Recept Bezinková limonáda... bezkonkurenční :-) Veg Bezlep
DanaJ Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk

Postup
Svařim vodu, naliju ji idealně do 5lirovky sklenice, hned v te horké vodě rozmicham cukr (pro ty kdo drzi linii lze cukru o 50 g ubrat). Do vody hned vymačkám citron, už prázdný ho pak nakrájím na kolečka a taky přidám. Až voda zchladne a je jen mírně teplá, přidám kvasnice a bezové květy a dobře rozmíchám. Stáčím přes trychtýř se sítkem rovnou do lahví za 24 hodin. Láhve pak hned šup do ledničky. Čím je nápoj vychlazenější, tím je chutnější, přidat led vůbec neškodí? Kvasnice tehle dobrote zaridi nejen bublinky, ale je to tím padem i vitamínová B-bomba!! PS: Recept jsem "ukradla" na www.cuketka.cz. Limonáda je móóc dobroučká. Trochu jsem nedodržela postup a dala 5 květů bezu. Zbytek naškubaných kytek jsem dala sušit na čajík. Druhou várku jsem dala 370g cukru a nebylo poznat, že by to bylo méně sladké). ..bezkonkurenční poměr minimální práce a chutnosti:-) Tůle Dědečkův článek o bezu: http://www.dedekkorenar.cz/clanky/o-bylinkach---humorny-special/bez-cerny.html
Recept je z kategorií: Léčivé recepty Nealko limonády a koktejly
- 09.07.08 vloženo
- 282155x zobrazeno
Ingredience
- 4 litry svařené vody
- 4 laty bezového květu
- 1 citron
- 400 g cukru
- 1/2 lzicky sušeného droždí
Doporučená příloha
led
Tip redakce
Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.
Uvařeno uživateli
Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku26.6.21 21:23
Výborné, také dělám, vodu ani nepřevařuji, bezinky neperu, kvasnic dávám jen ždibec na rozkvašení a nechám stát v teple. Po 24 hodinách stočím do Petek, nechám to v nich ještě trošku natlakovat, pak šup s tím do lednice na dalších 24 hod, aby se zastavilo kvašení a nasytilo se to bublinkama. S rychlou spotřebou nemáme problém. Ale s tím tlakem v lahvích opatrně, je to jako burčák!
Líbí se mi16.6.21 16:43
Výborné, děláme každý rok na několik várek.
Recept taky fajn, až na jednu špatnou informaci v receptu, a to ohledně
množství cukru a souvislosti s „linií“.
Cukr je „krmivo“ pro kvasnice, které ho svým metabolismem přeměňují na
alkohol. Což znamená, že čím více cukru přidáte = kvasnice se
„nakrmí“ = váš nápoj zašumí (a čím déle, tak vám i nabyde obsah
alkoholu). Další info - tento proces přeměny probihá rychleji při
větší, postačí pokojové teplotě -tzn. v lednici vám budou kvasnice
„žít pomaleji“. Navíc při nedostatečném množství cukru a na
množství kvasnic vám může u výsledné limonády zůstat „pachuť“
kvasnic.
Za mě doporučuji prvních 24 h po svaření vody s cukrem (raději více
než méně cukru- na vaši štíhlou linii tento nápoj vážně nebude mít
významný vliv), odstátí na pokojovou teplotu a přidání droždího a bezu,
nechat odstát v pokojové teplotě a až pak následně dát do lednice.
Květy bezu a citrony -Kdo má rád pouze lehkou chuť dá mím, čím dáte
víc, tím intzivnější chuť, nebojte se experimentovat a najít tu pravou,
která vám vyhovuje. Doporučuju zkusit přidat např. mátu, meduňku či
jejich různé druhy, nebo cokoliv co vás napadne a přijde vám na chuť.
Uživejte a ať to šumí!
10.6.20 13:12
Vloni se mi to moc povedlo. Letos není perlivá. Může to být špatným droždím? Lahve mají být na 24 hodin uzavřené nebo přikryté utěrkou? Co se stane, když budu vše filtrovat až po 2 dnech?
Líbí se mi8.6.17 18:45
Já jsem dala celou tašku bezinkovych květů,manžel myslel že jsem koupila burčák :0))).Budeme výrobu opakovat ????
Líbí se mi8.6.17 18:45
Já jsem dala celou tašku bezinkovych květů,manžel myslel že jsem koupila burčák :0))).Budeme výrobu opakovat ????
Líbí se mi5.6.15 15:50
Vynikající!!! Misto obyčejného cukru jsem dala třtinový, jen protože bily nepouzivame, tudiz barva zlatava. Naprosto skvěle, děkuji za recept!!!
Líbí se mi26.5.14 21:24
Limonádu jsme vyzkoušeli a je velice dobrá. Jenom nás napadlo, si po napitî fouknout do alkohol testru. Výsledek byl pozitivní. Takže pozor pro ty co nemohou pít
Líbí se mi13.6.13 09:56
Repete po roce a opět na výbornou, ještě několikrát zopáknem, než bez odkvete…
Líbí se mi Uvaření se již líbí 3 labužníkům28.5.12 13:07
Většinou dělám jen obyčejný sirup, ale toto mně nalákalo a nelituji
Je to vynikající pití, se ale přiznám, že jsem květů dala deset
obřích… Mám ráda, když je chuť hodně výrazná
Z první várky už zbyla jen ta jedna jediná sklenička na fotce, takže
večer se jdou trhat bezinkové květy nanovo
Vřele doporučuji dál…
8.6.11 00:42
Opravdu to nemá chybu. Nápad s droždím je prostě GENIÁLNÍ!!!
Líbí se mi Uvaření se již líbí 3 labužníkůmDiskuse k receptu Bezinková limonáda... bezkonkurenční :-)
Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění
Naši partneři

eMimimino
Těhotenství, děti, rodina www.eMimino.cz

Vitalion.cz
Zdraví, životní styl www.vitalion.cz

Arome.cz
Parfémy, kosmetika www.arome.cz

Módnípeklo.cz
Trendy, módní tipy www.modnipeklo.cz
Přečtěte si recept na Bezinková limonáda... bezkonkurenční :-)
491 příspěvků 16.6.20 11:29
Neperlí asi proto, že nesvítí slunce, nechala jsem to asi 4 dny přikryté talířkem, pak to začalo bublinkovat, použila jsem sušené droždí. Ještě jednou se vypravím na bezové kvítí. ???? Sivakova
1151 příspěvků 10.6.14 20:09
A teď koukám na květy obalené stolisté růže, v podvečer voní po celé zahradě, možná by šlo s mátou a citronem místo bezinek, Zuzka dole v komentářích zkoušela se šípkovou růží, ale stolistky jsou buclatější
1151 příspěvků 10.6.14 19:25
A když už jsem v tom bezovém rauši, protože květy voní po celém bytu, tak jsem naložila i s kvasnicema, jsem na ni zítra, pozítří zvědavá, ale už teď chutná a voní
@birkana Mně se tento recept na limonádu líbí taky hlavně tím, že stačí cukru minimum a přitom je to super pití. A co jsem zjistila, že to jde využít na cokoli, když zrovna bez nekvete, tak jsem moc spkojená. Každý de nakládám novou várku a pořád je tak pití poruce a s minimálním úsilím…

Hodlám zkoušet další a další kombinace a při tom se budu těšit na další sezonu bezových květů
Právě jsem naložila mátu - na zkoušku poloviční množství
Zítra a pozítří bude horko, tak to chce
něco chladivého 
Z bezinek je to opravdu jedinečná limonádička. Protože málo sladíme, dávám cukru jen polovinu.
Doplněk k mému komentáři z 05.07.13 08:56
Další kombinace v době, kdy nekvete bez a moc nám chutnaly a opět při stejném základu (voda, cukr, ciron a postup dle autorky):
@Ačraj S jahodama jsme na tom stejně, taky už mají ty naše po sezoně…


Na ostružiny se moc těším, nám teprve začínají kvést, ale vypadá to, že bude pěkná úroda.
Jinna ten můj má tuhle limču nejraději s tím bezem, co bez odkvetl, dělám mu z poloviční dávky jen citronovou, a ta je taky super, když se pěkně vychladí
Já ten zákal z droždí nechávám na dně, nepromíchávám to před nalitím a je to pak jako opravdová limonáda, jen zaručeně bez éček, člověk ví, co do ní dal
Tak to já již maliny sklízím, velké, sladké a ostružiny jsou v plném květu, jahody už jen sem tam, už je po sezóně. Dozrává červený i černý rybíz, Josta, tak mám v plánu udělat „pečený čaj“, všem v rodině nám chutná.

Tuto bezinkovou limonádu jsem také vyzkoušela, nejdříve mně tam trochu vadilo to droždí, měla jsem láhve v lednici a nakonec to bylo dobré i lahodné pití.
@birkana no, moc jich nemám, jsou to takové ty velké, plodí od začátku prázdnin do pozdního podzimu, chutnají něco mezi malinou a jahodou. Sortu nevím… sazenice mám od kamarádky, ty už je mají pěkně rozrostlé, my zatím jen takový malý trs, maliny z něj jsou ale postupně, nikdy ne najednou, takže dokud se nerozrostou, nebude z nich zatím ani sirup, ani džem…zatím jen tokovéhle jednorázovky.
Klasické maliny teprv začaly pořádně kvést a ostružiny ještě ani to ne… Rybíz už začal červenat, ale taky ne všechen… A na angrešt si ještě taky počkáme…
Tyhle maliny začínaly kvést spolu s kamčatkami a loni kvetly ještě dlouho na podzim a posledí maliny jsme otrhali před tím, než byly ty první mrazy. Teprve třetím rokem plodí a letos prvně tak, že se už dají použít i na něco jiného než jen z ruky do huby
edit - zase překlepy
Příspěvek upraven 05.07.13 v 11:08
Odešlo dvakrát
Příspěvek upraven 05.07.13 v 10:06
@Zuzka1973, ty už máš čerstvé maliny

Tady jsou zatím mrňavé, zelené a tvrdé kuličky o průměru 5 mm. A to je zahradní velkoplodá odrůda
Dřív bude zralý rybíz 
Bezinky už odkvetly, co pro mě zamenalo dát se do pokusů s jinými ingrediencemi, které by bezinky nahradily…
Výsledky jsou skvělé
Základ (voda, cukr, citron a postup) zachován, bez zdárně zatím nahrazen postupně tímto:
Ještě chci vyzkoušet další kombinace a hlavně poděkovat za super recept, který lze zdárně využívat celoročně.
Denně nakládám várku, aby byla nová poruce hhned, jak se předešlá vypije, ještě nikdy nezbyla…
2 příspěvky 12.6.13 13:15
Děkuju moc,
medu letos moc není, ale na tu limču ho trochu „obětuju“
@DanaJ, Já totiž přehlédla, že je to Tvůj recept, to jsem byla opravdu mimo mísu, pardón.
Casino, máte pravdu, překoukla
jsem ten název v receptu, zde jde jen o tu
limonádku, že jsem si nasadila brejličky,
hned je mi to jasné, ještě že Vás tu máme,
jste takový náš hlídací pejsek, no, KYNOLOG,
ten se nezapře. 
@Jaja20 Med by měl jít použít, cukr v sobě má a jak psala DanaJ, jde hlavně o to: nakrmit kvasinky
@Ačraj Zde jde opradu jen o limo k rychlému použití, neředí se… ale je super


Ale na sirup souhlasím s tvým dávkováním, dělám jej také a těším se jak na tuhle limču, tak i na sirup
Letos kvetou bezy přesně mýchh potřeb - pěkně postupně, ne najednou… Takže ty vzadu na zahradě jsou ještě nerozvité a ty vepředu už kvetou
Těším se nejen na květy, ale i na plody - džem, sirup i likér či vínko jsou z nich taky dokonalé…
Bude to asi jen taková slabá limonádka,"

Jj, je to limonáda, ostatně jak už sám název napovídá…
Asi by to taky chtělo brejle
DanaJ, nevím, co máš ty za recept, bude to asi jen taková slabá limonádka, ale, to co dělám já, je to tak, na 2 l převařené, vychlazené vody se dávají skutečně 2 kg cukru, je to jako šťáva (sirup) která se potom ředí vodou, dle chutě. Mám ji v lednici, nedělám ji na hektolitry, ale jen tak ze dvou dávek, je to vynikající a osvěžující pití.
Příspěvek upraven 11.06.13 v 22:40
Dana J: stala se chyba, skočilo mně to sem 2×, tak jsem to jednou smazala
Příspěvek upraven 11.06.13 v 22:35
1136 příspěvků 11.6.13 21:42
Ačraj, nééééééééé. Na dva litry jen 200g cukru.

Jaja20, tak zkus třeba třinovej cukr. Jinak s medem by to mělo fungovat…jde o kvasinky, aby měly co jíst.
S medem nemám zkušenosti, ale když na 2 l vody je třeba 2 kg cukru, tak nevím, nevím, kolik medu. Já med kupuji, včeličky mi ho nenakakají. Ale upustit od kyseliny citronové, proč tam cpát chemii, lepší dát 3 citrony (na tenké plátky) řádně omyté v teplé vodě, nebo Bio. Původní recept jsem také dostala s kysel. citronovou, ale už ji nedávám.
2 příspěvky 11.6.13 20:25
Ahoj, dnes limonádu zkouším poprvé a napadlo mě-nešlo by to osladit medem? Že by to mohlo být lepší než cukrem
Nemáte s tím někdo zkušenosti?
@Ačraj Díky za tip, citron zkusím, ať máme rozšířený výběr
Já dávám citrony nakrájené na kolečka

Můj recept je schodný s Tvým. Letos vyzkouším tento : 40 květů, 2 l vody, 3 citrony, 2 kg cukru.
Příspěvek upraven 11.06.13 v 20:50
Už se na tuto dobrotu letos zase těšíme a chystáme… chybí už jen jediná věc: aby konečně rozkvetl bez
588 příspěvků 12.5.13 21:20
Už je zarobené, problém bude zohnať zajtra nejaké fľaše. Našťastie bazy mám na záhrade pre celú dedinu.
@783 hanka
Já dělám běžně tento:
http://www.labuznik.com/…erneho-bezu/
a koukala jsem, že dole v diskuzi je odkaz na ještě jeden sirup.
Tuto limonádu si chceme doma vychutnat do poslední chvíle, dokud bez pokvete
Ale klasický sirup už pomalu také navařuju do zásoby.
2 příspěvky 31.5.12 20:48
Dík moc ..už se na ni těšíme. Chci vyzkoušet ještě sirup.Nevím ale který receptík zvolit.

@783 hanka


Já ji nechala odstát jen na lince přes noc a druhý den k večeru hned slévám do pet lahví a po vychlazení přes noc v lednici už je okamžitě k pití
I když pít jde hned druhý den, to už jsme také stihli vyzkoušet
V podstatě díky tomu droždí je jedno, kde ji necháte odstát
2 příspěvky 31.5.12 10:19
Už mám na ni chuť. Babička ji dělávala každý rok. Jen nevím kde ji nechat odstát?? V teple třeba na okně?Poradte prosím.

Je opravdu vynikající, zítra budu dělat už třetí várku


Sirup dělám sice také, ale ten schováme na dobu, až bezinky nebudou… Dokud kvetou, užíváme si tuhle dobrotu
Jsem ráda, že jsem tenhle recept našla
Opravdu nemá chybu.
551 příspěvků 29.5.12 13:39
a znovu kvitne baza-bez…a tento napoj z nej nema chybu
27 příspěvků 8.6.11 00:42
Opravdu to nemá chybu. Nápad s droždím je prostě GENIÁLNÍ!!!
1136 příspěvků 8.6.09 21:21
Nojo, u nás se to vyžunkne hned. Je to totiž oblíbený recept právě proto, že když se do toho pustím, tak je to druhý den hotový a nemusí se dlouho čekat. Tu limču všichni milujem, já je nemůžu trápit další den a říkat jím, že pak to nebude tak sladký, vypijou to i tak, to to raději míň osladím a máme to hned.;-)
Zkus cukr už neubírat, ale nechat to stát o den déle… Ten cukr totiž spotřebuje to droždí na bublinky. Je to jako s burčákem, na začátku je slaďoučký, pak už míň.
1136 příspěvků 3.6.09 23:31
Helcko, jsem ráda, že měla limča u vás úspěch. Na nás je pořád dost sladká, vyzkouším jí příště jen se 300g cukru. Donesla jsem i babičce a hned si objednala další.;-)
Dík, konečně se mi povedla - ta špetka droždí dělá divy. Než to zbublinkuje samo od sebe, tak mi to už kolikátý rok zplesnivělo, ale letos konečně limča byla, i když nebyly hice. A asi ještě bude
1136 příspěvků 31.5.09 06:41
Hotovo všechno je opravené do detailu, doufám.
Mrtvolo, doopravdy stačí jen 4 velké květy, ale můžeš dát i 5 nebo 6, nic se tím nezkazí.
můžeš prosím vyplnit v receptu jeho kategorii? Jak mi osvětlil Pepíček, tak kvůli tomuto nedostatku se tenhle recept nezobrazí při vyhledávání… Díky
Opravdu stačí jenom 4 květy? Já dávám 12 květů na litr.
Asi sušené, když se „měří na lžičce.“ Vloni jsem vyráběla tuto šťávu:
Můžu jen doporučit.
1 příspěvek 25.5.09 19:29
Přesně tohle jsem hledala (a našla
), jen nevím, jestli použít kvasnice sušené
nebo „čerstvé“???? Poradí mi někdo?
Předem díky, Melissa