Škodlivé rostlinné tuky

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Wolfg
579 příspěvků 15.01.12 12:42
Škodlivé rostlinné tuky

Nemíním hledat a opisovat Googla, protože ten na prvních místech záměrně nabídne placené výmysly prodejců, jen aby někdo koupil a následně zmizel. Tak se můžeme dovědět, že palmový i kokosový tuk je mimořádně zdraví prospěšný, hotový lék a proto se dodává v malých lahvičkách za třícifernou cenu. Kvalita především. Tohle je skutečná lumpárna a je dobře, že nastávající krize podobným šarlatánům dupne na paty.

Všichni myslící by snad mohli souhlasit s tvrzením, že výrobci jsou nervózní z budoucnosti a snaží se snížit náklady na minimum, proto hledají náhražky jen podle cen.

Oprašují se suroviny, v minulosti považované za odpad a dnes pomocí vymyšlených slovních spojení se přetvoří na skvosty. Semena z hroznů bývala po usušení hodnotným palivem, protože bylo škoda je vyhodit. Dnes je to zcela výjimečná surovina. Co už bylo napsáno o melase, hnědém cukru, zlatém sirupu, přísaháno na hubnoucí účinky toho či jiného a dalších doplňcích, u nichž zatím nikdo prokazatelně nezjistil zázračný dobrý vliv.

Zpět k pokrmovým tukům. Račte se podívat na pytlíky se smaženým cokoli. Buď rovnou přiznají “palmový” nebo mlží “rostlinným” olejem. I když napíšou “slunečnicový” mohou na celodenní výrobu použít lžičku jmenovaného, aby splnili zákon. Ve stejném duchu se podivná pasta může jmenovat “lískooříškový krém” ani se výrobce nečervená, když uvádí obsah oříšků 0,1%. To jsem si nevymyslel, prodává Kaufland.

Mrkněte na londýnskou komoditní burzu, co stojí jednotlivé tuky. Jasně že musíte koupit nejméně cisternu, ale srovnání cen hovoří jasně. Protože ve východní Evropě je enormní zájem právě o palmový, jeho cena je ještě nadnesená, ale pořád hluboko pod ostatními. Nehledám tam poprvé. Kdysi jsem si spekulativně pohrával, než mi došlo, že je třeba investovat nejméně deset mega, aby vývar stál za to. A to vždycky musíte počítat, že o nemalou část vložených prachů přijdete. Pokud vás napadne, že jsem si nechtěl nabourat rozpočet na svačiny, skutečnost je krůček vedle :-)

Závěrem nevědecky tvrdím, že palmový tuk i olej, stejně tak kokosový, mají vysoké procento nasycených mastných kyselin a proto jsou nejškodlivější ze všech běžně vyráběných rostlinných tuků.

Kdo nevěří, od toho čekám hodnověrné vyvrácení mého tvrzení a psaní nechám smazat

Reakce:
 
parles
284 příspěvků 15.01.12 13:04

Ano, s tím souhlasím a bez výhrad to podepisuji!

 
Eja
3565 příspěvků 15.01.12 14:04

Předstihli jste mne - zrovna jsem diskusi na toto téma chtěla otevřít. Bude tady asi docela rušno :potlesk:
Opakuji co jsem již psala v diskuzi o Hrašce - máslo, sádlo, oliváč, vyjímečně kvalitní slunečnicový olej. A dost. Kromě kvalitního oliváče vše v minimálním nutném množství - ale zase ne úplně bez, liposolubilní vitaminy ten tuk potřebují. A že cholesterol je nutný pro dobrou činnost mozkových buněk, o tom už teď asi není odborně spor. Ony se ty názory z příčin podle mne někdy různých mění tak každé tři roky. Jo - lobbing je lobbing- a zdravý rozum je zdravý rozum. A jestli je propojený lobbing farmaceutických firem produkujících různé léky související s aterosklerosou a firem zásobujících velké řetezce - tak o tom si může každý myslet své. :think:

 
sveva
751 příspěvků 15.01.12 14:51

Wolfg - děkuji za komplexní příspěvek a za vynaloženou námahu. Doufám, že si to přečte hoooodně labužníků!
Eja - stoprocentní souhlas, mohla bych to okopírovat a podepsat.

 
glama  15.01.12 15:09

Jj..správná voda na můj mlýn.
Potvrzujete mi to, co tak nějak intuitivně, bez důkazů, cítím už dlouho.
Chemie pryč, vraťme se k přirozeným potravinám.. :palec:
:mrgreen:

 
ucitelas
323 příspěvků 15.01.12 17:20

jasně, že

 
mrtvola
1394 příspěvků 15.01.12 19:03

Celou dobu žiju v přesvědčení, že palmový a kokosový tuk jeden sajrajt jsou? Je to tak nebo jsem pitomá?

 
glama  15.01.12 19:36

Sajrajt jsou…dál nemohu soudit.. ;-) :lol:
:mrgreen:

 
JaroslavS
3 příspěvky 15.01.12 20:18

Hraška lady mě požádala o vstup do vaší diskuse místo ní. Její doménou je vaření.

Prvně s čím souhlasím:
1. Labužník Wolfg: palmový tuk i olej, stejně tak kokosový, mají vysoké procento nasycených mastných kyselin a proto jsou nejškodlivější ze všech běžně vyráběných rostlinných tuků.
2. labužnice Glama: Chemie pryč, vraťme se k přirozeným potravinám.

V diskusi k Hrašce uvedla Hraška lady: Palmový olej má obdobné složení jako sádlo nebo máslo, proto se nedoporučuje mazat na chleba nebo přidávat do vaření. Tzn. totéž jako labužník Wolfg.

Také bylo správně naznačeno v diskusi, že rostlinné tuky (ztužené) jsou horší než třeba to sádlo, protože jsou v nich hydrogenací zničené ty esenciální mastné kyseliny, z kterých touto hydrogenací vznikly tzv. trans mastné kyseliny. Velmi pěkný článek na toto téma (který není od výrobce) najedete zde http://www.wmmagazin.cz/view.php?…, kde je placený a nebo zde: http://matrix-2012.cz/index.php?…, kde je zdarma.

Pak má labužnice Eja pravdu, že je lepší sádlo než ztužený tuk. Ovšem již nemá pravdu v tom, že je sádlo zdravé. Nikdy nebyl změněn ani zpochybněn názor, že zvýšená konzumace živočišných tuků přispívá ke zvýšení hladiny cholesterolu v krvi a následně k ucpání cév.
Bylo by však mylné se domnívat, že nadměrná konzumace rostlinných olejů je bezpečná. Přispívá ke vzniku mozkových příhod, tedy praskání cév a ke vzniku rakoviny. To již před cca 20 roky velmi dobře popsal prom. mat. Tomáš Husák ve svých knihách.

Vyšší pravdou tedy je, že všeho s mírou. Dnes je průměrná spotřeba tuků (rostlinných, živočišných, ztužených i přirozeně obsažených v potravinách) 120 g na osobu a den. Přitom esenciálních mastných kyselin potřebujeme 9 g na den. Tzn. mělo by nám bohatě stačit omastit si vše 30 g tzv. volných olejů. V rostlinné potravě, zvláště olejnatých semenech je tolik kvalitních esenciálních olejů, že bychom již žádné další nepotřebovali. Tzn. výzva pro labužníky: dělejte pokrmy s minimem tuků. Jako doklad se mrkněte zde http://www.csvv.cz/index.php?… na ukázku obědu dle norem teplých jídel, které se používají v restauracích. Jen během oběda přijmete 80 g tuků.

Ale ani to není zcela nejlepší řešení. Pokud se podíváte na druhý graf na již výše uvedeném odkazu, který ukazuje, z čeho těch 120 g tuků pochází, tak zjistíte, že celých 80% je z masa vajec mléka a mléčných výrobků + sádlo a máslo. Za bezpečnou míru tuků v potravě se považuje 60 g na den všech tuků (rostlinných, živočišných, ztužených i přirozeně obsažených v potravinách). Nejrychlejší cesta jak tohoto ideálu dosáhnout je omezit spotřebu živočišných potravin. Tzn. maso ne 3× denně, ale jednou až dvakrát za týden, jak to bylo i dříve zvykem na našem území.

A teď k těm přirozeným potravinám.
Pokud považujeme za tepla lisované oleje za přirozené, tak jsme zase trochu vedle. Za studena lisované oleje, např. lněný je léčivo a ne postrach hubnout chtějících dam. Je poměrně drahý, ale stačí jej jen málo (poznámka pro labužníka Wolfga: tyto oleje nevyrábím, ani se nijak nepodílím na jejich distribuci).

A nakonec k tomu palmovému oleji na smažení.
Je tedy nevhodný na mazání na chleba nebo do vaření. Ale je nevhodný ze stejných důvodů jako je nevhodné sádlo nebo máslo (poznámka pro labužnici Eju: Pokud to ve Vás Ejo hrklo, tak si znovu přečtěte to, co jsem napsal výše. Potvrzuji tím, že ve svém vidění věci máte jistou pravdu).
Při smažení je poměrně vysoké riziko poškození jinak kvalitních rostlinných olejů a tím i znehodnocení celého jídla. Proto je dobré používat oleje, které jsou v tomto ohledu bezpečné, tzn. mají vysoký bod zakouření. V tom je palmový olej velmi dobrý. Oproti sádlu, které je v tomto ohledu na tom stejně, protože má i stejné složení mastných kyselin je palmový olej výhodnější pro obsah antioxidantů, které eliminují vznik volných radikálů v potravině, kterou smažíte(160 oC) či pečete (až 250 oC). Dále sádlo obsahuje poměrně velké množství cholesterolu, který při těchto vysokých teplotách oxiduje a stává se rakovinotvorným.

Samozřejmě nejlepším řešením tohoto problému je nesmažit vůbec. :lol:

 
Eja
3565 příspěvků 15.01.12 21:11

JaroslaveS, nehrklo :mavam: nicméně trvám na tom, že stejné množství sádla/másla je zdraví prospěšnější než čehokoli ze palmy :mrgreen: jedno jaké. A pokud někdo smaží 10× měsíčně, tak už může použít vyjetý motorový olej…Čertvý chlebík s máslem a vajíčko do skla si v neděli s klidem dám k snídani. Hovězí 4× do roka, vepřové 1× za měsíc, krůtí tak jednou za dva týdny. Jinak teď v zimě brambory, kapustu, kapustičky,zelí, mrkev, červenou řepu - pečené, dušené, polífky zahuštěné trochou krupičky. Mraky česneku, cibule, bylinek. Jo a řapíkatý celer, a taky červené kapie, ty jsou teď hodně dobré. S prominutím - o tom to je. Pak si ten řízek 1× měsíčně v klidu usmažím na sádle…
Povídání o tom, že zdravě nerovná se levně je pitomost.
Podotýkám - chápu, že ortodoxně masoužroutího chlapa tím asi neuspokojím, ale není problém kousek flákotky přidat do hrnce či pekáče.

 
Eja
3565 příspěvků 15.01.12 21:19

Mrtvuš, přehlídla jsem Tvůj příspěvek :mavam: Jo, fotky Filipese si nechám v záloze na argumenty, že maso se jíst musí…nebo že oliváč a máslo nestačí…

 
JaroslavS
3 příspěvky 15.01.12 21:19

OK Ejo, to je úplná pravda. Nejsme cimprdlíci a něco vydržíme. Pokud to je tak jak uvádíte, tak se u Vás žádné škodlivé účinky konzumace másla nemohou projevit. Všimněte si, že jsem hovořil o nadměrné spotřebě živočišných tuků a tuto nadměrnou spotřebu jsem i vymezil. To Vaše upřednostnění sádla před palmovým olejem je pak věcí gusta a o tom nelze diskutovat, protože proti gustu není dišputát.

 
casino
4378 příspěvků 15.01.12 22:14

Toto téma: Škodlivé rostlinné tuky, bylo patrně odkloněno od komentářů pod TÍMTO RECEPTEM

Mrtvola,
nemyslím si, že se jedná o pipku… :) spíše mám obavy, zda si ona nemyslí, že jsme labužníci-přežvýkavci a strávíme kde co :think:

Hraška Lady,
hraška mě zatím neoslovila (na rozdíl od vás :)
Nevadí mi, že si stojíte za svým, patrně tomu věříte…
Nevadí mi, jak si hrajete se slovy, ale mělo by to mít racionální jádro.
Když napíšete: „Obalit 100g masa přijde na 12 – 15 Kč za 100 g porci“, tak se nemůžete divit, když nám (parles a já) zatrnulo… 8o
Když pak dáte odkaz na tabulku, kde je černé na bílém, že cena je včetně masa, tak je patrné, že jste se jen překlepla.
Takže, já považuji vše za „…dostatečně vysvětleno i pochopeno…“ až nyní :)

Wolfg, (mimo mísu)
Není úplně pravda, že k obchodování s komoditami musí mít jeden majlant… :)
Dokonce, v případě oleje se lze obejít i bez cisterny na dvorku… :mrgreen:
 http://www.financnik.cz/…-zdarma.html

 
jolana
4987 příspěvků 15.01.12 22:43

JaroslavS, vdaka za vas prispevok/diskusiu :) Vela zdaru :)

 
parles
284 příspěvků 17.01.12 14:18

JaroslaveS, není v tom nic osobního, ale podle mne se tímto rádoby profesionálním způsobem matení pojmů živíte a jste zkušenější, než Hraška Lady, která to ale jistě absolvováním několika dalších kurzů dožene. Vy jste tady toho napsal hodně,ale vůbec nic nového. Ty vaše grafy, vyšší pravdy a úkroky stranou od jednoho tuku k druhému, souhlasy a nesouhlasy, úniky k nadměrnému požívání tuků a přednáška o tom, co je zdravé a abychom si nemysleli…, je to prostě sranda to číst! Takže jste se složitou cestou dopracoval k tomu, že všeho s mírou a pak je skoro jedno, jaký tuk se použije a že nejlepší by bylo vůbec nesmažit.
Asi to ještě nečetl Wolfg, protože by asi zareagoval na tuhle parádní ukázku vaší demagogie. On napsal toto: Závěrem nevědecky tvrdím, že palmový tuk i olej, stejně tak kokosový, mají vysoké procento nasycených mastných kyselin a proto jsou nejškodlivější ze všech běžně vyráběných rostlinných tuků.
A vy toto: V diskusi k Hrašce uvedla Hraška lady: Palmový olej má obdobné složení jako sádlo nebo máslo, proto se nedoporučuje mazat na chleba nebo přidávat do vaření. Tzn. totéž jako labužník Wolfg. :think: To je podle vás totéž? Závěrem vám navrhuji,abyste si uvědomil, že tady se pohybujete na Labužníku, tedy na stránkách, kde se sdružují lidé, které vaření baví a něco o něm vědí! Tou vaší teorií tady moc neohromíte, zkuste sem dát pár dobrých receptů! :mavam:

 
Manana
1516 příspěvků 17.01.12 14:32
Osvěžme si to trochu.

Nevyrostli jsme na zelenině.

Vyrostli jsme na tučném mase, vnitřnostech, mléku přímo z cecku, a obilninách.
V krajinách jižních i na ovoci.

Pračlověk se vyučil na mamutech. Zjistil, že ihned poživatelné jsou vnitřnosti,
jsou vydatné a zdravé. Ostatní maso je tvrdé a musí se pracně péct nebo vařit.
Pak ke svému obrazu vypěstoval vepře, kterého v nouzi potřebuje dodnes, ať už
pro nenahraditelné sádlo, nebo pro prasečí kůži, kterou používá jako náhradu při spáleninách. Ale hlavně je z prasete chutná pečeně! A jak je zdravá!

Zjistil, že když dojde matce mateřské mléko, může pak kojení nahradit mlékem
z krávy nebo z kozy nebo z ovce. Lidstvo po tísíce let pilo smetanu,
připravovalo si jogurty z přírodního, neodstředěného mléka, vyrábělo vydatné
sýry, které zapíjelo podmáslím. A přežilo to. Protože to je všechno zdravé.
Protože nositelem všech živin, minerálů, vitaminů je tuk. Dnes si lidi myslí, že je pro ně nejzdravější konzumovat mléčné výrobky minimálně o 0% tuku, a je tu snaha docílit až –10% tuku v mléčných výrobcích. Ty tuky přitom nahrazuje
zpracovaná, emulgovaná a upravená umělá hmota. Je otázkou, zdali tato hmota je
z rozemletých a chemicky rozpuštěných PET lahví, nebo ze zpracovaného vyjetého
motorového oleje. A jak nám denně tlučou do hlavy, jak je to všechno bez
chlesterolu a zdravé!

Člověka zachránil objev pěstování obilovin. Dal mu chléb v různých podobách. A člověk zjistil, že chléb i obilí může zkvasit. V jižních krajinách zkvasili i
ovoce. A tím nastala cesta člověka k přežití všech útrap, katastrof, neštěstí a
ostatních pohrom.

Člověk se najednou rozjel. Špek, sádlo, syrová játra, smetana, tučný a dobře
uleželý sýr, černý chléb, a ječmen, chmel, ovoce nebo agave, přeměněné na pivo,
víno a kořalku mu spolu s chlesterolem daly takovou sílu a vitalitu, že během
pár tisíc let se rozmnožil natolik, že zahltil celou planetu. Je pravda, že mu
při tom dost pomohla ze zeleniny cibule, česnek, zelí zejména kysané, paprika
zejména pálivá, a rajčata.

V rodinách, kde dnes konzumují margaríny jako Rama, vyjeté jogurty jako Danone,
Yoplait, Zott a pod., pojídají hamburgry a pijí umělé vody, se jejich třetí
generace potomka nedočká a rodina vymře. Přežijí jen ti, co vytrvají, a zůstanou při špeku, sádle, cholesterolu, tučných kyškách a jogurtech z mléka od krávy, cibuli a česneku a budou to vydatně zapíjet pivem, vínem a kořalkou.

A pomněte: zelenina je rostlina, prase ne.

A když přečteme zeleninu pozpátku? Zkusme to. Napišme ZELENINA. A čtěme pozpátku:

ANI NEJEZ! Nesmíme samozřejmě to L otočit!

 
midla
266 příspěvků 17.01.12 16:10

A brambory, Maňáno, zapomněl jsi na staré dobré brambory od Inků.

 
iva  17.01.12 20:54

midlo, brambory jsou přece nejlepší propasírované přes prase! :mrgreen:

 
esmeralda
4799 příspěvků 17.01.12 21:08

Ivo, u nás doma se říká „proprasírované“. :jazyk:

 
Wolfg
579 příspěvků 17.01.12 21:09
Tak já nevím, hombre

zeleninu jó nebo né? Slyšel jsi někdy o Mexiku? :-) Tady ve statistické ročence píšou, že na tamní hroudě se ročně vypěstuje 5,6mil. tun zeleniny, k tomu po miliónu tun cibule, fazolí a brambor. Do deseti mil. tun kukuřice chybí jen pár lopat. Já jsem si nedovedl představit ty haldy. Tady na západě ve městě je náměstí. Žádnej plácek, obdélník 193×139 metrů. Kdybyste zahradili ulice a zasypali plac mexickou cibulí ke střechám nejvyšších baráků, to je asi 20m, ještě třičtvrtě váhy cibulek zůstane na předměstích v košíkách. Pokud se tam vejdou.

 
Bento
794 příspěvků 18.01.12 03:56

Pocas mojich mladych rokov som zil v zapadnej Afrike , odkial palmovy olej povodne pochadza. Lenze :! 100 % palmovy olej co sa tam predava je cerveny :?: ma najvyssi obsah karotenu :palec: ale problem je ze vsetko farbi a sudruhovia vymisleli ze ho treba „upravit, spracovat a totalne doondat“.( ten nerafinovany je velmi drahy mimo Afriky), a tradicne sa vyraba velmi pracne…
http://www.youtube.com/watch?…
 http://www.neoearthorganics.com/palmoil.html

 
casino
4378 příspěvků 18.01.12 06:05
Neškodlivé živočišné tuky

Dr. Kwaśniewski začal od lesa: nejprve prostudoval skladbu potravin, potom způsoby, jakými funguje lidský metabolismus. Zjistil, řečeno ve zkratce, toto:

1. Všichni sledovaní lidé jsou „všežravci“, tj. jejich zažívací trakt, počínaje již zuby, je po stránce vzhledu i funkce nejpodobnější zažívacímu traktu všežravců. Z všežravosti je ale nutno vyloučit trávu a listí - potravu býložravců. Tu lidé nemohou zpracovat.
2. Zažívací trakt je primárně orientován na trávení tuků a bílkovin.
3.Lidé mohou kromě bílkovin a tuku trávit také sacharidy (uhlohydráty), avšak tato funkce je sekundární a doplňková.
4. Optimální funkce trávení s příznivým dopadem na celý organismus je dosaženo při správném poměru tuku, bílkovin a sacharidů. Tento poměr je 6:2:1:think:

http://www.britskelisty.cz/…001213k.html

 
Manana
1516 příspěvků 18.01.12 08:29

Casino, klepnuls to na hlavičku, a že je chytrej, ten polskej prezident!
Midlo, Iva to řekla přesně, a navíc brambory rostou pod zemí jako buráky.
Wolfíku, je fakt, že Mexikáni těch tuků měli velice poskrovnu, prasátka pekari, krocani a jelínkové sika moc tuku nepobrali. Taky na to doplatili a prohráli co mohli. A jestli jsi si všim, tak k cibuli, česneku, paprice a rajčatům se nijak přísně nechovám, ty beru jako pomocníky tuků. Nebo ty si na chleba se sádlem cibuli a česnek nedáváš?
A to jsme ještě neslyšeli špenátového experta gmp!

 
midla
266 příspěvků 18.01.12 09:08

No já jenom, že jsou tací, kteří tvrdí, že nebejt brambor, tak kdoví kde Evropani skončili. Zavedením brambor v Eropě údajně skončily tunajší hladomory a mohla se začít spouštět průmyslová revoluce. A to, že se propasírovaly přes prase, to s tím zjevně souvisí. Já bych tedy brambory nepodceňovala ani z hlediska výživově historického. :D

 
Manana
1516 příspěvků 18.01.12 14:18
Midlo,

vždyť já proti bramborám nic nemám, ty se přeci s omastkem jen snoubí! A jsou dokonce poživatelné i bez omastku, když jsou upečeny v popeli z bramborové nati.

 
midla
266 příspěvků 18.01.12 15:44

Vím. Já jen, aby se na ně nezapomnělo i když nejsou obilovina a rostou pod zemí. 8)

 
gmp
1592 příspěvků 18.01.12 23:23
+

Jéžyšku na křižku, to je písmen, kdo to má všechno číst. Mohu tedy povědít, že má rodina se vyznačuje značnou dlouhověkostí. Rodinní příslušníci zmírají, většinou jen péčí lékařů (křepkost ve sto letech se jim jeví jako výsměch jejich letitému studiu), neb jak bude zajisté v mém případě: oklopen potomky, kteří do mé osoby budou bušit tvrdými a ostrými předměty, aby se už konečně dědka protivnýho zbavili (nakonec jim svitne a otráví mou tělesnou schránu špenátem).
Pokaváde si vzpomenu NIKDY u nás se do vaření nepoužíval olej (vyjma vánočních svátků na majonézu - tech facek když se mi zdrcla). Ze zabijačky ve „vnitrozemí“ se přivezly kýble sádla (letos je to prase ňáký zdechlý, jenom 250 kil). Maminka škvařila luj - na jíšku, do buchet… Máslo, když jsem přines z obchodu, tak hned šlo do rendliku na přetopení, jen kousek tatínkovi, na chleba. A ten si uměl namazat chleba. Těžko odhadnout jak dlouho si ho roztíral, ale já to viděl ve výši očí, jak z toho nožem vyhání ty kapičky vody. Pak si chleba osolí a pokrájí kůrku po obvodu na „lodičky“…
No a tak co sem to vlastně chtěl, jo abych to vyjádřil prakticky. Sestra se drží osvědčené maminčiny kuchyně a letos překročí osmdesátku, brácha sedmdesátku a já(vejškrabeček) bych si poprosil jednu Nigelu vcelku a nekrájet. A to všechno prosim bez rostliných tuků. :lol:

Příspěvek upraven 19.01.12 v 10:37

 
Sylvie
2302 příspěvků 19.01.12 08:25

Miloško, ale taky se umíš rozkecat. Pěkně se to četlo.

 
Taanka
107 příspěvků 23.01.12 21:24

Nečetla jsem to celé, ale proč by měl být kokosový olej škodlivý? Sama ho kupuji a věřím mu, četla jsem řadu studií o jeho prospěšnosti. Používám právě bio kokosový, olivový a máslo. A připadá mi, že ten „lobbying“ vidím naopak za rádoby zdravý řepkový, sojový, ramu atd.

 
parles
284 příspěvků 24.01.12 09:38

Taanko, tak si to přečti…

 
neofema
1 příspěvek 22.09.12 15:42
rostlinné tuky

Je třeba se zamyslet proč jsme masírování, že rostl. tuky je to pravé ořechové. Tož pravda je velice jednoduchá: nejsme schopni ty klasické, zdravé potraviny vyrobit pro všechny, tak nastupuje reklama, která ohlupujícím způsobem masíruje stádo. Stálo by zato, podívat se do výroby, hlavně do sekce, kde dochází ke ztužení rostl. olejů na ty různé Ramy, Perly a jiný humus. Patřím ke generaci, která si ještě pamatuje jak chutná opravdové máslo, jogurt, mléko, pečivo, masné výrobky. V momentě, kdy to převzal do svých pracek komanč, to šlo s kvalitou s kopce, ale k dokonalosti to dovedli dnešní soudruzi, strůjci mafianského kapitalismu. Škoda slov.

 
radium
34 příspěvků 27.09.12 19:17

@neofema
sice pocházím zprostřed komančova úřadování, nicméně mám na jazyku chuť ovocného jogurtu ve skleničce. Dole marmeláda, bílý jogurt se krájel lžičkou a na vrchu v hrdle byl škraloup kysané smetany… 3,5% mléko babička nalila do hrnce a po chvíli sbírala z hladiny smetanu…

Je to opravdu k pláči.

 
Eja
3565 příspěvků 28.09.12 10:55

Radium - sklenička má jiný tvar, pro konzumaci poněkud lépe uzpůsobený ( úzkým hrdlem Tebou zmiňované skleničky bylo problémem vrtěti lžičkou :mrgreen: ), ale ten tlustý škraloupek tam je a chuť pokud mne paměť neklame je SKORO srovnatelná. Jen ta cena je někde jinde…Ale spolu s Hollandií je to podle mne nejlepší jogurt na trhu. Onehdá jsem našla na dně dvě skoro celé jahůdky :)

 
Jaara
25 příspěvků 11.10.12 09:58
casino díky

Napsal jsi to přesně. Tož tak… kdysi jsem se optimální dietou řídil, leč zpychl jsem a přestal. A ejhle. Letos v únoru jsem se dostal na rekordních 111 kg. Zaúpěl jsem a ze dne na den jsem oprášil staré zvyky a jal jsem se stravovat „optimálně“. Dnes bez jakékoliv námahy či hladovění vážím 96 kg, v opasku jsem se dostal na poslední dírku a musel do něj udělat další. Teď jsem se na váze zasekl pro svoji nechuť přestat pít pivo, ale zkusím jej nahradit suchým vínem a uvidíme dál. Jsem spokojen a věřte, i když občas „zhřeším“ a ochutnám zakázané, je mi neskonale fajn. Takže máslo, sádlo, šlehačka, vejce, špek, bůček, ovar, tlačenka, krkovička… ale také tenké bramboráčky smažené na pořádné vrstvě sádla, hranolky (to obé s mírou viz onen kouzelný poměr živin) atd, atd. Kdo chce hubnout rychleji, použije poměr s menším obsahem tuku..

 
Milenium
1 příspěvek 28.03.13 10:09
KOKOSOVÝ TUK

Pravdou je, že NE všechny nasycené tuky jsou utvářeny stejně, protože některé nasycené tuky se vyskytují přirozeně, zatímco jiné jsou uměle zpracovávány do nasyceného stavu skrze technický proces zvaný hydrogenace. Hydrogenace znamená změnu rostlinného či jádrové oleje přidáním atomů vodíku během zahřívání. Vzniká těžký zahuštěný olej, který je užitečný pouze k prodloužení trvanlivosti a k vyšším ziskům výrobců. Lékařská a vědecká veřejnost je nyní celkem zajedno v názoru, že hydrogenovaným rostlinným a jádrovým olejům je třeba se vyhýbat.

Kokosový olej je přirozeně obsahující nasycené tuky a obsahuje kyselinu laurovou: tělo si ji přeměňuje na monolaurin, který se v těle vypořádá s viry a bakteriemi, působí tak proti oparům, chřipce, cytomegaloviru a dokonce HIV, pomáhá vypořádat se s bakteriemi listeria a heliobacter pytori, mononukleózou a dalšími chorobami.
V kokosovém oleji jsou převážně MCT (tuk se středním řetězcem), které zvyšují oxidaci tuků v těle!!! zvyšuje výkonnost u vytrvalců a silových sportů, snižuje špatný cholesterol. Kromě toho je silnou prevenci atherosklerózy. Je osvědčený také proti kvasinkám (candida albicans) a plísním.
Kromě mateřského mléka je kokosový olej nejsilnější zdroj MCT, speciální typ oleje, který se tráví jinak než všechny ostatní oleje – nepotřebuje k tomu žluč a rovnou jde do jater, kde se přeměňuje na ketony a okamžitě jsou vpuštěny do krevního řečiště a do mozku jako palivo. Výzkumy prokázaly, že ketony z MCT dodávají stabilní zdroj energie pro mozek během období nízké hladiny cukru bez rizika spojeného s vysokou hladinou cukru. Proto je kokosový olej ideální zdroj energie pro pacienty s cukrovkoku nebo Alzheimerem, Parkinsonem, ALS a MS.

:mavam:
 
rnk
31 příspěvků 24.10.13 00:36

Nasycené tuky mají ochranný účinek

„Po čtyřech desetiletích doporučování omezení příjmu nasycených tuků z másla, smetany a masa máme paradoxně mnohem více onemocnění srdce a cév,“ varuje britský kardiolog Aseem Malhotra.

„Dříve se soudilo, že zvýšenou hladinu tuků v krvi způsobuje příjem nasycených tuků ve stravě. Moderní vědecké průzkumy ale prokázaly, že jsou to rafinované sacharidy a jednoduché cukry, které jsou viníky zvýšené hladiny triglyceridů v krvi,“ tvrdí profesor David Haslam z britského Národního obezitologické­ho fóra.

„Současné výzkumy vůbec neprokazují žádný vztah mezi příjmem nasycených tuků a rizikem kardiovaskulárních chorob, přičemž nasycené tuky mají naopak ochranný účinek,“ tvrdí doktor Malhotra.

Stále více důkazů hovoří i o tom, že pro srdce a cévy je mnohem zdravější máslo než margaríny.

zdroj: www.novinky.cz/…ne-tuky.html

 
rnk
31 příspěvků 24.10.13 00:45

Ale zas moc veřejně to nešiřte. Jinak nám to máslo, smetanu a sádlo všichni vykoupí a všechno to brutálně podraží :-)

 Váš příspěvek
Inzerce

Vůni grilovaného masa se nic nevyrovná. Sezóna je tady

23.05.16 | Prodlužující se večery lákají k venkovním oslavám. Ty si většina z nás nedokáže představit bez grilování. Potraviny tak získají nezaměnitelnou chuť, zvláště pokud sáhnete po správných ingrediencích. V obchodech Albert si zákazníci vždy vyberou z pestré nabídky kvalitního masa, zeleniny i koření. (číst dále)

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Jarmark

bazar, oblečení, hand made
www.jarmark.cz

TOPlist