Recept Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií

(Hodnoceno 1x) Americká kuchyně Do oblíbených Chci uvařit Tisk Na e-mail

Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií

Postup

Na voskový papír vytvarovat velkou placičku z masa (asi 14-15cm) větší než je bulka, protože maso se scvrkne běhen grilování. Nepřepracovat, burger by byl tuhý. Vložit do chladničky na několik hodin.

Rozkrojit bulku a ogrilovat ji na řezné straně do zlatova.

Položit masovou placku na lehce olejem potřený rozpálený gril, nebo grilovací mřížku položenou nad plechem s okrajem (mřížka má být asi 10cm pod grilem) a grilovat ji na jedné straně asi 2-3min. Osolit a opepřit jednu stranu masa. Obrátit maso a ogrilovat ho opět asi 2-3min. až je podle Vaší obliby. Maso má být asi 70°C vnitřní teploty (nakrojit jeden burger a je-li uprosřed nedodělaný, vrátit ho na, nebo pod gril. Nikdy se nesnažit smáčknout burger špachtlí, nebo do něj píchat vidličkou, vytkla by z něj šťáva.

Lehce potřít obě ogrilované části bulky máslem. Vrchní část bulky potřít kečupem a potom majonézou. Nahoru položit cibuli, okurku a salát. Úplně nahoru položit plátek rajčete.

Ogrilovaný hamburger položit na spodní část bulky a nahoru přiklopit navršenou vrchní část (požijete-li plátek sýra, tak ten položit na spodní část bulky, před přidáním hamburgera).

TIP: Hamburgery podáváme na talířích obložené hranolky a s kečupem, nebo octem.

.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­.............­..............

P.S. Historie amerického hamburgeru:

1885 patnáctiletý chlapec jménem Nagreem Seymour (Wisconsin) prodával masové koule ze svého vozíku taženého volem na místním jarmarku. Obchod však nezkvétal a chlapec si ihned uvědomil, že není lehké pojídat koule během procházky po jarmarku. Dostal ihned nápad splácnout masovou kouli na placku a dát ji mezi chleby. Svůj nový výtvor nazval ¨Hamburger Charlie¨, který ptodával každým rokem až do své smrti.

1890 Luis Lassen (Connecticut) taktéž podával ¨první hamburger¨ve své jídelně. Pomlel všechny zbytky masa a prodával z nich sendvič těm, co měli naspěch.

1891 Otto Kuasw byl kuchařem v německém přístavu Hamburg a podával velice oblíbený sentvič námořníkům, kteří se tam zastavili. Byl to tenoučký plátek z klobáskového masa osmažený na másle (známý jako ¨Deutsches Beefsteak¨) . Nahoru bylo položeno volské oko a vše se podávalo mezi dvěmi krajíci máslem namazaného chleba. Jeden námořník, který byl jak v Hamburgu, tak v přístavu New Yorku, kde pověděl místním restaurantérům o Ottově výborném sentviči. Ti se nápadu ihned uchytili a začali nabízet stejný sentvič o který námožníci pojmenovali ¨Hamburger¨.

1892 rodina Menches z Athen v Texasu se považuje za vynálezce hamburgerů. Jednou za velice horkého a vlhkého počasí řezníci přestali zabíjet prasata a tak rodina Menches zaměnila maso za hovězí.

1894 Většina texasanů však považuje za opravdového vynálezce Fletch Davis s přezdívkou ¨starý Dave¨ také z Athen. Ten první položil syrový steak z pomletého hovězího na gril a ogriloval ho do křupava po obou stranách. Potom na něk dal plátky syrové cibule a vše položil mezi domácí tousty. Netrvalo to dlouho, když se rozkřiklo, že Dave připravuje ty nejlepší sentviče v celém Texasu. Dave si každým rokem otevřel stánek na světové výstavě v St. Louis.

1916 Kuchař Walter Anderson vytvořil bulky na podávání hamhurgerů . Těsto bylo hutnější než chleba a na začátku se peklo ve tvaru čtverce velikého natolik, aby se tam vešel jeden Hamburger. Nakonec použil svých životních úspor a koupil starou tramvaj, ve které otevřel restaurant s hamburgery.

Toto je pouze Americká historie, protože jinak bychom museli jít ke středověkým Tatarům do Středné Asie pro tatarský biftek ;o).

Recept je z kategorií: Minutky



Nahlásit recept

  • 08.02.04 vloženo
  • 74616x zobrazeno

Počet porcí

  • 1 porce

Ingredience

  • 1 hamgurgerová bulka se sezamovými semínky
  • 140g pomletého ne moc libového (burger by byl moc suchý) a ne moc tučného hovězího masa (burger by se moc scvrknul)
  • ochucená sůl a pomletý černý pepř
  • olej na BBQ, nebo grilovací mřížku v troubě

Přílohy tradiční

  • máslo, 2 lžičky majonézy, 1 lžíce kečupu, 3 plátky nakládané okurky, plátek cibule (může být posekaná), jeden plátek z velkého rajčete, list nebo dva ledového salátu

Další přílohy

  • 1/2 lžičky hořčice, 2 osmažené slaninové proužky osušené na ubrousku, osmažený plátek cibule místo syrové, plátek amerického sýra, nakládané sladké zeleninové dochucovadlo (pickled relish), jalapeňos papričky,atd.

Tip redakce

Na AkčníCeny.cz najdete, kde seženete nejlevnější suroviny k tomuto receptu.

Uvařeno uživateli

Vyzkoušel jsem tento recept Přidat hodnocení nebo fotku
Odkaz na uvaření

Nira 10.03.12 14:41

Uvaření se již líbí 1 labužníkovi
Stránka:  1 2 Další »

Diskuse k receptu Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií

Odebírat nové komentáře a uvaření tohoto receptu do upozornění

 Váš příspěvek
 
Frantiska
920 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Ja jsem nejlepsi hamburger jedla v Londyne, ale v USA jsem nikdy nebyla. Byl dokonaly, chodila jsem na nej do jednoho obcerstveni, ktere vlastnili bud Pakistanci nebo spis muslimsti Indove, takovy se u nas nedostane :(((( vsechno delali primo pred vami, opekli maso, housku, hranolky

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Elénko,

děkuji Ti za pochopení! Doma připraveným hamburgerům zdar a chvála.......;o)

Přeji Ti příjemný podvečer!

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Eleeen

Když už bych si dělal doma placku z mletého masa, dal bych tam napůl bůček, aby to bylo mastnější, a hodně drobně sekané cibule, kterou já rád a těžko bych si ji v mletém mase odříkal, a přidal bych hrubě mletý pepř. A nikdy bych si tenhle karbanátek, jak my tomu tady v Čechách říkáme, nedal do sladké housky se salátem, ale vzal bych si k tomu žitnej chleba, kyselou okurku, nebo plnotučnou hořčici.
Takže jak vidíš, já se s hamburgrem stále míjím, a asi se už nepotkáme.

 
jau
445 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Vladko

Děvče, děvče, Ty jsi ale troufalé:-))))))))))

 
penda
4753 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Levný a též chutný, po domácku dělaný hamburger:
Na masovém strojku rozemeleme 3 špekáčky, přidáme jemně pokrájenou cibuli a prolisovaný stroužek česneku. Do směsi přimícháme 1 trojúhelníček taveného sýra, 2 vejce a dle potřeby strouhanku a sůl. Z této směsi vytvoříme 6 placiček, které vložíme do fritézy na 3 minuty. V troubě si zatím rozpečeme nařízlé bulky, potřeme je hořčicí, vložíme upečené masové placičky, proložíme plátkem cibule, zeleného salátu či okurky a rajčete. Případně zakapeme kečupem.
(Pokud neseženete masové špekáčky, nahraďte je libovolnou uzeninou.) ;o)))

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Ivečku,

já snad budu muset finančně přispět Tvým výzkumným cestám za hamburgerovými reportážemi ;o))).......... ačkoliv jsi to Ty, co si pochutnáváš..­.........

Pěkný den Ti přeje,

 
Labužník jandule02
1052 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Ještě nakonec. Z diskuze vyplynulo, že většina z Vás není z Prahy. Já ano. Narodila jsem se tu a žiji tu celý život. Jenom malá poznámka. V Praze (ale pokud vím, tak i jinde po Česku) v posledních tak 10 letech vyrostlo spoustu opravdu dobrých a cenově dostupných restaurací - bez hamburgrů. Někde jsou kuchaři dobří, někde výborní a jsou i případy, kdy je kuchař génius. Zkuste si např. dát steak ve Štěpánské ul. nebo jejich houbový krém (polévka).

 
Eleeen
1127 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Tak jsem si poměrně důkladně pročetla recept i diskusi a nechci vyvolávat další spory anebo cokoliv, jen se vyjádřím, co si myslím já:
MAC´S: několikrát cestou z výstaviště kolem 22. hodiny večer už nám nezbylo nic jiného než se u fast foodu zastavit, ale vždycky jsem si dávala buď hranolky anebo zel. salát anebo (když mě honila mlsná) jejich zmrzlinu. PROČ mám odpor k hamburgerům z fast foodů, ale také k těm, co se prodávají mražené v obchodech apod.? Protože mi prostě SMRDÍ. A tak bych do nich ani kousnout nemohla.
PRO AFTICa: Není to pokrytectví, jen se mi svým smradem, ne vůní, hnusí a proto nejsem schopná je pozřít.

V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ TÍM NEZAVRHUJI HAMBURGERY!!!!

PRO MANANA: asi jsi si špatně přečetl poznámku (tuším od Iva), on nechtěl, abys jedl hambáče z fast foodu, ale aby sis pomlel nějaké dobré masenko a udělala si hamburger kvalitní a svůj. ten by Ti určitě chutnal.

PRO IVA: souhlasím bez výhrad

DOMÁCÍ HAMBURGERY DĚLÁM, MAJÍ VELIKÝ ÚSPĚCH. Proč? Protože používám housky, které nám chutnají, používám maso, které sama vyberu a sama pomelu, ochutím a smažím. Ingredience, které přidávám, se různí podle nálady. Někdy do masa dám i mletou papriku. No a co, nám to chutná. A od toho je to DOMÁCÍ HAMBÁČ.
A obloha??? Můj přítel nesmí majonézu ani tatarku, tak on ji nemívá a můj švagr vyžaduje do hamburgera zelí ve sladkokyselém nálevu!!!!
určitě dávám ledový salát a nemusí být hořký, klidně může být křehoučký a pro mě - i když k jiným jídlům fakt nemusím kečup, tak z domácího hamburgra mi fakt musí téct do rukávu, jako Ivovi dresing v Jugoslávii.

Domácí hamburger je vynikající jídlo, které nelze v žádném ohledu (mimo jména) srovnat s kupovanými (alespoň v Česku) hamburgery. Navíc jsou opravdu připravované s láskou a v případě labužníků i s kulinářským umem a velkovýrobna placatých srandovních „mletých pleček“ se prostě s domácím karbenátkem v housce NEDÁ srovnat.

BABI: AŤ žijou domácí hambáče!!!!

 
Ivo
1031 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický hamburger ze Stodolní ulice

Jako odškodné za můj předcházející příspěvek Vám chci nabídnou a pozvat Vás zde TARGET = _new :-)))

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Hamburger

Především: když jsem zmiňoval Američany, samozřejmě jsem tím myslel Američany z U.S.A., nemyslel jsem ani Kanaďany, ani Mexičany, ale ani v U.S.A. žijící Evropany (tady naopak mám na mysli všechny národnosti z Evropy, abych je nemusel jednotlivě vyjmenovávat).

Dále bych chtěl sdělit, že já mluvím jen a jen za sebe oproti babi, která, jak jinak, zas mluví i za mne a mnohem lépe než já ví, co jsem na vlastní kůži zažil výlučně já.

Samozřejmě vím, že existuje spousta amerických kuchařek, kde je pokrm připravován z různých částí hovězího dobytčete. Neznám všech 300 miliónů Američanů, ani jsem s nimi se všemi nestoloval, ale znám jich dost, abych se mohl do nich vcítit (dnes je ta empatie trendy!) a prohlásit, že být Američanem, neviděl bych jediný důvod, proč bych si měl z hovězího dát kližku, žebro, nebo – ó ta hrůza! snad srdce na slanině! místo oblíbeného steaku. Babi má velkou pravdu v tom, že v Americe (nyní mám na mysli celý kontinent Severní i Jižní Ameriky) lze z tamního masa jako minutku připravit i tzv. hovězí zadní i přední.

A babi, v U.S.A jsem jedl hamburger i cheeseburger, ale nikde jsem se tam nesetkal s CHEESEHAMBUR­GEREM, jak by se dle tvé poznámky měl sýrový burger jmenovat.

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Jandule,

nám se letos také podařilo zakoupit ¨balíček¨ mladého býčka, kterého majitelé nechtěli, anebo nemohli uchovat do jara. Je to dobré znát kde se býček potuloval..... Ještě lepší by však bylo mít maso uzrálé, ale na to nejsem zařízená. Jsem velice ráda, žes recept vyzkoušela v domácím podání. Ta paní sousedka Ti dobře poradila, někdy také tak dělám (myslím si, že je to v něktrém receptě na Labu), maso je tak křehčí.

Přeji Ti příjemný podvečer!

 
Bali
1255 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.BABI,

ano, prožila jsem v Praze dva „žravé“ dny.

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Bali,

tak sis zase pochutnávala?

Pěkný den!

 
esmeralda
4799 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií - Ivo

na téma McDonald's by se dalo diskutovat do nekonečna.
Nedá mi ale zmínit jeden malý postřeh: že to Kačence opravdu chutná - to jsou tvoje vlastní slova. A podle návalu v Mac's hned u muzea usuzuji že není jediná.
Co bys tedy chtěl? Aby jí to nechutnalo?
To co je na obrázku vypadá na Junior Burger. Porce míněná pro děti. Jistě ji to i nasytilo, jinak bys jí určitě jako dobrý otec koupil větší burger.
A to, že na obrázku něco zobrazují a dostanete něco jiného je váš problém. Kdyby mi něco takového předložili, tak pěkně poděkuji a odejdu (samozřejmě bez zaplacení).
Oni by jistě brzy pochopili že si to zákazník prostě líbit nenechá.
Hawk, domluvila jsem (prozatím). :-))))

 
Labužník jandule02
1052 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Milá babi,
dala jsem na Tvoji radu a vyrobila podle receptu, trochu počeštělého. Mám asi výhodu, že hovězí kupuji od farmáře - formou 1/2 mladého býčka do 20 měsíců věku. Tím bych řekla, že je kvalita zaručena, zvlášť když vím, že zvíře je přes léto zdravě paseno a nikoli krmeno chemickými směsmi a podobnými hrůzami. Z tohoto masa - použila jsem na to nízký roštěnec ručně mletý - na grilu na dřevěném uhlí nemá chybu. Sousedka mi ještě poradila jednu věc - po umletí zapracovat do masa 2 - 3 lžíce studené vody a nechat odpočinout. Hamburger je pak šťavnatější. Takže asi nejlepší je spoléhat na vlastní tvorbu a nechodit do fast foodů - tedy já je stejně nesnáším.

 
Bali
1255 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

vcera jsme meli v makedonske restauraci taky jejich hamburger!! Vybornou Pljeskavici. Coz je pul hovezi a pul jehneci. Mnam!

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Hovězí maso v obrázcích

HOVĚZÍ MASO
(klikněte si na červená slova)

VNITŘNOSTI
(klikněte si na slovo miscellaneous)

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Vývar ze svíčkové...

tak to už je opravdu na hlavu padlé!!! a každopádně absolutní výmysl!!! A víte jak se přeloží do angličtiny karbanátek…burger. Jméno Hamburger nemá co dělat se šunkou, ale s městem Hamburg!

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký burger - čokoládko,

děkuji Ti za Tvůj komentář! Myslím si však, že Ti raději napíši do soukromé pošty ;o)

Přeji Ti příjemné odpoledne!

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Absolutně nesvědomité Manano,

hlásat takové nepravdivé bludy! Vždyť Ty nevíš o čem mluvíš. Mám také tak brát stránky mexické kuchyně? A protože pod slovem americký, je mimo USA a Mexika zahrnuta i Kanada, musím říct, že mám po 40ti letech tamního života nejspíš trochu víc znalostí o gastronomii a dostupných ingrediencích než Ty.
Koho to zajímá, tak se podívejte na tuto adresu, jaké druhy hovězího masa se tam používají. (Nebyla jsem z nějakého důvodu schopna adrasu zamodřit.)

http://www.foodsubs.com/Meats.html
a také vnitřnosti atd.
http://www.foodsubs.com/Meatvar.html

Je to dostačující? To je přece kuchařův ráj! A navíc ta kvalita! Dostanete to koupit zde?

 
cokoladka
41 příspěvků 11.01.07 20:05
Hamburger manano,

mozna ze ti nemusi chutnat americky hamburger,ale psat ze americane nejedi nic jineho nez svickovou a t-bone steak neni vazne pravda…americane jedi celou kravu a jen popis ruznych druhu steaku,ktere se jedi v americe by vysel na pul strany…nehovorim o duseni hoveziho,o peceni hoveziho a ruznych jinych upravach na kazdou takovou upravu se pouziva uplne jine hovezi a ne svickova !!!!

 
Manana
1516 příspěvků 25.01.09 03:43
Ještě pár slov k hamburgru

Hamburger, protože je americkej, by se měl dělat výlučně ze svíčkové. Američani totiž jiné hovězí než svíčkovou a T-bone steak nejedí, i hovězí polévky a vývary dělají ze svíčkové, dovedete si představit tu uvařenou hrůzu?
Někdo měl v diskuzi připomínku, že kdybych ten hamburger ochutnal… Ochutnal jsem ho u nás v Čechách po otevření McD, jedl jsem ho i v Texasu, zemi výborného hovězího, a připadá mi to všude stejně nepoživatelné, zejména když se to ještě vloží do té hrozné sladké buchty.
Kdybych dostal na výběr mezi kompletním hamburgrem a naším českým karbanátkem s bramborovou kaší a okurkou, tak nemám co řešit.
A v případě americké nouze dávám přednost KFC.
Ať žijí „šunkové burgry“! (Pro ty, co nemluví anglicky: to je překlad „hamburgru“.)

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Ivečku,

mnohé díky za vyčerpávající rozbor a fotografickou reportáž, ktrá je víc jak báječná! Co mohu dodat ;o)

Přeji Ti krásný podvečer!

 
buraci
1136 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií. - ba

Diky:-) Tahle diskuse ve mne vyvolala takovou touhu po hamburgeru, ze budou zitra k veceri, pekne se vsim vsudy i s hranolky. A presne jak pise cokoladka, neni nad ten pocit, kdyz se clovek poprve zakousne:-) Pekny den!

 
cokoladka
41 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

tedy jelikoz ziju v usa a diky me praci mam projezdene krome asi peti statu cele spojene staty,tak musim taky zareagovat…je zde spousta retezcu,kde hamburger dostanete,nekde chutove lepsi a nekde chutove horsi…v kazdem pripade se jedna o rychle obcerstveni a nikomu bych nedoporucovala soudit podle toho americkou kuchyni a hamburgera…je zde dost restauraci ,kde je cenova hladina trosku jina a kdyz si objednate hamburgera tam,tak ho dostanete jednak ve skvele housce a maso je uplny zazitek…mnozstvi zeleniny k tomu a krupave hranolky…kdo ma rad mlete maso tomu tecou sliny a takto pripraveny hamburger je skvely !!!!.....a dovolim si reagovat na poznamku dandy…myslim si,ze je pravda ze s batuzkem clovek pozna kolorit dane zeme a jeji zvyky,ale aby clovek pochopil kuchyni v USA,tak na to opravdu batuzek nestaci…vesmes dobra kuchyne ve statech je opravdu v drazsich restauracich a pokud by chtel clovek poznat neco za malo penez tak pak jsou to mista napr.mezi cernochama,kteri vari myslim docela skvele,ale nemyslim,ze jen tak s batuzkem se tam nekdo vyda… a pokud nekomu prijela kolegyne po mesici dovolene z usa a dokaze rict,ze nenasla dobrou stravu,pak neumela hledat…naopak…zde najdete vse od spatnych fast foodu,ktere nestoji za nic pres lepsi fast foody az po takove mnamky o kterych se vam nesnilo…a sama za sebe musim rict ze hamburgera miluju a rada si ho i sama delam…uz jen pohled na krupavou housku naplnenou vybornym mletym stavnatym hovezim a spoustou zeleniny a omacek mne nenechava chladnou a presne vim jaky pocit se dostavi kdyz se do nej poprve zakousnu…kdo se snazi sam sobe namluvit ze by to nejedl je pak pokrytec ,protoze kdyz mate radi mlete maso,tak dobry hamburger si samozrejme zamilujete…vsem preji hezky den!!!

 
danda  25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií. - ba

a kde se tedy dá poznat gastronomie ?

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Dando,

také mám zkušenosti z mládí s tímto druhem turismu a musím s Tebou souhlasit, že je to dobrý způsob jak poznat lidi a jejich zemi (o tom se zde však nemluví). Každopádně však ne gastronomii té dané země!

Zdraví,

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Helčo a esme,

děkuji moc za referenci k Mr. R.A. Kroc!

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - alis,

díky za připomínku o mletém mase. Máme zde na Labu celý seznam receptů a nedá se říct, že jsou mizerné. Budu se opakovat když řeknu, že úspěch leží v kvalitě masa a tak když si koupíme někde v supermarketu bůhví kolik dní staré umleté maso o němž ani nevíme jeho obsah, nemůžeme očekávat stejný výsledek, jako při po domácku umletém mase s vyjímkou snad od řezníka, kterému důvěřujeme. A co se týče těch chuťových pří:,–( které jsem vyjmenovala, je to pouze kostra a měla bych ji rozšířit. Máš pravdu, patří tam i to avokado, nebo guacamole, chile papričky, chili s fazolemi i bez nich i salsa.
A navíc, je to typický hospodský pokrm ;o) Děkuji Ti za vyzkoušení receptu!

Měj se pěkně!

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - buraci,

Musím říct, že jsem nadšena, když uvidím Tvé jméno u komentářů, kterých si vždy velice vážím. Nejenom proto, že jsi mi sympatická (doufám, že za to nebudeš trpět), ale proto, že Tvoje postřehy jsou k věci a jsou objektivní. A navíc, jakou pravdu máš při komentování cen a také kvality. Je jasné, že takovýto 80 g hamburger musí být jiný než 227 g hamburger (známý jako ¨half pounder¨). Měla jsem však spíš mluvit o beef burgerech, oproti chicken burgerech a turkey burgerech (kuřecích a krůtích), veggie burgerech (zeleninových jako je tofu), hamburgeru bez housky (díky módnímu pobláznění s karbohydráty). Také však bambi burgerech (z vysoké zvěře), buffallo burgerech (bizoní/zubří), beefalo burgerech (hovězí a zubří), ostrich burgerech (pštrosí). Díky za Tvůj čas!

Příjemný den Ti přeje,

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - esme,

děkuji Ti velice za komentář! Osobně vím, že se zde nemínilo mluvit o McDonald, ale o hamburger=kva­litní hovězí maso na BBQ, nebo pod grilem. Je mi líto, že se někdy nedovedeme udržet daného téma a přidat nějakou zajímavost, jako jsi udělala Ty ;o) To, že se v Austrálii mezi přílohami podává červená řepa jsem věděla, ale o ananasu ne.

Pěkný den!

 
Ivo
1031 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - moje bláboly :-)

Několik mých neobjektivních subjektivních postřehů a poznámek:

My češi máme jednu relativní výhodu i nevýhodu zároveň – všechna ta zařízení rychlého občerstvení, řekněme „amerického“ typu, zde vznikla nedávno. Proto si velmi dobře pamatujeme (alespoň ti, kdo chtějí) kvalitu nabízeného sortimentu při jejich uvádění do provozu a můžeme ji porovnat s kvalitou dnešní. Já osobně tyto podniky (na rozdíl od mých dětí) příliš nenavštěvuji, ale nejmarkantněji pociťuji úpadek kvality u našeho (rozuměj tím ostravského) KFC. Co tam se někdy pod tou strouhánkou skrývá, to prostě žasnu. Nadšený z toho bývá akorát náš hafík. A protože nejsme sami, kdo máme podobné pocity, tak vznikají i tyto smutné obrázky.

Kdesi jsem tu četl Afticovo pojednání, kde se (mimo jiné) zmínil i o kvalitě jedinců, prohlašujících, že by do McDonald nevstoupili. Zde vytrhávám z jeho článku:

„…Nejdu ale do takových extrémů abych zavrhoval například hamburgry, jenom proto, že je někteří lidé nejedí, ne proto, že jsou přesvědčeni že jim mohou uškodit, ale jen proto, že jsou snobové a nebo že mají obavy že by to mohlo uškodit jejich pověsti gurmána nebo gastronoma.
Takové řeči jako: „Já ty hamburgry eventuálně koupím mým dětem, protože ti se po nich mohou utlouci, ale já bych to nevzal do úst“, jsou ukázkou buď velkého pokrytectví, nebo ignorantství. Já bych totiž mým dětem nedal něco o čem si myslím, že by mohlo být újmou na zdraví mně…..“

Zejména v tom druhém odstavci se vidím jako v zrcadle. Ale rozhodně ne z důvodu, že bych si myslel, že tento pokrm je zdraví škodlivý….jen mi prostě nechutná. Já mám tu smůlu, že jsem kdysi dávno (r.87) měl možnost v „Jugošce“ poprvé v životě ochutnat burger – bylo to něco tak úžasného, do rukou se to nevešlo, list salátu, který byl obrovský a měl chuť všelijakou, jen ne hořkou, nějaký super dresing vám stékal do rukávu – no prostě paráda - to se mi „vypálilo“ do mé paměti a od té doby je vymalováno. Moc jsem sice necestoval, ale zatím jsem nějakého vážného konkurenta neochutnal. Až nedávno začali na naší pověstné Stodolní ulici TARGET = _new operovat nějací cizinci balkánského typu. Je tam rozeseto několik grilovacích pultů, na kterých se vyrábí různé dobrůtky. Vůně z těchto zařízení v noci zamořuje půlku centra. Když jdu večer venčit Arnyho, tak máme oba co dělat, abychom se nevydali tímto směrem. Jejich burgry jsou opravdu „mňam mňam“. To by fakt jen slepý, hluchý, s uřezaným nosem a jazykem včetně horního patra ještě mohl obhajovat nějaký pokus z (podotknu „ostravského“, neb jinde jsem nezkoušel) McDonaldu.

A nyní pár konkrétních údajů:
1.housky na hamburgery běžně potkávám ve větších marketech - řekl bych, že dnes není problém je koupit (oni i ti zhotovitelé burgerů je odněkad musejí čerpat - sami si je nepečou)
2.McDonald nešidí ve smyslu, že by Tě okrádali, jen to flákají.......ale kur.., jasně že to šidí - když si uvědomím tu chuť onoho karbanátku, která připomíná ztužené piliny, tak je jasné, že někde něco nehraje - a vedení je daleko za mořem - nedělejme si iluze (Esme, velmi Ti závidím tu slaninku, ananas a volské oko…hihi)
3.Babi, Tvého hamburgera bych si dal okamžitě. Ani já bych s ohledem na cenu neplýtval svíčkovou (z té bych nadělal fajnové steaky či jakési šťavnaté medailonky) a asi bych kombinoval více druhů mas
4.Helčo, budu si pamatovat, že jsi slíbila fotečku, tak, prosím, nakrm ty svoje krky hamburgery co nejdříve :-))
5.Alis, jsi můj člověk - když tu sekanou prostě neošidíš a z principu se ti neoškliví, tak není důvod nad burgerem ohrnovat nos

Teď Vám ukážu, co měla dnes dcerka k večeři. Udělejte si sami úsudek (jen mě mrzí, že jsem tam nikde nepřiložil nějaké pravítko - ten burger byl jak pro „Barbíny“): 01 02 03 04 05
Neuvěřitelné pro mne je, že to Kačence opravdu chutná a já se bohužel na to musím dívat, platit to a zařazovat se Afticovy kategorie pokrytců. Babi promiň mi, že pod Tvým receptem, který vypadá úžasně a na rozdíl od Maňany bych ochutnat neváhal ani sekundu, že pod Tvým receptem takto exhibuji. Je to mimo jiné způsobené tím, že jsem už 3 nebo 4 diskuze na toto téma prošvih a cítím nesmírnou potřebu se zde „vyzlostit“.

To, co nám s vážnou tváří McDonald předkládá, je pro mne urážka a drzost a slibuji Vám, že až budu ministrem národní obrany, tak jako první udělám to, že onen úřad přejmenuji na „ministerstvo útoku“ a hned vzápětí vyhlásím Americe válku (bez ohledu na to, kdo hamburgery založil)…hihihi

A už Vás více nebudu trápit svými žvásty a stesky - vivat Hamburger (ale ne ten z těch obrázků).

 
esmeralda
4799 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií - Bu

aha. Menu je něco jiného.
Když už jsme u té Asie. Také si ji raději dám místo McDonald's. Ta je tady snad nejlacinější a hlavně chutná (aspoň mně). :-))))

 
buraci
1136 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií. - es

Omlouvam se za nejasnost, ale ja psala o menu, my nic jineho nekupujeme. Ale BigMac je u nas stejne levnejsi nez v Rakousku a neni toho dosazeno jen milosrdnosti teto firmy. Pro zajimavost nejlevnejsi je toto pochutnanicko v Cine (1,30 USD), prumerna cena v USA je 3,10 USD atd. Starsi index je na http://www.oanda.com/…bigmac.shtml.
Babi, promin, ze ti pod tvuj recept na poctivy hamburger podsouvame tohle povidani…

 
esmeralda
4799 příspěvků 25.01.09 03:43
Re:HelčoK, zajímavý postřeh.

Kdo se chce o panu R.A. Kroc dočíst víc, může tady .

 
esmeralda
4799 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií - Bur

opravdu nevím kde jste byli na McDonald's v zah­raničí, ale platit 7 euro za hamburger kdekoliv, o tom jsem ještě neslyšela.
Tyto stránky jsou už pár let staré, ale sami vidíte že cena za Big Mac v Rakousech je 2,65.
Cena kterou uvádíte by byla v Oz přes $11,– a to by tu za hamburger nikdo nedal.
Podle jiných stránek je v Evropě nejdražší McDonald's ve Švýcarsku a to je něco kolem $6,–US, což je něco přes 4 euro.

 
HelcaK
959 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Když už tu tak všichni kritizují ten americký řetězec McDonald - rodina R.A.Kroce, zakladatele společnosti McDonalds pochází z obce Stupno u Rokycan… :-D

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Bali,

mám podobné zkušenosti v Asii ;o) Ráda bych jenom podotkla, že zde mluvíme o hamburgerech a ne o McDonaldovi, nebo jiných hamburgerových řetězcích, i když některé nemusí být špatné.

Příjemný večer!

 
danda  25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Právě s tím báglem na zádech se pozná o zemi, lidech, mentalitě, kulinářství …v kterékoli zemi nejvíce, alespoň já mám takovou zkušenost.

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger -Jandule,

mám zkušenosti z Kanady a ze Států, ale také třebas z Tokia, kde jsem jedla výborný burger (musím však říc, že dobrovolně bez kolegů bych tam nešla, ančto v různých zemích jím autentické pokrmy). V ČR jsem ještě hamburgera neochutnala, ale v Kanadě byl sem tam domácí na zahradě na BBQ. Troufám si říct, že kvalita hovězího značně ovlivní požitek z hamburgera a ty země, s vyjímkou Rakouska a Německa co jsi vyjmenovala, se chovem hovězího skotu snad nijak zvláště nevyznačují (možná se mýlím). V Evropě kolektivně názor na chov hovězího skotu je trochu jiný než v Argentině, Státech a Kanadě, abych jich několik vyjmenovala. Tam se nedojí krávy až do jejich stáří, kdy se pošlou na jatky na ¨maso¨! Tam se krávy na maso vůbec nedojí a navíc jsou to vesměs býci! To, jestli Tvoje kolegyně neměla ráda kuchyni v USA ještě neznamená, že je mizerná. Nejspíš neměla peníze na nějaký ten kulinářský zážitek, což je opravdová škoda, protože jsem jedla vynikající, různorodé a unikátní pokrmy po celých USA, o Kanadě nemluvě a to jsem poměrně vybíravá. Nějaký důvod asi francouzský šéfkuchař pan Paul Bocuse má, že svého jediného syna poslal do CIA ve Státech a ne někam ve Francii. On totiž prohlásil, že to je nejlepší kulinářská škola na světě! Jestli Američané mají peníze na útratu v restauracích se těžko dozvíš s báglem na zádech. Ptáš se, kde že jsou ty dobré hamburgery? Zkus si nějaké připravit, to byl účel přidání receptu…

Zdraví,

 
Alis
2617 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Vzhledem k tomu, že miluji dobré mleté maso skoro v jakékoli úpravě, od českého karbanátku až třeba po pljeskavicu apod., nechápu, proč by neměl být dobrý i kvalitní hamburger. (Předpokládám, že kdo nerad mleté maso, hamburger si nedá). Upřímně doznávám, že jsme ho s rodinou dělali podle tohoto receptu přibližně loni a všichni měli „boule za ušima“.

Maňano, skoro ke všemu jídlu přikusuji jalapeňos, musím říct, že kdybys měl chuť sebrat odvahu (a kdyby ti náhodou platili víc než zlatem), dej na grilovanou placičku oblíbenou mexickou salsu, přidej jalapeňos a myslím, že to přežiješ: :-)

K otázce Jandule - nemohu sloužit z vlastní zkušenosti, ale syn, který jinak do Mc Donald´s ani nevkročí, si nenechá ujít nikdy návštěvu Burger King kdekoli venku…

 
HelcaK
959 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Babi díky, manžel už se těší. Až se zadaří sehnat vhodné suroviny (aspoň přiměřeně) a vytvořit, přidám fotočku. :-) Za ty housky se omlouvám, rovnou jsem psala a nehledala :-(

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - Helčo,

nejdříve odpovím Tobě. Recept na Housky pro hamburgery a hot dogs jsem napsal zároveň s tímto receptem. Můžeš však použít kaiserky, i když ty jsou menší, křupavější a vlastně i chutnají jinak ;o) Co se týče masa, nejlepší je směs mas Sirloin/svíčková a část masa nad ní což je nízký roštěnec s mírným mramorováním (žilkami tuku). Svíčková sama o sobě je moc libová a proto se vlastně na gril jaksi nehodí, nemluvíc o tom, že je zbytečně drahá. Maso si každopádně pomlít doma a to nahrubo. U řezníka ani nevíš co tam namleli ;o) Jestli však hamburger původně vznikl z tatarského steaku, tak Ti to už napoví, jaké maso použít. Přidávám obrázkové vysvětlení, kde je jaká část masa.
 ZDE

Osobně se snažím použít kvalitní ingredience, což je polovina úspěchu pokrmu ;o)
Víc mě momentálně nenapadá…

Přeji Ti příjemný den a dobrou chuť!

 
buraci
1136 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií. - es

Cena Mackova hamburgeru v CR JE jina nez v Nemecku, Rakousku, Francii, Italii, Velke Britanii (to jsou zeme, o kterych jsem mluvila), tedy nizsi, je to dano kurzem koruny k euru a zejmena cenou pracovni sily u nas, a take tim, ze samotneho hamburgera za vice nez 100 Kc by si u nas malokdo koupil, tedy poptavkou. Presne si to nepamatuju, ale u nas menu prijde na cca 100 Kc, v zahranici na 5 az 7 Euro, tj. docela velky procentualni rozdil. Rozdil je take v tom, ze hamburger na zapade se lisi gramazi masa, ktera ma vliv na stavnatost, u nas je to vysuseny platecek. Mimochodem podle Macka se neurcuje smenny kurz, ale parita kupni sily, tedy kolik hamburgeru si muze clovek za (prumerny) plat koupit. Smenny kurz se z toho pak da odvodit (s prihozenim dalsich ukazatelu), ale ta prvni velicina je parita.

 
esmeralda
4799 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Tak tedy pěkně od začátku....

Všimla jsem si že se celá debata stočila k McDonald's.
McDonald's je jeden z nejúspěšnějších řetězů (a hodně lidí to štve a stále proti nim kujou pikle). Konec konců můj názor na tento restaurant si můžete přečíst tady .

Babin recept má ale s McDonald's ham­burgerem podobný snad jen ten název. S Mickem jsme ochutnali McDonald's v sedmi různých zemích a shodli jsme se že chutnají všude celkem stejně.

Janndule - kde mají dobrý hamburger v ČR ti neporadím. A psát pět adres v radiusu dvou kilometrů od mého bydliště v Oz asi nemá cenu.
Až zavítáš, pozvu tě na opravdu dobrý hamburger.

Helčo K - na hamburger asi není třeba používat svíčkovou. Tím že je to pomleté to tuhé nebude. Ale jak píše babi, ne moc tlusté, ne moc libové. Já se přikláním k té libovější straně.
Ani s houskou ti neporadím. Tady se prodávají tak zvané Hamburger buns, čili žemle na hamburgery. Myslím ale že jakákoliv dobrá houska udělá službu.

Buraci - nemyslím si že český McDonal'd šidí (aspoň ne ten který jsme navštívili) a přijatelnější cenu definitivně nemají.
Dokonce jsem kdysi kdesi četla že podle cen hamburgerů v McDonald's se dá skoro přesně určit mezinárodní směnový kurz.
Mohu vás ujistit že cena v ČR je stejná jako v Austrálii.

Snad jen na závěr: tady v Oz musí být hamburger s plátky červené řepy.
A když mám obzvláště hlad (a to já mám vždycky) tak si objednám Works, což znamená obyčejný hamburger a do toho ještě opečenou slaninu, plátek sýru, kolečko ananasu, volské oko…představte si, představte si…

Špatný hamburger je tu spíše vyjímkou než pravidlem.
Když jedeš ven z města a po 300km je konečně kiosek, nemohou si dovolit ti dát něco špatného. Nikdo by jim tam už nepřišel.
A v některých částech Austrálie je problém si najít novou práci i v okolí tři sta kilometrů.

Labužníci, zkrátka jestli nevěříte, přileťte a posuďte sami.

 
buraci
1136 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

Ano, cesky McDonald sidi, asi aby udrzel prijatelnejsi cenu. Pravidelne kvuli detem jime u Macka v Nemecku a hamburgery jsou tam pry podle manzela podobne tem pravym americkym, ty ceske se s nimi nedaji srovnat.
Ale k hamburgeru od babi: Ja mam moc rada domaci hamburgery, pravidelne je doma delame. Myslim, ze by nikdy clovek nemel vynaset soudy, pokud jidlo aspon neochutna. A to nepisu proto, ze jsem priznivkyne autorky recepty, napsala bych to k jakemukoliv unahlenemu soudu.

 
Bali
1255 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

k McD mne zde nic netahne! Nerikam, ze jsem tam nikdy nejedla. Ale hamburger nemusim! Nechutna mi k tomu ta sladka houska! Hamburger jsem ochutnala treba v Singapuru, kde byl lepsi nez tady!!! Ale co mi u McD chutna jsou Chicken nuggets. Ovsem taktez chutove lepsi v Singapuru, kam jsem na ne chodila. Tady jsem je mela 1× a stacilo! Taky tam meli supr tatarku, delanou na miste, ne jen tu balenou co maji tady. A ta byla skvela!
Taktez mi tam chutnalo snidanove menu, ktere u nas nemaji. Takovy sandvic s opecenym baconem, pecenym vejcem, syrem.A k tomu neco jako nas bramboracek. Pred 2 lety to zacali delat i v McD v Budapesti, mozna ze i u nas?
Ale muzu se taky pridat k tem co tvrdi, ze cesky McD je hnusny, osizeny.

 
HelcaK
959 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - babi,

prosím tě, nevíš jakou část krávy je na to nejlepší namlít - nebo mám jen v balíčcích mletého koukat po „přiměřeně, přiměřeně..“ tuku? A co ta houska, nemáš tu nějakou vhodnou vytipovanou? Nebo recept na domácí výrobu? Dík

 
Labužník jandule02
1052 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger i s jeho krátkou historií.

To by mě zajímalo, kde se tedy dá ochutnat opravdu dobrý hambáč. V ČR, kde jsem doma, mi nechutná, a to ani v McDonald. Zkoušela jsem v Rakousku, Německu, Bulharsku, Chorvatsku, Řecku, Polsku - ani tam mi nechutnalo. Minulý rok přijela kolegyně z dovolené v USA (měsíční putování napříč) a tak jsme se jí ptali samozřejmě na jídlo. Její hodnocení bylo stručné a ne moc lichotivé. Závěr byl ten, že možná se najde pár tisíc Američanů, kteří mají na to jít do restaurace, kde se dá jíst. No tak kde jsou ty dobré hamburgry?

 
babi
6360 příspěvků 25.01.09 03:43
Re: Autentický americký hamburger - esme,

to je tak, když lidé musí něco napsat pod recept ;o) Nějspíš ani Muchacho, ani Manana pravého hamburgera nikdy nejedli. Musím říct, že jsem si je sporaticky dávala na služebních cestách, kde mi chutnaly, ale McDonald, nebo jiné hamburgerové řetězce jsem zvláště nevyhledávala. Avšak hamburger mně chutná, tak jako klobáska (o tak kvalitní a výborné zde člověk také ani nezavadí) ze stánku na ulici s těmi všemi navršenými přílohami/toppings a omáčkami a já nevím co ještě ;o) Díky za komentář.

Přeji Ti příjemný den!

Vložit nový komentář
Stránka:  1 2 Další »

Dnes doporučujeme: Holandská omáčka

Inzerce

Vůni grilovaného masa se nic nevyrovná. Sezóna je tady

23.05.16 | Prodlužující se večery lákají k venkovním oslavám. Ty si většina z nás nedokáže představit bez grilování. Potraviny tak získají nezaměnitelnou chuť, zvláště pokud sáhnete po správných ingrediencích. V obchodech Albert si zákazníci vždy vyberou z pestré nabídky kvalitního masa, zeleniny i koření. (číst dále)

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Nejlepší recepty

Kynuté lívanečky ze špaldové celozrnné krupice Kynuté lívanečky ze...
Cibulačka Cibulačka
Krkovička v lístkovém těstě (velikonoční pokrm) Krkovička v lístkovém těstě...
Vaječný salát s pomeranči a řeřichou Vaječný salát s pomeranči a...
Brokolicová polévka se smetanou Brokolicová polévka se...

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Jarmark

bazar, oblečení, hand made
www.jarmark.cz

TOPlist