslednou chuť polévky bohatě postačí zeleninu pokrájet na WS kráječi na destičce, která má nože od sebe vzdálené 3 mm. Pak ovšem budu mít krychličku 3×3 x Y, kdy Y = průměr mrkve a celeru, takže objem bude > 9 mm³.
(A zde právě použiji smajla :mrgreen::wink:

 
glama  02.02.11 00:19

Pravda…ale z některých by to byla zbytečná práce…zvládají to s přehledem sami… :wink: :mrgreen:

 
di
2451 příspěvků 01.02.11 23:53

Alis, mám pocit, že Váš případ to opravdu není, každý se někdy splete, každý někdy mluví/píše rychleji než myslí, ale jen ten, kdo má kapku formát a nadhled to přizná a nedělá z lidí, kteří na to přijdou *
*vložte slovo podle vlastního uvážení

Příspěvek upraven 01.02.11 v 23:55

 
Alis
2617 příspěvků 01.02.11 23:47

Di, to není jen pro Glamu, Matouš to trefně namířil i na mě… Prostě mi nebylo shůry dáno, občas myslím pomaleji, než odpovídám a s tou matikou mám taky problém. I já jsem původně myslela na kostičky o hraně půl centimetru, nedošlo mi to. :-)
Díky Matoušovi ale vím, že to mám na nebesích skoro jistě předplacené :D :D :D

Příspěvek upraven 02.02.11 v 00:27

 
di
2451 příspěvků 01.02.11 23:40

Glamo, asi takhle: beati pauperes spiritu, quoniam ipsorum est regnum caelorum…

 
glama  01.02.11 23:17

Jak jste to tak rychle našla, Di…? Že vy tam chodíte študovat často, co..? :mrgreen:
Ale děkuji, drahně let jsem přežila s odtažitým respektem k matice, zůstanu už v blažené nevědomosti až do konce svých dnů…
Nakonec..kolegyň matikářek mám vícero… :wink:
:mrgreen:

Chudáci děti…ještě netuší, že i bez většinu z těchto matematických znalostí se dá život prožít parádně.. :wink:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 
di
2451 příspěvků 01.02.11 22:50

Alis, však já taky smajlíky používám, ale jen když se to hodí (teď se to hodí). :-)
Jinak smajlíkama (lépe řečeno jejich absencí) si občas tak trochu testuju lidi - je zajímavé, kolik lidí nepozná ironii nebo vtip, pokud tam ten smajlík není napsaný.
Edit. - napsala jsem grafický, ukázal se obrázkový.

Příspěvek upraven 01.02.11 v 22:51

 
Alis
2617 příspěvků 01.02.11 22:31

:lol: :lol: :lol: :lol: Pardon, Di, ale ten poslední příspěvek mě opravdu odrovnal a nahlas rozesmál. Myslím, že přesně tady by bylo vhodné použít hoooodně smajlíků :-D Zdravím, slzím smíchy :-D

 
di
2451 příspěvků 01.02.11 22:26

Glamo, učí se to tuším v 5. nebo 6. třídě. Na pomoc posílám jeden odkaz: http://www.zscholtice.cz/…r/ucivo.html , třeba se Vám bude hodit.

 
glama  01.02.11 22:09

Jak jde o matiku, tak se nepřu…raději…spo­kojím se s tím, že občas ovládám alespon +-x: To mi k životu stačí…Člověk nemusí umět všechno, ale musí alespon znát někoho, kdo umí… :mrgreen:
Si to nechám zítra nakreslit od kolegyně matikářky… :mrgreen: :mrgreen:

 
zébulon  01.02.11 21:58

Casino, k takovému relaxu bych popřála „ať tě provází Síla“ :-).

 
Alis
2617 příspěvků 01.02.11 21:44

No jo, no, co se dá dělat. Glamo, Casino má pravdu. :-)
Kostička o objemu 5mm krychlových bude malá hranatá špendlíková hlavička :-D
Je chytré, Casino, proklatě vzdělané :potlesk:

 
casino
4466 příspěvků 01.02.11 20:22

No, dámy i skrzeváá porušení pravidel editace máte souhlas s vymazáním vašich komentářů :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 
glama  01.02.11 20:18

Jestli si ono třeba nepopletlo 5mm s 0,5mm… :think:

 
glama  01.02.11 20:17

5mm x 5mm x 5mm…sakra…to nejsou ale právě malé…špendlíčky… :mrgreen:

 
Alis
2617 příspěvků 01.02.11 20:13

půl centimetru kubického - špendlíková hlavička? Jedu kupovat nové moderní špendlíky :D

Příspěvek upraven 01.02.11 v 20:41

 
casino
4466 příspěvků 01.02.11 19:39

:-P když už kolegyně přehodila wexle z tragedie na frašku, kdo by odolal:
„Mezi tím relax a oškrábat zeleninu, nakrájet na malé kostičky (cca 5mm3) mrkev a celer“
Jj, ten relax bude nezbytný…, zkuste nakrájet mrkvičku a cerrel na kostičky velikosti skleněné špendlíkové hlavičky! :mrgreen:

 
zébulon  01.02.11 19:10

Já naopak oceňuji, že si to sem autorka dává, vždyť kdyby neměla recept po ruce kdekoliv bude, mohla by třeba zapomenout, že si má dát v průběhu vaření relax, a to by pak jednomu přišlo líto, ne?

 
Admin Labužník.cz
610 příspěvků 01.02.11 11:15

Před přidáním receptu

  • Zkontrolujte, zda na Labužníku již stejný recept není. Přidávání stejných receptů stále dokola je častý nešvar především u nováčků.
  • Duplicitní recept může být smazán administrátorem.
  • Receptů je tu téměř 40000, proto prosíme, nejdříve stránky prohledejte a nový recept přidejte, jen pokud tu ještě není. Viz přidávání nového receptu.

Jde o to, že nechceme mít na Labužníkovi deset stejných receptů na hovězí vývar. Pokud chcete přidávat recept, kvůli tomu, abyste se k němu dostal i mimo domov – přidejte si již existující recept do Oblíbených receptů.

Adminka Tereza

 
Rohatej
5 příspěvků 01.02.11 10:21

Tak to je klidně možné, že už takový recept funguje, ale já si je sem píšu pro sebe, abych je mohla vařit kdekkoliv jsem, ne jen doma, takže mi to takhle vyhovuje :-D

 
esmeralda
4813 příspěvků 08.08.09 09:36
Re: Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi - Rohatej,

asi sis nevšiml, ale v pravém horním rohu je Vyhledávání.

Když na tento odkaz klikneš můžeš se podívat jestli už někdo podobný nebo dokonce stejný recept nevložil.
Buď zadáš název nebo použité ingredience. Způsobů je několik.
Každý auror má též privilegium svůj recept přepsat.

 
spiser
717 příspěvků 07.08.09 21:39
Re: Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi. Mrtvola.

Pochybuji ze se najde nekdo kdo s Tebou nesouhlasí.

 
mrtvola
1394 příspěvků 07.08.09 18:41
Re: Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi

Fakt je tu nuda.

Hovězí polévka s knedlíčky
Hovězí polévka se svítkem
Hovězí vývar veverka
Vývar s játrovými knedlíčky

 
mrtvola
1394 příspěvků 07.08.09 18:38
Re: Hovězí vývar se zeleninou a nudlemi

Hovězí polévka s knedlíčky

Vložit nový komentář

Reklama


Reklama


Reklama

Nejlepší recepty

Květákové placičky s majoránkou Květákové placičky s...
Marinovaná kuřecí křídla Marinovaná kuřecí křídla
Bílá ředkev plněná jehněčím masem Bílá ředkev plněná jehněčím...
Těstoviny primavera s chřestem Těstoviny primavera s chřestem
Grilovaný pstruh Grilovaný pstruh

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz