Zavařování hub

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Labužník lochneska02
102 příspěvků 14.08.08 02:56
Zavařování hub

Prosím všechny zkušené houbaře o radu:
ráda bych letos - pokud se urodí - zavařila nějaké houby. Ale mám velký strach z různých otrav, následkem špatného zacházení, zapaření. (Jeden známý se otrávil zapařeným houbovým gulášem) A tak nevím - na co si dát pozor? Dávat do sklenic studené houby, studený nálev? Nebo teplý? Jsem naprostý laik......a nerada bych vyvraždila rodinu…
Taky nevím, jaký nálev, když chci, aby ty houbičky byly potom v tom láku takové kluzké…jestli mi rozumíte. Všem moc děkuji za cenné zkušenosti,
 Ness

Reklama

Reklama

Reakce:

pekarka
410 příspěvků 14.08.08 03:30
houby...

Ahojky Lochness, především je důležité do čeho houby sbíráš. Mně vždycky dost otráví, když vidím, že lidi nosí houby v igelitelvém pytlíku, sáčku apod. Jedině papírový sáček nebo košík. Pak doma houby očistím a nakrájím. Když steriluju, nejraději povařím houby v horké vodě tak 3min až 5 minut, pak zavařuju. Recepty mám u sebe v mých receptech. Jinak sbírám houby, které dobře znám a neexperimentuji. Toť vše o houbách. Ať se dílo podaří.

Eja
3788 příspěvků 14.08.08 04:17
Lochnesko,

v mých receptech jsou „Nakládané houbičky“, je tam recept na nálev, který já sama považuji za nejlepší a používám, a je tam i „technologie“ přípravy. „Kluzkost“ houbiček není dána nálevem, ale houbičkami samotnými, pokud chceš méně kluzké, tak po prvním převaření ve slané vodě propláchnout studenou vodou a až pak dávat do skleniček.

Labužník lochneska02
102 příspěvků 14.08.08 05:39
Houby