Televizní provedení Kinoautomatu Radúze Činčery uvedeného poprvé na expu v roce 67
Komedie Československo, 1984, 13×70 min
Režie: František Filip
Hrají: Josef Dvořák, Kateřina Macháčková, David Matásek, Josef Bláha,
Dagmar Veškrnová - Havlová, Zuzana Bydžovská, Stella Zázvorková, Jiří
Vala, Karel Augusta, Jiří Bruder, Vlastimil Brodský, Oldřich Vlach, Jana
Paulová, Josef Somr, Jiřina Bohdalová, Adolf Filip, Jaroslav Moučka, Petr
Nárožný, Pavel Zedníček, Valentina Thielová, Karel Koloušek, Antonín
Navrátil, Gabriela Vránová, Robert Vrchota, Josef Větrovec, Václav Fišer,
Jana Bermanová, Milan Stehlík, Ljuba Krbová, Věra Koktová, Blažena
Holišová, Daniela Píchová, Radoslav Brzobohatý, Petr Haničinec, Rudolf
Jelínek, Jiří Havel, František Němec, Viktor Vrabec, Nina Jiránková,
Ladislav Trojan, Libuše Šafránková, Jana Dítětová, Antonín Jedlička,
Vítězslav Černý, Jiřina Petrovická, Ilja Prachař, Ludmila Roubíková,
Eva Trejtnarová - Hudečková, Luděk Kopřiva, Zdena Hadrbolcová, Václav
Kaňkovský, Zuzana Skalická, Rudolf Vodrážka, Karel Bělohradský, Luba
Skořepová, Jan Vala, Jiří Lír, Ilja Racek, Svatopluk Beneš, Ivan
Luťanský, Gustav Opočenský, Jan Teplý st., Jiří Smutný, Petr Vacek
Obsah:
Třináctidílný seriál o
kuchaři Svatopluku Kuřátkovi zachycuje radosti i starosti hlavního hrdiny
na pracovišti i v soukromém životě. Je to první seriál, kde měli
diváci možnost v určitých fázích ovlivnit, jak bude děj příběhu
pokračovat. Hlasovalo se prostřednictvím vypínačů - rozsvěcováním nebo
zhasínáním žárovek. Seriál Františka Filipa získal velkou popularitu
rovněž díky skvělému hereckému obsazení a zajímavému scénáři
Jaroslava Dietla.
Epizody:
- Kuřátko
- Omáčka
- Svíčková
- Neděle
- Dieta
- Pivař
- Přepadovka
- Kočka
- Sporák
- Zatáčka
- Podmínka
- Špalek
- Recepce
Ukázka:
Vybráno z diskuze na ČSFD
Kinoautomat je unikátní a výjimečný československý vynález Radúze Činčery, který ale dostal (těžko v tomto případě však napsat neprávem) mediální tvář Miroslava Horníčka, jenž ho uváděl a ,,obsluhoval". Diváci na Světové výstavě Expo‘67 měli sami možnost v určitých momentech rozhodnout o tom, jakým směrem se má ubírat děj sledovaného dramatického filmového kusu. Něco podobného se pokusili zapakovat československý seriálový král František Filip spolu s elitním českým scénáristou Jaroslavem Dietlem a vymysleli ,,teleautomat", tedy obdobu kinoautomatu, ovšem na seriálové bázi. Nápad to byl unikátní a v zatuchlých vodách československé postnormalizační televizní tvorby dokonce spásonosný…kdyby… Kdyby se tvůrci vyvarovali mainstreamové dobové produkce a hluboce neupadli do dobového tvůrčího stereotypu ála československá posedlost seriály. Dějově a obsahově je tenhle seriál skutečně hodně průměrný.