OlgaW Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail
Obložených chlebíčků dělám několik druhů, všechny mají vždy úspěch, ale nakonec to často vyhrávají ty nejjednodušší a celkem i málo náročné jak časově, tak finančně. Hodí se hlavně na letní období, jsou totiž velmi osvěžující.
Plátky veky namažeme majonézou, na slabé plátky pokrájená rajčata položime nahoru (rajčata krájím na V-kráječi napříč, aby byla vidět na řezu taková krajková kresba), poklademe na tenká kolečka pokrájenou cibulí, posypeme nastrouhanou Nivou nebo balkánským sýrem a ozdobíme zelenými bylinkami – petrželkou, výborně se hodí i bazalka.
Recept je z kategorií: Obložené chlebíčky
08.05.11 15:23
Dělám ještě jednodušší.
Veku namazat máslem, na to rajčata, osolit je, pak majonézu, na majonézu
nakrájenou cibuli, ideálně jarní cibulku a nakonec opepřit.
Solení rajčat je důležité, jinak jsou chlebíčky takové mdlé,
nedochucené..
Děláme je celé léto..
Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění
Souhlasím s Glamou – dcera je vegetariánka, má to velmi dobře teoreticky zvládnuté, takže jsem ani nic nenamítala v těhotenství, narodil se kluk jak buk
. Není
důvod to někomu vymlouvat, maso opravdu není pro přežití nezbytné (
u veganů už mám dost odlišný názor, ale to může být nedostatečným
vzděláním v této problematice…). No na „slepice na paprice“
z plátků sojového masa je skoro k nerozeznání od „pravé“ – musím
ji zase někdy uvařit.
Moje variace na recept – chleba na velikost sousta, plátek rajčete, osolit, majonéza, otočit pepřovým mlýnkem, kroužky pórku. To jsem schopna si udělat talíř třeba v deset večer, když dostanu na něco chuť, tohle nikdy nezklame.
Příspěvků: 521 10.05.11 20:52
A to vsechno zavinila Anitta….!
Ze si
mazla chlebicek veganskou majonezou a Zebulon to skoro neprezila…
A jelikoz ma skupinu „A“, tak by mela byt vegetarianka…neco na tom bude.
Maso tedy opravdu kazdy den mit nemusim. A kdyz mam, tak drubez, morsky
potvory, obcas kousek veproveho, a o to dalsi, vcetne uzenin a pastik nestojim.
Take davam pozor, aby tahle masova havet nebyla krmena chemikaliemi, hormony a
antibiotiky. Rekla bych, jezme, co nam chutna a koukejme, aby v tom nebyla
premira nezdravosti. Je take zbytecne delat valky mezi masozravci a bylozravci,
nebo se rozcilovat nad nazvy. Dulezity je obsah, z ceho je to vyrobeno, ne jak
se tomu rika! 
A takový to byl hezký, jednoduchý a radostný recept …
Pokud se budeme bavit o názvech potravin, pak se asi všichni jakž takž shodneme, že nás trochu iritují názvy jako „sójové maso“ – zvlášť, když nás jeho vyznavači budou přesvědčovat, že ho od masa nerozeznáte… To je debata o názvech, kterými to tu celé začalo. Rostlinná majonéza se mi jako název nelíbí, sojanézu už skousnu… a tak bych mohla pokračovat se vším. Dnešní doba ztratila kreativitu, co se týče vymýšlení nových názvů
Pokud zabrousíme k tématu všežravců a býložravců – ano, souhlasím. Příroda nám dala úžasné tělo. Pokud chce někdo odsuzovat vegetariány a tvrdit, že jdou proti přírodě, pak by titíž měli odsoudit ty, co si tělo mrzačí, hyzdí (pro jiné formují i krášlí) propichováním uší, tetováním, piercingem… o obřízce ani nemluvě. Kdyby přece příroda chtěla, dala by nám tělo korytnačky, ne?
A proto nechápu, jak může někdo zatracovat volbu člověka, co bude jíst (je to totéž, jako co někomu chutná a co nechutná, co dobře tráví a co mu nedělá dobře) a zároveň obhajovat mrzačení lidského těla…
Zpět k chlebíčkům: po celý rok se u nás objevují různé šťavnaté zeleninové chlebíčky. Jednodruhové rajčatové, kedlubnové, s ledovým salátem, s barevnými paprikami, vícedruhové s rajčaty a cibulkou, s ředkvičkami a pažitkou… tisíc kombinací dle zeleniny a stavu ledničky. Jsou efektní, osvěžující, ale občas se děsně blbě jí
Zébulon: jj, veg nemůže být každý.
)
(Jsem AB)

Někoho tělo to neunese. Pak je správné se vrátit k všežravosti. Tělo si řekne samo co potřebuje (občas ale nehorázně kecá
Prý krevní skupina A jsou přirození veg a tak se jejich tělo s podobným stravováním vyrovnává přirozeně. A těm lidem to svědčí.
Naopak O jsou totální masožrouti a ti by nepochybně strádali.
Já bych taky veg asi nevydržela být..Maso mám ráda, i když se bez něj obejdu. I jsem měla období, kdy jsem maso nejedla vůbec, několik měsíců, nechutnalo mi..
Glamo, mne je to jedno co jedia vegetariani alebo vegani alebo hocikto a kto je kto a co je…pokial to nie je z mojho taniera.
No a co tvrdia a ako dokazuju vegetariani ze to ich je sravne je hodne zavadzajuce..este aj zuby mame prisposobene na to aj to a oriesok masla sa vyplati-ono aj to maslo pomaha k tomu aby zenam fungovali spravne hormony a az pridu do veku aby neboli fuzate napriklad jednoducho povedane..jednoducho a prosto nahradzat musia! a to je bez reci predsa a vsetko ostatne su reci..a prave preto som pisala tento koment, nic proti nikomu, len pre to aby sme nezabudli na maticku prirodu a ako nas stvorila a co vsetko nam dala..:)
jolano, dekuji, presne tak se na to take divam.
glamo, muj syn byval vegetarian, rekneme take z ideologickych duvodu, jako tve dcery. Zabyva se ovsem velmi velmi namahavou cinnosti, je furt na cestach, provozuje narocne fyzicke ukony – a ejhle, po nekolika mesicich vegetarianskeho stravovani – a to upozornuju, ze se pohybuje v komunitach, kde se takhle lidi bezne stravuji, tak ne, ze by nevedel, jak a co jist – telo zacalo vypovidat sluzbu, zacalo protestovat a nechtelo se mu fungovat v takovem zaprahu. Takze nezbyvalo, nez se pokorne vratit k pestre vsezravecke strave. A bylo po potizich.
A na zaver chci rict, ze je mi zcela uprimne jedno, co kdo ji, nikoho nesoudim. Jen se usmivam nad sojovym salamem a sojovou majonezou. Podle me je zdrava pestrost ruku v ruce se stridmosti. Tot vse :- ).
Jolano – pěkný článek, podepisuji krví, jak moc souhlasím!!!
Náhražky nesnáším. Jím máslo, piji víno, mám ráda kus masa. (Ale mít ho nemusím)
Vegetariáni/vegani nežijí náhražkový život, ale alternativní. Plnohodnotný, jen trochu jiný, než my ostatní.
Maso se ve výživě nahradit dá. (výživově, ne gastronomicky) Zelenina, ovoce aj. ne.
Ptala jsem se kdysi své dcery:„A to fakt už si nikdy maso nedáš? Ano kdybys umírala hlady???
A ona mi řekla:“Mami, kdybych umírala hlady, sním třeba vlastní nohu!! Ale dokud mám možnost volby, budu jíst takhle."
A to mi nezbývá než respektovat
PS. Veg by ti vysvětlili na konkrétních příkladech, jak je to s naším masožravectvím (zuby, trávení aj.) Existuje na to spousta studií.

A veganství bylo dokonce uznáno odborníky jako plnohodnotná strava, vyhovující člověku v každém věkovém stádiu.
Zdůrazňuji, že správně! řízené stravování.
Ale odborník na to nejsem, jen zájemce
Glamo, clovek je bylinozravec& masozravec od prirody a odkedy existuje… Jeho organizmus pracuje teda zijeme -teda sme! na tomto zaklade. Ak vynechame jedno alebo druhe nerobi nam to „dobrotu“…
Ak by sme to nepotrebovali ,nebudeme nahradzat daco-dacim predsa ak mame vsetko k prezitiu len z jednostrannej stravy…asi by sme sa liahli ako bylinozrave korytnacky..hm?!
..daco ..jarne ..:)
http://wolprecht.blog.idnes.cz/…ahrazek.html
Pekny vecer
Příspěvků: 521 10.05.11 00:31
Aha, zrovna jsem se chtela zeptat, co je sojove maso…
Zda se, ze tofu, coz nase mlada vegetarianka neji, budu muset vymyslet nejakou
„nahrazku“, diky 
Já ho nedělám, holky si vaří samy (žijí samostatně)
Standartní postup .

Ale dělají ho ze sojového masa (http://vegetarian.blog.cz/…/sojove-maso), a používají sojovou smetanu.
Jinak je to běžný segedín
Příspěvků: 521 10.05.11 00:15
Glama, jak delas vegetariansky segedin? Prosim recept, diky
Jolano . nesouhlasím
náhražkou to je pro člověka, který maso jí..
Pro
ně to není náhražka, ale jediná možnost 
Variantou, plnohodnotnou, je to pro vegana/vegetariána, který nic jiného nejí..
Proč se ochudit o chuť segedínu, jsem-li vegan. Jen ho udělám z „mých“ surovin (dcerky ho milují), protože jinak bych si ho dát nemohla.
Trošku si hrajeme se slovíčky.
„Náhražka“ vzbuzuje dojem něčeho…levnějšího, horšího, než je pro nás to „správné“. Pro VEG ale to naše „správné“ prostě není konzumovatelné.
Dcery jsou veganka (12let) a vegetariánka (ještě déle) a tak si téhle problematiky všímám.


A docela mě baví občasné reakce „masožroutů“ když nechápou, že holky ten salámek nebo řízeček fakt nepozřou. A následné vychvalování dobroty a úžasu, že takovou dobrotu nechtějí…
Ale…je to úplně stejné, jako snažit se mě přesvědčit, o co přicházím, když nejím ryby
Prostě je to marné, je to marné, je to marné
Příspěvků: 521 09.05.11 23:32
Naprosto nadherne napsano Glama
To
ja to jen tak v rychlosti odbyla… 
jeej Glamo
lubi sa mi ako si to vysvetlila..len to ma maly hacik..vies, ak
vyrobim salam zo soje a nazyvam ho salamom a pozivam a pouzivam ako salam tak to
je nahrazka masneho salamu pre vegosov a tych co to radi konzumuju a daju si a
aj pochutia –preco nie.. a ked vyrobim majonezu a pouzivam ju ako majonezu
kde sa pouziva majoneza tak to bude tak isto nahrazka..varianta je predsa len
daco ine
..to len tak na okraj..
..ked uz
mas rada nazyvat veci pravym menim tak preco nie..ja mam kamosku full vegan a
hladna teda je ..aj po nahrazkach
a ked
jej daco vyrobim tak bastii a to sa nemusim pri tych nahrazkach ani vyhrazat..a
ked sa podari nahradit chut tak celkovo ako original ..ohoooo..stastna ako blcha


Pekny vecer
Nic ve zlém, ale „náhražkami“ to nazývá jen člověk, který tomu nerozumí a svůj způsob stravování považuje za jediný… „normální“?…


Mé dcery říkají, že nebudou jíst mrtvoly, že si nebudou dělat ze žaludku hřbitov. Váže se k tomu i spousta jiných postojů a názorů. Není to samoúčelné.. Je to životní postoj.
Ony a jim podobní, to rozhodně „náhražkami“ nenazývají…jsou to prostě různě zpracované rostlinné potraviny.. Zpracované do různých podob. Jsou salámy náhražkami masa? Jsou sýry nebo jogurty náhražkami mléka?
Ne…je to jen různě zpracovaná základní surovina. A stejné je to se sojou např.
Mně sojový salám taky nechutná. Ale vegetariánům ano. A chutná jim ne proto, že ho výrobce nazval „salámem“, ale proto, že je ze soji.. a není z masa.. A majonéza je vyšlehaný krém jako základ studených omáček. Nazvat to majonézou je jen způsob, jak rychle přiblížit zákazníkovi, jakou konzistenci či použití má čekat.
Nejsou to „náhražky“ ale VARIANTY.
Občas se musím usmívat nad takovým nepochopením..ale chce to jen podívat se na věc z jiné strany než jen ze své a respektovat preference druhých..
Příspěvků: 521 09.05.11 21:57
Zebulon, rekla bych, ze organicky, nebo jak vy rikate – bio – sojovy protein a kvalitni olej, v mem pripade z hroznovych seminek, je rozhodne zdravejsi, nez ta vase „real“ majoneza
Anitto, pochopila jsem, ze nejsi vegetarianka, ale musim se proste nad temi nahrazkami usmivat. Nekdo se rozhodne byt vegetarianem a pak si kupuje sojovy salam, ktery vypada a chutna jako nejhorsi junior, nebo „majonezu“ vyslehanou z oleje a sojovych proteinu.
Příspěvků: 521 09.05.11 18:33
Tak jste mi opet dali napad!
Zacinaji
vedra, tyhle chlebicky budou prima.
A budou bez masla, s organickou Vegenaise (majoneza pro vegetariany) i kdyz vegetarian nejsem, jinou majonezu stejne nejim, tak mi tahle chutna a Feta cheese, nejaky zeleny nahoru, solit se nebude, ale mam rada barevny pepr a cayenne, neco z toho pouziju, uz se tesim
Patřím mezi ty, které jsou na soli závislí. Proto mě dnes potěšil článek na Seznamu:
http://www.novinky.cz/…i-vedci.html
Prostě každý extrém je škodlivý
Pozor děvčata..pokud dáváte balkán nebo nivu, solit opravdu nemusíte. Ale pokud děláte rajské chlebíčky ala já, na másle, čistou majonézu a cibulku či pažitku, tam se solit musí. Majonéza není tatarka a je ochucená jen veeelmi decentně. U těchto mých chlebíčku je posolení rajčat nezbytné. Jinak jsou mdlé chuti…
esme
taky mi prijde, ze u nas se zbytecne moc soli
Ano, esme, nejen nazor ! Ale i chutove bunky , ktere si neumi predstavit krmi (chlebicky s rajskym ) a kralovstvi bez soli. U nas je totiz SUL NAD ZLATO
Příspěvků: 4661 09.05.11 00:03
Nevím odkud je OlgaW. Možná také ze země kde se nesolí tak jako v ČR.
Vždyť ty sýry a někdy i majonéza obsahují soli dost. I rajčata obsahují sůl. Ve 100 gramech asi 11 miligramů.
Ve svém životě jsem měla několikrát jídlo, které by bylo chutné kdyby nebylo přesolené.
Ale každý má na to asi jiný názor.
Recept je moc pěkný, ale pro mě bude nezměněný – bez přidání soli.
Rajské chlebíčky jsou opravdu výborné.
Mám ale několik změn. Místo majonéozy, mažu plátky veky máslem. Místo cibule dávám pažitku a nedávám sýr.Neříkám, že se sýrem nejsou dobré, ale i bez něho, tedy jednodušší jsou skvělé.
Poznámku o osolení pokládám za důležitou.
Dostala jsem na ně, teď v neděli podvečer chuť,ale doma není veka. Tak až zítra.
Jen tak mimochodem, škoda že kupované veky jsou tak mizerné.
Příspěvek upraven 09.05.11 v 07:46
Hmmm, suši mám rád, ale na hlad je skutečně lepší toto,
nebo t o t o či TOTO
ANO ! Hlad je lepsi nez sushi se zelenym koriandrem

Wydro…i bez těch rajčat, cibule, másla a chleba je to pořád lepší než sushi…

glama, ono jen chleba s maslem a platkama rajcat, koleckama cibule , posolit a kam se hrabe sushi (brrr)
Dělám ještě jednodušší.
Veku namazat máslem, na to rajčata, osolit je, pak majonézu, na majonézu nakrájenou cibuli, ideálně jarní cibulku a nakonec opepřit.
Solení rajčat je důležité, jinak jsou chlebíčky takové mdlé, nedochucené..
Děláme je celé léto..
Příspěvků: 506 08.02.10 17:19
Recept je geniální ve své jednoduchosti a co víc, dobré chuti netřeba si přát. Komu vadí ostrá chuť cibule, zkuste pokapat rajské tatarkou, na ni pažitku a je tu pohlazení i pro oči
tyhle mám také ráda. Jsou výtečné i s Eidamem, ale dělám je bez cibule, je pro nás příliš těžká. Zkusím cibuli spařit, to se mi osvědčilo do pomazánek.