Jen tak a ne jinak se staneme štíhlými.

Fotoalbum tématu (0) Sledovat e-mailem Přidat k oblíbeným Zapnout podpisy Hledání v tématu
První příspěvek v tématu
 
Labužník Liva02
31 příspěvků 25.03.03 20:44
Jen tak a ne jinak se staneme štíhlými.

--převzato z ----www.doktorka.cz---------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------
Proč se v Německu tak mnoho hovoří o dietách a odtučňovacích kúrách, je americkým expertům o štíhlosti nejasné.
V USA totiž blednou pojmy dieta a kalorie více a více od té doby, co jsou odhaleny mechanismy štíhlé linie.
Vitaminy a jiné biolátky nejenom aktivně pobaví, udělají fit, uzdraví, ale zároveň zeštíhlují.
Každý člověk se může stát na dlouho štíhlý docela bez diety, slibují noví odborníci na štíhlost, obzvláště na kalifornské vysoké škole - centru zdravotní revoluce.
Rozhodují o tom tři biochemické procesy v našem těle.
Nejprve se musí dostat tuk z tukových polštářů na břiše a hýždích do krve.
Za druhé musí tuk z krve do buněk a za třetí se musí tuk spálit v tělesné buňce.
Když jen jeden z těchto mechanismů není ve své kůži, nikdy a vůbec nezeštíhlíme, a je docela jedno, kolik diet absolvujeme.
U většiny obézních a s nadváhou jsou v adipocytech (tukových buňkách) uzavřeny triglyceridy (molekuly tuku) jako v bankovním trezoru.
Nové a nové triglyceridy proudí nezadržitelně dovnitř a namačkají se do již bez tak naplněné ošklivě žluté buňky a žádná z molekul tuku nemá chuť opustit buňku.
Je to osudné, protože tukové buňky mohou přijímat neomezené množství tuku.
Tukové buňky obézního člověka jsou až 100krát větší než u štíhlých osob.
Mikroskopicky droboučké klíčky k otevření adipocytů mají v prstech jen stresové hormony.
Vždy při stresu potřebuje organismus novou energii, to jest tuk jako pohonnou látku.
Proto jsou nadledvinky plně napěchovány surovinou pro produkci stresových hormonů - adrenalinu.
Tyto molekuly stresu jsou aktivní při hladu, tělesné činnosti, nízké hladině cukru nebo při každé formě stresu.
Vyplaví se k tukovým buňkám a uvolní tam triglyceridy, které jsou napojeny a odtransportovány krevními bílkovinami, albuminy. Večer ve spánku je jen málo stresu a sotva nějaký pohyb, přesto jsou každou vteřinu tělesné buňky zásobovány pohonnými látkami.
Příroda si proto opět vymyslela geniální nápad: růstový hormon. 70 minut po usnutí uvolňuje podvěsek mozkový v mezimozku mikroskopicky maličká množství růstového hormonu, noční stresový hormon, do krve.
Molekuly hormonu otevřou tukové buňky a uvolní molekuly tuku, které mohou být použity pro tvorbu energie.
Růstové hormony udržují zvířata ve volné přírodě štíhlá a fit. Starají se o to, aby tuk nemohl být na dlouho ukládán do buňky, ale využíván pro tvorbu energie.
Z těchto důvodů jsou časně ráno ptáci, vysoká zvěř, zajíci, veverky a jiná zvířata nabiti energií.
U našich dětí to není nic nového.
Růstovému, nočnímu hormonu můžete poděkovat za to, že zůstanete hubenými a ráno výkonní.
Kdybyste vzali podvěsek mozkový mezi palec a ukazováček a stiskli jej, vystříkla by jen voda a růstový hormon.
Ostatních devět hormonů je obsaženo jen v minimální koncentraci. Zeštíhlující hormon je v přírodě tedy velmi cenný.
Mnoho lidí s nadváhou a obézních má ale velmi nízké hodnoty růstového hormonu v krvi, protože jejich podvěsek mozkový není správně živen.
Vlastní aktivní, totiž noční fáze odtučnění u nich neexistuje. Američtí biochemici proto nabízejí zázračný tip: pozdě večer před ulehnutím ke spánku snězte jedno sousto masa, ryby nebo drůbeže (asi 30 gramů) společně s citronem.
Kdo není schopen kousat do citronu, může vypít šťávu (ale žádnou šťávu z obchodů!).
Z této kombinace připravuje podvěsek mozkový celou noc růstový hormon a současně probouzí hormon ACTH (adrenokortiko­tropní hormon).
Je produkován při ranním rozednívání, když podvěsek mozkový svou produkci růstového hormonu brzdí.
Také ACTH je stresový hormon užírající tuky.
Druhým stupněm na cestě k zeštíhlení je podpora vstupu tukových molekul cirkulujících v krvi do buněk.
K tomu účelu má metabolismus zvláštního pověřence, totiž karnitin, kvazivitamin.
Sedí na buněčné membráně, a když vidí plavat kolem molekulu tuku, uchopí ji a zavleče do nitra buňky k mitochondrii, kamnům buňky.
Tam je tuk zhodnocen v sílu a vitalitu. Avšak pozor! Bez karnitinu a jiných substancí se tuk v buňce nikdy nespálí.
Místo toho cirkuluje v nebezpečné koncentraci v krvi a můžeme si jenom nechat zdát o tom, že zeštíhlíme.
Zatímco molekuly tuku díky karnitinu nyní šťastně přistály v tělesné buňce, musí být ještě spáleny.
To se podaří jen tehdy, je-li přítomen topič, který zapaluje energetická kamna.
Tento topič se jmenuje se tyroxin, je to hormon z naší štítné žlázy. Bez tyroxinu zůstanou kamna chladná.
Lidé se sníženou funkcí štítné žlázy mají proto sklon k tloustnutí. Molekula tyroxinu je složena ze dvou třetin ze vzácného stopového prvku jódu a z jedné třetiny ze základního stavebního kamene tyrosinu, který je převážně v mase, rybách, drůbeži a nízkotučném sýru.
Při dostatečných zásobách těchto surovin ve štítné žláze, produkuje tento orgán velikostí ořechu denně jednu setinu gramu tyroxinu.
Ta vystačí k tomu, aby po dobu 24 hodin zapalovala všechna kamna v 70 bilionech buněk.
Spojení stopového prvku a bílkoviny, stejně jako jeho jednoduchá struktura, způsobují lehkou zranitelnost molekul tyroxinu volnými radikály.
Je atakována jako jedna z prvních substancí v krevní dráze. U mnoha lidí se podaří pouhým 20 % molekul tyroxinu vyplavených ze štítné žlázy proniknout do buněk.
Lékaři proto velmi často mylně diagnostikují: Vaše štítná žláza nepracuje bohužel správně.
Ve skutečnosti funguje štítná žláza často lépe, ale její hormony jsou v krvi zničeny, a proto jsou koncentrace hormonů v krvi stále nízké.
Molekuly tyroxinu však mají speciálního ochránce- vitamin C.
Když třikrát až pětkrát denně sníme čerstvé ovoce, zvýší se podstatně hladina vitaminu C v krvi a v tomto prostředí se volné radikály již necítí dobře.
Neodváží se pak vůbec vstoupit do krve.
Tak se dostanou citlivé molekuly tyroxinu do buněk a mohou konečně navodit proces spalování.
Tip pro zeštíhlení: Vitamin C a tyrosin se ostatně podstatnou měrou podílejí na produkci všech stresových hormonů: Tyrosin jako součást a vitamin C jako šéf produkce.
Tip pro zeštíhlení: Užívejte mnoho cukrů, ale výhradně v jejich nejzdravější formě: ovoci, salátu, zelenině, bramborách, celozrnných produktech a neloupané rýži.
Zakázány jsou: normální chléb, těstoviny, loupaná rýže, cukr a všechny sladkostí a také sladké nápoje.
Jsou povoleny: několik skrojků bagety, talíř salátu nebo koktejl z krabů.
Tři až pětkrát denně jíst čerstvé ovoce a večer před uložením ke spánku jedno sousto masa, ryby nebo drůbeže s citronem.
Přísní vegetariáni mohou nahradit maso nízkotučným sýrem a sojovými produkty.
Vegetariáni jsou i bez toho zřídka tlustí.
zdroj: Klaus Oberbeil - Fit s vitamíny
Napsal(a): liva - 25.03.2003 - 19:48


Reklama


Reklama

Reakce:
 
Pilka
113 příspěvků 16.10.03 05:05
Jen tak a ne jinak se stanete štíhlými?

A kdo tomu věří, ať se přihlásí.
Radím pravé české a jediné možné řešení a recept na štíhlou linii: NEŽRAT !!! (Prosím bez urážky, nechci nikoho urazit a dále vysvětlím, že tento výraz rozhodně nemyslím doslovně a tedy není nikdo ohrožen na zdraví a životě).
Nechci znevažovat lékařskou vědu ani názory kohokoliv, ale věřte mi, mluvím k Vám všem, kdo to potřebujete, z hloubi duše a s čistým svědomím. Vyzkoušela jsem to sama na sobě a funguje to naprosto spolehlivě. Snad opravdu jen ten, kdo má nějakou nemoc, např.poruchu metabolismu a jiné, které neznám. Nejsem lékař ani jemu podobný odborník, jen zkušený dietní „harcovník“.
Měla jsem dost vysokou nadváhu již v 16 letech a povedlo se mi ji dostat pod kontrolu na 25 let. A dosáhla jsem toho „svou“ dietou a intenzivnějším pohybem (ale zas nic moc).
Dieta: VŠECHNO, ale všeho velmi málo, mouku skoro žádnou, cukr vůbec ne (je v ovoci), ovoce taky nic moc (právě kvůli cukru), tuk spíš občas pro chuť a pro radost (ale já nemám odmalička ráda tučná a mastná jídla). Takže to byl převážně netučný tvaroh (po třetinách, ne celý najednou), zelenina, sýr, libová a masová šunka (u nás je k mání chebská dušená šunka a je vynikající - hodně masa, žádný šmelc a opravdu bez tučných kousků, podobná se jistě najde i jinde), vařte si kuřecí prsa bez kůže v páře - nevěřila jsem tomu, ale je to vynikající, po uvaření šťavnaté a lahodné, do vody dám vždycky kousek bobkového listu a pár nových koření a pepřů, květák v páře a nemastěte si to. Občas si pro chuť dejte polotučné mléko nebo kakao z něj a pár (nebo 2 páry, ale o moc víc ne) dětských kulatých piškotů (uvědomují si maminky, když dávají miminkům piškoty, jak je cpou cholesterolem, ale taky jsme na nich vyrostli a víc než dobře). Sýr (úplně netučné české sýry nejsou k jídlu, tak si zvolte vhodný kompromis). Jedla jsem vpoledne normální jídla, ale celých 28 let už nesním knedlíků houskových víc než 2 a bramborových víc než 3.
A to všechno a ještě jiné nejezte častěji než po 3 hodinách. Prostými počty zjistíte, že tím skutečně dodržíte doporučovaný počet malých jídel denně (podle častnosti vstávání 5 - 6), ta jídla ale musejí být skutečně malá a z rozumných surovin.
NEZAPOMEŇTE si občas pro radost zahřešit, třeba tím že vyzkoušíte nějaký nový recept z Labužníka,ale s rozumem a hned se zase vraťte k režimu.
No a samozřejmě ten pohyb. Kdo není zvyklý, pro toho platí rady odborníků: začínat pomalu s menšími dávkami a postupně přidávat, většina lidí zná své síly a možnosti. Mně se osvědčil běh (jogging), běhávala jsem skoro denně postupně až kolem 5 km, ale o moc víc ne, neměla jsem čas. Neuvěříte, co to udělá s postavou - ty tvary boků a nohou stojí za tu trochu námahy. A co to udělá s Vaší kondicí a s dechem, hned tak Vás nic nedostane.
Prosím všechny rozumné Labužníky, nevěřte na karnitiny, tyroxiny apod. berličky, na léky na hubnutí (nejste-li nemocní). Věřte lékaři, když Vám řekne, že ten lék nepotřebujete. Najděte si opravdu dobrého doktora, který uzná Vaši potřebu redukce váhy a pomůže Vám tím, že aspoň občas zjistí, jak jste na tom zdravotně - krev apod.
Proč mluvím o všem v minulém čase? Prodělala jsem těžké a nevysvětlitelné a dosud nespecifikované autoimunitní onemocnění, kdy jsem prakticky požírala sama sebe. Léčili mne kortikoidem Prednisonem, kdo to zná, tomu to nemusím vysvětlovat. A tak teď mám všechno naruby, čekám, kdy a kde se to do mne dá znovu a sbírám síly na to, abych zase začala získávat původní formát.
Stresový hormon? No jistě! Kdo by to neznal. Když Vás ale něco (někdo) jen štve a dere, tak to většina normálních lidí řeší jídlem (tak se aspoň najím), když ale máte SKUTEČNOU starost o někoho blízkého, někoho ztratíte, někdo Vám hodně ublíží nabo máte jiný problém, který Vás jen neštve, ale opravdu trápí, tak ten stres působí. Ani snad ne tak, že rozpouští tuky, spíš tak, že si na jídlo ani nevzpomenete.
Nepopírám vědecká zjištění a při své nemoci jsem zjistila, jak složitá chemická továrna je lidský organismus. Taky mně to naučilo vážit si zodpovědných lékařů, kteří udělají víc, než musí a berou to jako samozřejmost a mají radost,když vidí, že si toho vážíte. Měla jsem fakt štěstí.
Ale ZÁKON O ZACHOVÁNÍ ENERGIE platí v celém vesmíru, aspoň to zatím nikdo nevyvrátil, tedy jistě platí i v našem malém vesmíru - v našem milovaném tělíčku.
Zdraví Labužnící, kteří chcete a potřebujete zhubnout, věřte mi, vše co jsem napsala, mám na vlastní kůži ověřeno. VŠE!!
Chce to pevnou vůli a to zejména po návštěvách na Labužníku, to už je skutečná zkouška pevnosti Vašeho sebeovládání.
Tedy, kdo právě hubnete, přeju hodně úspěchů a buďte rozumní ve svých požadavcích na svou postavu a hlavně buďte hodně zdrávi.


Reklama

 Váš příspěvek

Reklama

 Newsletter

Milujeme vaření, nikoliv spam. Přihlaste si novinky z Labužníka.

Přihlásit se k newsletteru

Reklama

Naši partneři

Vitalion

zdraví, nemoci, léčení
www.vitalion.cz

eMimino

těhotenství, děti, rodina
www.emimino.cz

Jarmark

bazar, oblečení, hand made
www.jarmark.cz

TOPlist