Recept Hlávkové zelí s vepřovým masem

Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Postup

Zelí nakrouháme v robotu nebo nakrájíme, rozetřeme se solí a necháme aspoň 2 hodiny aby pustilo šťávu. 1/3 zelí dáme do papiňáku, posypeme mletou papriku a chili. Na to navršíme dalíi 1/3 zelí. Zalejeme rajskou šťávou nebo protlakem ředěným vodou a přikryjeme zbytkem zelí. Dáme na plotnu a vaříme 15min! Maso nakrajime na velké kusy - zhruba 5×5×3cm
Cibuli nakrájíme na půlměsíčky a rozprostřeme na dno většího, hlubokého pekáče. Na cibuli položime maso, na maso kousky sádla. Podlejeme kávovým šálkem vody a dáme péct na 200°, nepřikryté, v předem vyhřáté troubě po dobu 50min. Poté přidáme zelí, pořádně zamícháme a pečeme dalších 30min. Správně by se mělo nechat vypéct na tuk, ale našé tetička tam ráda nechává i trochu šťavy.
Podávame s čerstvým chlebem protože má být správně dosti pálivé. Náš tatínek to jí jen tak bez ničeho … pardon, jen tak s pivem:-)
Recept pochází z Makedonie, vaří to naše oblibená teta.
Všem preji dobrou chut.

Recept je z kategorií: Vepřové maso



Nahlásit recept

  • 06.10.08 vloženo
  • 10190x zobrazeno

Čas přípravy

  • 2h

Počet porcí

  • 8 porcí

Ingredience

  • 2kg směs krkovice, plecko, bůček
  • 1 střední hlávka zelí
  • 3 velké cibule
  • 250ml rajčatové šťávy
  • sůl
  • 1 polévková lžíce mleté papriky
  • chilli podle chuti
  • 1 polévková lžice sádla (i více pokud chybí bůček)

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Podobné recepty

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku

Diskuse k receptu Hlávkové zelí s vepřovým masem

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek
 
iva  25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

tak uvařeno, snědeno a teď bych nejraději „zalehla kotouč u hrazení“.

Během pečení jsem si dala trochu šťávy stranou a smíchala a pošťouchala s vařenými brambory. Nádhera! Zbylo i na zítřejší večeři s chlebem, ale to si doostříme, dnes jsem se mírnila kvůli tchýni.
Srdečné pozdravení tetičce Airan!

 
bedla  25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Dando, proto jsem na Tvůj recept poukázala a je na každém co si vybere … my máme rádi změnu a kde je zelí a vepřové, můžeme na všechny způsoby. Právě jdu nakládat maso na grilování.

 
danda  25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem -bedlo-

Podobný, bohužel Petr vloni zemřel, ale ve čtvrtek přišel do krámu muž, zůstala jsem stát neschopna slova, jen ze mne potichu vypadlo - Petře? -, ten pán koukal a myslel si že jsem cvok, ale ta podoba, i ten přízvuk…prostě byla to hrůza, ale nebyl to on a nebyl ani Bulhar, dodnes mám pocit že se přišel podívat v jiné podobě. Ať tento nebo jeho recept, prostě jsou velice dobré a stojí za vyzkoušení.

 
bedla  25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Podobný recept zde má Danda, podívejte se, také zajímavé.

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Ewičko, KVB, tuhle směs dělám už L.P. Se sladkým i kyselým zelím podle chuti a roční doby, s rajčaty i bez rajčat. To víte, stupeň pikantnosti záleží i na stupni rozkladu strávníků. Moc nám to chutná, a to jsme mrtvoly mimořádně prožrané.

Manano, ani pár kuliček nového koření není od věci ;).

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Malý děti protestujou, vztekaj se a ječej když není po jejich, starci nad hrobem si takovejch věcí většinou nevšímaj a mrtvolám je to už úplně šuma fum.
Takže jako infantilní kecy bych mohl označit jedině blábol KVB.

Ewo, já do zelí dám ještě pár kuliček pepře a pár bobkovejch listů, nemá to chybu!

 
tea63
935 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem - Ewa :-)

Ano, jistě, já vyzkoušela mnohokrát. Jeden z oblíbených studentských receptů do remosky, asi před dvaceti lety. Tenkrát bez složitých návodů z Labužníka, jen podle chuti. No, dobré to je, zase jednou z nostalgie vytvořím. Děkuji alenotak za připomenutí. ;-)

 
Eja
3590 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Ewo, podle mne tomu nechybí nic, je to moc dobré. Dělala jsem to nadvakrát, první den jsem skončila ve fázi promíchání pečeného masa a zelí a druhý den pokračovala dopečením v troubě - myslí, že to nebylo ke škodě věci. Lžíce kysané smetany na talíř tomu taky neuškodila a čerstvý dobrý chlebík už vůbec ne. Doporučuji.

 
ewa
600 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Mrtvola a spol.: Vyzkoušeli jste tento recept? chybí mu podle Vás něco? něco byste přidali? nebo ubrali? jakpak Vám chutnalo?

 
KVB
75 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Pro Alenotak. Recept jsem zkusil a výsledek podle mne nemá chybu. Pokud máš víc takových, sem s nimi!! Infaltilní kecy Mrtvoly a spol. můžeme jen ignorovat a doufat, že je to časem omrzí.

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem - Manano,

koštlivý a bežžubý já nejradši ;)). A studená mi nevadí, ono v hrobě se stejně nevohřeješ. Takže jedna chrastivě-klapavá i ode mne.

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

No, byla trochu studená, že…

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

Tak se mi to líbí…:-))) A určitě nejsem sama.

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem - mrtvolo!

Tak za todle máš ode mě koštlivou a bežžubou pušinku!

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem - Márnice zdraví pastoušku!

Ne, hou, gentlemani nevymřeli. Když se mě zastanou dva takoví jako jsi ty a Manana, nechám se s radostí urážet třikrát denně a ještě budu potěšeně chrastit hnátem ;).

 
jolana
4988 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem

http://www.youtube.com/watch?…

;))
 
manek  25.01.09 03:43
Re: Hlávkové zelí s vepřovým masem - hou,

nechtělo by to teď další rýmovačku na téma „Dámy, styďte se!“ ???

 
anickav
2904 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí ...alenotak,

neblázni!

 
alenotak
3 příspěvky 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - VŠEM

Děkuji všem, kteří jste se vyjádřili k receptu a Vaše pozdravy tetičce ráda předám. Bohužel ta diskuze kolem je opravdu chvilkama nechutná a nedivím se tetě, že se jí do psaní nechce. Je to vlastně můj první recept vložený sem a asi zůstane poslední…opravdu jsem netušila, že to může dojít až tak daleko. Mimikova, Di, Bedla, Eja, Aničkav, ješte jednou děkuji.

 
jau
446 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Dovolím si zastat se Mrtvoly, mě se její humor taky (tedy většinou) líbí. Srandy není nikdy dost a i ta trošku drsnější (nemám na mysli hrubé nadávky a napadání) nechť má své místo na slunci. Myslím si, že kdyby to tu bylo jen o vaření, byla by tu dost nuda, ne?
A taky zdravím Airan, její recepty zde i na receptech.cz jsou jedinečné a vařím je hodně často.

 
Labužník jandule02
1054 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Grus je možná na mrtvoly háklivý, protože on musel pochovat inteligenci i vtip a zřejmě je velmi postrádá.

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - mrtvolo

musím ti zde dát bodíky, a sdělit ti, že jsi moje krevní skupina. (Pro ty, co drží dietu podle nich: mám AB0 Rh+-!)
Já už mám k tý mrtvole blízko, tak mohu říct, že jen málo žen má tak vytříbený humor jako ty. Jen bezostyšně pokračuj a na nikoho se neohlížej (ale co ti to vlastně povídám), já si tvoje hlody vždycky rád a s chutí přečtu. Dnes by se řeklo, že si je užívám!
Uts a wach!

 
manek  25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - hou,

hezká básnička, jenže jsi trochu mimo. Nejde tu o „ochranu“ kterékoliv ze zmíněných dam, ale o všeobecný pakt o neútočení a klidu zbraní. Do komentářů se dívám už jen velmi zřídka, protože se v nich téměř nic než různé invektivy v poslední době neobjevuje. Takže jsem ani nepostřehl, že tu nějaký grus je, ne tak abych tušil, že někde něo píše…

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem-Hou...

krásně podáno a zrýmováno ještě líp.
Opravdu škoda, že gentlemani vymírají, ovšem tuto skutečnost jsem zaznamenala pouze v obci labužnické…
No - tady se nakonec můžou chovat všelijak - není to v akci a je to anonymní… Jinak moje zkušenost z všední reality zní: - muži jsou mnohem galantnější než dříve a alespoň ti v mém okolí si žen (zvláště těch inteligentních a vzdělaných) přednostně váží… Tak třeba to prolomíme i zde…:-)

 
hou
48 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Ubohý prosťáček hou se Alenotak omlouvá, že zneužil diskusi pod jejím receptem. Odpusťte prosím, krásná, mladá dámo.

 
hou
48 příspěvků 25.01.09 03:43
Pánové, styďte se!

Řeklo si pár gentlemanů, že jsou strážci slušnosti,
Kamilio, Manek taky? mrtvolu vždy vyhostí.
Prý tu chrání jednu dámu, že mrtvola jí ublíží,
a tak jak sem něco píše, hned jí strkaj´do mříží.
Přišel sem však gruss, ten sprosťák, ošklivě jí nadává,
gentlemani jsou však zticha: „Vždyť je to jen mrtvola!“.
Je to smutné tohle vidět, trapná je to odplata.
Gentlemani už vymřeli. A Kamil? Pouhá atrapa!

Grussi, jste hulvát, hlupák a ubožák.

 
mimikova
84 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem, alenotak

Děkuji moc za výborný recept. Měli jsme dnes k večeři, je to super! Doporučuji!

 
bedla  25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem ... alenotak ...

neříkej, že Tvoje tetička je Airan, která na Lab vkládala tak krásné recepty! Pokud ano, mám pocit, že jsem se měla tu čest se s ní potkat. Je to dáma.

 
iva  25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

hmmm, to musí být dobrota…
Zelí bych už měla, zítra ještě koupím vepříka a v sobotu bude večeře jedna báseň. Nebo by mohly být i brambory, a to by šlo i na oběd, že? Jen toto jídlo nebudu vyjímečně dělat v pomalém hrnci, ale rozhicuji troubu… …nyní si jdu vylít klávesnici :))

 
tea63
935 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Mrtvolko, komentáře gruss, kamilio a podobné, nestojí ani za mrknutí jednoho oka.....Na podobné případy mám osvědčený recept… "S blbcema se nebavím ". Měj se moc krásně a hlavně žádné černé myšlenky !! …:-)

 
di
2387 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - alenotak

Moc a moc pozdravujte tetičku Airan, strašně mi tu chybí a její skvělé recepty taky!

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Mrtvolo… ale jdi Ty…:-) Však píšu, že vím o celé řadě dalších. Nenech se otrávit a hlavně - nerouhej se :-). Nestojí to za to…

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - Bono,

díky. Alespoň někdo ;).

 
alenotak
3 příspěvky 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - Eja a anickav

Děkuji, že jste si všimly receptu. Tetička Airan bude moc ráda, je to její výtvor.
Jen se tetičce do psaní nechtělo:-) Brrrr…tá češtína do ted nám delá problemy.

 
bona
2416 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - Grusse či Grussi,
  1. vyjadřuj se, prosím, slušně
  2. nemluv za ostatní, například já se s Tvým názorem neztotožňuji a vím o celé řadě dalších…
 
gruss
3 příspěvky 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem- hele mrtvolo

už tu každýho sereš.

 
gruss
3 příspěvky 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - Kamilio ty džentlmene

se s tim nemažeš co. Si teda ranař. a co to zelí?

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Muj ty Tondo kolenatej, Kamilku ty kluku zlatej, ty mě ale musíš mít v žaludku. No ani se ti nedivím, mě by taky štvalo, kdyby si ze mě furt dělal někdo srandu. Ale tou topornou, prvoplánovou ironií se mě nezbavíš. Můžeš ale tiše doufat, že mě ten karas přece jenom dožene a budeš mít ode mne pokoj na věky.

 
kamilio
545 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem - spisere

Dle tvého repertoáru a připomínek tě řadím mezi mistry kuchaře. A dokážeš-li se ještě omluvit jedné zakomplexované neznámé konfliktní, přesto přemoudřelé kreatuře osůbky ženského pohlaví, jsi u mě ještě navíc machr a frajer!

 
spiser
717 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem. Mrtvola.

Samozrejme ze si s tím nezacala Ty. Zacal jsem s tím já. A protoze jsem to chtel ukoncit, napsal jsem abychom radeji diskutovali jídlo. Tak to chápej, je to moje vina.

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem, Spiser,

já s tím nezačala… Diskutoval jsem o roztírání zelí. To je jídlo, ne?

 
anickav
2904 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

..ja si tiež myslím že toto zelí musí byť skvelé…

 
spiser
717 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem. Mrtvola.

Kdo má tento nápis na pomníku si uz nepamatuji. Je to uz rada desítek let co jsem chodil do latiny. Rád se nechám poucit.
O stavu lidstva bychom mohli diskutovat hodne dlouho ale ne na Labuzníku; to by nás skutecne ukamenovali. Diskutujme radeji jídlo.

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

Ano, Spiser, má přezdívka je možná divná, ale užili jsme tu s ní už mnoho legrace, třeba i halloweenské nohy a já jsem s ní velmi spokojená. Stav lidstva musíme vyřešit jinde, tady by nás kamenovali.
To, co jsem tu napsala není epitaf, ale nápis, který je v Čechách na bráně hřbitovů. A ten je v plurálu. A propos, víš-li pak, kdo má tento epitaf na náhrobku :D?

 
spiser
717 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem. Anickav.

To Ti rád verím, videl jsem to také v plurálu ale puvodne je to v singuláru. Tohle si nechal napsat na pomník jeden z rímských filosofu. Alespon tak jsem se to kdysi ucil v latine. To ale není dulezité, chtel jsem to jen upresnit. Bylo by zbytecné o tom debatovat.

 
anickav
2904 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem,spisere,

u nas na starej kovanej brane jedneho cintorina (hrbitova) je to tiez v mnoznom cisle…

 
Eja
3590 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem

K receptu - to vypadá skvěle, mohlo by to být dobré i ohřáté druhý den, tak asi dneska uvařím a zítra sníme. Poreferuji.

 
spiser
717 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkové zelí s vepřovým masem. Mrtvola.

Nezlob se ale také si myslím ze Tvoje prezdívka není zvolena prílis stastne vzhledem k tomu, ze se na Labuzníku jedná o jídlo. Ze by lidstvo bylo zrovna v tristním stavu si také nemyslím. Alespon ne zatím. A ta poslední veta je nepresná. Latinsky je to: Eram quod est, eris quod sum. Tedy „Byl jsem co jsi, budes co jsem“. Jedná se o epitaf.
Doufám ze mi muj komentár promines, není myslen nijak zle.

 
mrtvola
1394 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkove zeli s veprovym masem

Pocit existenciálního zmaru z tristního stavu lidstva…
„Co jste vy, byli jsme i my - co jsme my, budete i vy.“

 
mimikova
84 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hlavkove zeli s veprovym masem - Mrtvolo,

Děkuji za vysvětlení. Nic protí Tobě, ale z té přezdivky je mi nějak zvláštně. No, chuť k jídlu mi určítě nepřídá. Co Tě k tomu vedlo, prosim Tě?

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 Další »

Dnes doporučujeme: Smetanový koláč s revení

Inzerce

Domácí vanilková zmrzlina ze Salka

24.06.16 | Jak si připravit doma vynikající zmrzlinu bez toho, aniž bychom potřebovali zmrzlinový stroj? Úplně jednoduše... :) Pouze ze Salka a šlehačky. (číst dále)

Inzerce

Jak se stravovat na dovolené a čemu se raději vyhnout?

26.06.16 | Letní dovolenou má většina lidí spojenou se sluncem, mořem a dobrým jídlem. Ne vždy ale máme to štěstí a narazíme na kvalitní stravu. Na co bychom si tedy měli dát pozor, abychom se vyvarovali zažívacím problémům? (číst dále)

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Nejlepší recepty

Bramboráky s bylinkovým krémem Bramboráky s bylinkovým krémem
Pečené papriky s česnekem Pečené papriky s česnekem
Chléb s celerem Chléb s celerem
Květákové placičky s majoránkou Květákové placičky s...
Chilli con carne Chilli con carne

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Jarmark

bazar, oblečení, hand made
www.jarmark.cz

TOPlist