Propagace kouření jídlem

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
martin_etzl
280 příspěvků 21.06.10 10:21
Propagace kouření jídlem

Přiznávám, že se strašně bojím, že si koleduju o velkou verbální nakládačku, ale něco ve mně mě nutí to stejně napsat.
V posledním týdnu se tu objevily sladké i slané dorty ve tvaru cigaret (NE NE NE to není proti vám, Perníkářko a Alenokos). Vypadá to hezky, je to možná i vtipné a pravděpodobně to byla zakázka, ale stejně je to pitomost. V okolí a hlavně v dětech to vzbuzuje pocit, že kouření je něco prima, něco žádoucího.
Určitě se všichni pamatujete, že se dřív daly koupit cigarety žvýkačkové i čokoládové. Dnes už ne. Proto, aby si děti nespojovaly příjemné prožitky s cigaretou. To jestli někdo kouří je jen jeho ryze privátní věc, ale to jestli někdo vystaví na oči palmlsek ve tvaru cigaret už tak docela privátní věc není. Ono totiž podprahové vnímání opravdu působí.
A tak vás moc prosím, nedělejte to. Můžete tím ublížit dětem, které ještě nemají rozum.

Reakce:
 
esmeralda
4813 příspěvků 21.06.10 22:36
Martine

máš u mne jedničku s hvězdičkou.
Je to odporný zvyk který nemá jediný pozitivní aspekt.

 
casino
4479 příspěvků 21.06.10 22:44
Ano, jsem nekuřák...

…nevím zda se ty „cigarety“ projeví u dětí jako podprahová reklama, či jak, ale ta moje když to „dílo“ viděla tak pravila, že by to do úst nevzala. Někteří jsme příliš útlocitní… :-)
Vzpomněl jsem si, jak kdysi dávno mí spolupracovníci nechali udělat pro našeho kolegu dort. Do komentářů bych to nikdy nenapsal, ale zde v diskuzích to snad upadne dříve v zapomnění. Přesto se omlouvám. Snad to nevylíčím příliš naturalisticky…
Tedy, ten dortík nebyl na táce, ale v noční nádobě! Byl jako živý!!! V loužičce nažloutlého želé trůnilo z pařížského krému realisticky vyvedené to oné… Navrch byl naaranžován z jedlého papíru, no co byste řekli? Papír! Sice bílý, ale ne bez poskvrny. Řekl bych, že pro tento případ platil nejobvyklejší výklad slova „Pumprdentlich“. Jak mi tehdy bylo? Už nevím; naštěstí mi nebylo nabídnuto k ochutnání, ale i teď když toto píši, mám žaludek jako na vodě :-(
A co si myslím o těch dortech „CIGARETA & spol.“?
Technické provedení: 1*:-)))
Umělecký dojem: 5minus!!! :-(((
Myslím, že tak vypadá v cukrařině vrchol dekadence :-)
Tady si dovolím citaci: „Přiznávám, že se strašně bojím, že si koleduju o velkou verbální nakládačku, ale něco ve mně mě nutí to stejně napsat.“ Pokud by pekarka postupovala stejně jako ALENAKOS doposud, tak by zde měla určitě stovky prakticky stejných receptů s různými fotkami; pekarka to vyřešila elegantně přes svůj deníček… :-)))

 
Wolfg
583 příspěvků 22.06.10 12:28
...

Žena je jenom žena, ale cigáro, to je pokouřeníčko. Rudyard Kipling

 
jolana
5065 příspěvků 22.06.10 16:26
cigaro?!..

Blázni, môžete utekať pred ženami, no predsa neutečiete pred ich láskou.

Edmondo De Amicis

http://www.youtube.com/watch?…

 
Labužník ALENAKOS02
33 příspěvků 23.06.10 10:24
...

Máťo ,ode mě rozhodně tu nakladačku nedostaneš,uznávám že každý má právo na svůj názor.V žádném případě jsem nechtěla nikoho pobouřit a tím méně propagovat kouření a jeho neblahý vliv.Ano dort byl vyroben na přání,co jsem měla říct ?nebudu ho dělat? uznáš že to je hloupost,kolik pak myslíš že dětí chodí navštěvovat takovéto fóra s vařením ,ty si umí najít na netu jiné věci jim bližší a myslím že najdou horší než kus žvance.Myslim si že především záleží na rodinné podpoře a výchově.Děti si především berou příklad z rodičů,ty jsou pro ně především vzor.Ale to je zase můj názor který nikomu nevnucuju.Je to téma na dlouhé písmenkování.Pá­ček Aluše

 
Labužník ALENAKOS02
33 příspěvků 23.06.10 10:43
...

Ahojda máš pravdíka s tou útlocitností,to­lerancí atd.. Opět mohu říct jen jedno : omlouvám se že jsem chtěla dát inspiračku na cokoliv a komukoliv.Pá Alena

 
anickav
2904 příspěvků 23.06.10 11:21
Neviem, či som, alebo nie som útlocitná,

cigarety mi vôbec nevadia.
Vadia mi torty vo forme poprsia, či pohlavného údu. Autori ich hrdo zverejňujú aj na rôznych weboch. Ale asi sa páčia, lebo žnú úsmevné pochvaly, obdiv…
A mne to absolútne nepripadá úsmevné.

 
pekarka
410 příspěvků 23.06.10 13:47
co na to já..

Není to žádná propagace. Je to život. Martine podívej se na televizi u které vysedávají děti. Myslím,že obrázek perníkových cigaret jim víc ublížit nemůže. Navíc tahleta krabička byla spíš vyrobena jako protikuřácká i s řádným poučením a mezi náma, když to děti budou chtít zkusit, zkusí to a ty se o tom možná ani nedovíš. Mám doma dva kluky jeden má 16 a druhý 12 takže já to poznám celkem lehce po dechu. Taky jsem to zkoušela, ale žádné stopy to na mě nazanechalo. A pokud si takové věci lidé budou přát udělat nasladko, já jim neřeknu ne. Tisíc lidí, tisíc názorů.

 
martin_etzl
280 příspěvků 23.06.10 16:19
Moc díky za slušnou odezvu.

Musím říct, že mi vůbec nešlo o to, že se něco propaguje na tomhle foru. Šlo mi o to, že se tohle vyrábí, obecně, spousta lidí to dělá. A je to špatně, to už se dnes bezpečně ví. Protože ten podprahový účinek je neoddiskutovtelný. Ano, vím na co se děti koukají v televizi, vím co páchají když u toho rodiče nejsou, vím čeho jsou schopné a čím je dnešní doba ohrožuje. Vím to z vlastní zkušenosti vychovávajícího táty. Ale přece si myslím, že bychom ke všemu špatnému s čím se setkají, neměli přidávat nic dalšího. Prostě si myslím, že bychom takové věci neměli dělat, protože jsme za ně zodpovědní.
Aničko, ano i mě vadí explicitní sexuální smyboly. Spíš proto, že jsou směšně nechutné než proto, že by děti skutečně ohrožovaly. Ale to už patří do té tolerance, nebudu je vyžadovat, kupovat, objednávat, ale nebudu to nikomu rozmlouvat. Když se někomu líbí prsatý dort, velmi pravděpodobně to jeho děti nezahubí. Ale když se někdo ve třinácti inspiruje ke kouření, velmi pravděpodobně ho to dřív nebo později zabije. Kouřící dospělec je nezodpovědný jedinec, ale kouřící dítě je oběť, třeba i krémových, pomazánkových nebo perníkových výtvorů. Tož tak.

 
svato
1417 příspěvků 23.06.10 19:29
neviem, čím to je,

ale vždy, keď sa stretnem s takýmto superzanieteným protifajčiarskym postojom, dostanem chuť si zapáliť. Nebyť toho, že to tak strašne smrdí a štípe jazyk, možno by som normálne začala fajčiť.

 
jolana
5065 příspěvků 23.06.10 20:16
Svato, vzdorovita..

..puberta , puberta? .. casom to prejde

Martin, pravdu mas veru. Nase podvedomie je sakramentska potvora. Uklada a uklada… Fajcenie aj ked vsetci vieme ze je skodlive, predsa len tolerujeme viac ako cokolvek ine lebo ho vidime a stretavame sa s nim od narodenia, mame s nim viazane obrazy a spomienky na vsetko.. na vylety, na jedlo, na mamu a otca, na blizkych a milovanych, na pitie, na kavu, na hnev, zabavu.....snad generacie po nas budu uz predsa len rozumnejsie a uvedomelejsie ako my, aj kvoli tomu ze budeme dodrziavat zakaz fajcenia.. a to iste plati pre alkohol, ktory je takisto u nas tak velmi tolerovany ..ono spolocenska tolerancia prave ta narobi vela sarapaty,..ak by tolerovane nebolo, tak jedinec ako sucast spolocnosti predsa len si trikrat rozmysli ci ano alebo nie, lebo clovek je tvor spolocensky , potrebuje pre svoj zivot ako fyzicky tak aj psychicky inych ludi..

 
svato
1417 příspěvků 23.06.10 21:29
ahoj, Jolana,

vzhľadom na to, že som tri roky v dôchodku, dosť ťažko ešte budem „rozum bráti“. Ako dieťa som tiež zažila čokoládové cigary (a tie boli dobré), aj žuvačkové cigarety a nefajčím, lebo mi to jednoducho nechutí.

 
Wolfg
583 příspěvků 23.06.10 20:35
...

Ač jsa lehký čouďák, stojím za názorem Martina. Debatovat o kouření je stejně nesmyslné jako pochybovat o velikosti čísla pí. Tenhle seveřan je krok před námi, před mnohými celou míli. Bohužel, o kouření se toho nakecá, asi proto, aby se nemuselo přiznat, jak fatální následky má chlast. Je mnohem horší, mění osobnost a cesta zpět není.
A estetická stránka úpravy pokrmu? Určitě není něco v pořádku, když se věc tváří jinak, než ve skutečnosti je, třeba dlaždice s dezénem dřeva. Tohle je věc názoru, tady debatovat můžem. Když slaný dort, ať nevzbudí chuť na zákusek ke kávě. Něco jiného jsou sochařská dílka Perníkářky. U její skvostné formátovací pily nebudeme hledat kabel a zapojovat a taky nám nebude vadit, že si neufiknem prst. Je nevkusné jídlo, když se v něm musím hrabat prsty a přitom k tomu není určeno, třeba loupat krevety v paelle. Pokud si je koupím čerstvě vařené, je jasné, že bez prstů se nehnu. Ústřice v lastuře je samozřejmost, slávky na talíři, zalité omáčkou, je nevkus i když se jedná o originální recept kdoví odkud. Víno nalévám do vinné sklenky a nemám- li ji, nepiju. A nesouhlaste se mnou

 
Alis
2617 příspěvků 23.06.10 22:42
Není co dodat

Souhlasím. S martinem, Aničkou i Wolfem

 
casino
4479 příspěvků 24.06.10 09:31
Co dodat?

Snad to, že bych především rád poděkoval anickav (23.06.2010 - 11:21) že napsala to, k čemu já nenašel dost odvahy, abych nebyl za přílišného suchara a puritána…
Dále bych navázal na svato ( 23.06.2010 - 19:29) Jsem sice nekuřák, ale i neabstinent a možná právě proto těžce snáším aktivistické kampaně všeho druhu a zažívám pocity dost podobné jako svato… jj, puberta, u mě možná zastydlá :-)
Nerad se opakuji, ale i zde se mi zdá B.Polívka nadčasový: „JEDINÉ, CO NENÁVIDÍM, JE NENÁVIST A JEDINÉ, CO NETOLERUJI, JE NETOLERACE!“
Tož tak :-)))

 
dag
539 příspěvků 24.06.10 10:10
martine

To, co píšeš je sentiment. Malér s těmi dorty je především v rovině etické a
estetické.

 
midla
266 příspěvků 24.06.10 10:31
Nevkus

Ty výrobky jsou nevkusné a ta paní, co je vyrábí o tom neví. Provedení také dle mého neprokazuje nějakou neobvyklou míru zručnosti, což nevadí, ale také nenadchne a neinspiruje. Jedno je však jisté - co se týká malých dětí, má dle mého martin_etzl naprostou pravdu, a to jak z hlediska etiky tak i estetiky, protože i nevkus naše děti ovlivní.

 
Labužník ALENAKOS02
33 příspěvků 24.06.10 14:29
co na to já..

Ano souhlasim s tebou.Máš perfektní výtvory nenechej se odradit rádoby moudrýma důležitýma rejpalama,ani jeden z nich nedokáže vytvořit to co ty a tudíž závist.

 
noskovice
1322 příspěvků 24.06.10 19:32
alenakos,

příspěvek „co na to já..“ , sis měla nechat pro sebe. Nevíš, o kom píšeš. Neznáš je.

 
noskovice
1322 příspěvků 24.06.10 21:02
alenakos,

omlouvám se, špatně jsem to pochopila. Už blbnu.
Ahoj Soňa

 
Labužník ALENAKOS02
33 příspěvků 24.06.10 21:24
Děkuji za pochopení

Ahojda Soni , jasný beru. Aluše

 Váš příspěvek

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz