Recept Segedinský guláš

(Hodnoceno 6x) Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Segedinský guláš

Postup

Maso vykostíme a pokrájíme na větší kostky. Na rozpálený tuk vložíme nadrobno nakrájenou cibuli, osmahneme - asi 10 minut, přidáme maso, popapri­kujeme, pokmínujeme a maso zvolna dusíme za častého míchání ve vlastní šťávě. Když šťáva téměř zmizí, podlijeme maso horkou vodou a dusíme do poloměkka zhruba půl hodiny. Potom přidáme na menší kousky nakrájené zelí, posolíme a dusíme do­měkka (znovu tak půl hodiny).

Ve smetaně či šle­hačce rozmícháme vidličkou mouku, vlijeme do gulá­še, ochutnáme a dochutíme, případně přidáme cukr, necháme chvíli převařit (stačí 5-6 minut) a podává­me. V papiňáku je celé vaření podstatně jednodušší. Přímo v něm na tuku osmažíme cibulku, potom os­mažíme maso po všech stranách, přidáme papriku, kmín, sůl, podlijeme vřelou vodou, dáme zelí a ne­cháme dělat zhruba 40 minut. Nalijeme šlehačku s moukou, necháme asi 6 minut převařit a podává­me. Podotýkám, že šlehačka či smetana není nutná.

Recept je z kategorií: Guláše



Nahlásit recept

  • 08.12.04 vloženo
  • 199501x zobrazeno

Počet porcí

  • 4 porce

Ingredience

  • 400 g vepřového ramínka, plecka nebo libovější­ho bůčku (výborný je i z kotlet)
  • 40 g tuku (nejra­ději sádlo)
  • 80 g cibule
  • 2-4 lžičky sladké papriky
  • necelá lžička kmínu
  • lžička soli
  • 400 g sudového kyselého zelí
  • 1/4 l šlehačky,nebo nakyslé smeta­ny
  • 30 g hladké mouky
  • případne trochu cukru, kdyby nám omáčka připadala příliš kyselá.

Doporučená příloha

  • houskový knedlík

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

Vlastikned 27.09.16 11:34

Skvělý,vařím už asi popáté a vždy všichni všechno snědli.Souhlaím i s bobkovým listem a pepřem.Smetanu jedině ke šlehání.A když dělám velké množství,přidávám i vývar nebo masox…

Odkaz na uvaření

oldsoft 30.03.16 15:06

Segedínský guláš z vepřové plece se zakysanou smetanou.

Uvaření se již líbí 6 labužníkům
Odkaz na uvaření

Ala_V 11.10.15 10:16

Přidala jsem jen bobkový list, pepř a nové koření. Bylo to výborné.

Odkaz na uvaření

revik 10.01.15 13:50

A znova, vyborneeeee

Odkaz na uvaření

revik 20.12.14 12:58

Varene v papinaku s vynikajucim vysledkom. Pouzil som nasu domacu kapustu zo suda. Mnamka. Dakujem

Odkaz na uvaření

jakra 10.10.13 12:27

Výborný, byla to mňamka.......pochva­la ! V jednoduchosti je síla.

Odkaz na uvaření

Lady Luscious 08.10.13 18:02

Výborný guláš :) I když jsem musela tady v Anglii oběhnout obchod třikrát dokola, abych našla potřebné ingredience i na houskový knedlík, tak se mi povedl. Sklidila jsem velkou pochvalu děkuji :)

Odkaz na uvaření

Lestad 22.07.12 10:46

Uvařil jsem, aje to fakt dobrota. Doporučuji

Odkaz na uvaření

Nira 10.03.12 22:19

Uvaření se již líbí 1 labužníkovi
Stránka:  1 2 Další »

Diskuse k receptu Segedinský guláš

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek
 
Uživatel je onlinebirkana
1559 příspěvků 30.03.16 18:02

Další nesmírná pochoutka! Jen bych dala tuplovaně zelí (než má @oldsoft na fotce) a bez knedlíku - do hlubokého talíře :oops:, jíst hodně velkou lžící (a přidávat si) :lol:.

 
jolana
5024 příspěvků 09.08.12 17:22

Ale ano, ja rada jem a dam si toho co mam rada do sytopsti a nezazlievam to ani inym. Ani nepozorujem, ni doma, ni na labu, ani hosti..ba prave naopak, mam rada ludi co sa vedia najest s chutou. Nezalezi na tom kolko toho zjeme ale ako. A navyse som rada ze ma nemusis zivit :mrgreen: :lol: ..cau

 
Alis
2617 příspěvků 09.08.12 15:28

Esme, Di, máte pravdu, asi je to normální porce. Ulítla jsem.

Ty steaky jakékoli gramáže vám přeju, hlavně, pokud si je dokážete užít a vychutnat. :-)

Jol, jak to vím? Vždyť o tom léta na labu mluvíš, kolik toho dokážeš sníst a že ti málokdy jedna porce stačí… Namátkou tady:

http://www.labuznik.com/…atebni-misa/

Já ti to přeju, jen bych tě nechtěla živit :lol:

 
esmeralda
4805 příspěvků 09.08.12 01:14

Ne, ne, Aličko, nikam nechoď.
Vždyť lidé jako jsi ty, Jolana, Di, Danda, Casino a vy ostatní na které si nemohu momentálně, díky své pokročilé skleróze vzpomenout, udržujete Labužníka při životě.

Každý jsme jiný a já patřím do té pažravější skupiny.
Mám dobrého učitele. Včera si ve Steak House objednal 600 gr. T-bone a slupnul ho bez mrknutí očkem. Jistě tedy uznáte, že já jsem se svým 350 gr. Rump pouhý břídil. :jazyk:

 
jolana
5024 příspěvků 08.08.12 12:43

Alis, ako vies?! z toho ze som si uchechtla z duse?..ved Esme ma pravdu a tak krasne podanu.. :lol:

PS:
http://www.youtube.com/watch?…

 
di
2399 příspěvků 08.08.12 12:05

Alis, hlavně prosímtě nikam neodcházej, jsem moc ráda, že ses po čase zase víc projevila. A otravná nejseš ani trochu, naopak.
Pokud jde o segedín, když už jej dělám, tak aspoň z kila-kila a půl (i kolikrát víc) masa, a jak jsem to sem už párkrát do nějaké diskuse napsala, nejraději z masa krůtího (tuším, že „Alenky“ - moje „dvorní“ řeznice - tomu říkají „horní stehno“). Zelí (taky domácí, pro změnu od mojí oblíbené paní zelinářky) tak půl až tři čtvrtě váhy toho masa, smetanu sladkou i kysanou (k tomu ještě trochu kysané navíc nahoru, jak kdo má rád), taky trochu česneku a majoránky (i když do segedínu nejspíš nepatří, kupodivu je v něm ale dobrá), jednou malou sušenou papričkou se taky nic nezkazí. Zahušťovat moc nezahušťuju, spíš udělám míň šťávy. Samozřejmě, že tahle várka je navíckrát, většinou když na podzim nebo v zimě jedeme někam s kamarády.

 
Alis
2617 příspěvků 08.08.12 11:49

Asi máš Esme pravdu, Jolana sní porci pro čtyři horníky, já jsem opačný extrém. Pro mě je porce 100 gramů masa, 100 gramů zelí, zahuštěné moukou, smetanou k tomu knedlíky obří.

Ale je to jen úhel pohledu, uznávám, že jsem to komentvat nemusela.
Koneckonců - právě jsem se v soukromé zprávě dozvěděla, že jsem otravná, abych tedy neotravovala, loučím se a mávám :-)

A.

 
jolana
5024 příspěvků 08.08.12 00:19

Esme :mrgreen: :palec:

 
esmeralda
4805 příspěvků 07.08.12 23:56

Alis, ty si děláš legraci, že ano?
400 gramů masa pro čtyři osoby považuji za porci spíše z Etiopie.
Neznám nikoho kdo má problém s konzumací deseti deka masa.

A která restaurace bude lépe prosperovat? Ta, kde se lidé dobře nají (a eventuelně zbyde něco na talíři), nebo ta, ze které budou odcházet zákazníci hladoví?

 
Alis
2617 příspěvků 07.08.12 23:16

400 g masa, 400 g zelí, smetana, mouka, knedlíky… Fakf nemáte pocit, že to šíleně přeháníme?

Dneska jsem byla svědkem v restauraci, kde si dvojice angličanů strašně pochutnala (jedno jídlo pro dva), úžasně jídlo ocenila a na konci muž řekl: Absolutly super… Maybe for me too much.

A to je to, co nedokážu pochopit… proč potřebujeme u nás tak obrovské porce, které stejně nikdo nesní?

 
zébulon  07.08.12 23:02

Adrianko, ja bych udelala treba pekny linecky kolac. A kdyby se mi jo chtelo, tak treba s trochou vanilkove omacky (creme anglaise).

 
jolana
5024 příspěvků 07.08.12 17:35

:mrgreen:.. pivni pena :mrgreen:

 
adrianka363
1 příspěvek 07.08.12 17:20

Ahoj..co se hodí k segedínu jako desert? ;) děkuji :)

 
HP-MR-55
8 příspěvků 19.02.11 18:04
:palec:
 
Princezna
53 příspěvků 12.03.10 19:47
Re: Segedinský guláš 2

Tak ten gulášek se opravdu povedl, příště opět přidám třetinu hovězího. Nemá to chybu. A k tomu vídeňský žemlový knedlíček od Pampelišky… sklidila jsem opět velkou pochvalu :-) mňam a všem krásný den .-)

 
noskovice
1323 příspěvků 12.03.10 01:34
Re: Segedinský guláš 2
 
Eja
3624 příspěvků 12.03.10 00:59
Re: Segedinský guláš 2

No já myslím, že talíř je akorát - to je totiž nejlepší, střídavě dochází omáčka, pak knedlíky, pak omáčka…a nevypadá to, že toho člověk tolik sež… Tímhle způsobem jsem minulou neděli málem praskla ( koprovka podle Sněhurčina receptu) :)

 
Princezna
53 příspěvků 12.03.10 00:18
Re: Segedinský guláš 2

Já jsem se to styděla tady napsat.. my jíme běžně z talířů na pizzu 32 cm.. njn je to děs.. :-))

 
noskovice
1323 příspěvků 12.03.10 00:07
Re: Segedinský guláš 2

Taky se ti to nějak nezdá, že? My na guláše, omáčky a knedlíky používáme talíře na pizzu, abychom si nemuseli stokrát nabírat. Já mám hlad! :-))))

 
Princezna
53 příspěvků 11.03.10 23:55
Re: Segedinský guláš 2

Celý ten talíř je nějaký malý… :-)))

 
noskovice
1323 příspěvků 11.03.10 23:48
Re: Segedinský guláš 2

Není těch knedlíků málo? :-)))

 
Princezna
53 příspěvků 11.03.10 23:00
Re: Segedinský guláš 2

Tak… a máme v tom konečně jasno :-))) Díky

 
kamilio
546 příspěvků 11.03.10 22:37
Re: Segedinský guláš 2

Szegedinský guláš základní - Szegedin s fazolkami - Szegedin v pomalém hrnci - Szegedin s česnekem - Szegedin s bobkovým listem - Szegedin z kližky - Szegedin s bůčkem - Szegedin kombinovaný

Tak to je jen malá ukázka, že i tento typ guláše může mít doooooooost variant. Takže se ničemu nedivte a zkoušejte. Toto malá ukázka je z Dadalovy kuchařky. :D

 
Princezna
53 příspěvků 11.03.10 22:13
Re: Segedinský guláš 2

Ahoj Ejo, já tady pořád chodívám a čerpám inspiraci… :-) Ten segedín s česnekem znám takto od maminky, pochází ze Slovenska (Liptovský Mikuláš). Tak možná to bude tímto.. :-)

 
di
2399 příspěvků 11.03.10 21:57
Re: Segedinský guláš 2 - Ejo

my česnek dáváme, jen trošinku, ale dáváme. Dokonce i majoránku, i když do segedínu nejspíš nepatří. A děláme ho z krůtího, tak nám chutná nejlíp. No koukám, jak jsem to tu popsala, že to, co děláme asi moc segedínu podobné není, že? ;-)

 
Eja
3624 příspěvků 11.03.10 21:49
Re: Segedinský guláš 2

Princezničko, ahoj, dlouho jsi tu nebyla :)
Segedín mám moc ráda, česnek taky, ale ne dohromady - nikdy jsem do segedínu česnek nedávala a ani neznám nikoho kdo by ho tam dával. Asi fakt nějaký rodinný zvyk.

 
Princezna
53 příspěvků 11.03.10 21:14
Re: Segedinský guláš 2

Zdravím všechny labužníky :-) Mám k dispozici 3 druhy masa - vepřové plecko, hovězí zadní z kýty a bůček. Tak to teda vyzkoušíme, ještě jsem do segedínu hovězí nedávala, tak uvidíme jak to dopadne… Jen mě zarazilo, že tady nikde nevidím zmínku o česneku.. Já tedy rozhodně vždy dávám pár stroužků utřených se solí. Že by krajová zvláštnost ? :-)

 
pepicek
1309 příspěvků 08.01.10 23:27
Re: Segedinský guláš 2 - aktualizována fotka

díky Mánku :)

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

No právě! A v tom je jádro pudla. Až začneš toužit po slávě bude to posuzovat každý. I ten kdo od tebe nic nečetl, nejedl a podobně. S tím je třeba počítat. Dokud je jednomu sláva šuma fuk, vaří i píše pro chuť a bezpochyby dobře. A může mu být jedno, co si kdo myslí či říká. Jak se začne drát o slávu, lhostejno či v kuchyni nebo v akademii, začne zpravidla převažovat kvantita kvalitu.

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Já nevím, jaká je Terrinka kuchařka, anžto jsem od ní nikdy nic nejedla. A myslím, že tady nikdo neví, jak píšu, protože kromě receptů, komentářů a soukromých dopisů ode mě s velkou pravděpodobností nikdo nic nečetl… Moje psaní se netýká vaření ani vzdáleně. Netoužím po světské ani jiné slávě.
Ale když jím segedín z vlastní kuchyně…tak mi chutná :-)))

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Což nevíš, děvo pošetilá, že ti praví géniové bývají za živa nepochopeni a sláva, co polní tráva, přichází až když je svět ztratí?!
Podívej, třeba taková terrinka. Taková geniální kuchařka! No, a co my??? Máme tu z ní leda srandu. Ovšem, kdyby nás třeba, nedej Bože, na těchto stránkách opustila, hned bychom poznaly, jak vlastně byly její recepty úžasné a nedoceněné. Podívej, to je cena vzácnosti.

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Mrtvolo, vždyť já už zacházím s perem spoustu let a dokonce jsem za to placená…:-)) Ovšem zatím se nikdo nesklání. Divné… :-)))

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Jo, jo teo, přesně ten, takhle po tom mramoru na té rozbité hrobce vlevo od nás. Byla by to taková úlitba bohům ;).
Bono, zahoď vařečku, chop se pera, a to by v tom byl čert, aby se svět nesklonil před geniem!

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Inu…„Komu není zhůry dáno, v apatyce nekoupí…“ pravila teta Kateřina :-).

 
tea63
935 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Mrtvolko, myslíš lupínky toho nádherného břečťanu, co se pne v celé své šíři, až majestátnosti, po mramoru kol kolem a ze spodu vypadá jako nebesa ? Tak ten by si pusinku šlehačky a krůpěj vína zasloužil, to jo, je moc krásný…:-)
Boni, to, že neumíš vařit, není žádná novinka, však to dokazuješ každým svým receptem. Jeden horší, než druhý ! Nikdo je nečte, ani slůvko chvály neuslyšiš, tedy neuvidíš, já fakt nevím, proč jsi tu vařečku už dávno nezahodila..:-)))))

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Ono je to s tím segedínem podobně jako se svíčkovou, gulášem a jinou „klasikou“. Každý si myslí, že ho dělá nejlépe a prosazuje svoji verzi…
(Tedy až na mě, já totiž neumím vařit..:-))

 
myska2
144 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Jeje, tady bude zase legrace.
Myslim, že terrinka by mela vzit od kazdeho to nejlepsi. Od mrtvoly mastny bucek a 40% slehacku, od tey kysanou smetanu, od bony kosticky speku a ja bych ji doporucila, ze zeli chce :,-(lo, tak to vsechno poradne osmazit na :,-(le. Nakonec ozdobit uslehanou slehackou a posypat koprem.
Dobrou chut!

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Teo, a nejlíp se s ní zdobí lupínky podušené ve víně ;)).

 
tea63
935 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Segedín jenom s kyselou (pokud máme, myslím že ne) nebo kysanou smetanou. Jen tak získá tu správnou navinulou chuť. Sladká smetana se hodí lépe do jiných pokrmů pro zjemnění, mořské plody apod. A šlehačka ? No přece ke zdobení !! :-)

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Terrinko, kdybych tě neznala tak dlouho, tak by mě tvé „captatio benevolentiae“ opravdu dojalo. Bohužel je příliš prvoplánově účelové.
Do toho szegedinu určitě použij bůček, můžeš klidně i tučný a šlehačku „de luxe“ 40%. Pak budeš moci brzo říkat se mnou: „Co jste vy, byli jsme i my. Co jsme my, budete i vy.“ Hezký večer a dobrou chuť.

 
Labužník Terrinka02
1113 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Už rozmrazuji maso a jdu na něj- bude zítra, tak odleželý je ještě lepší a k němu kynuté knedlíky. Dělám zá:,–(ně z libovějšího bůčku a dávám šlehačku, ta zakysaná myslím se moc nehodí, když je zelí dostatečně kyselé. Tentokrát zkusím podle Vladany přidat kopr, mám pocit, že ten nikdy nic nezkazí. Terrinka

 
strnecka
16 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Udelala jsem podle receptu a fakt je skvely! Doporucuji.

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Kopr máme moc rádi, ale do segedínu mě nenapadl…
Ale vždy začínám kostičkami špeku, na kterých osmažím cibuli a v závěru - možná trochu netradičně - přidávám lžíci rajského protlaku, pro barvu i pro sladké „dokopnutí“… A šlehačku sladkou, protože zakysanou v teplé kuchyni nenám příliš v oblibě…zelí je i po scezení kyselé ažaž.
Už jsme ho dlóóuho neměli, škoda…:-)

 
vladana
7 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Ahoj, dělám segedín z plecka, ale v žádném jsem tady ještě neviděla, co přidávám já. Trochu kopru. Dělám ho tak od nepaměti. Chutná to.

 
Labužník housenka02
609 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

… a když se ještě třetina množství masa nahradí hovězím, pak nemá segedýn taky chybu. Samozřejmě se při tepelné úpravě začíná tím hovězím a vepřové se přidá až posléze…

 
jiskran
2 příspěvky 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Jak píše . . . Drobenka. . tak ta asi dobrý segedín nejedla,nejlepší segedín je z bůčku,dostane od něho takovou zvláštní chuť.Nikdy bych nedělal segedín z kýty,to musí být hrůza,nemám rád kýtu ani na řízky.Do guláše se vůbec nehodí.Vařím segedín vždy den předem,aby byl pěkně uložený. . . je to mňamka.

 
Chmelarova43
1 příspěvek 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Příště zkrátím dobu dušení, když jsem podle receptu přidávala zelí bylo už maso
měkké. Jinak výborný.

 
bedla  25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2

Drobenko, můj tatínek byl řezník a guláš z kýty by nikdy neudělal, správně píše pepícek: plecko a libový bůček - i ten už se dá u nás koupit. Napsala jsi správně…jak ho děláte u Vás v rodině a těch receptů od dalších labužníků by bylo určitě více, protože máme každý jiné zvyky a chutě a o tom to je. Pěkný den.

 
esmeralda
4805 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2 - Jezevče,

aha, díky za objasnění. Jak vidím, časy se mění.
Jenom pořekadlo „Aby se v tom prase vyznalo“ snad zůstalo.

 
jezevec
159 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Segedinský guláš 2- esme

Rozdíl je v obsahu tuku. Šlehačka ho má podstatně vyšší (33 a více%), smetana zde prodávaná ať už sladká, nebo zakysaná třeba jen 12 (nejde ušlehat).

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 Další »

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Nejlepší recepty

Velikonoční tvarohový bochánek Velikonoční tvarohový bochánek
Bazalkové máslo Bazalkové máslo
Kuřecí nugetky s hořčicovo - medovým krémem Kuřecí nugetky s hořčicovo...
Guláš z hlívy ústřičné Guláš z hlívy ústřičné
Krůtí nudličky s feferonkami Krůtí nudličky s feferonkami

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Jarmark

bazar, oblečení, hand made
www.jarmark.cz

TOPlist