Nejen letní dieta ELLE ... 3 kg za devět dní!

21.09.10

Řekněte sama, kdy se Vám něco takového poštěstí...

sníst toho kolik chcete a nedívat se na počet kalorií. 

A navíc je tato kúra pro Váš organismus přímo blahodárná. Má totiž výrazné detoxikační účinky. Tzn., že napomáhá vylučování toxických látek a zplodin vzniklých v těle přejídáním, nevyváženou stravou nebo stresem. Močopudné a projímavé účinky červeného ovoce vám "promyjí" játra, ledviny i střeva. Jeho protizánětlivé schopnosti vás mohou zbavit i bolesti kloubů.

Navíc při této dietě můžete shodit dva až šest kilogramů (podle stavby těla) a přitom neohrožujete zdraví! V krátkém časovém úseku (dieta je rozpočítána na devět dní) nebudete trpět žádným nedostatkem - červené ovoce dodá organismu kalorie, pomůže mu spálit tuky a nemá vliv na svalovou hmotu. Má také osvěžující účinky, je totiž velmi bohaté na přírodní cukry, vitaminy a minerální soli.

Jediným nedostatkem této diety je, že v jejím průběhu můžete pociťovat mírné zažívací obtíže (průjem nebo paradoxně i zácpu). Tyto potíže však ustanou ještě před koncem kúry.

 


Bitevní plán

Není to jednoduché, ale vydržte. Odměnou vám bude štíhlé tělo jako ze žurnálu.

Kúra probíhá ve třech etapách:

1. Útok:

První den jíte ovoce a zeleninu, druhý den již jen ovoce. To má za následek přerušení vašich stravovacích návyků a čištění organismu začíná.

2. Dobývání:

Pět dní jezte pouze červené ovoce - třešně, zahradní a lesní jahody, maliny, rybíz, angrešt, zkrátka, co je vás napadne, jen to musí být červené. Díky svým močopudným a projímavým účinkům zaručuje ovoce odvod tuků a toxických látek z organismu. "Dobývání" je aktivní fáze diety.

3. Vítězství:

Poslední dva dny jezte jenom ovoce, ke kterému můžete poslední den přidat zeleninu. Návrat k normální stravě je tedy pozvolný, a navíc má i pozitivní detoxikační účinky.

 


Jednoduché rady pro správné držení červené diety

Jezte pětkrát denně, množství ovoce a zeleniny není omezeno. Naopak je třeba zkonzumovat nejméně dvě kila potravin denně. V aktivní části (pouze červené ovoce) jezte každou hodinu.

K ovoci nikdy nepřidávejte cukr. Syrovou zeleninu si však můžete okořenit a také polít lžičkou olivového panenského oleje.

Nepijte kávu ani čaj, protože vážou toxické látky. Navíc jsou silně močopudné - provokují rychlé odvádění moči a způsobují tak rychlé odvodnění organismu a vznik celulitidy. Jste-li však zvyklá pít k snídani něco teplého, můžete si dopřát bylinkový čaj. Chcete-li dietu ještě podpořit, pijte odvary z třešňových stopek nebo rozmarýnu, který čistí játra a dodává sílu. 

Pomerančový džus nesmíte pít před 10. a po 17. hodině.

Červenou dietu skončete opravdu přesně po devíti dnech. Kdybyste ji držela déle, riskujete nedostatek proteinů a tuků. Budete-li tyto zásady přesně dodržovat, výsledek je zaručen.

 


Co potom?

Jistě vám nemusíme připomínat, že žádná dieta není samospasitelná, pokud se po jejím skončení znovu vrátíte ke svým špatným stravovacím návykům. Jak byste po skončení červené diety měla pokračovat, aby pracně shozená kila zase nenaskočila zpět? Doporučujeme vám jednoduchý systém - čtyři dny v týdnu jezte normálně, ale střídmě, a tři dny (na střídačku) držte dietu, nejlépe ovocné či zeleninové dny. Například v pondělí si můžete udělat ovocný den (jíte jenom ovoce), ve středu zeleninový den (jíte jenom zeleninu) a v pátek den s živočišnými proteiny (jíte jenom vejce, ryby, drůbeží maso a jako přílohu zeleninové saláty).

A propos, ovocné diety můžete bez problémů podstupovat celoročně, nejen v "plavkovém" období. Nejlépe čtyřikrát do roka, vždy podle toho, co které roční období nabízí. Takže koncem června si dopřejte kúru z červeného ovoce, koncem srpna a září třeba dietu melounovou a broskvovou, na podzim hroznovou a v zimě jablečnou a hruškovou.

Navyknete-li si zařazovat ovocné dny do jídelníčku po celý rok, pomůžou vám zbavit se špatných návyků a pročistí organismus. 

 


Kúra den po dni...

1. den:

Jezte zeleninu podle chuti, odpusťte si jenom brambory a luštěniny (čočku, hrášek, cizrnu, fazole). Ovoce si můžete dopřát podle libosti, a to včetně banánů a avokáda. Nápoje: voda, neslazené ovocné a zeleninové šťávy, bylinkové čaje.

2. den:

Dopřát si tentokrát můžete jenom ovoce, ale za to smíte všechny druhy. Nápoje: voda, neslazené ovocné šťávy, bylinkové čaje.

3. - 7. den:

Jezte jenom červené ovoce podle chuti, ale každou hodinu (kromě noci, samozřejmě)! Nápoje: voda, neslazené šťávy z červeného ovoce, bylinkové čaje.

8. den:

Ovoce jezte podle chuti (včetně avokáda). Nápoje: jako druhý den.

9. den:

Ovoce a zelenina podle chuti. Nápoje: jako první den.

Pramen časopis ELLE

 

Poznámka:

Dietu jsem osobně vyzkoušela, dokonce ne jednou...a zřejmě mi plně vyhovovala, protože jsem poprvé zhubla devět kilo, podruhé šest a poté již jen ta tři kila..asi si tělo navyklo a nechtělo jít níže. Ale já ji spíš držela kvůli detoxikaci a kvůli mé lásce k ovoci a zelenině...

(i když poprvé v tom byl záměr: vypadat co nejlépe na dovolené, kam jsem odjížděla sama!)

Líbil se vám článek?
Váš příspěvek

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Recept na jídlo

recepty, jídlo, vaření
www.receptnajidlo.cz