Ostružiny ve vlastní šťávě

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu

Labužník gandelion02
25 příspěvků 25.08.06 07:04
Ostružiny ve vlastní šťávě

Ahoj, dostala jsem cca 2kg ostružin a za týden prý budou další, tak ráda bych je zavařila, bohužel v tomto směru jsem naprostý amatér Je to asi měsíc, co jsem někde četla recept na ovoce ve vlastní šťávě (jen procukrovat, napěchovat do skleniček a zavařit), ale teď si zaboha nemůžu vzpomenout, kde to bylo… Nevíte někdo, jak na to? Jaký poměr ovoce a cukru, jak dlouho sterilovat a tak? Moc by mi to pomohlo!!!
Předem díky

Reakce:

Vali
1326 příspěvků 25.08.06 08:29
ostružiny - gandelion

podívala jsem se do Sešitů domácího hospodaření, ostružiny ve vlastní šťávě tam nejsou, ale jsou tu maliny ve vlastní šťávě - Na 1 kg malin 100 g cukru, oprané plnit do sklenic a prosypávat cukrem, sterilovat při 90°C 25-30 minut, potom tu je rybíz ve vlastní šťávě, ten není kupodivu proslazovaný, steriluje se při 85°C 30 minut, můžeš porovnat a vybrat jak na to. Mám taky dost dobrou úrodu ostružin a chtěla bych zkusit udělat kompot - jen pro tvoji informaci - Na 1 l vody asi 450 g cukru, hodí se jen velkoplodé zahradní ostružiny, hlavně pevné plody, které se sterilují se 15 minut při 85°C - jinak jsou s ostružinami výborné plněné kynuté knedlíky, dnes budou k obědu i do mrazáku.

Labužník gandelion02
25 příspěvků 25.08.06 10:04
Vali,

díky moc! Zkusím to s těmi 100g cukru na kilo a uvidím. Mám právě ty velké zahradní ostružiny a jsou poměrně sladké, tak by to mělo stačit!
Ještě jednou díky a hezký den.

penda
4752 příspěvků 28.08.06 14:57
Našla jsem recept v PŽ:

Ostružiny přírodně ;o)

Váš příspěvek

Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření