babi Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail
Všechno maso odblaníme, nakrájíme na kousky a dvakrát umeleme na masovém strojku. Na pekáči v rozpáleném sádle a posekané slanině si usmažíme na plátky nakrájenou kořenovou zeleninu, cibuli, sůl, pepř, nové koření a bobkový list. Pak přidáme vejce, citronovou kůru i šťávu, namočenou housku a dobře vše promícháme. Je-li nutné, zahustíme trochou strouhanky.
Směs vložíme do pekáče, nebo chlebíčkové formy, potřeme bílkem a v troubě pečeme asi 3/4 hodiny. Při pečení ji podléváme tochou vařící vody, nebo vývaru a potíráme máslem.
Hotovou vyjmeme a trochu zchladlou ostrým nožem nakrájíne. Procezenou šťávu nalijeme do kyselé smetany, ve které jsme umíchali mouku a citronovou šťávu podle chuti a propasírujeme dovnitř zeleninu bez koření. Omáčku povaříme.
Sekanou úhledně poskládáme na nahřátou mísu, zalijeme ji trochou omáčky a obložíme plátky citronu a petrželkou. Zbytek omáčky podáváme v omáčníku.
Recept je z kategorií: Směsi mas
co kdo rad
Pivo, ano pivo!
Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění
Alis, řekla jsi to i za mne. Navíc se řeší neskutečné prkotiny.
Budu mluvit čistě za sebe: Myslím, že problém je v tom, že se tady strašně moc mluví a strašně málo vaří
Příspěvků: 1912 14.09.10 14:33
No vidíte, Dando, já si myslím úplně to stejné jako Vy, takže nechápu, v čem je problém?
Ze své vlastní zkušenosti – uvádím pokaždé, tedy asi z 99% zdroj, protože recept povětšinou opíšu z kuchařky, realizace už je jiná, záleží na chuti každého, někdy připíšu, že jsem dala něčeho míň, něčeho víc, něco nahradila, většinou to nedělám, protože každý recept beru jako inspiraci, kterou si lidi dotvoří sami. Pokud napíšu recept z papírku, tak jako zdroj uvedu, že je z papírku, proč ne?, kolikrát jsem měla pocit, že jsem objevila Ameriku a zanedlouho četla ten samý recept v něčem vydaném před stoletím, 30 lety, nebo jen před týdnem a měla pocit, že mi můj recept ukradli, zlodějáci
Příspěvků: 1912 14.09.10 04:57
No, já mám spoustu receptů opsaných na papírcích, u některých jsou zdroje typu „od tety Evy“, „od Pavly“, „od Růženky“, „naše klobásy – velice dobré“ – atd., atp. – a vím, že jsem ty recepty právě od těch osob nejdřív ochutnala a pak dostala napsané. Možná nejdřív byly uveřejněné v nějaké kuchařce, ale to já nevím, tak co s tím?
anebo Marus z Prachatic… di, jak jsem prave dopsala pro glamu, zda se, ze nedovedu vysvetlit to co myslim. Papirku od babicek, od maminek a znamych, z cest mozna mame kazdny plno a ja taktez. Prave jsem si dovezla od znamych krasne recepty. Porad vsak, co bys usoudila Ty/Vy. Na Labu se objevi recept, za desitky minut jsem v knihkupectvi a ten stejny recept ctu v jedne kucharce (skoda, ze jsem ji tenkrat nekoupila), jejim autorem vsak nebyla Anna, ale nejaky muz. Avsak udavam to pouze jako priklad nepravdiveho zdroje, podle mne bezcenneho, jinak je mi to osobne naprosto lhostejne. Myslim si, ze jsem dodebatovala…
Bedlo, Bůh dal lidem pokrm a čert kuchaře – náááádhera, nááádhera
. Díky za úsměv, tohle úsloví jsem neznal a je moc hezké
. Díky,
moc díky !
glamo, me se nemuze uz dotknout vubec nic! To nejhorsi se me uz dotklo a ve srovnani vsechno ostatni nestoji ani za rec
V teto debate si vsak pripadnu jako bych mluvila cinsky, nedovedu vysvetlit o co mne jde a tak prestanu vysvetlovat.
Di promiň, Tebe se to netýká. Babi – věčná opisovačko z jiných webů a Glamo … dobře, že Ti došlo, že i ty tu máš podobné zdroje, které jsou dle tvého tvrzení důvěryhodné a vlastně je mně to je i jedno, musíte se spokojit s tím, že vám to nebudu nikdy vyvracet … dámy vaše starosti na mojí hlavu. Život je krásnější bez takovýchto prkotin, než kterými se zabýváte.
Bůh dal lidem pokrm, čert kuchaře
Neuteču … na to tě mám babi moc ráda … pa
Příspěvků: 1912 14.09.10 03:51
pardon, errata „nikdo z Vás“, omouvám se…
Příspěvků: 1912 14.09.10 03:17
Anna z masny je zdroj některých receptů od Bedly (pokud si to pamatuju dobře, Bedlin tatínek byl řezník, takže ona mýtická Anna by mohla být jeho kolegyně; Masna se dřív říkalo řeznictví). Připadne mi stejně věrohodná jako Blanka z Velvar, jejíž recepty tu řada lidí (včetně mě) obdivuje. Copak tu nikdo s Vás nemá recept od někoho z práce, od kamarádky, sousedky atd.?
Babííí…já to přece nemyslela zle…! Já s tebou souhlasím
Annu
z masny jsem ani nevymyslela já… Tím jsem chtěla říci, že on takový
recept je majetkem všech…Každý, kdo v kuchyni neváží na lékárenských
vahách, je vlastně novým autorem..Recept si upraví, pozmění, inovuje a
svůj nápad pak třeba vezme za nový základ a předá dál..
Nevím
jak kdo…ale já si svíčkovou omáčku s ničím jiným, než s knedlíkem,
představit nedokážu…No…možná i dokážu…ale pro mě tam patří
vždycky knedlík! 

Jen vzpomeňme na tu příšernost – Receptury teplých pokrmů – to znamenalo, že svíčková musela být stejná v každé hospodě…přesně podle receptu, na vlastní invenci či nápady místo nebylo!(Něco jako dnes celosvětový McDonald)
Vždy, když se tu někdo někdy ptal, jestli může v receptu něco nahradit něčím jiným, říkala jsem ANO! Jen to bude pak trochu jiný recept… a proč ne.. Jak uvádět zdroj u něčeho tak veřejného…pokud, samozřejmě, nepředávám přesný recept, který jsem někde čerpala a bez vlastních „inovací“ ho předávám dál… Tady jsou mraky receptů, které jsou skoro stejné, jen se jmenují jinak…a jsou z různých zdrojů.. pokud někdo opisuje recepty z kuchařek, webu apod., asi by zdroj uvést měl…pokud recept slyšel, dostal napsaný na papírku, či vyloudil na návštěvě…co nám ten „zdroj“ řekne…? nic…
přesto u mě naleznete např. recept „od Blanky z Velvar“ – je to kamarádka, tak se nebudu chlubit cizím peřím…:-)
A ke knedlíkům…nevadí mi netradiční přílohy..naopak. Viděla jsem lidi jíst nejrůznější kombinace a chutnaly jim…a o tom to je! Jen mi bylo líto, že jsi na knedlíky zapomněla
Takže Babi, nechtěla jsem se tě dotknout…k tomu opravdu nemám důvod, naopak
glamo, dekuji za nazor, avsak muj se trosinku lisi. Jestli ze opisu nejaky recept do pismene dam pod nej zdroj, je vse v poradku. Jestli casem vareni receptu pridam, nebo uberu ruzne casti, nebo ho prelozim do jineho jazyka, tak to je vlastne recept pozmeneny, jiny. Dilema je, ze jestli ze clovek prida zdroj a recept je pozmeneny, tak co s tim? Pani Sandtnerova by nejakou takovou kravinu nanapsala! Navic, pani Sandtnerova nikdy neuvadi prilohy a tak jestli jako muj kamarad jim k rizkum knedliky, je to moje vec
Avsak
vzhledem k tomu ze mam k Tobe a Tve profesi respekt, prilohu necham na
stravnicich, tedy otevrenou.
I kdyz ja bych si spis nez knedlik k te sekane dala i ryzi, nebo ty siroke nudle
Otazka o zdroji receptu jako ‚Anna z masny‘ ktera pravdepodobne vubec neexistuje a v tom danem pripade autorkou receptu neni! Autorem je nekdo, kdo napsal kucharskou knihu s timto receptem, ja tu knihu nahodne videla v knihkupectvi s tim danym receptem, avsak opisivatel neminil udat pravy zdroj a tak si vymyslel tu Annu. To je pro Tebe verohodny zdroj, glamo? Pro me je horsi udat lzivy zdroj nez zadny
ivo, dekuji Ti! Zajiste se nenecham odradit, je zde tolik prijemnych lidi diky kterym je radost sem chodit a navic, jde prece jenom o recepty, anebo alespon by melo jit
be, vyslovil jsi co si osobne myslim
casino, nejspis jako priklad: …opisuješ,víš to?
Docela tvrdě opisuješ z knihy Receptář ve znamení zvěrokruhu paní Alice Pinkové, nikde nevidím uvedený zdroj, taky existují autorská práva! Pokud by si chtěla adresu na dědice autorských práv, aby ti dali svolení ,tak napiš.
napsal(a) joggle – 11.07.2010 – 22:36
Pod timto receptem neni uvedena pani Sandtnerova, takze jestli si upecu sekanou v lavoru a myslim si, ze to je dobry napad, tak se o nej podelim, tak jako si myslim, ze ta chlebickova forma se bezne pouziva ve svete a dobry napad to je.
A babi, nenech se otrávit…
Uvést zdroj se, myslím, hodí, pokud někdo přepisuje recepty přímo z nějaké kuchařky, web stránek apod. Ale pokud je tvůj zdroj Anna z Masny a ty to uvedeš, na 100% se najde zase nějaký chytrák, který bude vrtat, že to je podezřelé, jelikož on má némlich ten stejný od Maruš z Konzumu nebo od Jarči z Narpy…
Důležitější je dobrý recept, než nepodstatné údaje, které chuť neovlivní…
A mně to stejně nedá, Babi…
Já
osobně bych jinou přílohu nevolila. Svíčková omáčka jedině
s knedlíkem (ne bramborovým)…jaké tam bude maso už tolik neřeším 


Nešlo by do příloh přidat houskový, kynutý či jakkoli podobný knedlíček…? Ten totiž v našich krajích naprosto neodmyslitelně k tomuto jídlu patří…
Tradiční příloha + variace dle chuti
Hned bych si dala!!!
be04565 – váš poslední příspěvek bych shrnula slovy „takový názorový prostitut“…
babi – nestačím se divit a jen doufám, že se tentokrát nenecháš odradit, poslechneš be04565 a podělíš se s námi s dalšími recepty. Mně je totiž zdroj úplně fuk, protože to ve většině případů stejně nemohu porovnat. Kromě toho se receptu málokdy striktně držím, spíš ho beru jako inspiraci.
představ si, že Anna z Masny ještě žije a kde k receptu přišla? Asi ústním či písemným předáním receptu. Když tě to tolik dráždí … nevšímej se toho, mám to u vícero receptů a je to poznámka čistě pro mne. Nebudu to mazat jako vícero lidiček co jsem si všimla, kdy zdroj byl uveden z časopisů a novin. Tak pa.
Babi – mohu-li radit, na někoho nemá smysl vůbec reagovat. Nejdřív Ti vyčte absenci zdroje, kdybys jej uvedla, tak jej určitě uvedeš špatně, nepřesně, málo nebo moc přesně, ale nikdy ne „tak akorát“. Recept máš buď moc originální, nebo moc opsaný a pak si komplexíček napíše svoji cibulačku ze slovácka. Ta je totiž určitě ta jediná správná, neopsaná, neobšlehnutá a prostě dokonalá … Je to prostě ztráta času, srážka s blbcem. Nenech se otrávit a na blbce se vykašli.
Možná měl Váš manžel obavy z něčeho podobného jako se stalo zde:
"http://recepty.labuznik.com/recipe.php?ID=25416
casino a jeste. Mela jsem napsat zdedeny recept, kryz mi pisete lidova tvorivost. Nektere recepty ktere varim casto, varim popameti a jednou jsem se na takovyto puvodni recept podivala a skoro vubec se nepodobal tomu co jsem prave uvarila…lety aplikovana lidova tvorivost
A navic, kdyz Vam nekdo napise zdroj ‚od Anny z Masny‘ a Vy jste ten recept videl v knihkuoectvi listovanim v kucharce, na co je Vam takovy zdroj platny?!?
casino, ze dvou duvodu. Na zacatku Labu se zadne zdroje neuvadely a za druhe, muj manzel mi to rozmluvil, dalo by se rict z pravnich duvodu. Nekteri, na rozdil ode mne, nikdy zdroj neuvedli! Na co Vam ten zdroj vsak je?
Jj, Sandtnerka, skoro doslova
až na tu
chlebíčkovou formu, to už je lidová tvořivost
babi, proč je Vám zatěžko uvádět zdroj receptů? Možná by se předešlo mnohým nedorozuměním a trapnostem, jako např. zde: Cibulačka ze Slovácka.
to zeli jako priloha je u tohoto receptu nesmysl! Nejspis jsem nekam odbehla… Vsem se omlouvam, ale zacaly vznikat dobre napady
Glamo, devce, presne nevim kde jsem recept vzala, mozna ze ze Sandtnerky?!?
Sekanou z vareneho vylouhovaneho masa jednoduse nemam rada, protoze chut masa je jiz v polevce. Rozumim… kdysi ze setrnosti…avsak ne pro chut (moji).
Alice, ve Slezsku se taky jí šnicl s kyselým zelím a knedlem, což je jistě pro někoho kombinace na kopřivku. Šlo mi právě o to, zdali se třeba nezkřížily dva recepty a pokud ne, Babi, tak to vyzkóšam a pak sa ukáže
Příspěvků: 505 12.09.10 23:58
Ale no tak, děcka, na trutnovsku se dělal smažený vepřový řízek v trojobalu, k tomu brambor a zelí. Tak mě sekaná v této přípravě a obložení nepřekvapila. Jen ta smetana – babi – nezkřížily se ti dva recepty? Já navrhuju bez zelí a s knedlíkem, nebo bez smetany, a s tou klasickou trutnovskou bestiální kombinací – bramborem a zelím.
Babi, recept zní velmi dobře, ale souhlasím s glamem (glamou? omlouvám se za případné zkomolení), že zalití této sekané s určitě fajn popsanou omáčkošťávou mi nějak nehraje s tím kyselým zelím. No su asi ještě mladé a blbé
.
Milá Babi…Tvé recepty jsou vždy neomylně senzační, ale…když tu vidím to zelí a brambory jako přílohu…já vím, je tam to „chcete-li“ ale…odkud jsi čerpala?? Tohle se k sekané svíčkové v našich krajích někdy podávalo… ?????To by mě hodně překvapilo, ale nemohu vědět všechno..... Proto mě to zajímá…
babi, hašé néééé, ale Vaše přání bylo jest mi příkazem
Sekaná pečeně
casino, ale dostane, dostane se ji tolik, kolik chcete a jak budete podlevat. Osobne moc stavy nepotrebuji, hlavne aby byla dobra. Je to vlastne tak jako pri priprave pastiky, z te take odlevam plno stavy z masa. Sekanou z vareneho masa myslite Hase, tech zde je nekolik…mate-li vsak neco zajimaveho, poteste nas a pridejte
Je možné, aby na LABU nebyl recept na Sekanou s využitím vařeného (polévkového) hovězího masa?

Pokud pečeme v chlebíčkové formě, obávám se, že šťávy na omáčku se nám asi příliš nedostane