Recepty - červená čočka

Recepty s červenou čočkou  Rady při nákupu  Využití v kuchyni  Skladování  

Červená čočka je původem z Indie. Svůj název získala díky červenooranžovému zbarvení ukrytému pod hnědými slupkami. Díky vysokému obsahu vlákniny, která pomáhá stabilizovat hladinu glukózy v krvi, je velmi vhodná zejména pro diabetiky. Obsahuje ale také železo, zinek, selen, fosfor a vitamín B. Je dobře stravitelná, proto ji mohou konzumovat i malé děti.

 Rady při nákupu

Červená čočka se běžně prodává loupaná i neloupaná. Velmi často je navíc dostupná v biokvalitě, tedy vypěstovaná bez chemických postřiků. Neloupaná červená čočka má hnědou barvu, mohli bychom si ji tedy splést se v Česku známější čočkou hnědou. Loupaná čočka je lépe stravitelná a méně nadýmá.

 Využití v kuchyni

Loupanou červenou čočku není před vařením třeba namáčet. Při vaření se její barva mění na žlutou a má tendenci rychle se rozvařit - už po 10 minutách se změní na kaši. Díky tomu se hodí k zahušťování různých pokrmů, například polévek, kterým navíc dodá i barvu.

Naproti tomu neloupanou červenou čočku je dobré před vařením namočit a vařit 15-20 minut. Čočku solíme až těsně před koncem vaření. U loupané můžeme do vody přidat trochu kurkumy pro zachování barvy. Kromě zahušťování lze červenou čočku použít i jako přílohu k masům či zeleninovým směsím.

 Skladování

Červenou čočku skladujte na suchém a chladnějším místě v dobře uzavře­ném obalu.

Autorka: Kateřina Kotková


Reklama

 
 Váš příspěvek

Reklama

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Reklama

Nejlepší recepty

Ořechový koláč Ořechový koláč
Meruňkový koláč s tvarohovou nádivkou Meruňkový koláč s...
Květáková polévka Květáková polévka
Pikantní těstoviny s dýní Pikantní těstoviny s dýní
Zelí s jablečným cidrem Zelí s jablečným cidrem

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz