Recept Dort " Pohádka"

Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Postup

Do umíchaného másla s cukrem zašleháme žloutky jeden po druhém. Přidáme vanilkový cukr, citronovou kůru a dobře utřeme.

Přidáme nastouhanou čokoládu a lehce vložíme tuhý snih z bílků střídavě s moukou.

Vložíme do otevírací kulaté dortové formy, kterou jsme předem vymazali a vysypali moukou, nebo kakaem. Dort upečeme v mírnější troubě. Necháme jej úplně vychladnout.

Vychladlý dort nahoře potřeme trochou rybízového rosolu a na ten navrstvíme čokoládovou šlehačku, kterou špachtlí nahoře i po stranách uhladíme do hladka.

Dort necháme dobře vychladit. Položíme ho na mřížku postavenou nad plechem s okajem. Hustě jej polijeme čokoládovou polevou, kterou necháme stéct tak, aby i strany byly polevou úplně pokryté. (Můžeme si pomoct ve vodě namočeným nožem).

Dort opět vychladíme a při podávání jej krájíme ostrým tenkým utřeným nožem namočeným do horké vody.

čokoládová šlehačka:
Ve větší míse si dáme rozehřát čokoládu nad mírně probublávající vodou. Do ni nalijeme horký vařený cukr s vodou a stále krémem míchajíce jej dáme vychladit. Lehce jej vložíme do našlehané šlehačky a tu necháme přikrytou po 3 hodiny v chladničce.

čokoládová poleva:
Přivéct šlehačku do varu, odstavit a dát do ni čokoládu. Nahýbat kastrolkem tak, aby byla čokoláda ponořená. Nechat stát po 5min. a potom metlou polevu umíchat do hladka. Přendat do misky a sem tam zamíchat do té doby, než poleva vychladne. Polevou polít dort.

PS: Další možná poleva: posekaná čokoláda rozpuštěná s máslem. (asi 120g čokolády + 100g másla ; máslo se rozpustí a přidá se čokoláda. Vše se umíchá do hladka. Vychladlou polevou se polije dort. Pro tento recept bych doporučovala z dvojité dávky.)

TIP: Dort se může plnit místo čokoládovou šlehačkou ¨Pařížským krémem¨ z Labužníka dle receptu ZDE

Recept je z kategorií: Dorty


Reklama

Nahlásit recept

  • 08.09.03 vloženo
  • 32571x zobrazeno

Ingredience

  • 100g másla
  • 100g jemného krystalového cukru
  • 4 žloutky
  • 100g tmavé čokolády
  • cironová nastrouhaná kůra
  • vanilkový cukr
  • 4 bílky na sníh
  • 100g hrubé mouky
  • 10g másla + 10g mouky, nebo kakaa na formu
  • rybízový rosol podle chuti, nebo propasírovaná rybízová zavařenina
  • čokoládová šlehačka:
  • 120g tmavé čokolády
  • 220g cukru + 1/8l vody
  • 500ml ušlehané šlehačky
  • čokoládová poleva:
  • 220g dobré středně sladké čokolády na kousky pokrájené
  • 250ml šlehačky neušlehané

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku

Diskuse k receptu Dort " Pohádka"

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek

Reklama

 
bocianka
528 příspěvků 04.04.09 05:07
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - škoda,

že z těch 132 příspěvků je pouze jen několik reakcí na recept. Recept je moc dobrý, jako převážná většina receptů od babi.

 
catya
1 příspěvek 25.01.09 03:43
Málo cesta krému spústa

Ahoj, diky za recept, cokoladova poleva zo slahacky je bomba, no musim povedat, ze ma dost rozculilo ked som vytiahla dort z truby. Na to, ako som sa narobila na ceste (mam rucny mixer), bol strasne maly. A toho kremu, je dvakrat viac ako bol objem cesta! Pripada mi to strasny nezmysel. Musela som urobit este jeden korpus, uz sa mi nechcelo prplat s maslom a cukrom a struhanim coko, tak som urobila piskotove cesto s kakaom. Takze som celu nedelu stravila pecenim, dort je na oslavu narodenin, este som ho neochutnala tak dufam ze bude stat za namahu…Takze vysledok - na cesto odporucam pouzit dvojitu davku. Vtedy to bude vyzerat ako dort, a nie ako placka.

 
Shakira
110 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Ahoj Babi, včera jsem upekla ten Tvůj skvost a dnes jsem ho darovala tchýni k narozkam. Dort je vynikající. Akorát mi zbylo trochu krému a polevy. Příště zmeňšim dávky. Ten dort už zase mám zamluvený od dcery k její narozeninám v květnu. Měla jsem v plánu péct zase něco jiného, já ráda experimentuji, ale nedá se nic dělat, budu muset tu Pohádku péct opět, však to stoji za to.
Díky za skvělý dort, s pozdravem

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Machnacanko,

já jsem dlouhou dobu tápala s čokoládovou polevou, některý recept byl moc hustý, musel se roztírat a nikdy to nedopadlo dobře. Jiný zase rychle schnul a nikdy jsem jej neměla pěkně hladký a lesklý, až jsem našla tento recept. Má ještě několik obměn, jako s přidáním trochy zlatého sirupu (kukuřičného), nebo likéru atd, ale je to v podstatě ¨GANACHE¨. Za ta vlídná slova Ti děkuji. Také se však stále učím.

Příjemný večer!

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Babi

Ani by som neverila, že Ty máš s niečim potiaže. Myslím, že taká dobrá a milá kucharečka sa hneď tak nenájde. A ochotná pomôcť. Ja už som sa dávno vzdala a radilo mi už kopa ľudí ale až teraz sa podarilo. Ďakujem

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Anička,

tak to jsem velice ráda, že i Tobě se dařilo. Díky za vyzkoušení receptu!

Zdravím jak Tebe, tak Tvoje drahé,

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Machmacanko,

to jsem nesmírně šťastná, že se Ti poleva povedla! GRATULUJI TI! Možná však Ty znáš to, s čím mám potíže já. Každý totiž známe něco líp a něco hmmm, jak bych to řekla, ne tak moc!

Příjemný večer, Zuzanko!

 
anickav
2904 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Babi, díky za recept, velmi dobre to dopadlo, mám odovzdať pozdrav a poklonu od mojich stravníkov!
 A.

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Tak oznamujem, že „Pohádka“ mala úspech, ale to mala aj prvý raz, ibaže poleva bola škaredá, ale naši ju zbodli na posedenie. V sobotu nás býva totiž pri stole 8 až 10. Ale tentoraz som bola pyšná na svoj výtvor bez kazu. Poleva bola hladká a pekná. Veľmi sa teším, že som sa to podľa Vašich rád na staré kolená naučila.

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨- Machnacanko

Gratuluji a hodne stesti :-) Jsme ti rikaly, ze na tomhle se neda nic zkazit :-)

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re:Babi, Heja, Viktorka, Anička

Ďakujem Vám za Vaše rady. Pohádka je v ľadničke a poleva je prvýkrát v mojom živote pekná. Dúfam, že do zajtra stuhne a nesprzním ju krájaním. Asi s nožom namočeným do horúcej vody, že? Ale teším sa ako malé decko.

 
jau
457 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

To máte obě ještě dobrý, já bych toho mého musela uplatit nejlidovější zábavou na tři…(=sex), hihihi.

 
marmelada
1643 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨- airan

Myslím, že tahle „nejlevnější bonboniéra“ funguje spíš na trpaslíky. Mýho muže by to z kuchyně ale zaručeně vyhnalo. Uplatit bych ho asi musela kusem klobásy. Ale jestli to vyjde, dej tip!

 
airan
652 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨-marmeladko,

U nas nejvetsi skodic v kuchyni je manzel, jen se tam objevi a mne se pak nic nedari…myslis, ze bych mu mohla taky podstrcit par kostek cukru:-)))

 
Kulik
132 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Marmelado a Shakiro, moc děkuji za vysvětlení. To jsem ráda, že už vím, čím to je a určitě vyzkouším nějakou fintu!

 
Shakira
110 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨ - Marmelado,

to my doma máme skřítka Zašupitáčka. Když se něco trati pod rukou, tak voláme Zašupitáčka a prosíme aby nám to pomohl najít. A fakt to za chvíli najdeme. Děcka ho volají na hledání hraček dost často.

Tak že Kulíku, směle do toho.

S pozdravem

 
marmelada
1643 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - Kulík

Podle všech uvedený indicií soudím, že máš v kuchyni trpaslíka - škodílka. Doporučuji večer před pečením odpalovaného těsta ho poprosit, aby neškodil a uplatit ho několika kostkami cukru. Já mu je dávám do blízkosti trouby, aby se zasekl u nich a dál nešel. Někdy mu stačí i drobná domluva během pečení, pak ale dostane cukr dodatečně, za odměnu. :)).

 
Kulik
132 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Můžu vás uklidnit, že když se něco nedaří, tak se to nedaří a můžete mít zkušenosti, být šikovné a já nevím co.
Můj případ je takový, že se mi daří knedlíky, polevy, omáčky,většinou každý moučník se podaří hned na poprvé.
Ale s jednou velkou vyjímkou a to jsou větrníky a věnečky. Pravidelně, když se mi povedou dobře upéct a jsou krásné, tak se srazí krém. Příště dělám napřed krém, je výborný. A co myslíte? Nemám ho do čeho dát, protože věnečky jsou malé a zelené. Tak upeču piškot a krém použiji. Ale NIKDY se mi nepodařilo upéct normální větrníky nebo věnečky. A to jsem to nevzdávala po několika pokusech. Čím to je?

 
Bali
1254 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

myslim, ze kdyby to babi nejak moc otravovalo, tak uz by sem davno nechodila!
Hlavne , ze nam chutna!!!

 
anickav
2904 příspěvků 25.01.09 03:43
Machnacanka, Heja...

holky, odlahlo mi, pretože som sa hanbila priznať, ako svojimi polevami doslova przním torty a zákusky…tak som to začala posýpať strúhanou čokoládou…

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - Kafko

ono hlavne o tu formu v receptu vubec nejde a myslim, ze kazdy pece v tom, co ma doma :-) Takze jak rikas - at se babi nenecha otravit neprijemnyma narazkama.

 
Labužník Kafka02
41 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: pane jo, to to leti

Koukam, ze uz je to 2 roky co jsem zapolila se svarovanim cukru.
Jeste jako Jana2 jsem zapasila s cukrovou vodou. Fakt jsem si koupila i teplomer a stetecek. Ale cokoladovo-slehackova poleva je totalni vitez. Vsechny ‚tools‘ na svarovani cukru, se uplatnily v kuchyni pri jinych procedurach. Cukr uz nesvaruju. Ale tuhle laskominu pecu nekolikrat za rok. A vzdycky kdyz je v lednici pod poklopem, vsichni u nas doma komentuji situaci: " oje, mamca zase varila s Babi". A vis co, zrovna mame v lednici Bajecny pekacek z veproveho. Jeste jsem nikomu tady nerekla, ze ty tmavy kousky cehosi, jsou suseny svestky, ale pred par mesici jsem to varila pro 10 dospelych a 10 deti a uspech byl stoprocentni. Tak te, mila Babi, pri teto prilezitosti zase zdravim a dekuju. Nenech se napruzit zadnou formou. Ja varim tvoje recepty prakticky kazdy tyden, a jsem za ne vazne vdecna. Kafka

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Heja, určite dám vedieť o mojom úspechu, alebo neúspechu s polevou. Mám z toho fakt trému. Mala som za mlada tiež problémy s kysnutým cestom, ale to sa spravilo. Teraz rohlíky, žemle, chlieb, vianočky a pod. pečiem jedine doma. Tak mi v sobotu držte palce. Zdravím Zuzana

 
heja
312 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. Machnacanko, Jano2

ani nevíš, jak jsi mě potěšila, že i zkušená kuchařka může mít svou bolavou patu ve vaření. Moje jsou: klasické české knedlíky, vánočka a právě ta čokoládová poleva na dortech a řezech (a donedávna sem patřily i perníčky). Nevím, jestli už jsem si uměle vytvořila mindrák, ale fakt je, že vše je jedlé, snad i slušné kvality, ale pro mne to prostě nesplňuje mou představu. Polev jsem vyzkoušela snad už desítky, ale buď není hladká, nebo se stále maže, nebo se při krájení láme, jindy má zrnitou strukturu, neleskne se. Na drobném cukroví to ujde. Pokud se tedy podaří prolomit smůlu s čokoládovou polevou Tobě, prosím, dej vědět.

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Viktorka, Babi, fakt Vám obidvom moc ďakujem, a veľmi si toho vážim, že sa mi snažíte pomôcť. Inak nezvyknem mať problémy, ale na to že som už stará baba tak polevu som peknú ešte nikdy nemala. Teraz v sobotu, keď prídu decká tak sa podľa Vašich rád asi dúfam pochválim peknou polevou na dorte a určite Vám dám vedieť, ako to dopadlo. Mám docela trému.

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨ - viktorko,

díky za rady pro Zuzanku, vysvětlilas to líp než já! Ještě jsem chtěla podotknout, že lidé nedovedou číst. U tohoto receptu na dort jsem řekla, že není ani z webu, ani z kuchařky, protože jsem si ho sama dala dohromady.

Zdraví Tě,

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨ - Zuzanko,

ráda bych Ti poděkovala za vlídná slova, která si však nezasloužím. S tou polevou určitě uspěješ. Od té doby co ji znám, jinou nepřipravuji. Až polevu použiješ, dáš vědět jak se Ti vedlo? Zatím Ti přeji mnoho úspěchů v pečení i ve všem ostatním.

Zdraví,

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - Machnacanko

Babi ma pravdu, ta poleva se slehackou je vazne nejlehci a neni na ni co zkazit a to ji delam, tak ze litam mezi plotnou, zahradou a nevim cim :-) Ja ji delam tak, ze privedu do varu slehacku, plotynku vypnu,ale kastrulek na ni necham a do horke slehacky dam nalamanou cokoladu a obcas s tim zahybu a promicham. Roztopi se to v pohode, vubec se to nesrazi a je dobra a ne tak tucna, jako s tukem. S tim nahybanim dortu opatrne, at ti nesjede i slehacka, jak se trosku stalo me :-) Hodne stesti!

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Milá Babi, moc Ti ďakujem za Tvoje rady. Určite to skúsim podľa toho čo si mi napísala. Ja mám ale z polevy, ktorá sa používa na šľahačku, alebo nastavený maslový krém hrôzu. A inak strašne rada pečiem, a dosť, ale tá poleva sa mi ešte nikdy nepodarila tak aby bola pekná. Ja som vždy tak neskonale nešťastná, ale je fakt, že vždy som sa ju snažila roztierať. Ganache mám už v obľubených takže určite to pri najbližšej príležitosti skúsim. A ďakujem, že taký skvelý človek je na Labužníku. Nenechaj sa prosím znechutiť tými, ktorí Ťa napádajú. Skúšala som už viac Tvojich receptov a všetky sú super. Tak ešte raz díky a prajem pekný večer Zuzana

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Drahá Machnacanko,

děkuji Ti za vyzkoušení receptu! Velice mě mrzí, že se Ti nepovedla poleva. Když budeš pokračovat podle toho, co Ti teď napíši, tak příště nebudeš mít s polevou žádný problém. Poleva samotná je nesmírně snadná na přípravu. Musíš ji nechat zchladnout, ale ne ztuhnout (ona však tuhne velice pomalu), protože teplá by ze šlehačkového krému sjela dolů a rozpouštěla by ho. Potom si dort postavíš na mřížku položenou nad plechem s okrajem a dort poliješ. Nesmíš se dotýkat žádným nožem, nesmíš polevu roztírat. Jediné co můžeš, tak trochu naklánět celým dortem na mřížce a poleve se sama rozteče. Můžeš ji nechat zaschnout a polít znovu ze zbytků na spodu plechu, které jsi znovu rozpustila (nevařit). ¨Ganache¨polevu používám už po leta na všechno možné a nemohu si ji vynachválit. Jediné co potřebuje, je delší dobu než zaschne. Zbytek polevy se může uschovat v chladničce a používat do mléka na přípravu čolkolády na pití. Máš-li nějakou další otázku, ráda ji zodpovím.

Přeji Ti příjemný den!

 
Machnacanka
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Babi, díky za recept. Dnes som ho robila. Síce polevu som mala no trocha no nie veľmi peknú, ale to je moja slabá stránka. Upečiem hocičo vyzerá to dobre až kým nedám polevu. A to už som stará baba a aj keď sa postavím na hlavu keď mám dať na nejaký krém polevu, tak to jednoducho nezvládam.

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Díky všem,

co si našli chvíli napsat komentář k samotnému receptu, anebo vůbec něco věcného a positivního. Jsem Vám za to vděčna!

S přáním pěkného nedělního dne,

 
airan
652 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

A ja si blahove myslela, ze to bude pro a proti receptu a ne kdo s kym a proti koho…co kdybychom si dorticek prvne udelali a pak diskutovali co a jak:-))) Je jaro a sviti slunickoooooo:-)))

 
ajta
590 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨- esmeraldo

esmeraldo, bylo by asi dost na pováženou, kdybys neuměla dobře česky, když Tě český jazyk živí… Jsi přece tlumočnice z angličtiny do češtiny a zpět…

:-(
 
esmeralda
4813 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - Alčo,

prozradit ti to můžu. Jeho psaná čeština je pod psa, ale její velmi složitá gramatika mu potíže nedělá.

 
alca
148 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.Esme

Mila Esmeraldo, mas pravdu, mluvena cestina se nezapomina rychle, ale muzes mi prozradit, jak je tvuj syn s psanou cestinou a jeji velmi slozitou gramatikou?

 
esmeralda
4813 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨. - Viktorko 11,

předpokládám že je možné po osmi letech v exilu zapomínat mateřský jazyk. Uvěřím, že to není tím, že je někdo hloupý, nebo že dělá že česky neumí, nebo protože si chce na něco hrát, a že mu to nemyslí na sto procent v češtině. Možné to je.
Ale já žiji v Austrálii už skoro čtyřicet let, a doufám, že česky nezapomínám.
I naše děti, které se tu narodily mluví česky celkem obstojně. Můj starší syn, který ČR navštívil v roce 2001 ve věku 29 let, měl radost z toho, že někteří lidé ani nepoznali, že není „vocázdejší“ :-))

 
Jituska02
111 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Vladko, to jsem mooooc ráda že ses díky mě zasmála (asi po dlouhé době, co?) Zkus si ten úsměv nacvičit a používat ho co nejčastěji, určitě Ti sluší…:)

 
penda
4752 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Hahaha..ještě si neodpustím poznámku…babi si už léčila mindráky 3375×, já 1495× a ty, Jitusko, ani jednou…tak možná díky tomu, jak Ti vře krev se i nějakého vyléčeného mindráku dočkáme a přečteme si i recept od Tebe..co říkáš?

 
penda
4752 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨

Jitusko, děkuji, že díky Tobě jsem se od srdce zasmála. Babi, Tobě uděluji řád zlaté vařečky, protože vzhledem k tomu, že své recepty ani nekopíruješ, ani neopisuješ, ani nepřekládáš z jiných serverů, tak jedinou další možností je, že je vymýšlíš … a vymyslet něco, co už znaly generace před námi, to jde pouze tím, že jsi nesmrtelná … a zřejmě teta k tomu ;o)))… takže už věřím i tomu, že ten recept Chille con Carnene opravdu znáš, protože jsi ho asi taky vymyslela a tím pádem se Ti omlouvám, že jsem si myslela, že se jednalo o překlep a věřím, že Maňána se jednou dočká a ten recept si mezi Tvými, zaručeně jedinečnými a vyzkoušenými recepty, přečte.

 
Jituska02
111 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

VIKTORKO, rozhodně nejsi jediná, komu se krev vaří při čtení komentářů od Vladky. Ona snad musí mít nějaký problém či mindrák a tady upouští ventily - jedovatými komentáři a poslední dobou palačinkami…:)
BABI, nenech se otrávit a piš dál!!!
Přeji v š e m krásný víkend!

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Babi, neni zac. Me je jedno, jestli to nekdo od nekud preklada nebo ne, me to nevadi a co se mi libi je, ze Tve recepty jsou odzkousene, muzu se Te zeptat na radu ci doporuceni a myslim, teda alespon jsem si to tak nejak myslela, ze o tom labuznik je. Aby si tu lidi recepty a zkusenosti vymenovali a ne aby se navazeli, rypali a buzerovali ostatni kvuli pitomym hrubkam. To sem proste nepatri. Neni mi tolik kolik Tobe, ale poslednich osm let jsem mimo CR a cestinu pouzivam minimalne a dokazu pochopit to, ze je nekdy obtizne se vyjadrit v cestine. Ne proto, ze jsme hloupy a delame, ze cesky neumime a nebo protoze si chceme na neco hrat, ale proto, ze nam to nemysli na sto procent v cestine. Ale vysvetluj to nekomu :-)) Jinak jeste jednou diky a pohodovy a nicim neruseny vikend:-)

 
penda
4752 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

It takes all kinds, but we got way too many of one kind and not near enough of others …

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨ - Viktorko...

právě jsem Ti mínila napsat odpověď a Ty už máš dopečeno. Jsem Ti velice vděčna za vyzkoušení receptu, který nemám z žádného webu (od tam jsem jich přeložila opravdu pouze několik), ba ani ne z kuchařky. A navíc, moje recepty jsou vesměs odzkoušené!

Přeji Ti příjemný víkend a s pozdravem,

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Babi, dort je mnamooozni a skoro mi nezustala cokoladova slehacka na dort :-) Diky za recet na dobry dort, uz jsem potrebovala pridat neco noveho do cokoladoveho repertoaru :-)

Vladko a tobe muzu rict jedine : Get a life!

 
penda
4752 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Viktorko, každý tu máme právo na vlastní názor, čili i já…a dávej pozor, ať se Ti ta krev nepřevaří. Recepty sem kopíruje většina Labužníků, ale nejsou tak poctiví a nepíší zdroj - já navíc na některé recepty z kuchařek dostala souhlas jejich autorů k uveřejnění. A když já jsem ředitelka zeměkoule, tak to potom ty jsi zřejmě ředitelka vesmíru, když si na mě tak dokážeš otvírat svá ústa.

A když se tak zastáváš babi - překlad receptů z jiných serverů podle Tebe není kopírování? A kde bereš jistotu, že autoři kuchařek nekopírují recepty z webu, z mezinárodních serverů apod. A jak je teda možné, že některé recepty, co sem vkládá babi mám já v kuchařkách? To chceš říct, že autoři kuchařek, které mají starší datum vydání kopírují recepty od babi? A kde k nim přišli? Věnovala jim je?

Jsi směšná. Asi si neuvědomuješ, že ne všichni máme doma tolik kuchařek, ve kterých se dají najít perfektní recepty, a když je nevyzkouším já, zkusí je někdo jiný a připíše, jak mu chutnaly a o tom to je. A kdyby babi správně formulovala větu, nebyla bych se jí zeptala a kdyby pohotově nebyla Scarlet napružená podobně jako teď ty, nemuselo dojít k té obšírné diskuzi. A kdyby se babi uměla zasmát vlastní chybě a uměla by ji přiznat, nemuselo by dojít k většině diskuzí, které se od počátku její existence na tomto serveru dějí…ale znáš to…Kdyby byly v pr***i ryby, nemusely by být v rybníku…tak se skákni provětrat, vylezlo sluníčko, krev Ti vychladne a bude se nám tady opět zase líp dýchat.

 
viktorka11
194 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

Babi, to vypada moc dobre a dnes se na to vrhnu…dekuji za dalsi skvely a odzkouseny recept a je mi lito, kdyz vidim, jaky tu za to sklizis vdek.

Ctenim diskuse, se mi nad komentari Vladky zacala varit krev. Nechapu, proc takove veci taha na web o vareni…chovas se Vladko, jako reditelka zemekoule…zamysli se prosim nad sebou. Babi zde prispiva osvedcenymi recepty a nekopiruje sem kucharky (a nemusi mi nikdo rikat, ze ja neprispivam) chodim sem spis pro inspiraci a az budu mit recept, ktery tu neni, ktery se mi osvedci, tak ho sem klidne dam, ale myslim, ze psat recepty neozkousene taky neni to prave orechove… i kdyz nerikam, ze je to spatne.

Babi, jeste jednou diky a doufam, ze Te tahle diskuse a ji podobne neodradi od prispivani a psani novych receptu.
Hezky vikend

p.s.: Alis, tvuj komentar je moc hezky a trefny!

 
Yvette
704 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

A vite, jak ja jsem takovym dortum, upecenych v teto forme moji maminkou, v mem detstvi nazyvala? „Preskacovy dort“. Protoze tato forma mela prezku podobnou jako ja mela na mych lyzarskych botech, u nas zvanych „preskace“.
Ale to jenom na okraj, mozna nekomu k pousmani.

 
alca
148 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.Alis

Alis, velice krasny komentar, jakoby jsi mi z duse mluvila.

 
Manana
1515 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Dort ¨ Pohádka¨.

To co vlaďka vysvětluje v komentáři z 08:32 se nazývá zeugma, viz Malá československá enycklopedie.

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 3 Další »

Reklama


Reklama


Reklama

Nejlepší recepty

Česnečka podle šéfkuchaře Česnečka podle šéfkuchaře
Bílá ředkev plněná jehněčím masem Bílá ředkev plněná jehněčím...
Chléb s celerem Chléb s celerem
Kuře na medu Kuře na medu
Dušené hovězí na bobkových listech - Boeuf étuvé au feuilles de laurier Dušené hovězí na bobkových...

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz