Recept Nejlepší zelný salát - s fíglem! Veg Linie

(Hodnoceno 5x) Česká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Nejlepší zelný salát - s fíglem!

Úvod

Syrové zelí je vydatným zdrojem vitamínu C a k dispozici ho máme celoročně. Při vaření dochází ke snížení léčivých účinků, proto je žádoucí konzumovat ho syrové v podobě salátů, zvlášť v zimních měsících, kdy je přísun čerstvé zeleniny malý.

Nepřidávejte žádnou vodu a ani cibuli – rychle zhořkne a druhý den se to nedá jíst!

Postup

Hlávkové zelí velmi jemně nakrájíte. Ne rozmydlit mixérem!

Vsypte ho do velké nádoby, zalijete olejem, octem, posolit, opepřit, přidat cukr. Nešetřete, ať je chuť výrazná! A teď přijde ten fígl: Ochucené zelí musíte mačkat, mačkat a mačkat, až z něj přímo stříká šťáva a ono krásně zkřehne, změkne a není tvrdé a suché jako řezanka!

Doporučuji tento výkon přenechat mužům. (Mě osobně za chvilku berou křeče do prstů.) To promačkávání je fakt podstatné! A salát je vynikající i druhý den, když se rozleží.

Ale většinou nevydrží – rychle se sní…

Recept je z kategorií: Saláty Zeleninové saláty



Nahlásit recept

Ověřený recept
  • 05.02.02 vloženo
  • 276917x zobrazeno

Čas přípravy

  • 30 min

Ingredience

  • hlávkové zelí bílé
  • kvalitní olej
  • sůl
  • cukr
  • ocet
  • pepř

Další zelenina:

  • červená čerstvá paprika nebo jemně strouhaná mrkev nebo co vás napadne dobrého - čerstvý kopr, kukuřice sterilovaná...

Doporučená příloha

  • všechna jídla na grilu – kotletky, prsíčka, karbanátky, taktéž vše čerstvě vytažené z udírny.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

meteoopava 22.07.14 17:00

Dobrota :-)

Odkaz na uvaření

Eleenora 10.04.14 13:24

Vyzkoušeno a je to dobrota. Přidala jsem i červenou papriku. :-)

Odkaz na uvaření

Zuzzule 06.04.14 22:12

Dlouhou dobu jsem hledala nějaký dobrý recept na zelný salát. Recept je až na to mačkání lehounký a výsledek? Naprosto famózní :-)

Odkaz na uvaření

Jari 12.07.13 17:52

.

Uvaření se již líbí 5 labužníkům
Odkaz na uvaření

KaPr75 24.06.13 18:52

luxusní salát, fakt dobrý a to mačkání tomu fakt dá.

Odkaz na uvaření

emise 13.06.13 20:14

když to nakrouhané zelí spaříš horkou vodou, nepřipravíš se o žádné vitamíny a ušetříš si práci s „hňahňáním“

Odkaz na uvaření

svirova 22.05.13 19:29

Koupila jsem dnes nové zelíčko, stačilo jen lehce promačkat. Dobrota.

Odkaz na uvaření

Svenja 13.05.13 15:31

Nemá chybu. Já ho bušila lahví od sektu :-)

Uvaření se již líbí 2 labužníkům
Odkaz na uvaření

softline 09.03.13 12:17

Přidávám fígl na fígl. Pokud nechcete dlouho mačkat, stačí použít silnostěnnou sklenici a dnem tlouci do salátu. Je to stejné, jako když se dělá domácí nakládané zelí. Zelí se nakrouhá a tluče se do zelí dřevěným tloukem až změkne a pustí šťávu.

Odkaz na uvaření

zlutejmodrasek 28.11.12 16:23

skvělý salát

Odkaz na uvaření

Buran 16.07.12 00:49

S promačkáním je vážně skvělý.
Akorát olej bych dával až nakonec, aby zelí neklouzalo mezi prsty a ruce stačilo opláchnout vodou.

Odkaz na uvaření

wydra 09.05.11 16:09

Odkaz na uvaření

glama 08.05.11 15:29

Dnes z mladého zelí. Nebylo tedy nutné nijak moc hňácat, stačilo jen lehce pomačkat…

Stránka:  1 2 Další »

Diskuse k receptu Nejlepší zelný salát - s fíglem!

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek
 
hejanda
1 příspěvek 20.11.13 09:57

Nejlepší Salát jaký jsem kdy dělala, děkuji moc za recept, už ho jinak nedělám, fakt velká mňamka :potlesk:

 
Dadooa
212 příspěvků 13.06.13 23:10

HeHe.. emise:když to nakrouhané zelí spaříš horkou vodou, nepřipravíš se o žádné vitamíny a ušetříš si práci s „hňahňáním“
Horka voda??? A vitaminum se nic nestane??? Sparit??? Genyjalni napad.. :roll: :zed: :roll: :lol:

 
radium
34 příspěvků 10.01.13 00:20

@di…a nyní se jmenuje Danda…

 
di
2297 příspěvků 08.01.13 23:48

Ha, že by se glama v ilegalitě stala ověřovatelkou? ;-)

 
chicken
1 příspěvek 07.01.13 14:43
Nic nového pod sluncem

Tato úprava zelí bílého i červeného se používá v každé restauraci a veřejném stravování pro přízdoby a oblohy. :)

To neměni nic na tom, že je to vynikající jídlo!!! :mavam:

 
wydra  13.01.12 12:05

Ten kren Alis nevyndavam z mrazaku za tyden, nechavam ho jen hodne zatuhnout, spatne jsem to napsala. Davam ho hlavne do repy a vysledek je silne slzici pokazde.

 
Alis
2550 příspěvků 13.01.12 07:45

Midlo, nevím, tolik zase nepamatuju, tudíž obehranost či módnost nedokážu posoudit. Nicméně sama jsem zastáncem toho, že jídlo podlého módě víc, než cokoli jiného. Stačí se podívat na dnešní módu v jídle.

Jen dodám, co pamatuju: maminka krájela na tenoučké nudličky, ručně, mandolínu si přivezla z Vídně až koncem osmdesátých let. Osolila, promíchala, do mísy dala talíř, zatížila. Nechala vypotit, ochutila zálivkou či jen sůl, cukr, ocet. Na drobné sirky mrkev. Žádný olej, žádný kmín, křen nebo smetana. V takové jednoduché podobě se nejvíc přibližoval tomu německému. Oni dělali salát i z čerstvého červeného, ale tam se nám nikdy nepodařilo jejich chuti, čerstvosti a křupavosti uspokojivě přiblížit. :)

Wydro – křen strouhat do tužky, to je jasné. Ale strouhat ho zmražený, už opravdu moc nepálí, on totiž mrazák velkou část toho „palčivého jako křen“ zlikviduje. A to mohu potvrdit, ač tvrdím, že moc jemný jazýček nemám a spoustu věcí a jemných nuancí, o kterých tu píšete, nerozeznám, tohle spolehlivě ano. Mám to vyzkoušené. Kus čerstvého a kus mraženého (stejný kus), nastrouhaný – výsledek: křen a „něco, jako křen“. :,(

 
iva  07.01.12 12:19

jistě casino, dál budu strouhat křen na ohlodávači, leč vybavena potapěčskými brýlemi.

 
wydra  06.01.12 23:15

Když se křen strouhá zmražený a „do tužky“ , nepálí a jde to krásně. I bez papíru. Na malých „slzičkách“ stačí (mně). Na těch dírkách, co ukazuje Iva se dělají kašičky pro mimina. Než si ale ustrouhat prsty, tak jsem používala struhadlo skleněné.
Iva ráda křenovou kašičku. To bych já ten křen ovšem radši oželela !

Příspěvek upraven 06.01.12 v 23:20

 
casino
4207 příspěvků 06.01.12 22:13

Iva, ten popis je pregnantní :palec:
Taková struhadla mám také… Měl jsem za to, že tento zákeřný ohlodávač hánků :evil: je určený ke strouhání parmazánu (především)
Ke strouhání křenu používám jemnou slzu…
Zkusil jsem tedy nastrouhat křen (dojídáme od silvestra uzené maso, tak k němu jablečný křen) na obou struhadlech:
Na tom „vašem“ jsem ronil slzy jak hrachy a nastrouhat stejné množství jako na jemné slze mi trvalo skoro dvakrát tak dlouho. Jsem si říkal, že výsledek bude jemnější. Není.
Na tom „vašem“ zůstalo ve struhadle víc křenu… Ale to je moje chyba, že jsem si vzpomněl na vychytávku s papírem na pečení (podle gmp?) ex post.
Tož tak.
Vy budete patrně dále strouhat na tom „ohlodávači“ a já dál budu ronit slzy na jemné slze
:)

 
iva  06.01.12 15:58

no nevím, na čem strouháte křen vy, casino… :nevim:

Jedna ze stran obyčejného čtyřbokého struhadla obsahuje malé čtvercové otvory, jejichž výstupky jsou velmi ostré (plech je proděravěn čtvercovými bodci a otřepy nejsou obroušeny, nýbrž slouží právě ke strouhání). Pak mám ještě plastové struhadlo s miskou a tu mrkev strouhám na tom prostředním dílu.

 
casino
4207 příspěvků 06.01.12 10:30

No, iva, možná budu za křena, ale nemohu se nezeptat:
co je to, to „křenové struhadlo“ :?: :)
Zatím mám česnekové – takové udělátko z keramiky (kameniny)

a oříškové struhadélko mezi dva prsty (jako na obrázku, ale jenže bez toho dřevěného fundamentu) :)

Náhledová fotografie

Náhledová fotografie

 
iva  06.01.12 09:44

no a já dělám salát z hlávkového zelí nakrájeného na WS kráječi na 3 mm nudličky. Po nakrájení zelí posolím, promíchám a nechám aspoň 1 hodinu ležet. Pak nastrouhám na křenovém struhadle mrkev a spolu s kysanou smetanou zamíchám do zelí. Někdy přistrouhnu křen, někdy přidám tatarku nebo nechám tak. Mrkev není nutná, je hlavně pro barvu.

 
midla
266 příspěvků 06.01.12 09:27

Tak já se přiznám, dělám od 80. let (postavili mě před tchýnin sporák) salát ze syrového bílého nemačkaného nekřehčeného zelí. Přidávám jen olej, sůl a kmín. Není to můj vynález, převzala jsem od známé jedné známé… Možná na začátku tohoto řetězu byla Alisina maminka… Mé vzpomínky mi ale našeptávají, že v té době to byla jakási móda, takový obehrávaný salát :nevim: Paměť je zrádná někdy :) a potvora.

 
casino
4207 příspěvků 06.01.12 00:35

Alis, také už jsem byl odhlášený…
Píšete:
když maminka dělala salát ze syrového, neblanšírovaného, nespařovaného, nedušeného zelí
Házím zpátečku a omlouvám se… :oops:
Salát dělám tak, že připravím HORKOU salátovou zálivku (špekovou, jako na hl. salát) a tou zelí přeleji. Zálivky je pouze malé množství, takže zelí v ní „neplave“ a ani není spařené, ale zelí je už vystaveno jakémusi tepelnému procesu, který podle všeho Vaše maminka nepoužívala.

 
glama  06.01.12 00:13

:lol: :lol: :lol:
Alis…já se kaju.. (buď ráda, že nemám vydání první… ;-) )
:mrgreen:

 
Alis
2550 příspěvků 06.01.12 00:07

Glamo, už jsem byla na odchodu, odhlášená, ale co bych kvůli tobě… :-)

Hanácký salát – nepřu se, moc si na něj nepamatuju, jedla jsem ho jen párkrát.

Salát ze syrového zelí… já vím, že nejsem už úúúúplně mladinká kočka, ale abych opravovala své dětské vzpomínky k době M.D. R.??? To máš u mě a vypiješ si to, to si piš!!!!!!!!!! (Vykřičníky moc nepoužívám, ale pokud tě nechci na dálku uškrtit, musím se nějak vybít :lol: )

Cituji sama sebe: Myslela jsem cca 70 a 80. léta 20. stol.

Možná za starýho Procházky se dělal, Casino, pak ale nejspíš upadl v zapomnění

 
glama  05.01.12 22:43

Alis, ale Hanácký salát se nedělal ze syrového, ale ze sterilovaného. Pamatuji, že jsme si ho doma dělávali. Měla jsem ho moc ráda…
Výborný nápad…! Zase ho udělám, díky :-D

Alis, opravuj dětskou vzpomínku :-D Právě držím v ruce Magdalénu Dobromilu, 10. vydání z r. 1881 a má tam, holka jedna šikovná, zelné saláty ze syrového zelí a to dokonce dva!
:mrgreen:

Příspěvek upraven 05.01.12 v 22:47

 
Alis
2550 příspěvků 05.01.12 22:38

Ano, zjednodušila jsem to, omlouvám se. myslela jsem cca 70 a 80. léta 20. stol.

Možná za starýho Pprocházky se dělal, casino, pak ale nejspíš upadl v zapomnění…ale já vím, jak byli všichni vykulení, co je to za novinku, když maminka dělala salát ze syrového, neblanšírovaného, nespařovaného, nedušeného zelí. V sousedním Německu to byl běžný salát, u nás nepamatuju nikoho, kdo by to byl v té době dělal. Schválně, koukněte do kuchařek, nepřu se, pokud najdete, ráda změním svou dětskou vzpomínku :-)

Snad jediné, na co si vzpomínám, byl hanácký salát ze syrového červeného s majonézou…Ale nebylo to později?

 
casino
4207 příspěvků 02.01.12 21:53

Alis,
to by bylo na dlouho: ČR, DVOJDOMEK, ČSFR, ČSSR, ČSR, řekl bych, že už za Starýho Procházky se dělal salát i ze syrového zelí :)

 
Alis
2550 příspěvků 02.01.12 20:31

casino, já nechápu, pokud ode mne chcete odpověď, musíte to trochu rozvést…

 
casino
4207 příspěvků 02.01.12 20:25

Alis,
"…v době, kdy v ČR salát ze syrového zelí nikdo neznal. :) "
Možná jsem jen špatně pochopil toho smajlíka…,

 
Alis
2550 příspěvků 02.01.12 19:47

Letos mezi svátky jsem dělala zelný salát bez mačkání. Nakrájela na drobné nudličky, zalila zálivkou a nechala odležet. Byl krásně šťavnatý a křupavě svěží. Asi tím, že je zimní období, všichni byli nadšeni, že svěže, čerstvě křupal. Přece jen – když se mačká, struktura zelí se naruší a není to tak křupavě čerstvé. Každopádně udělal radost a chutnal. :-) Jo – a dělala jsem ho tentokrát taky bez oleje, trochu z nostalgie, takový dělávala moje maminka, v době, kdy v ČR salát ze syrového zelí nikdo neznal. :-)

Příspěvek upraven 02.01.12 v 19:58

 
malyLibor
3 příspěvky 26.06.11 10:57

Inu, hňácejte či mačkejte, nadlehčujte, marinujte… Mně se ten recept moc líbí. Na starší, loňské zelí bych jistě použil i mačkání, ale ani na staré, ani na nové zelí bych nedával cukr. Raději na jemno nastrouhanou mrkev, která je sama o sobě sladká. Jinak ale salátek vynikající, z mlaďounkého zelí už se snaží v ledničce uležet, ale pořád jej chodím ujídat, tak nevím, jestli to tu hodinu vydrží. Děkuji za super recept.

 
Alis
2550 příspěvků 09.05.11 16:29

To je právě to, Wydro – nehájit a „zásadně“ nedělat jen ten jeden, jen tak může člověk rozšířit ta svoje spektra :D

Já se moc těším na salát svůj, Glamy, tvůj i Casina, všechny budou skvělé, i když každý jinak. :-)
Zálivkou myslím přesně to, co ty píšeš – akorát to dávám do sklenice a protřepu – udělá to bezvadnou emulzi a líp to obalí zeleninu :-)

Příspěvek upraven 09.05.11 v 16:29

 
wydra  09.05.11 16:11

Samozrejme je to jeste lahodnejsi s bazalkou , kterou dneska jsem mela posledni snitku.

 
wydra  09.05.11 16:09

Jak kazdy haji to svoje, to me bavii! Tak budu take ! Momentalne svacim kavu a tenhle salat (viz foto). Jak jsem uz nize psala. Nehnacam, nemackam ! Rada micham veskere zelene lupeni a pak pridavam to ci ono. To „ono“ mam rada treba prouzky susenych rajcat, kolecka nakladacek a cerne olivy. To zelene je jarni zeli a ledovy salat . Zalivky ja nedelam, ochucuji pouze olejem ochucenym, v tomto pripade ze susenych rajcat, soli, peprem a citronem. Natrhane a nakrajene lupeni pouze nadlehcuji salatovou vidlickou .Treba to i tak zkuste. Nebo treba i ne, jak libo :-P

 
glama  09.05.11 16:07

Vždyť já vííííííím… :-D tak to vyzkoušej tenhle… je úžasný!!!
http://www.labuznik.com/recipe.php?…
:mrgreen:

Casino, to je ale o nemladém, zimním zelí..
O mladém píši v komentáři doleji, že se silně mačkat nemusí.. ;-)
:mrgreen:

Příspěvek upraven 09.05.11 v 16:11

 
casino
4207 příspěvků 09.05.11 16:06

No, já tu čtu: „Ochucené zelí musíte mačkat, mačkat a mačkat, až z něj přímo stříká šťáva“ :wink:
Já nemačkám, ani nehňácám; uvařím zálivku jako na hlávkový salát a ještě horkou naleji na zelí. Promíchám, nechám vychladnout a nesu na stůl. Každý si nabere jak mu to vyhovuje: někdo jen takové mokré, a jiný ode dna i s marinádou…

 
Alis
2550 příspěvků 09.05.11 16:04

Vždyť já tě jen zlobím… :-)

Hňácej mačkáním, mačkej hňácáním. Sice si pořád myslím, že ten můj bude lepší (samozřejmě), ale já miluju všechny zelné saláty ze syrového zelí, určitě by mi i ten tvůj chutnal. :-)
Osobně nepatřím mezi lidi, co dělají jen ten jeden jediný pokrm a všechny ostatní nuance zatracují, mám ráda změnu :-)

 
glama  09.05.11 15:38

…ten jede.....si pleteš,ne?? :-D
Hňácání je silou…tady jen prsty stisknu… lehce..abych nejedla syrové zelí a zálivku zvlášť..
jj..mačkat se musí umět..! to kdejaký hňácal nezvládne :-D
:mrgreen:
:-P

 
Alis
2550 příspěvků 09.05.11 15:33

Kdo mačká, ten hňácá :D

Nezavadne, jen se zálivka dostane líp k chuti zelí, nejím syrové zelí a zálivku zvlášť… Pravda je, že s tou hodinou jsem to možná přehnala, nějak jsem nad tím neuvažovala. Přístě zmáčknu stopky od zalití do servírování :D

 
glama  09.05.11 15:29

Alis…já přece nehňácám…!
Píšu to..jen lehce pomačkám, jak to rukou míchám.. A jím hned..! Nemusím nechat hodinu stát a tak mi nezvadne jako tobě ;-) :-P
Copak na mé mistrovské fotografii nevidíš, jak je zelí svěží, zelené a již od pohledu křupavé??? :-P
:mrgreen:

 
Alis
2550 příspěvků 09.05.11 13:21

Glamo, když si tě představím v kuchyni, jak hňácáš mladé zelí, přes ruce bych ti dala, na hanbu postavila, do indexu pětku nasolila a do třídnice zapsala!!! :-) A věřím, že kdejaký šéfkuchař taky. :D

U nás se mladé zelí pokrájí – trochu víc na hrubo, než zelí v pokročilém věku – zalije zálivkou z oleje, cukru, soli a citrónu či octa, někdy se přidá pár kapek vody, zatřepe se na emulzi a tou se zelí poleje. Podobně jako ledový salát. Oproti ledovému se zelí zalévá dřív a nechá cca hodinu rozležet. Nicméně mladá svěží křupavost je zachována, není zvadlý hňácáním :-)

 
wydra  09.05.11 01:15

Jeste ze si muzu udelat svuj :-)

 
glama  08.05.11 23:31

Jasně, že pomačkat…a nebo nechat nejméně hodinu ochucené a promíchané stát..
Ale nejlepší je pomačkat a nadlehčovat cestou do úst ;-)

 
wydra  08.05.11 15:44

Pomackat JARNI zeli? Trestuhodneeee ! Naopak, nadlehcovat ! Teda glama, co to ctu!? :mrgreen:

 
glama  08.05.11 15:29

Dnes z mladého zelí. Nebylo tedy nutné nijak moc hňácat, stačilo jen lehce pomačkat…

 
esmeralda
4773 příspěvků 08.05.11 00:49

Alis, děkuji za vlídná slova.
Jsem ale ráda že mě v kuchyni nevidíš. Moje kuchyňská Faux pas by tě dohnala k smíchu a někdy i k slzám.
Mohla bych o tom napsat knihu…a nebyl by to žádný hubený sešitek. :oops:

 
Alis
2550 příspěvků 07.05.11 11:18

Za toto sloučení (či fúzi, jak je tu často zmiňováno) evropského a asijského receptu, za výměnu surovin podle zeměpisné polohy, za spojení nápadu klasického receptu s J. Oliverem a s Esmeraldou musí mít radost každý labužník s fantazií. Zvlášť, když se nejedná o žádný vysoce specifický, autentický a úzce regionální recept s definovaným názvem.

Úplně Esmeraldu vidím, jak se v kuchyni otáčí a všechno klape jak dobře namazaný strojek :-)
Tleskám :-)

 
esmeralda
4773 příspěvků 07.05.11 00:00

Alis, pochvalu zaslouží Jamie.

V sekacím robotu nakrouhám na jemné plátky zelí. On používal čínskou variantu (Wombok), ale měla jsem v lednici půlku obyčejné kapusty, tak jsem použila tu.
Dále na plátky chilli papričky, červenou cibuli. On přidal ještě ředkvičky, ale ty mi moc nevyrostly, tak jsem přidala červenou papriku (též na jemné plátky).
Pak jsem do všeho přidala lžičku sezamového oleje, citronovou šťávu (on používal limetkovou, ale nemám ji ráda a navíc citronů mám spoustu) a rybí omáčku (on to jen osolil).
Nepamatuji si jestli přidával něco sladkého, já jsem nastrouhala trochu palmového cukru. Ale obyčejný hnědý nebo demerara postačí.
On přidal nakonec koriandr, ale s tím neslavíme na zahrádce velké úspěchy, zato mám spoustu vietnamské máty a obyčejné máty. Přidala jsem dvě velké hrsti od každého.
Též jsem vynechala zázvor, neboť moje drahá polovice ho nemá ráda.
Vše jsem ve velké míse nemilosrdně promíchala a dala do lednice. Míchání se několikrát opakovalo. Každý si to musí dochutit podle sebe.
Hotový salát jsem posypala kvůli kráse sezamovými semínky.

Jamie říkal tomuto salátu Kimslaw, neboli kříženec Kimchi a Coleslaw.
Tady je jeho původní varianta z jeho stránek.

• a small bunch of radishes • 1 red onion • ½ a Chinese cabbage • a small bunch of fresh coriander • 1 fresh red chilli • 1 fresh green chilli • a 2cm piece of fresh ginger • 2 limes • sesame oil

Wash the radishes well. Peel and halve the red onion. Shred the radishes, red onion and Chinese cabbage in the food processor. Tip into a serving bowl. Add the bunch of coriander and the chillies (stalks removed) to the processor and whiz. Peel and crush in the ginger, then tip into the bowl.
Squeeze in the juice from both limes, and add a pinch of salt and a splash of sesame oil. Really scrunch together with your hands. Taste to check the balance.

 
wydra  06.05.11 21:14

Jeden lepsi nez druhy ! :potlesk:

 
glama  06.05.11 21:08

A nebo tenhle!!!
Pozor, jeho čas se už blíží!
 http://www.labuznik.com/recipe.php?…

 
wydra  06.05.11 21:01

A nebo tenhle zelny
http://www.labuznik.com/recipe.php?…

je fakt vyborny a hlavne z jarniho zeli. Kazdy den delam nejaky salat, tenhle patri mezi oblibene.

 
Alis
2550 příspěvků 06.05.11 19:40

Esme, prosím, zajímala by mě tvá asijská varianta zelného salátu, zvlášť, pokud je z čerstvého zelí.

Lydie, tvůj rcept by si taky zasloužil samostatnou stránku, sem s ním. Zelných salátů není nikdy dost :-)

 
lydia
1201 příspěvků 06.05.11 14:33

Já taky přinesu svou trošku do mlýna. Dělám zelný salát takto: Zelí jemně nastrouhám, osolím, jenom trochu promačkám a nechám odležet. Pár hodin, nebo přes noc. Potom si na pánvi orestuji slaninu, přidám asi 150 ml oleje, cibuli, podle velikosti hlávky 3–4 a přidám asi 200 g cukru, pořád míchám. Až cibule začne hnědnout, přidám asi 2–3 pl octa a odstavím. Touto zálivkou zaliju vymačkané zelí. Chutná den ze dne líp. Z červeného zelí jsem taky dělala salát, je pod mými recepty.

 
esmeralda
4773 příspěvků 05.05.11 23:51

Nedávno jsem dělala „zelný salát s asijsou tematikou“ podle Jamie(ho) Oliver(a).
On to také hňácal až se z něho kouřilo.
Já jsem to nechala uležet (salát, nikoli Jamese) v ledničce. Zelí pustilo vodu a bylo hotovo.
Myslím že trik je v nakrouhání na co nejjemnější nudličky.

Příspěvek upraven 06.05.11 v 12:17

 
di
2297 příspěvků 05.05.11 18:14

Mačkaný zelný salát dělám už léta, resp. od té doby, kdy jsem od své příbuzné, majitelky malého nakladatelství a autorky řady úspěšných kuchařek, dostala jako počinek ke svatbě útlý sešitek, právě vydanou „Natradiční vegetariánskou kuchařku“. Recept se liší v tom, že základními surovinami jsou 1 malá hlávka bílého zelí, 1 malá mrkev a 1 zelená paprika. Zelí a mrkev se nakrouhají, prosolí 1 lžičkou soli a promačkají, až se objem zmenší asi o polovinu. Teprve potom se přidají další suroviny (paprika pokrájená na proužky, 2 lžíce posekané petrželky, 1 lžíce vinného octa, 2 lžíce slunečnicového oleje) a vše se nechá cca 1/2 hodiny odležet. Mačkání bez oleje mi přijde praktičtější, ale jistě je to je jen věc názoru.

 
danda  05.05.11 10:57

Taky rukama hňácu, ale nakonec přidávám 1/4 hlávky jemně nakrouhaného, syrového, křupavého.

 
glama  13.02.11 16:47

Včera jsem dělala opět, ale z čínského zelí. To se totiž nemusí mačkat. :mrgreen:

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 Další »

Nejlepší recepty

Domácí svíčková omáčka Domácí svíčková omáčka
Losos na kopru s medovou omáčkou Losos na kopru s medovou...
Staročeské kotlety Staročeské kotlety
Pečený bůček s blumami Pečený bůček s blumami
Kuřecí nugetky s hořčicovo - medovým krémem Kuřecí nugetky s...
TOPlist