Králičí maso - recept

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 20.09.06 11:08
Králičí maso - recept

Upletla jsem si na sebe bič a ve slabé chvilce jsem doma slíbila, že udělám králíka. V ŽIVOTĚ JSEM NIC TAKOVÉHO NEPŘIPRAVOVALA! Prosím Vás tedy o rady:

  • kde ho koupit?
  • jak s ním naložit? Máte prosím (a to zde jistě) více zkušeností s tímto masem a doporučite mi jak snadno a chutně na to?
    Děkuji všem předem mooc!

Reklama

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

Reakce:
 
Ivo
1045 příspěvků 20.09.06 11:21
Lucianko...

…králíka koupíš v nějakém super/hypermarketu nebo i ve větších řeznictvích…

…u nás děláme králíka na dva způsoby: 1.den klasicky upečeme zadní běhy a zadní část trupu (je tam více masa); 2.den ze zbytku děláme králíka na smetaně (něco podobného jako kuře na smetaně či slepice na paprice)…

…někdo celého králíka používá na svíčkovou (místo hovězího masa)…

…a jinak si zkus vybrat zde TARGET = _new …

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 20.09.06 11:22
Ivo...

děkuji za doporučení - jde mi právě o to, jaké máte kdo zkušenosti. Ve vyhledávači jsem totiž jako ty (děkuji za odkaz) našla šílené množství receptů a v tom se vážně spíš utopím… :)

ještě jednou díky *

 
Vali
1326 příspěvků 20.09.06 11:59
králík na jalovci

když jsme ještě měli vlastní zdroj masa, tak jsme s oblibou dělali králíka na jalovci - na sádle osmažit hodně cibule na proužky a dost špeku na kostičky, asi deset kuliček jalovce. Králíka očistit, osolit dát do pekáče a celého pokrýt připravenou cibulí - upéci. nejlépe je králíka naporcovat a kotletky(hřbet) si nechat na jiné jídlo.

 
penda
4752 příspěvků 20.09.06 12:35
Lucianko,

já vždy dělávala klasiku, celého králíka prošpikovat, nasolit, potřít utřeným česnekem a pekla jsem ho spolu s bůčkem. Králík v hypermarketech je, viděla jsem ho v létě v Praze. Já si ho kupovávala přímo z domácího chovu od kamarádky z Bobrové za 150 Kč kus. ;o) A až ho budu zase mít, tak bych chtěla vyzkoušet tento recept . Jestli je pravda, co o něm autorka říká … ;o))

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 20.09.06 11:22
Vladko,

kez by i u nas po mem kraliku „mlaskal nekdo jako podsvince“ :)

 
penda
4752 příspěvků 20.09.06 12:44
bude, neboj,

není na tom co zkazit, maximálně, když se nechá déle v troubě, tak je jak sušené maso … ;o)))

 
Papaja  20.09.06 12:51
Tady na Labu...

… jsme našli dva výborné recepty - Dijonský králík a „Na olivách“ (nebo s olivami?). Nedávno jsem králíka také jedla poprvé. Tyhle dva způsoby jsou vynikající. Prostě mi připadá škoda tak dobré masíčko dát do trouby (ještě dokonce s vepřovým nebo co…)…a ani to není tak velké umění…

 
Papaja  20.09.06 12:54
Ještě....

…jsem zapomněla: Chlazeného mají ho většinou v Delvitě nebo v takových těch speciálkách se zvěřinou. Ale nedávnou jsem dostala domácího a ten z Delvity proti němu vypadá jako morče…

 
manek  20.09.06 12:58
Králičí maso

A králičí řízeček, a polévka z hlavy a krku, mmmmhm…

Ach jo.

 
penda
4752 příspěvků 20.09.06 13:03
1000 lidí, 1000 chutí ...

kdo co má rád, to vaří, tak to většinou funguje … (naše babička jen cítí králičinu a zvrací) … a pro lidi z venkova není králík žádnou specialitou, ale běžnou krmí (vždyť si vzpomeňte třeba na malého Škopka, jak trávil králíky barvičkama, jen aby je už nemusel jíst) ...... a králík, který se peče dohromady s bůčkem anebo s nádivkou je aspoň pro mě mňam, protože já třeba olivy vůbec nemusím, pokud je habáně někam nacpe, tak je odsunuji na okraj talíře…prostě nejsme všichni jedné krve ;o)

 
Ivo
1045 příspěvků 20.09.06 13:23
Jojo, Lucianko...

…v tom má Vladka pravdu - je třeba ve finále pečení králíka hlídat - když se to přežene, tak je pak jako kachna - suchý a tuhý. Částečně se to dá ovlivnit tou slaninou či bůčkem…

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 20.09.06 13:31
Ivo,

abych se trošičku pochlubila - kachnu jsem upéct už zvládla :) tak to by mohla být malinkatá deviza do začátků…

 
lvice
148 příspěvků 20.09.06 13:19
Králíka

buď potřu česnekem se solí a zasypu několika nakrájenými cibulemi a několika kuličkami celého pepře (někdo přiloží do pekáče kus vepř. bůčku) a po upečení podávám s bram. knedlíkem a špenátem
nebo - na paprice s houskovým knedlíkem
nebo - jako svíčkovou - tolik ke klasice
ze zadku lze nakrájet řízky - doporučuji před obalením v trojobalu lehce pomazat utřeným česnekem , nebo lze zadek nakrájet a naložit jako čínu, zatímco předek udělám na paprice (tak 2 malé porce to jsou), z ořezaných kostí a hlavy polévku, nejlepší je hustá drůbková - u nás se jí říkalo kaldoun. Protože nejsem až tak zručný vykosťovač zbyde na kostech ovařených na polévku ještě maso do rizota pro 2 ( to jsem ale hospodyňka).
A co samozřejmě doporučuji, je recept který jsem sem vložila - Králík v marinádě - kdo u nás ochutnal, zařadil do jídelníčku.
Dobrou chuť.

 
Vali
1326 příspěvků 20.09.06 14:23
vzpomínky

jak lehce králík vyvolá vzpomínky, protože maminka musela hodně šetřit, chovali se králíci a nikdy u nás nechyběla koza, tak jsem vyrostla na králičím mase a kozím mléce - asi zdravě. Králík se dělal na všechny možné způsoby, jak již tu bylo napsáno. Z králičí hlavy polévka a játrové knedlíčky do ní. Protože je maminka dělala nerada, tak jsem je musela dělat já. To bylo jediné, co jsem uměla uvařit, když jsem se vdala. „Kuchařka naší vesnice“ mě naučila všechno ostatní, moc dobře se podle ní vařilo. A koza, stloukalo se kozí máslo, používalo kozí mléko, ale to už je moc dávno.......

 
Manana
1515 příspěvků 20.09.06 15:46
Králík

Trochu netradiční recepty na králíka najdeš
tady ,
tady ,
tady a
tady .

 
Labužník dasad02
42 příspěvků 20.09.06 20:10
kralik

tady je taky spousta receptu http://www.nadoma.cz/…ledavani.php?…

 
Eleeen
1127 příspěvků 21.09.06 11:19
rady začátečníkům

králíka je lepší dělat dušeného anebo přikrytého v troubě!!! a teprve jen pro barvu nechat chvíli odkrytého. Aby to tužší masenko hezky změklo.
Jak psala Vlaďka, tuším, můžeš ho v troubě lehce vysušit.

My milujeme králíka na česneku, špenát a br. knedlíček. A jako druhé nejoblíbenější se u nás osvědčil maminčin recept z nějakého kalendáře na králíka po provensálsku anebo maso vykostí, z kostí udělám super polívku a kostky naložím jako na rošťáky (líšňáky), recept je tady na Labu uvedený.
Králičí maso je zdravé a moc chutné a má nepřeberné množství příprav - od obalovaných a smažených (babi pekla na pekáči v troubě), přes uvedenou svíčkovou, jako divočina, po italsku, králičí guláš taky není k zahození.
Jen ho nevysušit.
Já obyčejně dělám napřed 10 min v mw na 600 W (v půli porce otočím) a pak dávám zakryté do trouby dusit. Až je maso měkké, předělám ho na pekáč s roštem, aby maso chytlo barvičku a mezitím si „pohraju“ se šťávou (např. zredukuju v kastrůlku atp.).

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 22.09.06 07:28
Děkuji

děkuji Vám všem moc! Pustím se do toho příští týden, o víkendu, tak dám určitě vědět, jak to dopadne :)
Ještě jkednou díky!

 
Labužník housenka02
609 příspěvků 22.09.06 12:17
...

… všechny dušené varianty lze připravit také v pomalém hrnci… tam je 100% záruka, že maso nebude v žádném případě vysušené…

… já jsem též vyrostla na králičím mase a kozím mléku, ale přiznám se, že mi králičí maso chutná stále, také ho dost často připravuji spolu s kuřecím a krůtím masem, vepřové se u nás jí v poslední době výjimečně…

… a taky se mi tak trochu stýská po kozím mléce, to současné kravské v krabicích se mi zdá úplně bez chuti…

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 22.09.06 12:24
Pomalý hrnec...

… ten sice nemám, ale vlastním římský pekáč. V tom by to šlo též?

 
Ivo
1045 příspěvků 22.09.06 13:03
Lucianko

Tady TARGET = _new Babi vložila recept na králíka v „římáku“ - ještě jsem jej nestihnul vyzkoušet…

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 02.10.06 16:06
Tak bylo

Králík na česneku, špenát a bramborový knedlík.
A byl prý dobrý.
Pekla jsem ho v římském hrnci.
Děkuji Vám všem za rady, s králíkem jistojistě nekončím :)

 
DanaJ
1136 příspěvků 03.10.06 09:37
Mamča..

..dělá -Králíka na zelenině-. Prošpikuje ho a dělá stejně jako na svíčkovou. Jediná změna je v tom, že se jen upeče v troubě a nedělá se omáčka (nepasíruje se a nevybírá se koření) a nepřidává se smetana. Podáváme s vařeným bramborem.

 
Eleeen
1127 příspěvků 03.10.06 10:55
DanaJ

ANO ANO ANO,

P R O Š P I K O V A T!!!

To mamka taky často dělala. A taky - což je známé - obyčejně suchá masa pekla s kouskem bůčku. Anebo kdysi zkoušela nějaký recept a porce obalila anglickou slaninkou, to bylo obzvláště dobré a voňavé.

 
marmelada
1643 příspěvků 03.10.06 11:05
Králík

u nás za mého dětství býval každý týden. Nikdy se mi nepřejedl. Nejraději jsem ho měla pečeného s nádivkou, prošpikovaného a pekl se s kusem bůčku přikrytý a až na konci se na chvíli odkryl kvůli barvě. Maminka ho ale dělala i na svíčkovou - výborný, dělala z něj řízky, rolády. Výborný je pečený s cibulí a zeleninou na divoko. A velmi velmi dobrý je na Moravance, tam není vůbec cítit ta králičí „sladkost“. Pravda je, že z domácího chovu je lepší, než ten přemražený z marketů, ale chvála bohu, že se sežene alespoň takový. Tak si vyber a dobrou chuť!

 
DanaJ
1136 příspěvků 03.10.06 12:02
...

Marmeládo, tenhle Králík na Moravance ?

Mamka, ho taky peče prošpikovaný a posypaný čerstvými nakrájenými paprikami a rajčaty. Není to špatné, ale je hodně cítit to sladké maso. CHTĚLO BY TO VYLEPŠIT NĚJAKÝM KOŘENÍM!

 
jau
457 příspěvků 03.10.06 12:36
...

a taky na guláš a na hořčici je dobrý. A toho na zelenině jako DanaJ dělám taky. Ke králičímu masu se nejvíc hodí tymián, bobkový list, oregano, provensálské koření…a podlít červeným vínem, mňam!

 
jau
457 příspěvků 03.10.06 12:39
...

ještě jsem si vzpomněla - babička pekla králíka taky s bůčkem, ale UZENÝM a to byla dobrota!

 
DanaJ
1136 příspěvků 03.10.06 12:54
Ano,

i s tou hořčicí děláme, jak píše jau. Dělá se stejně jak roštěná, maso se opět prošpikuje a pak se tam přikydne hořčice polotučná dle chuti (minimálně jednu vrchovatou lžíci na celého králíka).

 
marmelada
1643 příspěvků 03.10.06 14:48
DanoJ

Ano, je to tenhle. A jak v receptu píšu, lze jej taky prošpikovat. Jestli zkusíš, napiš, jak ti chutnal.

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 04.10.06 14:49
Vím...

… že asi budu za barbara - ale učím se :)
Prošpikovat znamená - naříznout a vložit kousek slaniny či špeku???

 
Tasma
415 příspěvků 04.10.06 14:53
Lucianko,

je to tak jak píšeš. Ale neváhej a kup si špikovací jehlu. Já jsem sama nějak líná si ji koupit a do masa dělám díry úzkým nožem a jsem přesným příkladem toho rčení, že lenoch se nejdřív strhá

 
DanaJ
1136 příspěvků 04.10.06 14:59
lucianka

Špikuji tím, že prořezávám ostrým dlouhým nožem dírky do masa, které pak plním dlouhými a ouzkými špalíčky špeku. Je třeba, aby byl špek studený, protože teplý se při špikování ohýbá a jde špatně zasunout. Utrácení za špikovací jehlu se mi zdá zbytečné. Není to zas tak náročná práce, jde to rychle. Stačí to mít v ruce.

 
Tasma
415 příspěvků 04.10.06 15:05
Dano J,

musíš ale uznat, že špikování velkého kusu masa např.svíčkové, je daleko bezpracnější a elegantnější s již zmiňovanou jehlou a navíc, když si jednu koupí, tak ji bude mít na celý život a v kuchyni taky moc místa nezabere.
No, hlavně že tady radím a sama ji nemám :))

 
manek  04.10.06 15:19
špikování

Malý fígl: nakrájené špalíčky špeku nechám půl hodiny v mrazáku v jedné vrstvě, a pak to jde samo!

 
manek  05.10.06 09:07
recepty na králíka - Lucianko,

to se ti bude líbit: králík .

 
DanaJ
1136 příspěvků 05.10.06 09:59
Manku,

hned jak vyzkouším ten receptík na Králíka na Moravance od Marmelády, tak budu myslet na ty od Tebe. Vypadají úžasně. Díky

 
Labužník lucian.ka02
841 příspěvků 09.10.06 12:37
Manku,

ale to abych mela kralici velkochov :) anebo dobry zdroj * :)

 
Ivo
1045 příspěvků 11.10.06 23:42
Tasmi...

…v neděli jsem špikoval svíčkovou a i když jsem byl teoreticky perfektně vyzbrojený, tak zážitek to byl takový, že při nejblížší příležitosti zakoupím špikovací jehlu…ne vždy se člověku dostane do ruky „poslešné“ maso…

 
Tasma
415 příspěvků 11.10.06 23:54
Ivo,

tak to mě těší ,že ty taky již léta okupuješ kuchyň a chybí ti základní výbavení jako mě ?!

 
Hanka76
42 příspěvků 21.10.06 23:28
Jeden receptík

Ahoj lucianko,
dnes jsem přidala jeden výtečný receptík na králíka, jmenuje se Králík pikant, dělala jsem ho minulý víkend a rodina si ho velmi chválila. Tak nevím, třeba by se Ti mohl hodit.

 
Ivo
1045 příspěvků 25.11.06 02:04
Špikovací jehla

Na základě zde proběhlé diskuze a nedavné zkušenosti s kusem hovězího, jsem se stal rovněž majitelem jehly. Přiznám se ale, že některé detaily mi nejsou úplně jasné - máme-li zájem, koukněme zde TARGET = _new .
Dík, Ivo.

 
manek  25.11.06 08:45
Ivo,

sice majitelem jehly taky nejsem, ale podle toho, co máš v deníčku bych řekl, že po obrázku 3 by jsi měl tou jehlou propíchnout maso skrznaskrz, tu jehlu vytáhnout na druhé straně, a POTOM krokodýlovi otevřít tlamu! Slanina by tak mělazůstat v mase… Nebo že by nééééééé??????

 
penda
4752 příspěvků 25.11.06 09:44
image ...

… a ještě rada od Tescomy ;o)

 
Ivo
1045 příspěvků 25.11.06 10:18
K této jehle...

…by však měli prodávat slaninu v klubíčku :-))). Ona totiž ta tescomácká má zuby a protisměrný háček, takže jedině celou jehlu protáhnout masem, tlamičku rozevřít a slaninku vyjmout - jenže tak dlouhé slaniny u nás nebývají.....tak nevím, jestli jsem Tescomě nesednul na lep (matně si uvědomuji, že kdysi dávno jsme doma měli také špikovací jehlu, ale byla jiné konstrukce).
Přesto děkuji za reakce…I.

 
Jenofefa
1315 příspěvků 26.11.06 15:48
Špikovačka - Ivo

Moje maminka měla dvě špikovačky, jedna byla prakticky nepoužitelná, protože se nakrájená slanina dávala do něčeho, co vypadalo jako dva plíšky široké asi 7 mm a od sebe vzdálené asi taky tak. Tyto plíšky byly na jedné úzké straně (vepředu) spojené do ostré špičky, na druhé straně spojené do rukojeti. Vychlazená nudlička slaniny se vsunula z boku mezi plíšky, špičkou se zabodla do masa a dřevěným kolíčkem se přidržela uvnitř masa a špikovačka se vytáhla. Šlo to neuvěřitelně špatně udržet špek uvnitř masa a vytáhnout tu špikovačku zpátky. Řekla bych jaksi, že se ta slanina tím kolíčkem musela vytlačit „do strany“. Pak měla jednu, která se částečně podobala té na obrázku, ale neměla žádné zoubky a odklopnou část. Byla to v podstatě trubička, kteá byla na jedné straně upravená do placaté ostré špičky, na druhé strané byla „naříznutá“ na dvě části, které šly na konci rozevřít a tam se dával špek tak, aby kousek koukal ven. Špikovačkou se maso propíchlo celé a ten kousek koukající ven se o maso „zabrzdil“, zůstal v mase a špikovačka vyšla ostrou špičkou ven a prázdná. Občas se ale stalo, že špek ze špikovačky vyklouzl ještě dříve, že do masa vlezl. Když jsem si zařizovala vlastní domácnost, koupila jsem špikovačku, která vypadala trochu jako ta tvoje - měla jeden konec odklápěcí, neměla zoubky po délce, ale na konci jeden zoubek, který se zapíchl do špeku, aby nevyklouzl. Ale zase to mělo ten důsledek, že občas jsem maso špikovačkou vybavenou špekem propíchla a špek zase vytáhla ven. Tak jsem se naštvala a přestala používat špikovačku. Používám úzký nůž, tzv. špikováček, udělám jím do masa otvor, trochu jím zavrtím, případně otvor ještě roztáhnu prstem, vrazím tam nudličku špeku, zatlačím dovnitř a je to bez problému. Když se maso horkem stáhne, tak špek sevře uvnitř svalu. Takhle špikuji jak králíka, kde není vrstva masa příliš vysoká, tak hovězí maso, kde je zpravidla sval dost vysoký. Tak vidíš, že ideální špikovačka asi neexistuje. Nikdy jsem maso nešpikovala po celé délce. Špikovat se musí „po vláknu“, aby na mase, které se krájí „přes vlákno“ byla slanina vidět v průřezu. Takže je jediná možnost to špikovat nudličkami z jedné i z druhé strany. Já jsem ale špikovačku vždycky nasměrovala „do boku“ ven a ne přímo na druhou stranu. Ale jak jsem psala, vzdala jsem to. Když se ten nůž jmenuje špikováček, tak asi vědí, proč.

 
lydia
1226 příspěvků 26.11.06 17:00
Ivo,

špikovat se může i tak, že se do masa ostrým nožem udělají malé kapsy, které se plní kostkami špeku. Ještě lepší ale je, maso zabalit do špeku, je šťavňatější.
Já taky někdy nakoupím něco, co potom nikdy nepoužívám , nebo co se mi nedaří použít .

 
karminek
757 příspěvků 26.11.06 21:46
nejhezčí

králík je ten kterého vytáhneš z králíkárny,pro­tože víš že sis ho piplala k radosti tvé.
milá lucianko neboj se toho masa,je prostě skvělý.
Vím že pro spoustu lidí je problém ho i sehnat,někdo je chová druhej má známý kteří je chovají od nich je dostanou za darmo a někdo musí holt platit.
Přeju hodně štěstí při přípravě a dobrou chuť při papání.

 
DanaJ
1136 příspěvků 27.11.06 07:39
Dumám si nad tím špikováním..

a říkám si: Používají vůbec profesionálové špikovací jehlu? Já myslím, že ne protože jsem to nikdy neviděla. Teda v televizi určitě ne a kdykoliv jsem mohla vidět nějakého kuchtíka, tak nic takového nepoužil.

Stránka:  1 2 Další »

Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Reklama

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz