Recept Roláda z mletého masa

(Hodnoceno 1x) Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Roláda z mletého masa

Postup

Na vál si dáme velký kus mikrotenové folie, který namočíme vodou. Na něj pak uděláme ze sekané obdélníkovou placku, která je dlouhá podle velikosti pekáče, a asi 1 cm silnou. Salám a zeleninu nakrájíme na proužky asi 1/2 cm široké.

Připravenou placku zlehka namažeme hořčicí a pak míchanými vajíčky. Podle delší strany masa uděláme řadu salámových proužků, řadu papriky, řadu slaniny, řadu cibule a střídáme po celé placce. Povrch pak hustě posypeme nahrubo nakrájeným sýrem. Roládu zavineme a přeneseme na pekáč, na který jsme dali asi 1/2 cm vody.

Spoj rolády musí být na spodní straně, aby se nerozlezla. Do pekáče přidáme trochu sádla a pečeme zhruba 1 – 1 a 1/2 hodiny v troubě. Během pečení poléváme výpekem nebo vodou.

Recept je z kategorií: Mleté maso Směsi mas



Nahlásit recept

  • 02.02.07 vloženo
  • 10407x zobrazeno

Čas přípravy

  • 2,5 hod

Ingredience

Z masa uděláme směs na sekanou, okořeníme podle chuti:

  • 1/2 kg mletého hovězího masa
  • 1/2 kg mletého vepřového masa

Pak budeme potřebovat:

  • 2-3 řídká míchaná vajička (nesolíme je)
  • salám
  • slanina
  • obyčejná hořčice
  • paprika nebo pórek (nebo oboje)
  • cibule
  • asi 15 dkg eidamu

Doporučená příloha

  • Brambory, bramborová kaše

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

Zuzka1973 21.08.13 14:10

Maso jsem použila pouze vepřové, a to jenom lehce osolené a opepřené. Žádná strouhanka, ani vajíčko… Nic víc, jen samotné maso.
Náplň – míchaná vejce s cibulí, na to cibule syrová a pár proužků papriky, až na tu sůl a pepř, vše z domácího zdroje…
Chutnalo nám znamenitě.
Roládu jsem zabalila pomocí mikrotenového sáčku a navlhčených rukou.
Jako příloha čerstvě nakopané brambory sypané petrželkou…

Uvaření se již líbí 3 labužníkům

Diskuse k receptu Roláda z mletého masa

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek
 
zébulon  22.09.12 13:16

Rzeznyku, ja uz v tehle diskuzi nebudu pokracovat. Nejsem koncovy zakaznik, do hypermarketu chodim zridka, mam to stesti (nebo mozna jen nejsem lina, fakt nevim), ze mohu nakupovat treba cestou z prace v lokalnich obchodech, s tim, ze jednou za cas vyrazime do trznice za zeleninou. Je prima pokecat si s nasim vietnamsykm zelinarem, zalaskovat si behem mleti masa v reznictvi a od prodavacek v pekarne dostat housku pro psa – domu prijdu urcite lip naladena, nez z navstevy obri smradlave samoobsluhy, nakoupim asi o padesat procent veci mene, vesmes jen to, co potrebuji a casove to vyjde nakonec take lepe. Je to na kazdem z nas, jak si vazi sveho casu a svych bliznich, pro ktere vari.

 
Joris  22.09.12 11:10

Sekaná Globus složení: vepřové a hovězí maso, pitná voda, solicí směs (sůl,konzervant E 250 ), směs koření, zvýrazňovač chuti E 621 , dextróza, glukoz. sirup, antioxidant E 300 ,stabilizátor E 450 .
Minimální obsah masa 60 %, NaCl, maximální obsah tuku 40 %.
Leták Globusu odkud je tato informace. Zajisté bude to samé složení i u syrové sekané, nebo tam ještě bude o nějaké Éčko víc :think: :nevim:

 
jolana
4732 příspěvků 22.09.12 10:20

Mily pane rzeznyku, keby sme nezili tuto dobu na vlastnej kozi, oci a jazyku, snad by som aj u/verila…v ne­mecku?..pacilo sa mi ze vsade je obsah presne napisany..slubujem ze to casom presne tak aj opisem tuna a mlete mmaso a sekanu zvlast..len chvilku strpenia az sa tam mozna zas dostanem, co by som rada, veelmi dobre sa tam clovek naje a ja jem rada a udeniny zvlast rada :lol: :mavam:

 
rzeznyk
2 příspěvky 22.09.12 10:08

Milá Jolano, párky se složením 150g na 100g hotového fakt neznám a to mám za sebou v SRN pár let, jiná otázka by byla fermentovaná klobáska tam by to byl vysoký nadstandard i v SRN.
Dando – maso do výroby vzniká bouráním celých jatečně upravených těl tedy jedná se o výřez z kostění a úpravy kýt, plecí, kolen atd. Důležité je, že výřez má parametr libovosti a vysoký obsah čistých masných bílkovin a je samozřejmě bez kůže.
hovězí maso se těží obdobně a pro informaci uvádím, že zmíněné HPV ( hovězí přední výrobní) je dle staré oborové normy vše co se natěží na bourárnách směrem do výroby. Dnes se tento název prakticky nepoužívá, sleduje se obsah tuku ve výřezech. HPV je tedy třeba i krk, podplečí, kližka a samozřejmě i drobný výřez vzniklý bouráním a úpravou masa.
Zébulon – přídavek do syrového masa je nutný pro rozpracování emulze bílkovin a tuků – zde bych spíše doporučil nahlédnutí do odborné literarury, v žádném případě se nejedná o obsah vody v hotovém (tepelně opracovaném)vý­robku. Když všichni vaříte víte, že je ztráta hmotnosti tepelným opracováním.
Jinak jste nikdo nereagoval na výsledné analytické hodnoty – to je trochu škoda.
Jinak je mi jasné, že v diskusi s vámi všemi všechny nepřesvědčím a ani si nedělám o tom iluzi. Mým cílem bylo nastavit zrcadlo do mediálně pochroumaného oboru. Věřte, že to všichni nedělají jako sprostou drbárnu na zákazníky.

 
jolana
4732 příspěvků 22.09.12 00:27

…fakticky ale v nemecku su napriklad parky kde je pouzite na 100 gr hotoveho vyrobku 150 gr masa..takze..Acraj ma svoje dovody, beriem na vedomie ale rzeznyk.. rzeznyk nam napisal z cohooo..a je to pod obraz bozi rzeznyku, to je fakt.. :mrgreen:..to radsej cocku vonavu :lol:

 
danda  21.09.12 20:43

Rzeznyk, díky za fundovanou odpověď :-), když už jsi skoro odtajnil recept, tak bych prosila ještě upřesnění o jaké hovězí a vepřové maso se zde jedná. Tajně doufám, že to bude kýta, plec, popř. alespoň bůček b. k., nebo, že by se zpracovávalo do sekané HPV a VV s kůží?

 
zébulon  21.09.12 18:01

Rzeznyku, jezkovy voci – to je hruza. 16 kg ledove triste na 30 kg masa – uz jen tohle by stacilo, abych jako vyrobce vyrobku byla hezky zticha.

 
Bento
783 příspěvků 21.09.12 17:56

Len taka perlicka z vonku, anglictina je velmi kreativna rec a ked najdete na mletom mase v recepte slovo „lean finely textured beef“v skratke LFTB (chude, jemne mlete hovadzie )co zneje ovela lepsie ale je to iste ako sa tento „super vymysel“ vola pod ludovym menom " pink slime "( růžový sliz )= zvysky co sa nedaju dat dole z kosti ale pomocou amoniaka dalsich chemikalii sa odstranuju a su tiez kvalifikovane ako hovadzie maso… :think:

 
rzeznyk
2 příspěvky 21.09.12 14:56

Sekaná Globus – složení – receptura
10 kg hovězí maso
20 kg vepřové maso
15 kg vepřový lalok
15 kg tučný výřez
16 kg ledová tříšť
1200 g sůl
Koření a přísady ( smažená cibule, pepř atd.,emulgátor, askorbát – antioxidant)
z uvedeného vyplývá, že,,Dandou" zmiňované dobroty zde chybí.
Technologický obsah masa ( čisté kosterní svaloviny bez tuku a pojivových tkání je cca 65 % a to je opravdu hodně, obsah tuku analyticky je 25–28 %.
K otázce vývozu do SRN – kdykoliv a beze strachu o dobré jméno.
Cenově by si tento výrobek určitě zasloužil více, ale zákazníci mají pohříchu jiný názor. Čistě a bez emocí – kvalitní výrobek za výhodnou cenu.

 
Ačraj
697 příspěvků 21.09.12 11:14

Gmp. Já tu sekanou nijak nepropaguji, jen mě opravdu zajímalo, jestli stojí úplně za p-t, je to mleté na „kůtru“, proto tak jemně mleté, já když si maso namelu na robotu Vorwerk, tak je to také jemné, já to opravdu nikomu nevnucuji, ale tu výrobu rozhodně zkouknu, momentálně jsem někde chytla velkou rýmu a kašel, nejdříve se musím vyléčit. :mavam:

 
gmp
1559 příspěvků 20.09.12 22:56
+

Jen malou připomínku, Globus v tomto týdnu prodává mlýnky na maso za pouhých 199,– Kč. Otázka tedy zní koupit mělněné maso, (tento týden v Globusu mi vyvolávalo asociace s bufety DDR! Tohle se prodávalo jako tatarák a voni to fakt jedli!) Nebo mlýnek na maso za dvě stovky a maso si doma umlít. Mein Gott, co já toho namelu…

 
jolana
4732 příspěvků 20.09.12 15:57

..reci sa hovoria a chlieb sa je..zijeme v dobe konzumu a zisk je zisk a o to ide..len o to! o prachy..nase zdravie a co vlastne jeme je dakemu retazcovi uuuplne jedno..co si budeme navravat.. :mavam:

 
Ačraj
697 příspěvků 20.09.12 14:05

Di: Jsou různé akce na maso, takže se to dá občas pořídit i levněji, aspoň zde u nás, zrovna jsem koupila krkovici a kotlety 1 kg – za 89.90 kc, sice s menší kostí, ale bude i polévka.
danda: párky nekupuji, salám maximálně šunkový zauzený, šunku od kosti a jak jsem se již zmiňovala, žádné kupované výrobky z kuřete.
Dočkej času, dám ti vědět, jak daleko leželo maso. ;) Co mě řekl zatím ten řezník po telefonu, tak je tam pouze maso vepřové a hovězí + ostatní, ale to uvidím na vlastní oči, říkal, že to jedí i jeho děti, takže nic špatného a kuřecí jakékoliv, prý nejí vůbec. :evil:

 
danda  20.09.12 12:57

Di, dala bych ruku do ohně, že to tak je, už barvou, konzistencí, cenou, všechno tomu napovídá, maso možná leželo o kus dál :-)
Zpracovatelé drůbeže dělají SOM jako vedlejší produkt a nabízejí za velice příznivou cenu dál, k výrobě uzenin atp., proto je dnes umění koupit dobrý párek, měkký salám,,, ale výhoda je, že výrobky nastavené (nebo ani nenastavené :-)) jsou laciné, že se to nedá jíst je pro hodně lidí nepodstatné.

 
di
2297 příspěvků 20.09.12 12:48

Dando, já vím, že je to málo (nám by to určitě nestačilo), ale vzhledem k rozpočtu té rodiny… Je mi jich líto.
P. S. U té glóbusové sekané to tipuju na velký podíl „kůžové“ emulze, tuku, případně i SOM (=strojně oddělené maso, lidově separát).

 
danda  20.09.12 12:45

Ačraj, uniká mi stále víc smysl – kdysi levné maso si mleli lidé sami, dnes drahé maso – lidi kupují namleté – jak je to možné :?: :think:

Taky mám pocit, že mluvíme každá o jiném mletém – mleté maso považuji (to zde v receptu – namleté vepřové, hovězí, popř. jehněčí, drůbeží), které si sama dochutím.
Ty jsi původně psala o hmotě v alobalové vaničce, která je ochucená, připravená. To pro mne není mleté maso a všimni si, že i Globus to nazývá sekanou.
V minulé diskuzi (přimlouvám se i já, aby byla obnovena, někde jinde, jak píše casino) nebyla řeč o shodném postupu, ale právě o tom Globusovém polotovaru.

Docela by mne zajímalo, co a jak ti z Globusu odpověděli – mohla bys překopírovat dotaz i odpověď?

Di, půlkila kližky na dva obědy pro 4 osoby se mi zdá strašně málo :-), jdu si udělat řízek :-), ale jinak fajn jídelníček.

 
di
2297 příspěvků 20.09.12 11:47

No, oni si lidi jen myslí, že ušetří, ve skutečnosti je to naopak – když stojí kilo masa nad 100,– Kč, jakpak by mohlo kilo mletého stát míň?, to přece nedává rozum – kde je např. cena vložené práce, obalového materiálu, atd., atp.? Dtto různé laciné měkké salámy a spousta dalších věcí. Když se to přepočítá na skutečný obsah masa, zaplatí se za něj víc. Jedna názorná ukázka je tady: http://tn.nova.cz/…recepty.html (kolem třetí minuty pořadu) – ne, že bych se na danou TV dívala, jen tu paní K. trochu znám.

 
Ačraj
697 příspěvků 20.09.12 10:49

Danda: ten recept byl smazán na tvé přání a postup této rolády se schodoval s mým receptem, takže zde stačí jeden, je také z mletého masa, z roku 2007 a to si myslím, že maso bylo levnější, zvláště hovězí, tak kdo chtěl, namlel si sám, :lol: ale v dnešní době, při té drahotě, jak tak pozoruji, kupuje se více hotové mleté, někde červené, jinde růžové, to už záleží na každém z nás. Kolik stojí hotové mleté? Ceny jsou různé. Dala jsi mně bojové úkoly, budu se snažit to zjistit. :mavam:

 
danda  19.09.12 23:52

http://www.globus.cz/…e-formickach

Od pohledu chutná :mrgreen:

 
casino
4207 příspěvků 19.09.12 23:37
Ačraj,

Obdivuji vaše nasazení se kterým se berete za svou pravdu (toto nemyslím ironicky)
Já už si moc nevzpomínám o co onehdy šlo, ale když už zmiňujete jednu pohřbenou trapnost, tak by bylo fér vystavit recept na Labužnický katafalk (možná MIMO MÍSU, nebo ZAČÍNÁME OD PÍKY) samozřejmě v původní formě bez následných úprav, že abychom my jmenovaní, ale i ostatní co nevědí wocogo, byli v obraze, jakéže věci jste tam onehdy napsala.
No a vyčištěné komentáře by mohla dodat Viktorka :mrgreen:

 
danda  19.09.12 21:53

Ano, to je to správné mleté maso, a ne ta podivná ochucená růžová hmota v alobalové vaničce za cca 60Kč, kterou jsi tu propagovala.
Proti takovému polotovaru se ohradím kdykoliv.
Až tam budeš, nezapomeň se zeptat, proč je to za tu cenu 60Kč :?:, jestli to dotují z dotací EU pro Českou republiku a jestli by to vyvezli ve stejné kvalitě do Německa např.

Jen mi uniká, proč jsi svůj recept smazala a rozvíjíš debatu pod receptem, který stojí za vyzkoušení :?:

 
Ačraj
697 příspěvků 19.09.12 20:55
Roláda z mletého masa

Ano, to je ta správná roláda z mlétého masa, zde není použita sekaná z Globusu. Jelikož bylo tolik kritiky na sekanou z Globusu, jak jsem si to mohla vůbec dovolit, hlavně danda, casino, zebulon a elis, tak jsem napsala do Globusu, jak jste mě napadli, když já v dobrém úmyslu to dala na labužníka, odpověděli mě, vysvětlili postup výroby i suroviny a v rámci české republiky je to nadstardantní výrobek, kdyby tomu tak nebylo, nebyl by o ní takový zájem, pozvali mě na provozovnu, abych zhlédla celý proces výroby této sekané a i jiných výrobků, v nejbližší době se tam chystám, neboť i mě to velice zajímá, potom opět poreferuji. :mavam:
Rozhodně tam nejsou kosti, peří, jakýsi separát, jak pravila danda. ;)

 
iva  27.11.09 05:31
Re: Roláda z mletého masa

místo potravinové folie jsem použila pečící papír. S jeho pomocí jsem pak roládu stočila, roládu do něj zabalila tak, aby spoj rolády byl dole a spoj papíru nahoře a upekla. Do náplně jsem místo cibule dala pórek, hrášek a mrkev a bez sýra.

 
esmeralda
4773 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Roláda z mletého masa - Babrdle

Včera jsme měli sekanou, neboť jsem na ní měla už pěknou chvíli chuť.
Tohle vypadá jako velice pěkná varianta.
Už se mi zase zbíhají sliny.

Vložit nový komentář

Nejlepší recepty

Kachní prsa s badyánem Kachní prsa s badyánem
Tagliatelle s rukolou a sušenou šunkou Tagliatelle s rukolou a...
Zeleninová pomazánka Zeleninová pomazánka
Vepřovo-kuřecí roláda s čerstvým špenátem Vepřovo-kuřecí roláda s...
Těstoviny s omáčkou z cuket - Con le zucchine Těstoviny s omáčkou z...
TOPlist